abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 20:17:09 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_31937692
En wat meer achtergrondinformatie en foto's:

http://bertram.bourdrez.org/wijhe/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_31937963
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:50 schreef beelz het volgende:
Sommige bronnen melden dat hij zwaargewond is afgevoerd naar het ziekenhuis, andere melden dat hij overleden is. Dat is dus tegenstrijdig...
Inderdaad merkwaardig. TV Oost Teletekst berichtte vanmiddag dat de chauffeur was overleden, later was -ie ineens zwaargewond... - Overigens is het treinverkeer waarschijnlijk tot overmorgen gestremd.
pi_31940344
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:42 schreef Waxxer het volgende:
Ik had met de routeplanner opgezocht wáár het ongeveer zou moeten zijn, maar dit is gewoon midden in Wijhe, de trein komt idd voorbij die woningen... Raar namelijk, omdat die overweg dan niet beveiligd zou zijn... Nou ja, feit is dat 't gebeurd is en dat is al erg genoeg.
Ik hed vanmiddag ook eens zitten zoeken en het is zo te zien net bij het binnenrijden van Wijhe gebeurd (voor het station dus nog).
Zie deze ViaMichelin kaartjes, rode vierkantje geeft de bewuste overweg aan.

En overzicht ligging Wijhe:

Ovberigens, de NS was wel bezig om die overwegen zonder bomen te vervangen, maar blijkbaar is dat daar nog niet gebeurd. Maar ik denk ook niet dat een spoorboom een vrachtwagen (met onoplettende chauffeur) tegen zouden kunnen houden.
Zal trouwens van het weekend eens kijken of de overwegen in/bij Diepenveen wel beveiligd zijn (vroeger waren het iig ook alleen knipperlichten). Op een overweg (Randerstraat) is dat wel het geval. http://home.hetnet.nl/~di(...)iten-archief5.htm#BL

En tja wat een schade, verbazingwekkend dat de machinist en de chauffeur het dus blijkbaar in eerste instantie overleefd hebben.
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:02 schreef Eskariena het volgende:
Ik zat in die trein.
En geloof me: het was niet fijn. (Hoezo zwak uitgedrukt? )
Dat geloof ik best ja, als passagiers botten hebben gebroken.
Ik heb een keer een noodstop meegemaakt (was omdat iemand voor de trein sprong) en dat was ook niet de prettigste stop, maar dat moet ongetwijfeld meevallen tov een botsing (en een ontsporing als gevolg).

[ Bericht 1% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 01:06:00 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:23:53 #79
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_31946436
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:05 schreef Waxxer het volgende:
wie wat waar waarom wanneer en hoe?!?!?! Hoe gaat zoiets enz?
Overweg met alleen knipperlichten en bellen en een laagstaande zon bijvoorbeeld, Hoewel dat niet erg waarschijnlijk is rond 14:00.

Of chauffeur verwachtte geen trein, en is zonder op te letten doorgereden. Wel knap om die bellen niet te horen trouwens.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:38:27 #80
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_31946822
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Net beelden gezien op 't Journaal... Die trein kan naar de sloop gok ik... Voorkant zat echt compleet in elkaar.
Over het algemeen zijn die treinen best nog wel aardig op te lappen hoor.

Maar NS heeft nog wat losse koppen op voorraad staan, juist voor dit soort gevallen.
Die trein die vorige jaar tegen een andere aan zit in Roosendaal is ook weer op de baan. En de kop was toen ook flink ingedeukt, zoals nu.

Zo'n trein is ook ontworpen met kreukelzone, helaas voor de machinist is de kop (en het balkon erachter) die kreukelzone.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:12:04 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_31951572
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar NS heeft nog wat losse koppen op voorraad staan, juist voor dit soort gevallen.
Die trein die vorige jaar tegen een andere aan zit in Roosendaal is ook weer op de baan. En de kop was toen ook flink ingedeukt, zoals nu.
Je bedoelt die trein die tegen een Belgische 25.5 is gereden? Die bak was een eind achter het balkon geknikt en wordt gesloopt. Er is een vervangende besteld en geleverd geloof ik. (Naast nog een aantal reservekopbakken die in Amersfoort staan.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:18:45 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31951669
Holy shit! Wat een ravage zeg!
pi_31951719
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:17 schreef ACT-F het volgende:
En wat meer achtergrondinformatie en foto's:

http://bertram.bourdrez.org/wijhe/
jeuzus!

Beste klap geweest als je die foto's zo bekijkt...

De treinen rijden inmiddels al niet tot zaterdagmiddag...
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:40:01 #84
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_31952037
Ze zeggen op de radio dat je om moet rijden over Utrecht als je die kant op wil, terwijl je volgens mij sneller via Almelo kunt reizen, maar dat is gedeeltelijk met Syntus, een concurrent van de NS. Zou het echt zo zijn dat de NS mensen om laat rijden om maar geen klanten met de concurrent te laten reizen?
pi_31952143
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:40 schreef MonoSynth het volgende:
Ze zeggen op de radio dat je om moet rijden over Utrecht als je die kant op wil, terwijl je volgens mij sneller via Almelo kunt reizen, maar dat is gedeeltelijk met Syntus, een concurrent van de NS. Zou het echt zo zijn dat de NS mensen om laat rijden om maar geen klanten met de concurrent te laten reizen?
Van Almelo naar Zwolle is een stoptrein he.
pi_31952186
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:40 schreef MonoSynth het volgende:
Er wordt op de radio ook gezegd dat dat vanuit Den Bosch is (tenminste dat heb ik een paar keer gehoord). Dan kun je idd makkelijk naar Utrecht/Amersfoort en dan naar Zwolle (en evt verder richting het N). Zal qua tijd dan wel niet veel uitmaken. Als je niet verder dan Deventer hoeft maakt het natuurlijk niet uit kun je gewoon via Nijmegen/Arnhem rijden.

Verder heeft de NS wel bussen ingezet tussen Deventer en Zwolle (die zullen ongetwijfeld over de Rijksstraatweg/de dijk gaan). Dus voor mensen die van Deventer naar Zwolle moeten met het OV of andersom is er ook nog die optie (of de streekbus, lijn 161, maar die zal er nog wel langer over doen door alle dorpjes). Denk dat via Almelo met de trein dan nog wel om is. Volgens mij zit je dan ook echt langer in de trein dan je denkt hoor.

Zal me trouwens benieuwen of de stilte opvalt bij mijn ouders (wonen hemelsbreed < 1 km v/h spoor).

[ Bericht 3% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 10:07:01 ]
pi_31952650
Ik zou vanuit Zwolle gewoon de bus naar Deventer pakken. Zo gek ver is dat niet. Je kunt ook nog met de trein naar Raalte rijden en dan hopen dat je de bus naar Deventer (lijn 165) weet te halen. Over Almelo of Utrecht reizen is een pokke-end om. Ik weet haast wel zeker dat een buslijntje Zwolle-Deventer veel minder tijd kost.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:12:30 #88
16063 MonoSynth
pi_31952769
Inderdaad. Zwolle-Deventer is lijn 161 volgens mij.
pi_31952845
Bij mijn weten ook. Ik denk dat lijn 161 er een klein uurtje over doet om van Zwolle naar Deventer te komen (inschatting). Een rechtstreekse bus zal vermoedelijk 3 kwartier nodig hebben. Omrijden loont niet. Daarvoor is de afstand tussen Zwolle en Deventer te kort.

Trouwens: Ik hoor veel tegenstrijdige berichten over de overleden chauffeur. Wanneer is hij nou precies overleden, weet iemand dat?
pi_31952960
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:06 schreef dVTB het volgende:
Ik zou vanuit Zwolle gewoon de bus naar Deventer pakken. Zo gek ver is dat niet. Je kunt ook nog met de trein naar Raalte rijden en dan hopen dat je de bus naar Deventer (lijn 165) weet te halen. Over Almelo of Utrecht reizen is een pokke-end om. Ik weet haast wel zeker dat een buslijntje Zwolle-Deventer veel minder tijd kost.
Klopt ja, maar da's denk ik het handigste als je alleen van Deventer naar Zwolle moet met het OV of andersom. Voor stukje Zwolle-Deventer of vice versa kun je dan beter gewoon het vervangend vervoer nemen van de NS. Zal iets van een uur kosten denk ik.

De optie via Utrecht omreizen is alleen handig als je uit de omgeving Den Bosch/Tilburg vertrekt, immers er rijdt ook een trein vanuit Den Bosch naar Utrecht (en vanuit Utrecht ook richting Zwolle).
Vanuit Arnhem/Nijmegen kun je evt ook via Utrecht reizen als je naar Zwolle moet, maar ik weet niet of dat echt voordeliger is qua tijd.

Overigens is er net ook een ontsporing bij Zutphen geweest, treinverkeer is daar ook ontregeld:
quote:
waar: van station zutphen naar station deventer
geldigheid: prognose 04-11-05, 16.59 uur

oorzaak: defect materieel ontsporing
gevolg: vertraging van ongeveer 45 min.
maatregel: businzet
vervangende halte:
advies: reizigers tussen arnhem/den bosch en deventer/zwolle kunnen omreizen via utrecht -amersfoort.
Bron: http://www.9292ov.nl/
Wordt lekker allemaal, moet dat nog maar ff checken voordat het uitloopt als ik vanavond naar m'n ouders wil.
En zolang nog dat in Zutphen ook nog aan de gang is kun je beter idd wel via Utrecht reizen, ook al is dat 'om'. Want nu ligt het treinverkeer tussen Deventer en Zuthpen dus ook nog even stil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 10:34:17 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:24:06 #91
16063 MonoSynth
pi_31953032
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:16 schreef dVTB het volgende:
Bij mijn weten ook. Ik denk dat lijn 161 er een klein uurtje over doet om van Zwolle naar Deventer te komen (inschatting). Een rechtstreekse bus zal vermoedelijk 3 kwartier nodig hebben. Omrijden loont niet. Daarvoor is de afstand tussen Zwolle en Deventer te kort.

Trouwens: Ik hoor veel tegenstrijdige berichten over de overleden chauffeur. Wanneer is hij nou precies overleden, weet iemand dat?
Gisteravond in het ziekenhuis toch?
pi_31953103
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:12 schreef MonoSynth het volgende:
Inderdaad. Zwolle-Deventer is lijn 161 volgens mij.
klopt
pi_31953167
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:06 schreef dVTB het volgende:
trein naar raalte en dan naar deventer met de bus zou ik niet doen. Die aansluiting is zwaar beroerd, je moet 25 minuten wachten ofzo...

ik zou de ingezette bussen door ns pakken... dan rij je ook niet met omweg... lijn 161 zwolle deventer rijdt door alle gehuchten die ook maar enigzins langs de ijssel liggen. Volgens mij doe je er dan bijna een uur over. met de rechtstreekse bus van de ns (vertrekken vanaf de achterkant van station zwolle) moet je zeker sneller zijn, ook door minder omwegen enzo...
pi_31953236
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:34:46 #95
16063 MonoSynth
pi_31953272
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:21 schreef Sassie het volgende:
[..]

Wordt lekker allemaal, moet dat nog maar ff checken voordat het uitloopt als ik vanavond naar m'n ouders wil.
"in ieder geval tot zaterdagmiddag".....
pi_31953524
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:34 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

"in ieder geval tot zaterdagmiddag".....
Dat gaat over het stuk Deventer-Zwolle. Maar ik hoef niet verder dan Deventer.
Maar er is net ook een ontsporing geweest bij station Zutphen, treinverkeer tussen Zutphen en Deventer is op dit moment dus ook ontregeld. En daarop doelde ik. Dat moet ik zelf dus ook even in de gaten houden.
/edit:
quote:
Trein ontspoord in Zutphen
4 NOVEMBER 2005 - ZUTPHEN (ANP) - Een stoptrein van Zutphen naar Hengelo en Oldenzaal is vanmorgen na het vertrek in Zutphen op een wissel ontspoord.

De reizigers kwamen met de schrik vrij en werden per bus verder vervoerd. Dat heeft spoorbeheerder ProRail vrijdag gezegd.

De woordvoerder kon niet zeggen wat de oorzaak is van de ontsporing. Het zal enkele uren duren voordat de trein van vervoerder Syntus weer op de rails staat.

Door de ontsporing rijden er tussen Zutphen en Deventer en tussen Zutphen en Lochem geen treinen maar bussen.
Bron: www.destentor.nl

Overigens, voor de mensen die gebruik willen maken van lijn 161, die rijd 1x per uur overdag en 's avonds (en zondags) niet. Is denk ik wel handig om van te voren te weten. Ik zou dus voor het vervoer van de NS kiezen, tenzij je in een van de dorpen tussen Zwolle en Deventer moet zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sassie op 04-11-2005 11:06:39 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:53:01 #97
16063 MonoSynth
pi_31953732
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Sassie het volgende:

[..]

Overigens voor de mensen die gebruik willen maken van lijn 161, die rijd 1x per uur overdag en 's avonds (en zondags) niet. Is denk ik wel handig om van te voren te weten. Ik zou dus voor het vervoer van de NS kiezen, tenzij je in een van de dorpen tussen Zwolle en Deventer moet zijn.
Vertrekt om 35 over elk uur vanuit Zwolle (ja ja heb het gisteren nog gecheckt met mijn zus die vandaag naar Deventer moest )
pi_31953834
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Vertrekt om 35 over elk uur vanuit Zwolle (ja ja heb het gisteren nog gecheckt met mijn zus die vandaag naar Deventer moest )
En om 52 vanuit Deventer, laatste om 18:52.
Zie www.connexxion.nl
pi_31956505
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn die treinen best nog wel aardig op te lappen hoor.

Zo'n trein is ook ontworpen met kreukelzone, helaas voor de machinist is de kop (en het balkon erachter) die kreukelzone.
Hmm, ik heb er niet echt verstand van, maar als ik zo zie dat in het voorste deel van de trein willekeurig ruitjes gesneuveld zijn dan denk ik niet dat dat veel positiefs betekent voor de structuur van het gehele treinstel...
pi_31956884
Trein ontspoord bij station Zutphen? Dit ga je niet menen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')