abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31925678
Als er niemand in de buurt is dan geef ik geen richting aan maar wel als mensen er op zouden kunnen
anticiperen. Waarom geven mensen nog nauwelijks richting aan?
Het overkomt mij regelmatig dat iemand midden op de weg stopt omdat later blijkt hij/zij af wil slaan.
Maar richting aangeven ho maar. Als dat wel zou gebeuren dan kan je al wat gas terugnemen en weet je dat iemand zal stoppen of zachter zal gaan rijden om af te kunnen slaan.

Mijn theorie is dat mensen niet bewust bezig zijn met autorijden en zoiets hebben ik rijd hier en de rest zoekt het maar uit.

Ook dat geduw op de linkerbaan op de snelweg (gewoon grappig als je eens een tijdje rechts blijft observeren) is gewoon zielig en komt denk ik doordat mensen denken (en waarschijnlijk terrecht) dat als ze eenmaal rechts gaan rijden en een vrachtwagen tegen komen nauwelijks de ruimte krijgen om in te voegen om in te halen. (BTW inhalen doe je met een snelheidsverschil van méér dan 2 km/pu)
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_31925804
Ja het is wat. Open er een topic over.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31925835
ach ja geen richting aangeven ok kan je wel eens vergeten, maar idd het begint steeds minder te worden. Vooral op rotondes is dat echt SUPERirritant, net zoals fietsers die dan geen richting aangeven op rotondes.

Ik geef bijna altijd richting aan, voorkomt een boel gezeik en hoeveel moeite is het nou
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:18:37 #4
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_31925908
Ik heb nog zo'n mooie sticker.. I Love Richtingaangeven...
niets
pi_31925917
Ik geloof dat zelfs in de nieuwste mercedesen en BMW ze niet eens meer ingebouwd worden.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
pi_31925921
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:10 schreef aldo71 het volgende:
Maar richting aangeven ho maar. Als dat wel zou gebeuren dan kan je al wat gas terugnemen en weet je dat iemand zal stoppen of zachter zal gaan rijden om af te kunnen slaan.
Je bedoelt dat jij erachter rijdt? Let dan voor de gein eens op die felle rode lampjes. Daarop kun je ook anticiperen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_31925942
Tja ja... ik kom de laatste tijd bijna niet meer op de linkerbaan. Ik ga lekker rustig achter een vrachtwagen rijden zonder al dat gestress en gedouw, het is inderdaad te gek voor woorden als je ziet hoe ze zich gedragen op de weg. Krampachtig bumperkleven want ja, er zal maar iemand van de rechter baan tussen komen

Richting aanwijzers zitten op de meest dure auto's blijkbaar niet meer want je ziet dat het nog maar weinig gebeurt helaas. Heel erg vervelend aangezien je niet weet waar je aan toe bent.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:20:11 #8
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_31925967
Zeker weer een vrouw achter het stuur
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_31925981
Hèhè... ik dacht dat het over fietsers ging. Waarbij ikzelf ook alleen maar richting aangeef wanneer er iemand in de buurt is. Maar het gaat over automobilisten!? Nee, als ik auto rijd, dan geef ik altijd richting aan. Ookal rijd ik door een of ander afgelegen gebiedje, waarvan ik weet dat er binnen een straal van 3km zich toch geen mensen bevinden.
pi_31926010
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Je bedoelt dat jij erachter rijdt? Let dan voor de gein eens op die felle rode lampjes. Daarop kun je ook anticiperen.
Ja praat het maar weer goed Richting aanwijzers hebben ze niet voor niks uitgevonden.
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:20 schreef P-Style het volgende:
Hèhè... ik dacht dat het over fietsers ging. Waarbij ikzelf ook alleen maar richting aangeef wanneer er iemand in de buurt is. Maar het gaat over automobilisten!? Nee, als ik auto rijd, dan geef ik altijd richting aan. Ookal rijd ik door een of ander afgelegen gebiedje, waarvan ik weet dat er binnen een straal van 3km zich toch geen mensen bevinden.
Ik doe het ook altijd, maar dat komt gewoon omdat het automatisme is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_31926167
Remlichten heb je op het laatste moment wat aan. Richting aangeven is iets dat je doet voor je gaat remmen. (als het goed is) Degene die er dan achter rijd kan dan wat gas terug nemen en de ander de tijd geven om af te slaan. Zo hoeft degene die achterop komt niet in de remmen.
pi_31926287
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:21 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja praat het maar weer goed Richting aanwijzers hebben ze niet voor niks uitgevonden.
[..]

Ik doe het ook altijd, maar dat komt gewoon omdat het automatisme is.
Ik heb vroegah op school geleerd dat je ook je hand mag uitsteken als je richtingaanwijzer kapot is, lijkt me anno 2005 niet echt handig meer.

Ik doe het trouwens zelf ook altijd, maar erger me meer aan auto's (vaak met aanhangers) met kapotte remlichten in de situatie uit de OP.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 3 november 2005 @ 14:37:45 #13
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
  donderdag 3 november 2005 @ 15:05:22 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31929305
echt zo kut idd, vooral bij rotondes, sta je te wachten tot je wat vrij bent.

in plaats van dat ze dan even aangeven dat ze voor je neus afslaan, zodat ik op de rotonde kan

nee, men is te lui om even een pink uit te steken

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31929447
misschien dat richting aangeven ook wel brandstof kost want ik hoorde laatst dat als je met je lichten aanrijd je ook iets meer verbruikt

dát zou natuurlijk wel een ander licht op de zaak werpen natuurlijk
  donderdag 3 november 2005 @ 15:11:33 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31929504
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:10 schreef 2609 het volgende:
misschien dat richting aangeven ook wel brandstof kost want ik hoorde laatst dat als je met je lichten aanrijd je ook iets meer verbruikt

dát zou natuurlijk wel een ander licht op de zaak werpen natuurlijk
maar lichten overdag aan heeft weer tot gevolg dat er 13% minder auto-ongelukken gebeuren

olé, 13% minder auto-ongelukken lijkt me dan toch financieel beter (bron @ zweden / Volvo enzo )
pi_31929548
jah maar zolang dat ongeluk niet jouw schuld is en je dus geen premieverhoging kost, dan bespaar je dus wel een paar euro met die brandstofprijzen van tegenwoordig
  donderdag 3 november 2005 @ 15:17:58 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31929682
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:13 schreef 2609 het volgende:
jah maar zolang dat ongeluk niet jouw schuld is en je dus geen premieverhoging kost, dan bespaar je dus wel een paar euro met die brandstofprijzen van tegenwoordig
13% minder auto-ongelukken
zou dus relatief gezien 13% moeten schelen op de verzekering

lijkt me een aardige besparing
pi_31929764
jah maar je zal toch wel evenveel moeten blijven betalen denk ik
pi_31929808
Ach, laten we dan alle straatverlichting ook maar afschaffen. En verkeerslichten uiteraard. Vooral die onzinnige die midden in de nacht oranje staan te knipperen. Scheelt weer wat gemeenschapsgeld.
.
pi_31930131
Op rotondes is dat zo irri...
pi_31930191
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:34 schreef Tuutje het volgende:
Op Voor rotondes is dat zo irri...
...tant
.
  donderdag 3 november 2005 @ 15:40:32 #23
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_31930357
Op rotondes vooral kut, maarja gek ik steek ook nooit een hand uit anders moet ik mijn hand uitsteken en dan dat betekent dat ik het gas los moet laten.
Kheb namelijk mijn knipperlichten van de brommer afgehaald
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_31930466
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:35 schreef r_one het volgende:

[..]

...tant
Als je OP een rotonde rijdt moet je ook richting aangeven kneus. Als je 3/4 rond rijdt bijv...(vul maar in)
pi_31930654
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:43 schreef Tuutje het volgende:

[..]

Als je OP een rotonde rijdt moet je ook richting aangeven kneus. Als je 3/4 rond rijdt bijv...(vul maar in)
Als ik OP een rotonde rijdt geef ik ook richting aan bij het afrijden, lieverd. Ik wordt pas echt irri als ik VOOR een rotonde sta te wachten en iemand gaat er zonder richtingaangeven af. Mag ik alsjeblieft hierover ook effe klagen zonder scheldkannonade van jouw kant?
.
  donderdag 3 november 2005 @ 16:08:21 #26
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_31931216
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:18 schreef aldo71 het volgende:
Ik geloof dat zelfs in de nieuwste mercedesen en BMW ze niet eens meer ingebouwd worden.
Klopt, daar is het een optie en daar hebben die eikels geen geld meer voor.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_31931437
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Als ik OP een rotonde rijdt geef ik ook richting aan bij het afrijden, lieverd. Ik wordt pas echt irri als ik VOOR een rotonde sta te wachten en iemand gaat er zonder richtingaangeven af. Mag ik alsjeblieft hierover ook effe klagen zonder scheldkannonade van jouw kant?
Omdat je zo lief bent.
  donderdag 3 november 2005 @ 16:31:11 #28
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_31931803
Mensen die op een rotonde geen richting aangeven zijn idd vrij irritant
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  donderdag 3 november 2005 @ 18:27:57 #29
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_31934670
De mensen die geen richting aangeven, dat zijn gewoon de fietsers van vroeger... Toen staken ze geen hand uit als ze een bocht om gingen, en ze zetten de gewoonte van vroeger gewoon voort. 't is heel irritant.
How can I make this topic about me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')