ok: ik ben ST fan en vind het veel beter dan SW.
waarom: 1 het is wetenschappelijk mogelijkker [goed woord ]
2 logischer
3 ik vind SW meer een actie film voor jongentjes
4 geen vage gast zoals Darth father.
etc etc: en nu het commentaar + de reden graag.
[oh ja 5: meer actrices gaan naakt v :9~ :9~ rbeelden ]
quote:ZineGineModus aan : Die Ouwe Bob Rooney Heeft Gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op vrijdag 09 november 2001 20:17 schreef BobRooney het volgende:
Sorry hoor, maar Luke Skywalker kickt dus zeker wel Captain Picard zijn ass...en hard ook...wat zeg ik...iedereen bij Starwars kickt The Federation zijn ass!!
quote:Waarom kijk je dan Star Ruk
Op vrijdag 09 november 2001 20:23 schreef Firestone het volgende:
ik vind de actie scenes ook het leukst.
quote:O nee, o nee ik heb in heel mijn leven op het gebied van Star Wars vs. Star Trek nog nooit zulke domme en lachwekkende argumenten gezien.
Op vrijdag 09 november 2001 20:10 schreef Firestone het volgende:
Om te beginnen zeg ik ff dat dit niet bedoelt is om {op SW} te flaimen.
ok: ik ben ST fan en vind het veel beter dan SW.
waarom: 1 het is wetenschappelijk mogelijkker [goed woord
]
2 logischer
3 ik vind SW meer een actie film voor jongentjes
4 geen vage gast zoals Darth father.
etc etc: en nu het commentaar+ de reden graag.
[oh ja 5: meer actrices gaan naaktv :9~ :9~ rbeelden ]
Laten we bijvoorbeeld eens nummer 4 onder de loep nemen. Geen vage gast a la Darth father. Ten eerste, wanneer je een discussie aangaat is het ook handig om je in te lezen op het onderwerp waar je over gaat discussiëren. Darth Father! .
. Daarbij komt ook dat je helemaal niet aangeeft waarom "darth father" vaag is. Wat maakt hem voor jou een vage gast? Ik kan ook wel zeggen. Spock is een beffend zwijn, maar ja zonder argumentatie lacht iedereen mij uit. Zodoende doe ik dat ook bij jou.
.
het ene is gewoon een gaaf fantasy verhaal, het andere is een serie die door veel te veel fans te serieus genomen wordt.
Dus die 2 vergelijken, alleen maar omdat de naam op elkaar lijkt, slaat werkelijk nergens op
quote:Ik moet altijd weer aan dat stukje van Galaxyquest denken, waar dat jochie uitlegt dat het hem spijt en dat hij ook wel weet dat het een fictieserie is.
Op vrijdag 09 november 2001 20:29 schreef Tokus het volgende:
het andere is een serie die door veel te veel fans te serieus genomen wordt.
quote:Als Ryker zn baard heeft laten staan kickt 'ie Skywalkers ass
Op vrijdag 09 november 2001 20:34 schreef BobRooney het volgende:
Owkay owkay...tis appels en peren vergelijken...maar wat als Luke Skywalker en Darth Vader samen een tag-team vormen en gaan knokken tegen Picard en Ryker....nuff said he
quote:Ja maar dan klimt Darthvader in de touwen, en maakt hij een vliegende jump kick...problem solved
Op vrijdag 09 november 2001 20:34 schreef Tijn het volgende:[..]
Als Ryker zn baard heeft laten staan kickt 'ie Skywalkers ass
quote:Terwijl pickard 'em neerhaalt met zn phaser. En die staat dan niet op "stun"
Op vrijdag 09 november 2001 20:35 schreef BobRooney het volgende:[..]
Ja maar dan klimt Darthvader in de touwen, en maakt hij een vliegende jump kick...problem solved
quote:Ja...hallo...vergeet je niet hun Jedi powers....dat zien ze natuurlijk allang al aankomen
Op vrijdag 09 november 2001 20:39 schreef Tijn het volgende:[..]
Terwijl pickard 'em neerhaalt met zn phaser. En die staat dan niet op "stun"
quote:Wij hebben Data en Worf nog
Op vrijdag 09 november 2001 20:43 schreef BobRooney het volgende:[..]
Ja...hallo...vergeet je niet hun Jedi powers....dat zien ze natuurlijk allang al aankomen
quote:Dan mag Worf tegen Chewy, Han Solo neemt Data wel
Op vrijdag 09 november 2001 20:44 schreef cptmarco het volgende:[..]
Wij hebben Data en Worf nog
quote:Idd.....wat een gezeik!!!!
Op vrijdag 09 november 2001 20:52 schreef Seborik het volgende:
altijd die stomme vergelijkverhaaltjes.net of je moet kiezen.
quote:Ja
Op vrijdag 09 november 2001 21:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dit is toch niet te vergelijken
een sci-fi serie over de toekomst van de mens
met een SF/Fantasy sprookje wat geheel fantasie is
quote:Wie zegt dat Salacious Crumb en Boba Fett niet bestaan?
.
.
quote:Wrong!
Star Trek: 24th Century e.d. (toekomst)
Star Wars: A long time ago in a galaxy far far away... (verleden)
quote:En als je het op deze manier zegt: "vergelijk de twee grootste SF-franchises ter wereld met elkaar"?
quote:Ja, veel fans nemen Star Trek idd te serieus. Alsof Star Trek echt een diepgaande serie zou zijn. Maar het is denk ik wel apart dat de oude Star Trek destijds in de jaren 60 als eerste serie op de Amerikaanse tv bijvoorbeeld een gemengde crew had: blanken en zwarten die met elkaar samenwerken, in de tijd van rassenrellen. En de eerste zoen op tv tussen een blanke en zwarte was in Star Trek. Voor die tijd nogal spraakmakend. Het is misschien een gewone tv-serie, en niet heel diepgaand, maar wel 1 die toch ergens over gaat... in de tijd v.d. Koude Oorlog een serie die ging over een ideaal toekomstbeeld. Er zit wel meer in dan in de gemiddelde serie. Tenminste de oude Star Trek, en ergens TNG ook nog. Voyager bijv. is puur amusement.
Op vrijdag 09 november 2001 21:57 schreef Smots het volgende:[..]
En als je het op deze manier zegt: "vergelijk de twee grootste SF-franchises ter wereld met elkaar"?
Ik denk dat ze op een bepaalde manier heel goed met elkaar zijn te vergelijken.
Misschien niet vanuit de narratieve of de ideologische invalshoek, maar zeker wel als je kijkt naar de impact die ze hebben, het aantal mensen dat ernaar kijkt en het soort mensen dat ernaar kijkt.
Enneh, ik vind het van een nogal utopisch/naïeve instelling getuigen als je Star Trek betitelt als "een sci-fi serie over de toekomst van de mens".
Het is een makkelijk te verteren space-soap die wat diepgang veinst te hebben door zo nu en dan wat zogenaamde 'hot topics' in de verhaaltjes te verweven.
Het is een geslaagde familieserie die een zo breed mogelijk publiek probeert te bereiken. Wat ik niet leuk vind aan de series is dat alles zo 'easy' wordt gepresenteerd, en dat er zoveel mensen zijn die die shit serieus nemen.
[b]HET IS GEWOON EEN TV-SERIE!!!![/B}
quote:euhm, ik zeg dat het ene in de toekomst afspeelt (ST)
Op vrijdag 09 november 2001 21:41 schreef -R-a-v-e-n- het volgende:[..]
Wrong!
Star Trek: 24th Century e.d. (toekomst)
Star Wars: A long time ago in a galaxy far far away... (verleden)
toch?
Als iemand weet dat SW zich in het verleden afspeelt dan ben ik dat wel denk ik
Overigens nergens kritiek naar beide (film)series toe.
Ik ben een fervent Star Trek kijker en enorm fan van Star Wars. Dat laatste al zeker 10 jaar
En SW heeft iets... mysterieus... ST niet echt vind ik.
quote:hier ben ik het grotendeels mee eens dus
Op vrijdag 09 november 2001 23:22 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ga voor sprookjes. Star Wars dus. ST heeft mij nog nooit 1 seconde geboeid. Al waren sommige afleveringen van ST wel grappig om een keer te zien, maar echt volgen, nou nee...En SW heeft iets... mysterieus... ST niet echt vind ik.
Maar relax, het is maar een mening.
quote:Ik heb nog steeds lol met kinderachtige dingen
Op zaterdag 10 november 2001 00:41 schreef Mza het volgende:
Als je met Star Wars opgroeit blijf je er altijd wel een zwak voor houden en dan vergeef je de kinderachtige aspecten omdat je daar toen zo'n lol van had.
quote:Ik vraag mij eigenlijk af of degenen die Star Trek slecht vinden, op welke serie ze dit baseren, er zitten nl wel verschillen tussen de inmiddels alweer 5 series.
Op zaterdag 10 november 2001 00:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af of degenen die Star Wars kinderachtig vinden, dit baseren op The Phantom Menace, of dat ze de oude trilogie ook gezien hebben
Persoonlijk vind ik DS9 de beste ST serie omdat het zo anders is als de rest van ST. Ook is de federation niet zo netjes in deze serie. De karakters worden meer uitgediept en tja, omdat er meer met de karakters wordt gedaan denken een aantal mensen dat het een soap is, wat natuurlijk niet zo is. Tis gewoon een goede drama sci/fi serie
Star Wars is wel leuk, ik ben nooit een grote fan geweest, maar heb wel alle films gezien (incl Ewoks 1 en 2 ) en ik zal vast wel de volgende film gaan bekijken.
quote:erhm, ik wil niet lullig doen maar de serie Star Trek
Op vrijdag 09 november 2001 21:57 schreef Smots het volgende:[..]Enneh, ik vind het van een nogal utopisch/naïeve instelling getuigen als je Star Trek betitelt als "een sci-fi serie over de toekomst van de mens".
Maar hoe je het ook bekijkt, de aanpak een zo groot mogelijk publiek, laten nadenken over het moraal onder Amerikaanse vlag, is een prachtig middel om
massa psyche te beinvloeden. Maar met Amerika aan top is dat geen nieuwtje meer
(maar Darth Vader is wel de coolste figuur die er tussen zit... En Luke is een mietje.)
quote:Same here, en wat boeit het dat SW soms zo kinderachtig is? In het echt zijn we toch ook niet allemaal even volwassen, in SW dus ook niet.
Op zaterdag 10 november 2001 00:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik heb nog steeds lol met kinderachtige dingen
Ik irriteerde me trouwens ook nooit aan Jar Jar, maar ik hoop ergens toch wel dat ie minder te zien is in deel II. In Phantom was Jar Jar 90 van de 130 minuten te zien. Beetje teveel van het goeie if you ask me. Laat dan meer van Queen Amidala zien (NATJUHHHH!).
1 - Star Wars uit 1977 is nog steeds vreselijk tof om te zien. Dat kun je me echt niet vertellen van de oude ST afleveringen/films. Dat ziet er nu echt niet meer uit en SW juist wel.
2 - ST gaat te veel over technieken e.d. en is te serieus. Tevens zijn het allemaal losse delen terwijl SW één groot verhaal is. Eén groot universum en iedereen hangt aan elkaar. Daarbij heb je de "force" wat alles aan elkaar bind en wat elke keer weer terugkomt.
3 - Je hebt het magische. In Star Trek wordt zo'n beetje alles uitgelegd en da's niet boeiend. Daarom balen er (terecht) zoveel mensen van dat ze over midi-chlorians begonnen in TPM.
4 - Ik ken niet één mens welke de taal van Chewbecca of Jabba the Hutt ofzo spreekt. Terwijl ik genoeg gezien heb dat mensen denken Klingon te kunnen spreken. Aaargh!
En kom niet aan met dat de Wookie taal niet helemaal is uitgewerkt, want dat is elke taal binnen SW.
Star Trek is echt wel leuk, maar niet om meerdere keren te zien. Star Wars heb ik (elke film) tussen de 50 en 100 keer gezien en het BLIJFT tof...
quote:Helemaal mee eens.
Op zaterdag 10 november 2001 17:25 schreef dvdstelt het volgende:
Geef mij maar Star Wars... Argumenten?1 - Star Wars uit 1977 is nog steeds vreselijk tof om te zien. Dat kun je me echt niet vertellen van de oude ST afleveringen/films. Dat ziet er nu echt niet meer uit en SW juist wel.
2 - ST gaat te veel over technieken e.d. en is te serieus. Tevens zijn het allemaal losse delen terwijl SW één groot verhaal is. Eén groot universum en iedereen hangt aan elkaar. Daarbij heb je de "force" wat alles aan elkaar bind en wat elke keer weer terugkomt.
3 - Je hebt het magische. In Star Trek wordt zo'n beetje alles uitgelegd en da's niet boeiend. Daarom balen er (terecht) zoveel mensen van dat ze over midi-chlorians begonnen in TPM.
4 - Ik ken niet één mens welke de taal van Chewbecca of Jabba the Hutt ofzo spreekt. Terwijl ik genoeg gezien heb dat mensen denken Klingon te kunnen spreken. Aaargh!
En kom niet aan met dat de Wookie taal niet helemaal is uitgewerkt, want dat is elke taal binnen SW.Star Trek is echt wel leuk, maar niet om meerdere keren te zien. Star Wars heb ik (elke film) tussen de 50 en 100 keer gezien en het BLIJFT tof...
quote:Jaja. Hoeveel Amerikanen heb je in de oude Star Trek? Ff kijken, Kirk, McCoy, ehm... dat was het wel. Voor de rest Russen, Japanners, Afrikanen, aliens... Zelfde geldt voor TNG (3 Amerikanen, v.d. 10)en DS9 (1 Amerikaan, en dan ook nog Afro-American). Dat valt dus wel mee. Daarbij is de moraal echt niet Amerikaans of zo, en zeker niet Bijbels. Als je dat zegt ken je de serie gewoon niet.
Op zaterdag 10 november 2001 12:39 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
erhm, ik wil niet lullig doen maar de serie Star Trek
is gedompelt in een emmer vol Amerikaans moraal die men
inderdaad niet 'utopisch' als de toekomst van de 'mens' zou
moeten betitelen maar wel kan zien als een gegeven dat 'over' de toekomst van de mens gaat. Eigenlijk is Star Trek een behoorlijk hypocriete serie in vele opzichten om maar te zwijgen over het hoge gehalte moralisme van bijbels ethische afkomst.
quote:That's right. Ook heeft DS9 een doorlopend verhaal. Okay, soms met wat losse afleveringen, maar grotendeels is het een doorlopend verhaal (wel een beetje afgekeken van Babylon5)
Jaja. Hoeveel Amerikanen heb je in de oude Star Trek? Ff kijken, Kirk, McCoy, ehm... dat was het wel. Voor de rest Russen, Japanners, Afrikanen, aliens... Zelfde geldt voor TNG (3 Amerikanen, v.d. 10)en DS9 (1 Amerikaan, en dan ook nog Afro-American). Dat valt dus wel mee. Daarbij is de moraal echt niet Amerikaans of zo, en zeker niet Bijbels. Als je dat zegt ken je de serie gewoon niet.
quote:Ja? Ik vond er echt geen reet aan.
Op zaterdag 10 november 2001 17:25 schreef dvdstelt het volgende:
1 - Star Wars uit 1977 is nog steeds vreselijk tof om te zien.
quote:SW ziet er nu niet meer uit. Vergelijk 't eens met 2001: A Space Odyssey, bijna 10 jaar ouder, maar ziet er veel beter uit.
Dat kun je me echt niet vertellen van de oude ST afleveringen/films. Dat ziet er nu echt niet meer uit en SW juist wel.
Tis niet vergelijkbaar....
Soort vergelijken van "La Vita E Belle" en "Blub ik ben een vis"
Maarjah...
Kijk naar mn Icon en je ziet waar ik fan van ben...
Ik vind SW persoonlijk niet zo leuk, maar dat heeft er niets mee te maken dat ik Star Trek fan ben...
quote:geheel met je eens
Op zaterdag 10 november 2001 12:15 schreef Xhorder het volgende:[..]
Ik vraag mij eigenlijk af of degenen die Star Trek slecht vinden, op welke serie ze dit baseren, er zitten nl wel verschillen tussen de inmiddels alweer 5 series.
Persoonlijk vind ik DS9 de beste ST serie omdat het zo anders is als de rest van ST. Ook is de federation niet zo netjes in deze serie. De karakters worden meer uitgediept en tja, omdat er meer met de karakters wordt gedaan denken een aantal mensen dat het een soap is, wat natuurlijk niet zo is. Tis gewoon een goede drama sci/fi serie
quote:Nou, Star Trek is wel oppervlakkig, maar om het nou gelijk met "Blub ik ben een vis" te gaan vergelijken, das niet nodig imho hoor
Op zaterdag 10 november 2001 20:11 schreef Faithy het volgende:
Here we go again......![]()
![]()
Tis niet vergelijkbaar....
Soort vergelijken van "La Vita E Belle" en "Blub ik ben een vis"
Ik ben zelf een Star Trek liefhebber, maar vind Star Wars ook wel leuk. Ik denk dat je als SF/Fantasy liefhebber ook geen keuze moet maken tussen ST en SW. Het zijn beide goede SF/Fantasy films/series, die absoluut het bekijken waard zijn.
geweldige serie. ik kijk wel af en toe naar Star Trek. Wel leuk, het is eigenlijk een soap. maar voor mij heeft he meer waarde dan bv GTST omdat het SF is
(ennuh, wat stelt Worf voor tegen een Rancor? Mocht hij dat toch overleven dan flikkeren we hem gewoon in Sarlacc
quote:Neehee.. Star Wars met Blub ik ben een vis.... :p
Op zondag 11 november 2001 05:05 schreef Tijn het volgende:[..]
Nou, Star Trek is wel oppervlakkig, maar om het nou gelijk met "Blub ik ben een vis" te gaan vergelijken, das niet nodig imho hoor
quote:Tis een soap in de ruimte, poe wat een diepgang
Op dinsdag 13 november 2001 20:21 schreef Zanderrr het volgende:
Star Trek is juist veel intelligenter dan Star Wars, naar mijn mening. Veel meer diepgang (voor een SF-reeks dan).
quote:Nah, vind ik niet... SW is een sprookje, ST is een soap. Das appels & peren vergelijken, ook al is het allebei fruit.
Op dinsdag 13 november 2001 20:24 schreef Meneer_Aart het volgende:
Waarom zou je het eigenlijk niet kunnen vergelijken? Het is allebei sci-fi dacht ik. Maakt dan niet uit dat SW meer fantasy-achtig is en ST meer wetenschappelijk, het blijft sci-fi.
quote:Niet zomaar een sprookje, onder een sprookje versta ik elfjes, kabouters en bos, en een soap heeft veel meer relatie en intrige-gedoe dan ST. Imho blijft het allebei science fiction.
Op dinsdag 13 november 2001 20:28 schreef Tijn het volgende:[..]
Nah, vind ik niet... SW is een sprookje, ST is een soap. Das appels & peren vergelijken, ook al is het allebei fruit.
quote:De rare wezentjes en sprookjes-achtige settings zitten er toch ook allemaal in? En volop intrige & relatie-toestanden in ST hoor.
Op dinsdag 13 november 2001 20:31 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Niet zomaar een sprookje, onder een sprookje versta ik elfjes, kabouters en bos, en een soap heeft veel meer relatie en intrige-gedoe dan ST. Imho blijft het allebei science fiction.
Tis toevallig allebei in de ruimte, maar zelfs dat is niet te vergelijken, omdat ze allebei een compleet ander beeld van outer space neerzetten.
quote:Yoda
Op dinsdag 13 november 2001 20:31 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Niet zomaar een sprookje, onder een sprookje versta ik elfjes, kabouters en bos, en een soap heeft veel meer relatie en intrige-gedoe dan ST. Imho blijft het allebei science fiction.
Lijken mij allemaal sprookjes-invloeden
Lees ook eens 'Star Wars: The Magic Of Myth'
Star Wars is wat dat betreft een stuk creatiever, veel meer exotische rassen en lijpe gasten.
Bovendien is het meer down-to-earth (yeah yeah I noticed) dan de hele happy treehugging sfeer van ST.
En bovendien houdt Star Wars niet op bij de films alleen. Er zijn talloze boeken, videogames en succesvolle comicreeksen waarin de (geloofwaardige) karakters een geweldige diepgang meekrijgen, en waar het universum nog verder uitgediept wordt.
Mijn persoonlijke favoriet is Grand Admiral Thrawn, vooral zoals hij in Heir to the Empire is weergegeven.... schitterend!
quote:
My point is: ze zien dr allemaal uit als mensen, maar dan met wat extra schmink.
quote:Yep, gewoon een lelijke vent met een in zn neus vergroeide voorhoofdprothese.
Op dinsdag 13 november 2001 22:09 schreef araphor het volgende:[..]
[afbeelding]
Yup, allemaal...
quote:je ziet de vier benen niet.
Op dinsdag 13 november 2001 22:11 schreef Penance het volgende:[..]
Yep, gewoon een lelijke vent met een in zn neus vergroeide voorhoofdprothese.
quote:Amen
Op dinsdag 13 november 2001 22:13 schreef Seborik het volgende:
en ik vind dit nog steeds een stomme discussie die toch niet gewonnen kan worden omdat vergelijken gewoon niet kan.
Star Wars is gewoon schitterend, en Star Trek is vast ook wel leuk voor die mensen die daar van houden.
quote:Oke oke het is meer een sprookje dan andere SF, het heeft iets mythisch ja
Op dinsdag 13 november 2001 21:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Yoda
maareh prinses wordt gevangen genomen, ridders, voortvluchtigen, bad-guys, strijd tussen goed en kwaad. Evil Empire, de onderdrukking van de bevolking, oude tovenaars, etc etc.Lijken mij allemaal sprookjes-invloeden
Lees ook eens 'Star Wars: The Magic Of Myth'
quote:Wat is het verschil tussen een appel en een peer?
Op dinsdag 13 november 2001 22:23 schreef Penance het volgende:
Het is idd. een zinloze discussie.
Het is appels met peren vergelijken.
een appel kun je eten, en een peer ook
quote:Dat heet drama, niet soap, of wil je Buffy The Vampire Slayer ook een soap noemen omdat ze relatie-toestanden en intrigues hebben.
En volop intrige & relatie-toestanden in ST hoor.
quote:Terwijl die helemaal zo slecht niet is. 't Is populair om 'em kut te vinden.
Op woensdag 14 november 2001 13:25 schreef =HellFire= het volgende:
Toch jmmer dat de meesten, als ze de naam Star Wars horen, direct denken aan The Phantom Menace... En daarna direct gaan zeuren hoe slecht die wel niet was.
Star Trek
TOS en TNG waren géén soaps en briljant om hun maatschappelijke doorbraken en wetenschappelijke/filosofische thema's.
DS9 is een goede soap
Voyager is een slechte soap
Star Wars
De eerste drie films waren erg goede actie/SF films en waren hun tijd ver vooruit qua fantasie-wereld en effecten.
The Phantom Menace is een slappe familiefilm die zonder de star wars label en de mooie computergraphics van B-kwaliteit zou zijn.
-------------------------------------------
Beide SF-legendes borduren voort op vergane glorie. Hopelijk wordt Episode 2 wat beter, evenals de nieuwe Enterprise serie. Ik heb echter bij beiden m'n twijfels.
Oh well... nothing lasts forever.
quote:Ik noem alles wat elke dag op TV is, en waarin elke dag dezelfde personen verwikkeld raken in intriges & relaties een soap ja
Op woensdag 14 november 2001 20:40 schreef Xhorder het volgende:[..]
Dat heet drama, niet soap, of wil je Buffy The Vampire Slayer ook een soap noemen omdat ze relatie-toestanden en intrigues hebben.
Buuuuh!
quote:Logisch...
Ik noem alles wat elke dag op TV is, en waarin elke dag dezelfde personen verwikkeld raken in intriges & relaties een soap jaBuuuuh!
quote:Yep. Ik vind hem eigenlijk best goed. Niet zo goed als de orginele triologie, maar je moet wel goed onthouden dat Ep1. de delen 2 en 3 nodig heeft. Tis geen stand-alone film om het zo maar eens te zeggen. Deel IV was dat wel.
Op woensdag 14 november 2001 22:54 schreef Theeboon het volgende:[..]
Terwijl die helemaal zo slecht niet is. 't Is populair om 'em kut te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |