beelz | donderdag 3 november 2005 @ 14:17 |
Op de spoorwegovergang aan de Wengelerafweg in Wijhe is een vrachtwagen met hout gegrepen door de intercity naar Zwolle. De trein is ontspoord en de machinist is gewond geraakt. De toestand van de vrachtwagenchauffeur is nog niet duidelijk. De zijkant van de trein is opengescheurd en veel passagiers hebben verwondingen en breuken opgelopen. Hoe de vrachtwagen tegen de trein kon rijden is nog niet bekend. Door het ongeluk is de bovenleiding stuk en ligt het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer plat. | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 14:18 |
tvp Las het ook net! ![]() ![]() | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 14:22 |
quote:Kwart voor 2 klopt inderdaad want de sirene optocht kwam hier rond 10 voor 2 achter mijn huis langs rijden. | |
Kriebbel | donderdag 3 november 2005 @ 14:23 |
Hebben we een fotograaf ter plaatse? ![]() | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 14:25 |
quote:Poeh ![]() | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 14:27 |
quote:Dan moet ik me aankleden... ben net wakker enzo. | |
indahnesia.com | donderdag 3 november 2005 @ 14:27 |
Ik dacht dat dit een foto-topic was ![]() | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 14:27 |
De zijkant van de trein zou opengescheurd zijn ![]() | |
indahnesia.com | donderdag 3 november 2005 @ 14:28 |
quote:snel dan! Je krijgt de eer als je snel bent | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 14:28 |
De vrachtwagenchauffeur is overleden hoor ik net. | |
DaDemoMan | donderdag 3 november 2005 @ 14:31 |
Ik kwam de berichten tegen op de pieper. Uit 3 districten is er hulp opgeroepen van de brandweer. | |
IkWilbert | donderdag 3 november 2005 @ 14:34 |
De betreffende meldingen van de brandweer:quote: | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 14:34 |
Op de P2000 scanner (http://www.pd5hw.nl/p2000/index.php) wordt GRIP 2 gegeven. Iemand die weet wat dat betekent? | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 14:35 |
Inderdaad al om 13:30 gebeurt (eerst melding van een 'Aanrijding letsel / beknelling', dan pas ' Grote hulpverlening' | |
indahnesia.com | donderdag 3 november 2005 @ 14:37 |
flinke puinhoop moet dat zijn trouwens. | |
XcUZ_Me | donderdag 3 november 2005 @ 14:37 |
tvp | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 14:39 |
TT WIJHE In Wijhe in Overijssel is de sneltrein tussen Zwolle en Deventer op een vrachtwagen gebotst.De chauffeur van de vrachtwagen is omgekomen.In de trein zouden de machinist en enkele passagiers gewond zijn.Tussen Zwolle en Deventer rijden geen treinen. | |
koentjuh18 | donderdag 3 november 2005 @ 14:40 |
pfff... dat moet inderdaad behoorlijk uit de hand gelopen zijn.. Hoe kon zoiets gebeuren? Spoorwegbomen zaken toch altijd, en indien er een storing optreed zullen deze uitvoorzorg gezakt zijn.. Overigens heb ik vaak genoeg in de trein gezeten tussen Zwolle en Deventer terwijl de trein niet hard mocht rijden i.v.m. slecht werkende spoorwegovergangen.. | |
addie84 | donderdag 3 november 2005 @ 14:40 |
flink ongeluk ![]() | |
XcUZ_Me | donderdag 3 november 2005 @ 14:40 |
Hmz.. vriendinnetje van me reist vaak op dat traject.. hoop niet dat ze erin zat ![]() | |
bacoman | donderdag 3 november 2005 @ 14:41 |
Ja zo'n trein zie je ook zo makkelijk over het hoofd he? Ik snap niet dat dit kan gebeuren met slagbomen enzo | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 14:42 |
Gevonden: GRIP 2: In deze fase wordt ter ondersteuning van de operationele diensten een regionaal operationeel team opgestart. Op de plaats van het incident komt een commandant rampterrein ter plaatse voor de algehele coördinatie In deze fase wordt de burgemeester geinformeerd en deze kan besluiten om bepaalde diensten binnen de gemeente alvast te activeren. In veel gevallen zal dit de afdeling communicatie zijn om richting pers en publiek de juiste informatie te verstrekken. | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 14:46 |
quote:Ja ik ken ook wat mensen die dagelijks op dat traject rijden... is het erg hard om te zeggen dat een paar daarvan wat mij betreft kapot mogen zijn? | |
Gizmo112 | donderdag 3 november 2005 @ 14:47 |
WIJHE - Een trein is donderdagmiddag in Wijhe in botsing gekomen met een vrachtwagen. Dat heeft een woordvoerder van ProRail gemeld. De chauffeur van de vrachtwagen is om het leven gekomen. De machinist en enkele passagiers zouden gewond zijn geraakt. De trein is deels ontspoord. Volgens de zegsman van ProRail is de schade aanzienlijk. Het ongeval gebeurde rond kwart voor twee. Het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer is gestremd. | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 14:47 |
Nieuws.nlquote:op een alleen met knipperlichten bewaakte overgang | |
-Schorpioen- | donderdag 3 november 2005 @ 14:51 |
www.nu.nl Trein botst met vrachtwagen Uitgegeven: 3 november 2005 14:01 Laatst gewijzigd: 3 november 2005 14:33 WIJHE - Een trein is donderdagmiddag in Wijhe in botsing gekomen met een vrachtwagen. Dat heeft een woordvoerder van ProRail gemeld. De chauffeur van de vrachtwagen is om het leven gekomen. De machinist en enkele passagiers zouden gewond zijn geraakt. De trein is deels ontspoord. Volgens de zegsman van ProRail is de schade aanzienlijk. Het ongeval gebeurde rond kwart voor twee. Het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer is gestremd. | |
Dr.Aart | donderdag 3 november 2005 @ 14:52 |
Iemand al foto's? of ooggetuigenverslag? | |
Burner2000 | donderdag 3 november 2005 @ 14:59 |
Ligt Wijhe in het bosrijke ongevingsgebied niet ver af van de Lemelerberg? | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 15:08 |
update van TT: WIJHE In Wijhe in Overijssel is de sneltrein tussen Zwolle en Deventer op een vrachtwagen gebotst.De machinist en de chauffeur zijn zwaargewond.Zes passagiers zijn lichtgewond.De trein is ontspoord. | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 15:11 |
quote:Wijhe ligt tussen Zwolle en Olst. Maar het is neit echt ver vanaf de Lemelerberg. | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 15:14 |
Wijhe = ten zuiden van Zwolle, Lemelerberg meer ten oosten van Zwolle (toch? ![]() | |
Burner2000 | donderdag 3 november 2005 @ 15:18 |
Op de NOS werd net gemeld dat de vrachtwagen chauffeur idd overleden is. | |
_Denker | donderdag 3 november 2005 @ 15:19 |
GRIP staat voor Gecoördineerde Regionale Incidentbestrijdings Procedure en gaat van 1 t/m 5 waarbij 5 het zwaarst is en er hulpverlening in meerdere provincies of landen nodig is (een ramp). GRIP 1 heb ik al een paar keer meegemaakt, ook qua oefeningen. Dat is eigenlijk al behoorlijk ernstig, vraag me af wat voor ravage het daar zal zijn geweest. Zag dat er ook al een code 3 werd gegeven (persoon overleden), quote: | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 15:21 |
En van de Frontpage: Vanmiddag is bij Wijhe een trein in botsing gekomen met een vrachtwagen. De chauffeur van de vrachtwagen is om het leven gekomen. De machinist van de trein en enkele passagiers zijn gewond geraakt, meld een woordvoerder van ProRail. De trein boorde zich op een overweg in de vrachtwagencombinatie, waarna de trein ontspoorde. Volgens de woordvoerder van ProRail is de schade aanzienlijk. Ooggetuigen spreken van een ravage, doordat de trein na de botsing nog 200 meter doorreed. Het ongeval gebeurde vanmiddag rond 13:45. Al het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer zal nog tot de avond gestremd zijn volgens ProRail. | |
Oom_Agent | donderdag 3 november 2005 @ 15:23 |
Het is trein 3651 van 13:19 uur van Zwolle naar Roosendaal. Doorgaans een Regiorunner. ( Dubbeldekker) | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 15:26 |
quote:Klopt. | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 15:29 |
Er vloog hier net een trauma-helicopter boven mijn huis langs. Dat zal wel de machinist zijn lijkt me. | |
glasbak | donderdag 3 november 2005 @ 15:30 |
Als ie 200 meter door is gereden, moet het nog al een allejezus harde klap zijn geweest.. Mijn medeleven gaat uit naar de familie van de chauffeur en ik hoop dat de rest het allemaal wel zal overleven. | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 15:31 |
quote:*pfieuw* "Ken je omgeving" ![]() Van Wijhe wist ik het wel zeker, Lemelerberg niet helemaal. Maargoed, ik reis zeeerrr regelmatig met deze trein, raar idee eigenlijk dat er nu zoiets als dit gebeurd is op die route.... | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 15:33 |
quote:Een jaar geleden nam ik die trein elke dag want ik werkte toen in Deventerror. | |
Ou-Tannu | donderdag 3 november 2005 @ 15:35 |
Waar blijven de Foto's nouw? ![]() | |
Libris | donderdag 3 november 2005 @ 15:36 |
quote:Lijken willen we zien! | |
indahnesia.com | donderdag 3 november 2005 @ 15:45 |
quote:nou, als het even kan ... | |
MonoSynth | donderdag 3 november 2005 @ 16:02 |
stom animated gifje met drie foto's hier: http://www.destentor.n | |
MonoSynth | donderdag 3 november 2005 @ 16:03 |
![]() zelfs | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 16:03 |
Van de FP:quote: | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 16:06 |
En De Stentor heeft dit te melden:quote:Enkele dagen gestremd ![]() | |
MonoSynth | donderdag 3 november 2005 @ 16:09 |
dieseltjes? Er staan er nog zat op het station. Alleen schijnen er zwervers in te wonen. | |
XcUZ_Me | donderdag 3 november 2005 @ 16:09 |
Net beelden gezien op 't Journaal... Die trein kan naar de sloop gok ik... Voorkant zat echt compleet in elkaar. | |
Burner2000 | donderdag 3 november 2005 @ 16:20 |
quote:Die kans zit er dik in. Door de klap heeft de kreukelzone behoorlijk wat moeten bekopen. Grote kans dat de frame daardoor ontzet is. | |
navvy | donderdag 3 november 2005 @ 16:23 |
quote:Bij de kassa van de AH geen rij, kon zo doorlopen. ![]() | |
Burner2000 | donderdag 3 november 2005 @ 16:45 |
Waarom is er tegenstrijdig nieuws over de chaffeur? | |
IkWilbert | donderdag 3 november 2005 @ 16:49 |
Zwaargewond nu? | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 16:50 |
quote:Sommige bronnen melden dat hij zwaargewond is afgevoerd naar het ziekenhuis, andere melden dat hij overleden is. Dat is dus tegenstrijdig... | |
IkWilbert | donderdag 3 november 2005 @ 16:52 |
Haha, ja sorry. Had mijn bericht al aangepast. | |
Eveli | donderdag 3 november 2005 @ 16:53 |
Damn ik woon er niet ver vandaan, aan datzelfde spoor. Als ik niet op school zat had ik die trein vanachter mn computertje voorbij kunnen zien rijden. ![]() | |
SvenThaMan | donderdag 3 november 2005 @ 16:55 |
Van NS Storingen:quote:Iemand enig idee of de trein van zwolle - roosendaal vv. wel gewoon rijdt op verkort traject? Deventer - roosendaal ofzo... | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 16:57 |
ZATERDAG pas??!! ![]() | |
MonoSynth | donderdag 3 november 2005 @ 16:58 |
quote:Deventer-Roosendaal lijkt me aannemelijk. Het zou achterlijk zijn als je vanuit Deventer niet in Arnhem kunt komen omdat ergens anders in het land een ongeluk gebeurd is.... [ Bericht 0% gewijzigd door MonoSynth op 03-11-2005 16:59:48 (typootjes) ] | |
beelz | donderdag 3 november 2005 @ 17:01 |
quote:Ik zou via Almelo gaan dan, dus vanaf Zwolle naar Almelo, dan overstappen in trein naar Deventerror en daar op trein naar Roosendaal. Dat is een half uurtje langer ongeveer. | |
XcUZ_Me | donderdag 3 november 2005 @ 17:03 |
quote:De bovenleiding ligt aan gort en bij een ontsporing is er ook vaak schade aan de rails (zeker als die truck 200 m is meegesleept). | |
Sassie | donderdag 3 november 2005 @ 17:21 |
@ SvenThaMan, ligt er natuurlijk aan waar je heen moet en waar je vandaan komt De sneltrein zal denk ik nog wel tot Deventer rijden vanuit het Z. Maar er is natuurlijk ook altijd nog de optie om via Utrecht en Amersfoort naar Zwolle te gaan. | |
Eveli | donderdag 3 november 2005 @ 17:25 |
Je kan niet rechtstreeks uit de richting Zwolle Deventer binnenkomen met de trein. Daarvoor moet je nu een omweg maken. Roosendaal ligt in het zuiden dus zul je wel gewoon naar Deventer kunnen reizen. | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 17:32 |
Maar via Oldenzaal/Hengelo/Osnabrück/Bat Bentheim en dan de Internationale via Frankfurt a/M. dan? Dat zal ook wel lukken, zit je meteen in Arnhem ook nog.... | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 17:36 |
........maar serieus.... 30 gewonden, dat is nogal wat... slecht hoor dat er geen bewaakte overgang was, als daar treinen rijden met 120-140 kilometer per uur. | |
indahnesia.com | donderdag 3 november 2005 @ 17:49 |
quote:Da's het idee van een sneltrein. Mensen zouden ook kunnen uitkijken natuurlijk. Dit is trouwens echt niet de enige onbeveiligde overgang. Onbewaakt wassie niet, die lichten zijn de bewaking in officiele termen. | |
Duvel | donderdag 3 november 2005 @ 18:21 |
quote:Zo te zien is de kop vooral ingedrukt. Ik zag er achter weinig schade zo kort op tv, in elk geval geen heftige kreukels in de wand. Hopelijk is het met een nieuwe kop klaar. Overigens: je zet niet even vijf nieuwe portalen neer, inclusief het opnieuw ophangen van bovenleiding. Dus om zaterdag te rijden moeten ze nog flink aanpoten. | |
ACT-F | donderdag 3 november 2005 @ 18:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() Op de laatste foto zie je dat een stuk beton van de bovenleiding uit de grond gerukt is ![]() | |
Duvel | donderdag 3 november 2005 @ 18:59 |
quote:Oei, dat is nog wel wat werk daarzo! Ziet er slecht uit! | |
ACT-F | donderdag 3 november 2005 @ 19:26 |
Ik ben nog een plaatje vergeten. De machinist is zwaargewond trouwens:![]() | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 19:32 |
Jezus Christus.... ![]() ![]() (.....) en midden in het dorp ook?? ![]() | |
XcUZ_Me | donderdag 3 november 2005 @ 19:34 |
't Is inderdaad net alsof ze die trein hebben opgepakt en midden in een woonwijk hebben neergezet ![]() | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 19:42 |
Ik had met de routeplanner opgezocht wáár het ongeveer zou moeten zijn, maar dit is gewoon midden in Wijhe, de trein komt idd voorbij die woningen... Raar namelijk, omdat die overweg dan niet beveiligd zou zijn... Nou ja, feit is dat 't gebeurd is en dat is al erg genoeg. | |
Eskariena | donderdag 3 november 2005 @ 20:02 |
Ik zat in die trein. ![]() En geloof me: het was niet fijn. (Hoezo zwak uitgedrukt? ![]() | |
Waxxer | donderdag 3 november 2005 @ 20:05 |
![]() ![]() ![]() | |
ACT-F | donderdag 3 november 2005 @ 20:17 |
En wat meer achtergrondinformatie en foto's: http://bertram.bourdrez.org/wijhe/ | |
#ANONIEM | donderdag 3 november 2005 @ 20:25 |
quote:Inderdaad merkwaardig. TV Oost Teletekst berichtte vanmiddag dat de chauffeur was overleden, later was -ie ineens zwaargewond... - Overigens is het treinverkeer waarschijnlijk tot overmorgen gestremd. | |
Sassie | donderdag 3 november 2005 @ 21:33 |
quote:Ik hed vanmiddag ook eens zitten zoeken en het is zo te zien net bij het binnenrijden van Wijhe gebeurd (voor het station dus nog). Zie deze ViaMichelin kaartjes, rode vierkantje geeft de bewuste overweg aan. ![]() ![]() En overzicht ligging Wijhe: ![]() Ovberigens, de NS was wel bezig om die overwegen zonder bomen te vervangen, maar blijkbaar is dat daar nog niet gebeurd. Maar ik denk ook niet dat een spoorboom een vrachtwagen (met onoplettende chauffeur) tegen zouden kunnen houden. Zal trouwens van het weekend eens kijken of de overwegen in/bij Diepenveen wel beveiligd zijn (vroeger waren het iig ook alleen knipperlichten). Op een overweg (Randerstraat) is dat wel het geval. http://home.hetnet.nl/~di(...)iten-archief5.htm#BL En tja wat een schade, verbazingwekkend dat de machinist en de chauffeur het dus blijkbaar in eerste instantie overleefd hebben. quote:Dat geloof ik best ja, als passagiers botten hebben gebroken. Ik heb een keer een noodstop meegemaakt (was omdat iemand voor de trein sprong) en dat was ook niet de prettigste stop, maar dat moet ongetwijfeld meevallen tov een botsing (en een ontsporing als gevolg). [ Bericht 1% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 01:06:00 ] | |
MREn | vrijdag 4 november 2005 @ 00:23 |
quote:Overweg met alleen knipperlichten en bellen en een laagstaande zon bijvoorbeeld, Hoewel dat niet erg waarschijnlijk is rond 14:00. Of chauffeur verwachtte geen trein, en is zonder op te letten doorgereden. Wel knap om die bellen niet te horen trouwens. | |
MREn | vrijdag 4 november 2005 @ 00:38 |
quote:Over het algemeen zijn die treinen best nog wel aardig op te lappen hoor. Maar NS heeft nog wat losse koppen op voorraad staan, juist voor dit soort gevallen. Die trein die vorige jaar tegen een andere aan zit in Roosendaal is ook weer op de baan. En de kop was toen ook flink ingedeukt, zoals nu. Zo'n trein is ook ontworpen met kreukelzone, helaas voor de machinist is de kop (en het balkon erachter) die kreukelzone. | |
Duvel | vrijdag 4 november 2005 @ 09:12 |
quote:Je bedoelt die trein die tegen een Belgische 25.5 is gereden? Die bak was een eind achter het balkon geknikt en wordt gesloopt. Er is een vervangende besteld en geleverd geloof ik. (Naast nog een aantal reservekopbakken die in Amersfoort staan.) | |
BE | vrijdag 4 november 2005 @ 09:18 |
Holy shit! Wat een ravage zeg! ![]() | |
rudedeltadude | vrijdag 4 november 2005 @ 09:22 |
quote:jeuzus! Beste klap geweest als je die foto's zo bekijkt... De treinen rijden inmiddels al niet tot zaterdagmiddag... | |
MonoSynth | vrijdag 4 november 2005 @ 09:40 |
Ze zeggen op de radio dat je om moet rijden over Utrecht als je die kant op wil, terwijl je volgens mij sneller via Almelo kunt reizen, maar dat is gedeeltelijk met Syntus, een concurrent van de NS. Zou het echt zo zijn dat de NS mensen om laat rijden om maar geen klanten met de concurrent te laten reizen? | |
_Denker | vrijdag 4 november 2005 @ 09:45 |
quote:Van Almelo naar Zwolle is een stoptrein he. | |
Sassie | vrijdag 4 november 2005 @ 09:46 |
quote:Er wordt op de radio ook gezegd dat dat vanuit Den Bosch is (tenminste dat heb ik een paar keer gehoord). Dan kun je idd makkelijk naar Utrecht/Amersfoort en dan naar Zwolle (en evt verder richting het N). Zal qua tijd dan wel niet veel uitmaken. Als je niet verder dan Deventer hoeft maakt het natuurlijk niet uit kun je gewoon via Nijmegen/Arnhem rijden. Verder heeft de NS wel bussen ingezet tussen Deventer en Zwolle (die zullen ongetwijfeld over de Rijksstraatweg/de dijk gaan). Dus voor mensen die van Deventer naar Zwolle moeten met het OV of andersom is er ook nog die optie (of de streekbus, lijn 161, maar die zal er nog wel langer over doen door alle dorpjes). Denk dat via Almelo met de trein dan nog wel om is. Volgens mij zit je dan ook echt langer in de trein dan je denkt hoor. Zal me trouwens benieuwen of de stilte opvalt bij mijn ouders (wonen hemelsbreed < 1 km v/h spoor). [ Bericht 3% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 10:07:01 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2005 @ 10:06 |
Ik zou vanuit Zwolle gewoon de bus naar Deventer pakken. Zo gek ver is dat niet. Je kunt ook nog met de trein naar Raalte rijden en dan hopen dat je de bus naar Deventer (lijn 165) weet te halen. Over Almelo of Utrecht reizen is een pokke-end om. Ik weet haast wel zeker dat een buslijntje Zwolle-Deventer veel minder tijd kost. | |
MonoSynth | vrijdag 4 november 2005 @ 10:12 |
Inderdaad. Zwolle-Deventer is lijn 161 volgens mij. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2005 @ 10:16 |
Bij mijn weten ook. Ik denk dat lijn 161 er een klein uurtje over doet om van Zwolle naar Deventer te komen (inschatting). Een rechtstreekse bus zal vermoedelijk 3 kwartier nodig hebben. Omrijden loont niet. Daarvoor is de afstand tussen Zwolle en Deventer te kort. Trouwens: Ik hoor veel tegenstrijdige berichten over de overleden chauffeur. Wanneer is hij nou precies overleden, weet iemand dat? | |
Sassie | vrijdag 4 november 2005 @ 10:21 |
quote:Klopt ja, maar da's denk ik het handigste als je alleen van Deventer naar Zwolle moet met het OV of andersom. Voor stukje Zwolle-Deventer of vice versa kun je dan beter gewoon het vervangend vervoer nemen van de NS. Zal iets van een uur kosten denk ik. De optie via Utrecht omreizen is alleen handig als je uit de omgeving Den Bosch/Tilburg vertrekt, immers er rijdt ook een trein vanuit Den Bosch naar Utrecht (en vanuit Utrecht ook richting Zwolle). Vanuit Arnhem/Nijmegen kun je evt ook via Utrecht reizen als je naar Zwolle moet, maar ik weet niet of dat echt voordeliger is qua tijd. Overigens is er net ook een ontsporing bij Zutphen geweest, treinverkeer is daar ook ontregeld: quote:Bron: http://www.9292ov.nl/ Wordt lekker allemaal, moet dat nog maar ff checken voordat het uitloopt als ik vanavond naar m'n ouders wil. En zolang nog dat in Zutphen ook nog aan de gang is kun je beter idd wel via Utrecht reizen, ook al is dat 'om'. Want nu ligt het treinverkeer tussen Deventer en Zuthpen dus ook nog even stil. [ Bericht 0% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 10:34:17 ] | |
MonoSynth | vrijdag 4 november 2005 @ 10:24 |
quote:Gisteravond in het ziekenhuis toch? | |
rudedeltadude | vrijdag 4 november 2005 @ 10:27 |
quote:klopt | |
rudedeltadude | vrijdag 4 november 2005 @ 10:30 |
quote:trein naar raalte en dan naar deventer met de bus zou ik niet doen. Die aansluiting is zwaar beroerd, je moet 25 minuten wachten ofzo... ik zou de ingezette bussen door ns pakken... dan rij je ook niet met omweg... lijn 161 zwolle deventer rijdt door alle gehuchten die ook maar enigzins langs de ijssel liggen. Volgens mij doe je er dan bijna een uur over. met de rechtstreekse bus van de ns (vertrekken vanaf de achterkant van station zwolle) moet je zeker sneller zijn, ook door minder omwegen enzo... | |
the_jestert | vrijdag 4 november 2005 @ 10:33 |
de foto's http://www.airplayradio.nl/modules.php?set_albumName=treinongeluk2005&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php | |
MonoSynth | vrijdag 4 november 2005 @ 10:34 |
quote:"in ieder geval tot zaterdagmiddag"..... | |
Sassie | vrijdag 4 november 2005 @ 10:44 |
quote:Dat gaat over het stuk Deventer-Zwolle. Maar ik hoef niet verder dan Deventer. ![]() Maar er is net ook een ontsporing geweest bij station Zutphen, treinverkeer tussen Zutphen en Deventer is op dit moment dus ook ontregeld. En daarop doelde ik. Dat moet ik zelf dus ook even in de gaten houden. /edit: quote:Bron: www.destentor.nl Overigens, voor de mensen die gebruik willen maken van lijn 161, die rijd 1x per uur overdag en 's avonds (en zondags) niet. Is denk ik wel handig om van te voren te weten. Ik zou dus voor het vervoer van de NS kiezen, tenzij je in een van de dorpen tussen Zwolle en Deventer moet zijn. [ Bericht 11% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 11:06:39 ] | |
MonoSynth | vrijdag 4 november 2005 @ 10:53 |
quote:Vertrekt om 35 over elk uur vanuit Zwolle ![]() ![]() | |
Sassie | vrijdag 4 november 2005 @ 10:57 |
quote:En om 52 vanuit Deventer, laatste om 18:52. ![]() Zie www.connexxion.nl | |
Jalu | vrijdag 4 november 2005 @ 12:29 |
quote:Hmm, ik heb er niet echt verstand van, maar als ik zo zie dat in het voorste deel van de trein willekeurig ruitjes gesneuveld zijn dan denk ik niet dat dat veel positiefs betekent voor de structuur van het gehele treinstel... | |
Waxxer | vrijdag 4 november 2005 @ 12:41 |
Trein ontspoord bij station Zutphen? ![]() | |
Waxxer | vrijdag 4 november 2005 @ 12:43 |
quote:MIJN GOD!!!!! Dan mag ik nu al wel weggaan, wil ik op tijd thuis zijn qua laatste verbinding naar het dorp waar ik naartoe moet... ![]() | |
Sassie | vrijdag 4 november 2005 @ 13:50 |
Ja schiet lekker op zo ja. Stuk Zutphen-Deventer kan je ook via Apeldoorn doen, maar ja kost ook meer tijd natuurlijk. | |
rudedeltadude | vrijdag 4 november 2005 @ 14:56 |
ik denk dat je voor zwolle zutphen nu beter de bus kunt nemen... als de bus niet ontspoord... | |
Eveli | vrijdag 4 november 2005 @ 15:05 |
![]() Nasty! ![]() | |
jeempie | vrijdag 4 november 2005 @ 18:19 |
Uit De Stentor vandaag:quote: quote: quote: [ Bericht 17% gewijzigd door jeempie op 04-11-2005 18:42:16 ] | |
MREn | vrijdag 4 november 2005 @ 21:43 |
quote:Als je vanaf Den Bosch (Tilburg, Breda, Roosendaal) komt, en naar Zwolle moet, is het sneller om via Utrecht naar Zwolle te reizen. Vanaf Nijmegen, Arnhem kun je via Ede-Wageningen en Utrecht naar Zwolle. Via Almelo is een enorme omweg, omdat je dan eerst 45min van Zutpgen naar Hengelo moet, en over moet stappen op de stopper naar Zwolle, die er nog eens een uur over doet vanaf Hengelo. Dan is met een bus Deventer-Zwolle echt sneller ![]() Het zou voor NS zelf geen kwaad kunnen om reizigers in een Syntus-barrel te zetten, dan gaan mensen het NS-materieel een stuk beter waarderen. Bovendien gaan de inkomsten van treinkaartjes tussen Zutphen en Zwolle voor 100% naar NS, en krijgt Syntus daar geen cent van. | |
Bommel12 | zondag 6 november 2005 @ 12:32 |
www.boerhaar.tk staat ook nog tal van foto's van het ongeval in wijhe die ik heb gemaakt !! Groetjes !! | |
Bommel12 | zondag 6 november 2005 @ 12:32 |
deze foto's zijn ook door blikopnieuws.nl gebruikt !! | |
Waxxer | zondag 6 november 2005 @ 18:04 |
En nog steeds geen treinen he tussen Deventer en Zwolle, laten we dat niet vergeten! ![]() | |
Bommel12 | zondag 6 november 2005 @ 18:23 |
De treinen rijden weer hoor !! ben net wezen kijken woon er nog geen kilometer van af ....teletekst pagina 751 van ned 1,2,3 !!! | |
Sassie | maandag 7 november 2005 @ 10:59 |
Las dit weekend ook in de krant dat er pas was geoefend door de brandweer ed op vergelijkbare situaties (rampenplan van de gemeente was geoefend inclusief opvang in een sporthal) en de brandweer had ook met een trein geoefend. | |
Waxxer | maandag 7 november 2005 @ 17:15 |
quote:Klopt, ik had wat later gereageerd hier dan toen ik het gelezen had... ![]() ![]() En wat handig, die scannersite! ![]() ![]() | |
MREn | maandag 7 november 2005 @ 21:36 |
Dat is er binnenkort ook niet meer bij, met de invoering van C2000. | |
Jalu | woensdag 9 november 2005 @ 14:11 |
quote:Ik denk dat die scannersite al gebruikt maakt van het nieuwe netwerk P2000, het piepernetwerk van C2000. En P2000 is gewoon mee te lezen met een scanner en wat software, iets wat op die site ook ongetwijfeld zo wordt gedaan. | |
Jalu | woensdag 9 november 2005 @ 14:11 |
dubbelpost |