abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33915596
ja, eigenlijk vind ik dat ook wel idd
Maar voor een jongen dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 januari 2006 @ 20:31:53 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33915941
Piet Dat lijkt me nou nogal voor de hand liggend
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 januari 2006 @ 20:32:30 #128
13151 crew  Rewimo
pi_33915968
Of Pieter natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 20:44:05 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_33916446
Pietertje

Zo heet mijn tante Pietertje Elsje, naar haar tante.

En voor jongens Pieter inderdaad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:04:39 #130
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33917263
Pien voor een meisje en Peter/Pieter/Piet voor een jongen. Pias zou ik maar niet doen
Lekker douchen!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:09:50 #131
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33920093
Ik vind Lena juist hartstikke mooi en helemaal niet ouwbollig. Gelukkig maar dat smaken verschillen.
En LadyS, Pia en Piet zijn
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:16:15 #132
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33920392
Ik vind Lena ook wel leuk juist
En ik vind Pien leuker an Pia. En Pieter vind ik ook leuk!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33921071
ik vind Lena juist ook mooi.
en LadyS, hihi zou leuk zijn als jij ook een Piet kreeg!
pi_33921179
Rayen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33921197
Lena klinkt heel ouderwets, maar ik vind het wel een sjieke jaren 20 naam. Lekker hollandsch ook
pi_33921208
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:31 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Rayen
Als in Ryan maar dan alternatief?
pi_33921211
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:29 schreef bixister het volgende:
ja maar dan wel als 2e naam
1e naam wordt de "gewone" naam zeg maar, en dan de evt. vernoeming Ik weet nog niet of ik dat wel doe. Ik heb dan ook een beetje het idee dat we iemand van Peters kant moeten vernoemen.
pi_33921396
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:32 schreef LadyS het volgende:

ja maar dan wel als 2e naam
1e naam wordt de "gewone" naam zeg maar, en dan de evt. vernoeming Ik weet nog niet of ik dat wel doe. Ik heb dan ook een beetje het idee dat we iemand van Peters kant moeten vernoemen.
Ik denk dat de schoonfamilie anders jaloers wordt
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:39:33 #139
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33921511
Persoonlijk zou ik daar dus gewoon schijt aan hebben
Of als er geen 3e komt, dan gewoon zeggen dat jullie dat bij de volgende doen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33921545
ja, heb ik aan de ene kant ook wel hoor, maar het is meer voor mijn eigen gevoel zeg maar, dan dat ik mijn schoonfamilie tevreden wil houden
pi_33921581
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:37 schreef Syrena het volgende:

Oja, laatst bij Spoorloos was een jongen die Jelte heette, vond ik ook wel wat hebben.
Jelte
Mijn vriend heet Jelte, en ik vind het de allermooiste jongensnaam die er bestaat. Het liefst zou ik mijn toekomstige zoontje ook Jelte noemen. Echt een supernaam.
pi_33921657
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:40 schreef LadyS het volgende:
ja, heb ik aan de ene kant ook wel hoor, maar het is meer voor mijn eigen gevoel zeg maar, dan dat ik mijn schoonfamilie tevreden wil houden
Het ligt aan je schoonfamilie en wat voor reden je hebt om alleen jouw kant te vernoemen, maar er kúnnen behoorlijke ruzies door ontstaan...

Ik heb eens gehoord van een opa die het best vond dat kleinzoon naar hem vernoemd werd, maar dan moest hij ook de roepnaam van opa krijgen. Vonden de ouders iets minder, gezien opa's naam Uiteindelijk is hij dus helemaal niet vernoemd, geloof ik.
pi_33921826
mijn oma is een dik half jaar geleden overleden. Mijn moeder begon over vernoemen, eigenlijk als een soort grapje. "Als je nou als 1e naam Pia doet en als 2e naam mijn naam (maria), dan heb je een mooie combi, nl.: Pia Maria" ( )
Dus daarom begon ik erover na te denken, ik weet dus nog helemaal niet of ik het van plan ben. Amber is ook naar niemand vernoemd. Nou ja, ik heb nog even
pi_33922078
De tweede naam van Merlijn is Rens, dat is een vernoeming naar mijn enige grootouder die nog in leven is. Mijn opa heet namelijk Laurens. Vond het leuk om het op deze manier te doen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:56:51 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33922325
Persoonlijk vind ik dat het geheel aan de ouders ligt wat de naam/namen van het kind wordt/worden. Als die willen vernoemen is dat leuk en ook een beetje een eer zeg maar. Als je het moet "afdwingen" of het een verplichting is betekent het toch ook niks meer?

En kan best zijn dat sommige mensen daar serieus ruzie om zouden maken, maar mijn ervaring is dat je toch nooit iedereen tevreden kunt houden...
©Dumbo
pi_33923943
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:29 schreef bixister het volgende:
Ik vind Lena ook een prachtige naam ! En met vernoemen zou ik dan ook gelijk goed zitten, want mijn oma heette Heleen (roepnaam) en mijn moeder heeft Helena als doopnaam

Voor een jongen vind ik Willem heel mooi. Stoer, en qua vernoemen zijn dan gelijk de familie én schoonfamilie tevreden gesteld
Eeuwig vijfentwintig
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 januari 2006 @ 07:15:22 #147
13151 crew  Rewimo
pi_33929609
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:46 schreef LadyS het volgende:
mijn oma is een dik half jaar geleden overleden. Mijn moeder begon over vernoemen, eigenlijk als een soort grapje. "Als je nou als 1e naam Pia doet en als 2e naam mijn naam (maria), dan heb je een mooie combi, nl.: Pia Maria" ( )
Dus daarom begon ik erover na te denken, ik weet dus nog helemaal niet of ik het van plan ben. Amber is ook naar niemand vernoemd. Nou ja, ik heb nog even
Dat zou me toch iets te veel als Tia Maria in de oren klinken Vernoemen kan leuk zijn, maar dan moeten de namen wel een beetje 'meewerken'. Een kind moet er zijn/haar hele leven mee doen.
pi_33929859
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:46 schreef LadyS het volgende:
Ik ken dus echt iemand die zo heet, maar dan Piia Maria (die dubbele i is géén tikfout)... Ik vind 't een beetje vreemd klinken...
pi_33930040
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 07:15 schreef Rewimo het volgende:

Dat zou me toch iets te veel als Tia Maria in de oren klinken Vernoemen kan leuk zijn, maar dan moeten de namen wel een beetje 'meewerken'. Een kind moet er zijn/haar hele leven mee doen.
Als degene naar wie vernoemd moet worden zelf al meer namen heeft kun je daar natuurlijk ook uit kiezen. Je hoeft niet per se de roepnaam of de eerste naam te nemen.
pi_33930143
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:15 schreef LadyS het volgende:
wie heeft er een leuk idee om mijn oma eventueel te vernoemen?
Haar officiele naam is Pietje, maar daar had ze een gruwelijke hekel aan. Ze noemde zichzelf altijd Pia. Ik zou natuurlijk gewoon Pia als 2e naam kunnen doen, maar ik wil even wat meer opties.
pietje komt van petronella.... dus daar kun je heel veel uithalen
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')