abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2005 @ 23:12:08 #1
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31914246
quote:
Algerians jailed for eating lunch
Couscous

Muslims break their fast at dusk during Ramadan
An Algerian court has sent four men to jail for eating lunch in a restaurant during the holy month of Ramadan.

During this period, practising Muslims are meant to observe a fast between the hours of dawn and dusk.

The three offenders were picked up in the town of Bejaia, some 260km east of Algiers and were found guilty of conspicuous contempt of religion.

The restaurant manager was given six months in prison. The others were sentenced to three months each.

The BBC's Mohammed Areski Himeur in Algiers says this is the first time in Algeria that anyone has actually been tried and condemned for not observing the fast during Ramadan.

One of their lawyers argued that his clients did not show any public contempt of religion, since they were eating in a restaurant.

"Had these people been eating outdoors, then there would have been public contempt, but that was not the case," the lawyer said.

Other clients eating in the same restaurant at the same time were not arrested, the lawyer added.

A petition has been circulated in the region to ask for the immediate release of the men.

Meanwhile, a newspaper denounced the case as a form of inquisition by the state.

Just before Ramadan started last month, security agents had warned bar and restaurant managers in Kabylia, not to serve food or drinks in day time during the holy month, saying that offenders would be brought to justice.
Bron BBC news

Ik wist niet dat ze daar ook al zo fundamentalistisch aan het worden waren.
Moeten ze in dat soort landen de burgers niet zelf laten uitmaken wat ze geloven en hoe streng ze het doen? Je kan toch niet iedereen dwingen hetzelfde te zijn?
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_31914334
quote:
The BBC's Mohammed Areski Himeur in Algiers says this is the first time in Algeria that anyone has actually been tried and condemned for not observing the fast during Ramadan.

One of their lawyers argued that his clients did not show any public contempt of religion, since they were eating in a restaurant.

"Had these people been eating outdoors, then there would have been public contempt, but that was not the case," the lawyer said.

Other clients eating in the same restaurant at the same time were not arrested, the lawyer added.
  woensdag 2 november 2005 @ 23:21:10 #3
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31914556
Toen ik in Indonesië was ben ik naar een bar geweest die net opnieuw ingericht werd. De boel was korte tijd daarvoor kort en klein geslagen omdat ze gewaagd hadden maaltijden te serveren tijdens de ramadan. Het is denk ik niet iets lokaals.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_31914610
zou dingen kort en klein slaan tijdens de ramadan wel mogen, en eten niet?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31918144
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:22 schreef electricity het volgende:
zou dingen kort en klein slaan tijdens de ramadan wel mogen, en eten niet?
Voor sommigen kennelijk wel.

Indonesische moslims belagen varkensmesters

Steekpartij om drinken blikje fris <----- 2001 al in Amsterdam
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_31923268
Nederland moet beter naar hun zelf kijken dan naar Algerije

Algerije hun zaken en daar hoeft NL niet mee te bemoeien
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31923346
Dus de islam is geen achterlijk geloof, maar een achterlijke wet.
  donderdag 3 november 2005 @ 11:49:46 #8
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_31923389
Ik vind niet dat je iemand voor zoiets hoeft te straffen, maar als je er aan mee doet doe er dan ook echt aan mee. Niet halve dagen naar school omdat je een lege maag hebt en vervolgens wel vrolijk roken.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_31923409
Gelukkig is het een tolerant geloof
pi_31923438
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:47 schreef progrock het volgende:
Dus de islam is geen achterlijk geloof, maar een achterlijke wet.
dat maak jij ervan
pi_31923478
Als we de fanatieke en fundamentalistische moslims nu eens terugsturen naar hun land van herkomst en de christelijke minderheden die nog in moslimlanden wonen hierheen halen, zou dat geen goeie ruil zijn? Zijn we gelijk van de extremisten af.
pi_31923521
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:51 schreef Meki het volgende:

[..]

dat maak jij ervan
Ja, klopt.
pi_31923798
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:53 schreef progrock het volgende:
Als we de fanatieke en fundamentalistische moslims nu eens terugsturen naar hun land van herkomst en de christelijke minderheden die nog in moslimlanden wonen hierheen halen, zou dat geen goeie ruil zijn? Zijn we gelijk van de extremisten af.
Nee slecht idee lijkt wel een plan van Hitler

en de Nederlandse criminelen en terroristen ?? zoals deze 3 criminelen die werden gedood
waar moeten ze heen dan
  donderdag 3 november 2005 @ 12:11:55 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31923996
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee slecht idee lijkt wel een plan van Hitler

en de Nederlandse criminelen en terroristen ?? zoals deze 3 criminelen die werden gedood
waar moeten ze heen dan
Goh, daar is Hitler weer. Ik dacht al waar blijft die man toch.

En het lijkt me een prima idee, moslims hebben toch zo'n hekel aan onze maatschappij? Of wacht, ze hebben er wel een hekel aan, maar het opgeven willen ze ook niet want ze zijn te gewend aan de luxe die het biedt en dat raken ze kwijt als ze naar een islamitisch land moeten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_31924101
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Goh, daar is Hitler weer. Ik dacht al waar blijft die man toch.

En het lijkt me een prima idee, moslims hebben toch zo'n hekel aan onze maatschappij? Of wacht, ze hebben er wel een hekel aan, maar het opgeven willen ze ook niet want ze zijn te gewend aan de luxe die het biedt en dat raken ze kwijt als ze naar een islamitisch land moeten.
Man , spreek voor jezelf man hoe kom je nou daarbij
Alle moslims ??? van wie heb je dat geleerd ??
  donderdag 3 november 2005 @ 16:17:26 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31931468
De Ramadan is toch geheel vrijwillig?

Vreemd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31932194
on 12 November 2004, a 14-year-old boy died after receiving 85 lashes for
eating in public during the Muslim holy month of Ramadan.

http://web.amnesty.org/library/index/engmde130482004

Tehran’s Kayhan newspaper, seven women, about whom no further details are provided, were each sentenced to 50 lashes by a general Court in Shiraz, south central Iran, for
showing disrespect, (in Persian, hormat shekan), to the "holy month of Ramadan"
The women were reportedly driving around the streets of Shiraz, listening to
loud music, "dancing in the vehicle" and ridiculing those fasting during the
month of Ramadan.

http://web.amnesty.org/library/Index/ENGMDE130392003?open&of=ENG-IRN
-
  donderdag 3 november 2005 @ 16:50:09 #18
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31932336
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:17 schreef popolon het volgende:
De Ramadan is toch geheel vrijwillig?

donderdag 3 november 2005 @ 16:52:14 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31932401
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik dacht dat niet iedere moslim verplicht aan de ramadan mee moest doen.

Leg eens uit dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 november 2005 @ 17:12:56 #20
93744 Finder_elf_towns
pi_31932987
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik dacht dat niet iedere moslim verplicht aan de ramadan mee moest doen.

Leg eens uit dan.
Het is eigenlijk heel simpel. Je hebt jezelf blootgesteld aan teveel pro-moslim propaganda. In de koran wordt de ramadan voorgeschreven aan elke moslim. De koran wordt gezien als het woord van Allah en moet dus strict worden nageleeft, ook de ramadan dus. Het niet naleven van de ramadan is dus een belediging.
  donderdag 3 november 2005 @ 17:17:35 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31933108
Dat hangt van het land/de cultuur af lijkt me.

Maar in Algerije zijn ze vrij conservatief, de koran wordt lang niet overal hetzelfde geinterpreteerd, net zoals met de bijbel eigenlijk.
  donderdag 3 november 2005 @ 17:24:15 #22
93744 Finder_elf_towns
pi_31933280
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:17 schreef popolon het volgende:

Maar in Algerije zijn ze vrij conservatief, de koran wordt lang niet overal hetzelfde geinterpreteerd, net zoals met de bijbel eigenlijk.
Er valt niets verkeerd te interperteren aan:
quote:
183. O gij die gelooft! Aan u is voorgeschreven het vasten, gelijk het voorgeschreven was aan wie vóór u waren. Wellicht zult gij vrezend worden.

185. De maand Ramadaan is die, waarin de Koran als een richtsnoer voor de mensen werd nedergezonden en als duidelijke bewijzen van leiding en onderscheid. Wie onder u daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie onder u ziek of op reis is, een aantal andere dagen. Allah wenst gemak voor u en geen ongemak, en opdat gij het aantal zult voltooien en opdat gij Allah's grootheid zult prijzen, omdat Hij u terecht heeft geleid en opdat gij dankbaar zult zijn.
Dit niet opvolgen als moslim wordt gezien als een belediging van "Allah" en kun je uitgeleverd aan het goeddunken van de andere muzelmannen.
  donderdag 3 november 2005 @ 17:27:50 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31933364
Dat zie ik er niet staan.
  donderdag 3 november 2005 @ 17:30:30 #24
93744 Finder_elf_towns
pi_31933435
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:27 schreef popolon het volgende:
Dat zie ik er niet staan.
Ik ook niet in die versen, maar wel elders
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:35:57 #25
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31946753
In Saudi-Arabië is het voor buitenlanders zelfs verplicht om aan de ramadan te doen. Laat staan dat de Saudi's zelf mogen skippen. Is dat hoe het in de authentieke islam hoort? Iedereen verplichten. Ik dacht dat mensen de keuze gelaten moesten worden. Blijkbaar denken Allah's volgelingen op aarde er anders over.
pi_31947105
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:35 schreef ZureMelk het volgende:
In Saudi-Arabië is het voor buitenlanders zelfs verplicht om aan de ramadan te doen. Laat staan dat de Saudi's zelf mogen skippen. Is dat hoe het in de authentieke islam hoort? Iedereen verplichten. Ik dacht dat mensen de keuze gelaten moesten worden. Blijkbaar denken Allah's volgelingen op aarde er anders over.
Ik dacht dat je daar slechts tijdens de ramadan mensen niet in verleiding mocht brengen door in het openbaar te eten/drinken?
  vrijdag 4 november 2005 @ 01:03:44 #27
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31947565
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik dacht dat je daar slechts tijdens de ramadan mensen niet in verleiding mocht brengen door in het openbaar te eten/drinken?
Als je op het werk of onderweg niet ergens kan eten, drinken of roken ben je praktisch gezien verplicht mee te doen. Er is een religieuze politie die hier zeer streng op toeziet. Bij overtreding volgt deportatie.
pi_31947852
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:17 schreef popolon het volgende:

In vergelijking met Saoedi-Arabië en Iran valt het nog mee in Algerije. Ik stond er eigenlijk een beetje van te kijken dat er straffen zijn uitgedeeld. Helaas zit er in Algerije een stelletje fundamentalistische idioten die denken dat ze hun ideeën aan de (doorgaans tolerante) bevolking opleggen. Zo te zien lukt het af en toe.
quote:
O ja, vandaar mijn verbazing
  Moderator vrijdag 4 november 2005 @ 02:02:02 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31948976
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:44 schreef Meki het volgende:

leer toch is lezen jongen, Nederland heeft nix met dit bericht te maken, het komt nota bene van de BBC.
je hoeft niet per se in elk topic te posten, zeker niet als je dat enkel doet om over Nederland te jammeren als een klein kind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31952819
-edit: kap daar eens mee-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 04-11-2005 12:17:18 ]
pi_31970032
Vrijheid van godsdienst is in Algerije ver te zoeken. Als je christen bent, dan hang je dus gewoon in de ramadan. Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren. Ik dacht dat er ook in de koran een regel met betrekking tot naastenliefde stond. Maar in dit geval is deze ver te zoeken.

De natte droom van de autoriteiten in dat land is voorzeker:
Soera 3:157 En als u voor de zaak van Allah wordt gedood of sterft, zal Allah's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren. 158 En indien u sterft of gedood wordt, voorzeker, tot Allah zult u worden teruggebracht.
pi_31970139
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:50 schreef amr_diab het volgende:
Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren.
Algerije begint net een beetje los te komen van een jarenlange burgeroorlog nadat islamisten de verkiezingen hadden gewonnen en het leger ingreep. Hoe bedoel je verder?
pi_31971207
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:44 schreef Meki het volgende:

irrelevant deze oprmerking. OP is nergens aan nederland gerelateerd
pi_31978066
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:50 schreef amr_diab het volgende:
... Bovendien dacht ik dat ze in Algerije al verder waren.
Helaas lijkt het er op dat ze een stapje achteruit in de tijd gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')