Las het idd, laat hem maar kome hoorquote:Op donderdag 3 november 2005 16:47 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Van Vi.nl
Maar goed.
AJAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor een kwartfinale in de CL tegen psv teken ik anders hoor!quote:Op donderdag 3 november 2005 16:45 schreef M0NTANA het volgende:
Driemaal naar Eindhoven in één seizoen (zelfs viermaal is mogelijk!) zou natuurlijk niet ideaal zijn.
Het was wel een gele kaart waard en bij tweemaal geel, krijg je rood.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:46 schreef Houniet het volgende:
Gister Zlatan gezien met zijn overtreding? Vond het wel wat overdreven om er rood voor te geven.
Uiteraardquote:
ik kan niet wachten op topic 4-3-3quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef D1 het volgende:
Al topic #214...
AJAXXX
Zondag lekker Nijmegen oprollen en daarna "normaal" gaan winnen zoals het Ajax betaamd!!!
We zijn wel weer erg positief hoor, ik vond het nl. een draak van een wedstrijd gister en zie dan ook weinig progressie onder Blind! Wordt 'gewoon' weer een lastige pot as zondag in Nijmegen.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef D1 het volgende:
Al topic #214...
AJAXXX
Zondag lekker Nijmegen oprollen en daarna "normaal" gaan winnen zoals het Ajax betaamd!!!
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:10 schreef Erwtensoep het volgende:
Ow wacht dan bedoelde S-two waarschijnlijk ook Sparta Praag, nee die wedstrijd was inderdaad heel goed.
Ik bedoelde sparta rotterdam
Ach, we zitten te mokken en te zeiken als het veldoverwicht goed is, de combinaties redelijk tot goed lopen, maar de doelpunten uitblijven. Daarna zitten we te klagen als we scoren, maar geen overwicht hebben en de combinaties beroerd zijn.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:21 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
We zijn wel weer erg positief hoor, ik vond het nl. een draak van een wedstrijd gister en zie dan ook weinig progressie onder Blind! Wordt 'gewoon' weer een lastige pot as zondag in Nijmegen.
quote:Meest Nederlands Ajax in CL in ruim 8,5 jaar
3/11/2005 17:47
Ajax boekte niet alleen een wat gelukkige maar zeer welkome 4-2 overwinning uit tegen FC Thun, maar het won voor het eerst in drie jaar een uitduel én had voor het eerst in ruim 8,5 jaar zoveel Nederlanders in het basiselftal staan.
Danny Blind stelde in Bern een startformatie samen met zeven Nederlanders. Alleen Zdenek Grygera, Yannis Anastasiou, Tomás Galásek en Steven Pienaar hebben niet de Nederlandse nationaliteit. Opvallend is dat de zeven Nederlandse Ajacieden allen afkomstig zijn uit de eigen opleiding.
De basiself met zeven Nederlanders is bij lange na geen record. Ajax speelde drie keer in de Champions League met slechts één buitenlandse speler in de basis. De laatste keer was op 12 april 1996, toen het een zwaarbevochten 1-0 zege behaalde uit tegen Grasshoppers. Tijani Babangida was enige vreemdeling die voor de Amsterdammers aan de aftrap verscheen.
PSV's meest Nederlandsrijke optreden op het hoogste Europese podium was bijna twee jaar geleden. De Eindhovenaren wonnen thuis met 2-0 van AEK Athene met acht Nederlanders in basis. Mateja Kezman, Young-Pyo Lee en Ji-Sung Park waren de buitenlanders.
Ook SC Heerenveen en Willem II hielden aan hun meest Nederlandsrijke wedstrijd in hun ene seizoen CL een behoorlijk resultaat over. De Friezen speelden met 1-1 gelijk bij Valencia, terwijl de Brabanders eveneens op 1-1 eindigden in Tsjechië tegen Sparta Praag.
Feyenoord kan niet op een gelukkige score bogen. In de elf keer dat de Rotterdammers met zeven Nederlanders begonnen in de Champions League, wonnen ze maar twee keer. De laatste keer dat Feyenoord zo Nederlands was (25 september 2001), verloor het met 4-0 bij Sparta Praag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |