Eerst een jaar of 20 folders lopen..... en zorgen dat je tot je schouder er in zit bij de hoge pieven.....quote:Op donderdag 3 november 2005 10:49 schreef IntroV het volgende:
Hoe kom je in de politiek terecht?
quote:Op donderdag 3 november 2005 11:39 schreef TrenTs het volgende:
Wat goed helpt om diep in de politiek door te stoten is:onbetrouwbaarheid ja zeggen, nee doen nee zeggen, ja doen de halve waarheid vertellen alles van twee kanten bekijken zodat je er makkelijker omheen kunt draaien deze regels uit je hoofd leren:
- "U zegt het."
- "Daar is mij niks van bekend."
- "Daar kan ik mij niks van herinneren."
- "Dat ging buiten mijn departement om."
Neuh jo!quote:Op donderdag 3 november 2005 10:49 schreef IntroV het volgende:
Hoe kom je in de politiek terecht?
Solliciteren bij een landelijke partij of de gemeentelijke afdeling ervan?
Jezelf kandidaat stellen en hopen dat je wordt uitgekozen om op de verkiezingslijst te staan?
Inlikken bij de fractievoorzitten zodat hij je op een gegeven moment uitnodigd om op de landelijke of gemeentelijke verkiezingslijst te komen?
Of ...?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:25 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Neuh jo!
Je gaat gewoon naar een vergadering van een partij en je geeft je mening.
En klaar is kees.
Aangezien een politicus het gekarmejank van mensen als jij aan moet horen vergeef ik hem of haar haar het bovenstaande.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:46 schreef aldo71 het volgende:
Smieren, liegen, bedriegen, je collega's naaien, haantje de voorste blijven, zuigen, likken, stelen en zakenvullen, met de eer gaan strijken, andermans werk af zeiken, en vooral een stalen gezicht blijven trekken en als emotieloos mens door de wijde wereld te stappen.
Zoals Remkes, alleen had die n andere studie.quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:08 schreef Speth het volgende:
Als je het echt wil:
Rechten gaan studeren en die studie niet afmaken.
Bij welke partij?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:17 schreef IntroV het volgende:
Klinkt wel goed allemaal, ga 't maar eens proberen.
Profileren dus.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:12 schreef Freshthinking het volgende:
Lid worden van een politieke partij en je vervolgens op lokaal niveau actief inzetten voor die partij. Je kunt er ook voor kiezen om daarnaast lid te worden van een politieke jongerenorganisatie en daar in het bestuur van de afdeling in jouw regio te gaan zitten. Op die manier doe je op een leuke manier de nodige ervaring op en bouw je in een korte tijd een aardig netwerk op.
Als je opvalt, dan word je vanzelf benaderd door de 'volwassen partij' in jouw woonplaats.
Nee. Wel 20 jaar lid van het Europees Hof van Justitie in Luxemburg (en daarvoor en daarna hoogleraar staatsrecht).quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Papa was minister van justie,
En alleen zeggen waar de partij voor staat, en NOOIT zeggen wat je zelf eigenlijk denkt.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:39 schreef TrenTs het volgende:
Wat goed helpt om diep in de politiek door te stoten is:onbetrouwbaarheid ja zeggen, nee doen nee zeggen, ja doen de halve waarheid vertellen alles van twee kanten bekijken zodat je er makkelijker omheen kunt draaien deze regels uit je hoofd leren:
- "U zegt het."
- "Daar is mij niks van bekend."
- "Daar kan ik mij niks van herinneren."
- "Dat ging buiten mijn departement om."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |