abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31913177
Het valt mij op dat mensen in nederland demonstratie moe is.
Er gebeurd van alles in de politiek en het kabinet heeft nog maar 16% steun.
Maar ik zie niemand demonstreren. In België zijn demonstraties geweest, in frankrijk maar niet in nederland.
Ik moet zeggen dat bij mij mijn spirtit brak toen (tis een paar jaar geleden) ik een keer zag dat Zalm zie, gewezen door een journalist dat er wat demonstranten op het malieveld, net buiten zijn raam zouden gaan staan, dat hij wel even zou zwaaien. De arrogantie van Den Haag was voor mij in die zin samengevat. Ik vraag mij af waarom er nog niet een demonstratie is geweest. En ik bedoel een groote. Zoals in de jaren 80 met die kernwapens. 84% wil van dit kabinet af.
Ik zie af en toe een groepje op TV van een paar 100 man. Maakt geen indruk en je moet zoeken wil je die in de media terug vinden. Zijn we murwgebeukt, doofstom gemaakt en hebben we onszelf als deelnemer aan de democratie afgeschreven, of hebben we de democratie afgeschreven?
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
  woensdag 2 november 2005 @ 22:53:12 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31913515
Al sinds de invloering van het poldermodel en allerlei overlegorganen tussen overheid, werkgevers en werknemers begin jaren tachtig wordt er in nederland eigenlijk bijna niet meer gestaakt. Reden: men komt er met overleg vaak uit. Niks op tegen dus.
pi_31913527
Met alle respect: te weinig.
Ik wil een paar miljoen zien.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
  woensdag 2 november 2005 @ 22:53:58 #5
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 2 november 2005 @ 22:54:22 #6
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31913554
Waarom zou je demonstreren als politici hooguit even naar je zwaaien, en er verder niks mee doen? Het enige waar Nederlandse politici niet omheen kunnen is als ze gewapenderhand worden afgezet, en daar zijn Nederlanders veel te individualistisch voor. Dus ook dat zal niet gebeuren.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31913567
Ook te weinig. vanaf 800.000 ga ik dat serieus nemen. (want doet de politiek ook)
  woensdag 2 november 2005 @ 22:55:24 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31913587
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:53 schreef aldo71 het volgende:
Met alle respect: te weinig.
Ik wil een paar miljoen zien.
Jij wilt een paar miljoen demonstranten op een paar miljoen inwoners? Kom nou.
pi_31913621
Ik denk als er echt een GROOTE demonstratie zou komen, en ik bedoel echt masaal dat dat dan veranderd. Dan kunnen ze het niet meer negeren.
pi_31913665
In de jaren 80 waren er een stuk minder inwoners, en toch een miljoen of wat mensen op de been.
Moet kunnen. Maar ja dan moet je vrij nemen van je werk............
pi_31913731
Kennelijk is Nederland ook in Coma.
  woensdag 2 november 2005 @ 23:06:48 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31914040
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:57 schreef aldo71 het volgende:
In de jaren 80 waren er een stuk minder inwoners, en toch een miljoen of wat mensen op de been.
Moet kunnen. Maar ja dan moet je vrij nemen van je werk............
Hoeveel miljoen waren het er dan, toen?
de grootste is de kruisrakettendemonstratie waren het er nog geen miljoen.
  woensdag 2 november 2005 @ 23:23:24 #13
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31914647
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:53 schreef Floripas het volgende:
Ehm...300.000 FNV'ers en CNV'ers, oktober vorig jaar?
Toen werden er treinkaartjes uitgedeeld en de voor de laatste paar demonstraties niet. Wellicht geeft dat gelijk aan hoe actiebereid de gemiddelde "demonstrant" is.
Say your prayers
  woensdag 2 november 2005 @ 23:25:22 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31914717
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:23 schreef Sickie het volgende:

[..]

Toen werden er treinkaartjes uitgedeeld en de voor de laatste paar demonstraties niet. Wellicht geeft dat gelijk aan hoe actiebereid de gemiddelde "demonstrant" is.
Ging het nou echt om die treinkaartjes?
Ik heb toen een kaartje gekocht, maar ik had liever, net als iedereen, gewoon liever gezellig even iets leuks gedaan met vrienden of familie.
  woensdag 2 november 2005 @ 23:29:24 #15
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31914858
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ging het nou echt om die treinkaartjes?
Ik heb toen een kaartje gekocht, maar ik had liever, net als iedereen, gewoon liever gezellig even iets leuks gedaan met vrienden of familie.
Kennelijk wel, anders werden die dingen niet gratis verstrekt. Verder leek het aantal demonstranten dagen na de demonstratie nog telkens met naschokjes van 20000 a 40000 deelnemers op te lopen. Die hadden zeker hetzelfde telraam als de organisatie van keerhettij. Die hielden ook een marge van 65% aan ten opzichte van de andere (nieuws)bronnen na de laatste demonstratie.
Say your prayers
pi_31914965
Ik wordt af en toe doodziek van dat comateuse schappengedrag van mensen.
"Als niemand gaat, dan ga ik ook niet" en
"Je kan er toch niks aan veranderen"
Ik denk dan: nederland verdiend dit kabinet.
Als je niet de wil hebt iets te veranderen, dan gebeurd het ook niet
(klinkt daar niet E. Rattelband in de verte?)
Maar ik vraag me echt af wat het nu is dat mensen niet de moeite willen doen om duidelijk te laten horen wat ze ervan vinden. Of schrijven we de Democratie maar af?
pi_31915399
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:32 schreef aldo71 het volgende:
Ik denk dan: nederland verdiend dit kabinet.
Als je niet de wil hebt iets te veranderen, dan gebeurd het ook niet
(klinkt daar niet E. Rattelband in de verte?)
Je spellingsfouten en simpele argumenten doen dat inderdaad vermoeden ja

Alleen omdat er niet gedemonstreed/gestaakt wordt maar omdat problemen bij ons hier zoveel mogelijk om de tafel worden opgelost 'schrijven we de democratie af' . Invloed hebben is niet alleen zo snel mogelijk het werk neer te leggen, maar ook rond de tafel problemen uitpraten. Ik vind die tweede manier persoonlijk nog iets volwassener ook.
pi_31915638
Ik wil mijn werk helemaal niet neerleggen.
En we zijn al heel lang bezig met praten en kijk eens waar we zijn.
Het feit dat je mij min of meer afschrijft om wille van mijn spelfouten zegt wel weer wat over jouw vooroordelen. Moet ik nu argumenten aan gaan dragen waarom er gedemonstreerd moet worden?
Nee toch? En hoe volwassen is dit kabinet? Moet ik gaan opsommen in hoe kinderachtig, amateuristisch men bezig is? Nee toch. Het feit dat je mijn menig afserverdDTDTD vanwege een spelfout is dezelfde arrogantie waarmee in de politiek naar burgers kijkt. Of liever negeerDTDDTD.
.
  donderdag 3 november 2005 @ 00:08:49 #19
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31916265
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:50 schreef aldo71 het volgende:
Het feit dat je mij min of meer afschrijft om wille van mijn spelfouten zegt wel weer wat over jouw vooroordelen. Moet ik nu argumenten aan gaan dragen waarom er gedemonstreerd moet worden?
Nee toch? En hoe volwassen is dit kabinet? Moet ik gaan opsommen in hoe kinderachtig, amateuristisch men bezig is? Nee toch. Het feit dat je mijn menig afserverdDTDTD vanwege een spelfout is dezelfde arrogantie waarmee in de politiek naar burgers kijkt. Of liever negeerDTDDTD.
.
Je mag van mij best een aantal argumenten opsommen waarom we de barricades op moeten. Dat lijkt me namelijk heel interessant om te lezen.
Say your prayers
pi_31916374
De regering wordt nog steeds gekozen door het volk. Eens in de 4 jaar hebben we als burger daar gelegenheid toe. Tussentijds met rare pakjes en spandoeken door Den Haag gaan marcheren vind ik maar lulkoek. Voordat ik daar aan mee doe moet er wel iets heel idioots aan de hand zijn, maar dan laat ik het wellicht ook niet bij mijn demonstratie alleen.

Bovendien ben ik best te spreken over de huidige regering, kan gekker allemaal.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_31916381
nederlanders zijn het gewoon eens met het beleid, of in ieder geval niet oneens genoeg om er moeite voor te doen. heb je daar wel eens bij stil gestaan? nee zeker he?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31916540
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:08 schreef Sickie het volgende:

[..]

Je mag van mij best een aantal argumenten opsommen waarom we de barricades op moeten. Dat lijkt me namelijk heel interessant om te lezen.
Ik vind het ook nogal vreemd. De mensen die CDA en VVD hebben gestemd, hadden de maatregelen van dit kabinet aan kunnen zien komen toen ze hun stem uitbrachten. Bij D66 stemmers is dit deels het geval. SGP en LPF stemmers lijken mij bovendien niet erg ontevreden te kunnen zijn met het huidge beleid. Demonstraties zijn prima, maar ik vind het in dit geval nogal slap. Gevalletje op een partij stemmen vanwege een paar issues en vervolgens klagen als ze de rest van hun partijprogramma ook uitvoeren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_31919075
Wat is er te klagen dan?
pi_31919453
Slaap lekker verder.
  donderdag 3 november 2005 @ 10:23:34 #25
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31921395
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:46 schreef aldo71 het volgende:
Het valt mij op dat mensen in nederland demonstratie moe is.
Er gebeurd van alles in de politiek en het kabinet heeft nog maar 16% steun.
Ja, het kabinet heeft nog maar 16% steun volgens een nietszeggende poll. De maatregelen echter blijken wel draagvlak te hebben onder veel meer mensen. Dat blijkt, aangezien er geen demonstraties van betekenis zijn geweest na de bekende vakbondsdemonstratie.

Demonstraties zijn overigens bij uitstek ondemocratisch omdat beleid afgedwongen wordt door een radicale minderheid.
  donderdag 3 november 2005 @ 16:00:11 #26
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31930965
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:12 schreef aldo71 het volgende:
Slaap lekker verder.
Komen die argumenten nog?
Say your prayers
pi_31939828
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:12 schreef aldo71 het volgende:
Slaap lekker verder.
Ik ben wakker. Wat zie ik over het hoofd?
pi_31939901
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Demonstraties zijn overigens bij uitstek ondemocratisch omdat beleid afgedwongen wordt door een radicale minderheid.
correct
  donderdag 3 november 2005 @ 23:43:03 #29
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31945120
Demonstraties vormen een legitiem democratisch middel om een mening duidelijk te maken jegens de rest van de wereld. Men moet alleen niet verontwaardigd doen als een minderheid de barricades op gaat en alsnog haar zin niet krijgt.
Say your prayers
pi_31945207
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:43 schreef Sickie het volgende:
Demonstraties vormen een legitiem democratisch middel om een mening duidelijk te maken jegens de rest van de wereld. Men moet alleen niet verontwaardigd doen als een minderheid de barricades op gaat en alsnog haar zin niet krijgt.
en dat gebeurt dus wel. de heren vakbondslieden en oppositie vonden dat het kabinet toch niet om dit procentueel toch wel zeer aanzienlijke gedeelte van nederland zijn zin te geven. met alle gevolgen van dien. mijn vader kan volgend jaar met prepensioen. raad eens wie dat mag betalen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:05:05 #31
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31945870
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:45 schreef electricity het volgende:

[..]

en dat gebeurt dus wel. de heren vakbondslieden en oppositie vonden dat het kabinet toch niet om dit procentueel toch wel zeer aanzienlijke gedeelte van nederland zijn zin te geven. met alle gevolgen van dien. mijn vader kan volgend jaar met prepensioen. raad eens wie dat mag betalen.
Ben ik met je eens. Maar dat maakt demonstraties nog niet ondemocratisch. Het is meer de wijze waarop een minderheid de duimschroeven middels een boel herrie toch aan weet te draaien.
Say your prayers
pi_31947262
Demonstreren heeft weinig zin aangezien ze in Den Haag toch hun wil doorzetten. Daarnaast melden mensen zich soms massaal aan 'ja, ik kom', 'ik ga ook', en als het er op komt komen er met geluk 500 mensen .

Nu ik er toch over denk, ik vraag me eigenlijk af waarom we qua staatsvorm al decennia stilstaan, waar zijn de nieuwe ?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 4 november 2005 @ 01:00:48 #33
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31947479
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:46 schreef aldo71 het volgende:

Ik moet zeggen dat bij mij mijn spirtit brak toen (tis een paar jaar geleden) ik een keer zag dat Zalm zie, gewezen door een journalist dat er wat demonstranten op het malieveld, net buiten zijn raam zouden gaan staan, dat hij wel even zou zwaaien.
Haha . Die was goed, ja . Demonstaties is iets wat de Nazi's ook vaak deden, ze hadden ook van die spandoeken. En en er riep ook iemand opruiende teksten door een microfoon.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:27:07 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31974739
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:00 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Haha . Die was goed, ja . Demonstaties is iets wat de Nazi's ook vaak deden, ze hadden ook van die spandoeken. En en er riep ook iemand opruiende teksten door een microfoon.
Ja, jeetje, en ademen deden ze ook, en discussieren, en pamfletten uigeven!
Eigenlijk zijn wij allen nazi's, niet?
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:59:08 #35
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_31975966
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, jeetje, en ademen deden ze ook, en discussieren, en pamfletten uigeven!
Eigenlijk zijn wij allen nazi's, niet?
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
pi_31988731
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:50 schreef aldo71 het volgende:
.
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:09:45 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31994544
quote:
en wat zijn we ermee opgeschoten?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:13:08 #38
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_31994660
quote:
Die ouwe stumpers

Ik vind trouwens dat dit kabinet goed bezig is !! Jammer dat een derde termijn niet mogelijk is !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:15:05 #39
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31994708
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:13 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Die ouwe stumpers

Ik vind trouwens dat dit kabinet goed bezig is !! Jammer dat een derde termijn niet mogelijk is !
Ja! Hoe kan dat nou toch! Dat een derde termijn niet mogelijk is!
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:38:50 #40
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31995500
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:13 schreef Pikkebaas het volgende:

Jammer dat een derde termijn niet mogelijk is !
Waarom is een derde termijn niet mogelijk? Het is de Amerikaanse president niet. .
  zondag 6 november 2005 @ 21:06:42 #41
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32036595
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:09 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

en wat zijn we ermee opgeschoten?
De Bijenkorf schijnt die dag een monsteromzet gedraaid te hebben.

Verder hebben ze wel degelijk iets bereikt, het kabinet heeft immers ingebonden op een aantal punten. Hoe democratisch, een schreeuwende minderheid die haar zin krijgt.
Say your prayers
  zondag 6 november 2005 @ 21:07:39 #42
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32036626
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:38 schreef freako het volgende:

[..]

Waarom is een derde termijn niet mogelijk? Het is de Amerikaanse president niet. .
Inderdaad, het zal niet de eerste keer zijn dat het CDA voor de derde maal achtereen een MP levert.
Say your prayers
pi_32036721
Demonstraties in Nederland houd in dat je met een bordje met daarop een domme tekst en een spandoek in Den Haag gaat staan! Uiteraard met een fluitje en een geweldig mooi T-shirt!

Nu moet ik zeggen dat de plaatjes af en toe wel leuk zijn

Dat zal ze leren!

Volgens mij ging dat toen in Frankrijk heel anders!
Met effect!

[ Bericht 33% gewijzigd door HenkieSpankie op 07-11-2005 01:24:21 ]
Neuj
  zondag 6 november 2005 @ 21:22:26 #44
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32037201
In Nederland is een demonstratie meer een dagje uit tegenwoordig.
Say your prayers
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:20:49 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32080170
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:06 schreef Sickie het volgende:

[..]

De Bijenkorf schijnt die dag een monsteromzet gedraaid te hebben.
Ze hadden allemaal ingetogen weer naar huis moeten terugkeren?
Het was geen pretje daar op het Museumplein, we hebben wel vijf rondjes gelopen tot we erop konden, het was afwisselend erg warm en erg koud.
quote:
Verder hebben ze wel degelijk iets bereikt, het kabinet heeft immers ingebonden op een aantal punten. Hoe democratisch, een schreeuwende minderheid die haar zin krijgt.
Luister eens, niet iedereen heeft de invloed en de flegmatiek van Ronald Plasterk.
Je ongenoegen uiten is een democratisch recht. Als jij probeert de powers that be te beinvloeden door in het NRC een artikel ergens over te plaatsen, dan zeg ik toch ook niet: "Mooi is dat, één enkel individu die probeert zijn zin te krijgen"?
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:46:00 #46
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32085247
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ze hadden allemaal ingetogen weer naar huis moeten terugkeren?
Het was geen pretje daar op het Museumplein, we hebben wel vijf rondjes gelopen tot we erop konden, het was afwisselend erg warm en erg koud.
[..]
Het was in mijn ogen gewoon kenmerkend voor een typisch Nederlandse demonstratie. Eerst met een gratis verstrekt treinkaartje naar de demonstratie waar mensen gaan lopen klagen hoe zwaar ze het wel niet hebben om vervolgens prettig de Bijenkorf in te duiken of op het terras te gaan zitten. Verder is er die dag vrij veel media-aandacht geschonken aan de demonstratie en zijn er zodoende ook tal van camerateams geweest die de aanwezigen hebben geinterviewd. Uit een groot deel van die interviews kreeg ik de indruk dat daar een groot aantal mensen rondliep die geen idee had waarom ze nou eigenlijk aan het demonstreren waren. Het was anti-Balkenende sentiment pur sang. Iets waar de grote vakbondsleider Lodewijk al vanaf dag 1 op gezinspeeld heeft door het kabinet de karakteriseren als een "horrorkabinet". Dit was nog voor er uberhaupt 1 beleidsmaatregel was doorgevoerd. Met dit voorgaande in acht nemend verwacht je van mij dat ik een dergelijke demonstratie, die binnen een week na dato bijna verdubbelde bezoeksaantallen krijgt toebedeeld notabene, serieus neem?
quote:
Luister eens, niet iedereen heeft de invloed en de flegmatiek van Ronald Plasterk.
Je ongenoegen uiten is een democratisch recht. Als jij probeert de powers that be te beinvloeden door in het NRC een artikel ergens over te plaatsen, dan zeg ik toch ook niet: "Mooi is dat, één enkel individu die probeert zijn zin te krijgen"?
Luister eens, ik heb nergens beweerd dat ik een tegenstader ben van demonstraties of het kenbaar maken van een mening of onvrede. Als het goed is heb ik dat zelfs letterlijk in dit topic verklaard. Die zaken vormen namelijk een pijler van onze democratie. Maar het meerderheid / minderheid beginsel vormt ook zo'n pijler en het stoort me dat een minderheid die gruwelijk veel herrie maakt toch haar zin krijgt, al dan niet gedeeltelijk. Dat heeft simpelweg niets met democratie te maken.

Nou niet meer zo geergerd reageren ok?

Say your prayers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')