hihiquote:Op woensdag 2 november 2005 23:24 schreef ElisaB het volgende:
Conflict![]()
R0elio![]()
Quara![]()
DABAmaster![]()
Zwaaibaai (long time no see!)![]()
Rolf2 (dat viel niet mee, maar is uitstekend gelukt)en
oxymoron
Alle zeven ontzettend bedankt
Goede vraag! Als ik mij niet kende, dan had ik me dat wellicht ook afgevraagd (hoewel ik over het algemeen eerder te goed van vertrouwen ben, dan te achterdochtig, maar dat terzijde). Het volgende heb ik bedacht:quote:Op donderdag 3 november 2005 07:17 schreef mkrijt het volgende:
Wordt er nog verantwoording afgelegd door de organisatoren over hoe het geld e.d. uiteindelijk is besteed? Zo ja, hoe wordt dit dan gedaan?
Ik krijg zo om 9:00 én een timmerman én een meneer die de riolering gaat inspecteren, maar ik ga nu kijken of er vannacht nog iets is gebeurd en de update maken. Zijn de mannen vroeg, danga ik die eerst even aan de gang helpen. Maar het komt eraan!quote:Op donderdag 3 november 2005 07:59 schreef sanger het volgende:
@ ElisaB; is mijn bijdrage al binnen?
Is niet helemaal goed gegaan gisteren (alsnog kl*te Postbank) en heb vanmorgen opnieuw ingevoerd!
Maar hoe gaat ze dit dan doen? Zegt ze gewoon "oke, ik heb 350 paar sokken gekocht." Dat lijkt me weinig nuttig als ik eerlijk moet zijn.quote:Op donderdag 3 november 2005 07:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat heeft ElisaB al netjes toegezegd, maak je geen zorgen
Ik was je voorquote:Op donderdag 3 november 2005 08:44 schreef mkrijt het volgende:
[..]
Maar hoe gaat ze dit dan doen? Zegt ze gewoon "oke, ik heb 350 paar sokken gekocht." Dat lijkt me weinig nuttig als ik eerlijk moet zijn.
quote:Op donderdag 3 november 2005 08:48 schreef ElisaB het volgende:
dndiek
Alle negen heel erg bedankt! Jullie bijdragen zijn bijgeschreven
quote:Op woensdag 2 november 2005 20:20 schreef ElisaB het volgende:
Op de giro:
Rens_Wilders, Bakkioli, Ebrarian en Market_Garden, jullie bijdragen heb ik ontvangen. En dus![]()
![]()
en
Op de bank:
Saabmobiel, Bart_Kuipers, WarningSign, Libris (all the way from Singapore), Jojogirl, Jord-ii en Wrinex; ook jullie bijdragen zijn binnen. En ook aan jullie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en
We gaan zo goed
Eventueel wil ik dat wel doen.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
en btw over de kascontroleur.
MIsschien een idee om iemand te nemen die wat weet van boekhouden / economisch bezig is?
Gelukkig maarquote:Op donderdag 3 november 2005 08:48 schreef ElisaB het volgende:
Sanger & Co
bijdragen zijn bijgeschreven
Misschien moeten we een kandidatenlijst maken voor controleurs? En dan een poll?quote:Op donderdag 3 november 2005 09:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Eventueel wil ik dat wel doen.
ben boekhouder, dus dit moet me wel lukken dacht ik zo![]()
Nee idd, ik vertrouw er gewoon op dat het goed wordt gedaan.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien moeten we een kandidatenlijst maken voor controleurs? En dan een poll?
al vraag ik me af of dit echt noodzakelijk is? een beetje vertrouwen zou geen kwaad kunnen!
Iedereen die kan lezen en optellen en aftrekken, die kan de lijst met stortingen en het door mij berekende totaalbedrag controleren op juistheid; daar hoef je volgens mij écht niet voor doorgeleerd te hebbenquote:Op donderdag 3 november 2005 08:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik wil eigenlijk wel bij de overdracht van de spullen zijn, en btw over de kascontroleur.
MIsschien een idee om iemand te nemen die wat weet van boekhouden / economisch bezig is? Als dat niets uit maakt wil ik wel even tijd vrij maken om de boel door te spitten
YES!!quote:
Iedereen mag van mij meequote:Op donderdag 3 november 2005 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mag ik ook mee voor de overdracht ElisaB?Lijkt me wel leuk. Ik wil wel helpen sjouwen.
En ik wil evt. ook wel helpen tellen. Dat moet toch iedereen wel kunnen?
quote:Hoewel ik denk dat het voor de stichting nou niet echt een feest is als we met 35 man hun huis onveilig komen maken![]()
We zijn benieuwd!quote:Zometeen naar de markt, kijken voor fleece.
Beloofd is beloofd is beloofdquote:Op donderdag 3 november 2005 09:34 schreef Market_Garden het volgende:
Dat je de eerste 300 nog verdubbeld ElisaB,![]()
Haaiquote:Op woensdag 2 november 2005 23:25 schreef Haaibaaike het volgende:
Zwaaibaai bedoel je mij niet mee ElisaB
Ik heb vandaag overgemaakt via de bank![]()
ElisaBeest!!!quote:
quote:Op woensdag 2 november 2005 20:20 schreef ElisaB het volgende:
Op de giro:
Rens_Wilders, Bakkioli, Ebrarian en Market_Garden, jullie bijdragen heb ik ontvangen. En dus![]()
![]()
en
Op de bank:
Saabmobiel, Bart_Kuipers, WarningSign, Libris (all the way from Singapore), Jojogirl, Jord-ii en Wrinex; ook jullie bijdragen zijn binnen. En ook aan jullie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en
We gaan zo goed
Jij wil zeker stiekem nog een 2e keer storten!quote:Op donderdag 3 november 2005 09:50 schreef addie84 het volgende:
ik heb de mail met gegevens per ongeluk weggegooid
Inderdaad, het was even stil...quote:Op donderdag 3 november 2005 10:09 schreef WarningSign het volgende:
Niemand reageert![]()
Wat wordt het derde artikel en hoeveel hebben we nu?
Het tweede artikel is een sjaal, maar volgens mij hebben we daar ook al geld genoeg voorquote:Op donderdag 3 november 2005 10:10 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
Inderdaad, het was even stil...
Wat was het 2e artikel dan? was dat al beslist?
Ik ben het ermee eens, lijkt me wel makkelijker om het bij 1 organisatie te houden. Lijkt me een goed idee om het restgeld gewoon als geld te doneren, zij weten er sowieso wel een goeie betsemming voor.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:20 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk (maar corrigeer me maar als ik voorbarig ben) dat het tweede artikel een sjaal wordt; dat heeft de stichting aangegeven als wens en volgens mij waren we het daar inmiddels wel over eens.
Met het betere optellen en aftrekken kom ik toch wel tot de conclusie dat we voor 300 x sokken + sjaal voldoende geld hebben (wat me brengt op het volgende: in mijn sig staat steeds de laatste tussenstand).
De vraag is nu wat we gaan doen met de rest van het geld. Persoonlijk denk ik dat we het in kleine dingen moeten zien. Dus niet weer 300 x iets, maar iets dat in verschillende hoeveelheden (afhankelijk van wat we nog over hebben) aan de stichting (of een andere organisatie) geschonken kan worden (bijvoorbeeld blikken soep).
Ik stel het volgende voor:
We maken eerst een poll om te kijken wat de groep wil. De keuze is volgens mij:
1) alles wat we beschikbaar hebben schenken aan de Goede Herder
2) op zoek naar een andere organisatie om daar de rest aan te schenken
En wát we dan precies nog gaan schenken, wordt stap 2. Maar first things first!
Is dit een plan?
psies 't is 't laatste waar ik me druk over maak, ElisaB is écht wel ons vertrouwen waard.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien moeten we een kandidatenlijst maken voor controleurs? En dan een poll?
al vraag ik me af of dit echt noodzakelijk is? een beetje vertrouwen zou geen kwaad kunnen!
Je zult verbaasd zijn. We hebben het toch over een groep van 300 mensen die zij in elk geval bereiken met de kerstpakketten en dus ook wekelijks met de maaltijden.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:29 schreef MouseOver het volgende:
Leger des Heils is ook wel een goede voor de rest. De Goede Herder lijkt me niet zo'n hele grote organisatie en als wij teveel doneren schoppen we bij hun ook maar alles in de war.
ik weet dat dat pas later komt, maar die blikken soep vind ik best een goede eik
ik vindt die blikken soep ook wel een idquote:Op donderdag 3 november 2005 10:29 schreef MouseOver het volgende:
Leger des Heils is ook wel een goede voor de rest. De Goede Herder lijkt me niet zo'n hele grote organisatie en als wij teveel doneren schoppen we bij hun ook maar alles in de war.
ik weet dat dat pas later komt, maar die blikken soep vind ik best een goede eik
Daarom extra geld kan ook gebruikt worden voor de maaltijden, vind ik een goed ideequote:Op donderdag 3 november 2005 10:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je zult verbaasd zijn. We hebben het toch over een groep van 300 mensen die zij in elk geval bereiken met de kerstpakketten en dus ook wekelijks met de maaltijden.
Soms is koken voor 4 al zo duur. Ik heb geen idee wat het wekelijks kost voor zoveel mensen...
Ik ben er ook voorstander van het bij 1 organisatie te houden. Mijn gedachten:quote:Op donderdag 3 november 2005 10:28 schreef WarningSign het volgende:
Ik ben het ermee eens, lijkt me wel makkelijker om het bij 1 organisatie te houden. Lijkt me een goed idee om het restgeld gewoon als geld te doneren, zij weten er sowieso wel een goeie betsemming voor.![]()
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 3 november 2005 10:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben er ook voorstander van het bij 1 organisatie te houden. Mijn gedachten:We hebben De Goede Herder toegezegd te komen met sokken en sjaals. Die zijn nog niet gekocht en er is dus nog geen duidelijkheid over de kosten. De vraag is of er veel overblijft. Tot er spijkers met koppen zijn geslagen, kunnen we - als we voor een andere organisatie kiezen - deze geen enkele toezegging doen. Stel nou even dat er amper iets overblijft. Willen we daar dan een hele boel voor overhoop gaan halen en opnieuw organisaties gaan benaderen? Het wordt er niet overzichtelijker op. Stel dat er redelijk wat overblijft. Is het dan niet ook gewoon een lekkere gedachte om te weten dat De Goede Herder - met bijvoorbeeld een buslading soep en knakworsten - 'onze groep' ook in de wintermaanden nog kan voorzien van een warme hap?
Zomaar wat gedachten. Shoot zou ik zeggen!
En verzonden!quote:Op donderdag 3 november 2005 10:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zie dit nu pas.
ElisaBeeb, kun jij me de benodigde gegevens mailen op m'n fokadres?
Ik zal de actie gelijk even onder de aandacht brengen bij de rest van TRV.
Yes, ga je gang !quote:Op donderdag 3 november 2005 10:48 schreef ElisaB het volgende:
Zal ik dan maar eens een poll maken?
quote:Op donderdag 3 november 2005 10:48 schreef ElisaB het volgende:
Zal ik dan maar eens een poll maken?
quote:Op donderdag 3 november 2005 11:08 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik heb gestemt voor de Poll !
Maar hij blijft het zelfde.
Ik gebruik mijn woorden terug is goed zie ik nu![]()
Je stond al op het te mailen lijstje, maar hij is nu de deur uitquote:Op donderdag 3 november 2005 11:16 schreef addie84 het volgende:
Elisa? kun je nog ff ene mail sturen? ben de gegevens kwijt, kan nu wel geld overmaken ff..
Misschien wel gewoon uit overtuiging. Ik heb ook een paar dagen gedacht dat dat een briljant idee zou zijn. Tot ik bedacht dat het wat mij betreft een beter plan zou zijn (organisatorisch en voor ons gevoel van commitment) om het maar lekker bij één groep te houdenquote:Op donderdag 3 november 2005 11:18 schreef WarningSign het volgende:
Volgens mij heeft 1 iemand tegen gestemd, alleen maar omdat iedereen voor stemt
Yeps, ik zal jullie vanmiddag op de hoogte brengen.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Is er al meer info van de stichting uit? Want ze hadden laatst vergadering toch?
gezien, overboeken per telefoon lukt ff niet, ik probeer vanavond ff via internetquote:Op donderdag 3 november 2005 11:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je stond al op het te mailen lijstje, maar hij is nu de deur uit
Thnx ElisaB, ik heb op de F5 gedrukt.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als je deze pagina even opnieuw laadt (f5), dan heb je de laatste stand.
Ja, hebben ze vorig jaar gesponsord gekregen en daar is nog van overquote:Op donderdag 3 november 2005 11:23 schreef Saabmobiel het volgende:
Helemaal goed! Hebben ze al grotere rugzakken aangeschaft?![]()
Zo ik je al mailde: zelf maken moeten we alleen willen als het écht heel veel geld scheelt én je door zelf maken ook kwalitatief (in relatie tot de prijs) écht iets kunt toevoegen. Dat ziet er niet naar uit, dus ik denk dat we het idee van zelf maken met een gerust hart kunnen laten varen. We hebben het serieus bekeken, maar er is niet op te naaien tegen de industrie die ze met 10.000 per uur tegelijk uit de machine laat komen.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb net even hier op de markt gekeken (viel me trouwens tegenUtrecht is zo groot.
) en hier is iig geen goedkope fleece te vinden. Ik wil evt. zaterdagochtend wel naar Utrecht gaan om te kijken wat daar te vinden is, ik weet daar iig een kraam met wat goedkopere fleece enzo.
Maar... gezien het bedrag dat we nu hebben opteer ik eigenlijk voor ergens 300 sjaals kopen, scheelt een heleboel werk en coordinatie.
Bijvoorbeeld als ik nou zaterdag goede stof zie, dan kunnen we pas volgende week zaterdag weer terug om het te halen (want er moet overlegd worden) en dan pas gaan naaien, kost ook 2-3 dagen gok ik etc. etc.
Als die sokken zo goedkoop zijn kunnen we wel 2 paar doen!quote:Op donderdag 3 november 2005 11:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Herensokken in diverse kleuren nu 85 eurocent per paar (afname per doos van 100 paar)
Maat 39/42 of 43/46 per maat per doos
http://www.wetterhahn.nl/index.html
Kruidnoten (Bolletje)
Art. nr. 679728
Verpakt per 24
Zak 200 gram
¤ 0,35
http://www.sligro.nl/aanbiedingen/index.asp
Roomboter-amandelspeculaas
Art. nr. 192807
Verpakt per 1,7 kilo
Per kilo
¤ 5,00
http://www.sligro.nl/aanbiedingen/index.asp
Diverse sites waar je even een kijkje kan nemen
Ben je 510 euro kwijt, voor 2 paarquote:Op donderdag 3 november 2005 11:46 schreef WarningSign het volgende:
[..]
Als die sokken zo goedkoop zijn kunnen we wel 2 paar doen!en dan ook nog een sjaal!
![]()
Het probleem met sokken is de enorme kwaliteitsverschillen. Dit zit in drie dingen: de dikte, de gebruikte materialen en de pasvorm.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:46 schreef WarningSign het volgende:
Als die sokken zo goedkoop zijn kunnen we wel 2 paar doen!en dan ook nog een sjaal!
![]()
En dan nog een sjaal, dat wordt een leuke warme hapquote:Op donderdag 3 november 2005 11:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ben je 510 euro kwijt, voor 2 paar(gebaseerd op 300 pakketten)
quote:Op donderdag 3 november 2005 11:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het probleem met sokken is de enorme kwaliteitsverschillen. Dit zit in drie dingen: de dikte, de gebruikte materialen en de pasvorm.
Wmb liever een paar goede sokken, dan twee paar die in no time lubberen, niet warm zijn en geen pasvorm hebben. En met dat laatste bedoel ik voornamelijk dat naadje aan de voorkant bij je tenen. Bij de goedkopere sokken zit daar vaak zo'n hele prop en dat is helemaal niet lekker. Ze hebben namelijk gewoon een rechte tunnel gemaakt en die aan het eind dichtgenaaid. Goedkoop, maar met de verzekering van zere tenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |