abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34202783
Leuk dat jullie zo lekker met elkaar bezig zijn.
pi_34202811
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:27 schreef Beschouw het volgende:
Er wordt even over iets anders gepraat dan jouw column, sorry hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_34203298
Ja, inderdaad. Je schrijft vrijwel dagelijks een kort stukje, waar niet altijd even veel over te melden is. Dus bespreken we even de entree van Bjoro. Moet toch kunnen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:02:37 #204
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34204393
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:27 schreef Beschouw het volgende:
Oeps sorry.....Beschouw leuk stukje, alleen ik denk dat hier en daar een wit regeltje de leesbaarheid bevorderd
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  Trouwste user 2022 donderdag 19 januari 2006 @ 18:54:02 #205
7889 tong80
Spleenheup
pi_34249613
Leuke column beschouw. Maar net wat MM al eerder zei, het zijn meer hersenspinsels dan hele columns. Ze zijn een beetje aan de korte kant en je blijft je in elke column op één thema focussen.
Ze lezen prettig weg, met aparte alinea's zou het nog leesbaarder worden. Maar ga vooral door

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34325138
Danny Blind (1 augustus 1961, Oost-Souburg) is de huidige sterke man van Ajax, waar hij tijdens zijn actieve loopbaan meerdere jaren de clubkleuren met verve heeft verdedigd.

Dirk Franciscus Blind debuteerde in 1979 in het betaalde voetbal bij zijn jeugdliefde Sparta. Ondanks het technisch vernuft van Blind, wist de Kasteelclub nooit om de prijzen mee te doen. Hierdoor vertrok hij dan ook in juli 1987 naar AFC Ajax . Bij de Godenzonen vergaarde hij een erelijst, die door meerdere voetbalgrootmeesters als "uniek" is omschreven. Blind ontpopte zich steeds meer tot leider van het jonge Ajax en nam de Godenzonen al op jeugdige leeftijd bij de hand. Als gouden nummer 4 van Ajax zette hij op het veld de lijnen uit en transformeerde tot vertrouwensman van trainer Louis van Gaal. Ook Van Gaal was zowel het meesterlijke tactische inzicht, als het briljante technische vernuft niet ontgaan.

Danny Blind won met Ajax alles wat er te winnen valt. Zo vulde de voetbaltrots uit Mokum haar prijzenkast onder meer met vijf landstitels, vier nationale bekers, de Champions League, de Europa Cup II, de UEFA-beker en de Wereldbeker. Blind speelde 537 wedstrijden in de eredivisie en bracht hierin 45 treffers op zijn naam; iets wat ongekend is voor een verdediger. Ook verhief Blind het invullen van de "nummer 4-positie" tot kunst. Met zijn ongehoorde inschuivende kwaliteiten wist hij iedere wedstrijd weer een man meer-situatie op het middenveld te creeëren. Hierdoor werden de Godenzonen de Angstgegner van iedere mondiale ploeg en werd een verloren wedstrijd tegen pakweg FC Barcelona al als blamage gezien. In totaal speelde Blind 42 keer voor het Nederlands elftal. Ook in dit elftal vervulde hij een leidersrol en stond vaak aan de basis van oogstrelend voetbal. Tijdens zijn interlandcarriere wist Blind het illustere doelpuntenaantal van 1 te bewerkstelligen.

In 1999 kwam er een einde aan Blind's succesvolle actieve loopbaan. Tot op de dag van vandaag is het een raadsel waarom er in het betreffende jaar geen dag van nationale rouw is afgekondigd. Ondanks deze zwarte bladzijde liet Blind zich niet uit het veld slaan. Hij nam de handschoen op en werd oefenmeester van de A1 van Ajax. Ook hier vertaalde Blind zijn successtory in het veld. De meestertacticus leidde de A1 naar ontelbare kampioenschappen en de functie van Hoofd Jeugdopleidingen liet niet lang meer op zich wachten. In februari 2003 debuteerde hij in deze functie en baarde opzien door van de jeugdopleiding een gestroomlijnde, geoliede machine te maken.

Na het opstappen van hoofdtrainer Ronald "Donald" Koeman nam Blind de vacante positie over. In zijn debuutwedstrijd als sterke man van Ajax wist hij meteen weer een record op zijn conto bij te schrijven. Tegen PSV Eindhoven kwam Ajax niet verder dan een 0-4 nederlaag, ondanks enkele geniale tactische vindingen van Blind. Vervolgens zette Blind zijn zegetocht door. Ondanks de puinhoop die Donald had achtergelaten, wist de toptrainer een winnend elftal te smeden. Na 8 zeges op rij wist Ajax nog een ongelofelijke 2e stek te bereiken, goed voor kwalificatiewedstrijden van de Champions League . Nadat Blind ook deze wedstrijden succesvol afsloot, leidde hij Ajax met gemak naar de laatste 16 van Europa. Ook wist hij de Johan Cruijff Schaal al in de wacht te slepen. Tijdens deze wedstrijd sloopten de Godenzonen de verdedigingsmuur van de Lichtstedelingen en lieten ze hen alle hoeken van het veld zien. Zelfs enkele laffe wissels van de overschatte trainer Guus Hiddink konden het elftal onder leiding van Danny Blind niet afstoppen.

In samenwerking met Martin van Geel heeft Blind een meesterplan ontwikkelt. Het succesduo heeft besloten Ajax weer tot beste club van de wereld te kronen en gaan dit doel bereiken door een mix van uitgekiend aankoopbeleid, doorstroming uit de jeugdopleiding, maar bovenal het technisch en tactisch vernuft van Blind. Nadat alle betrokken hun fiat hadden gegeven aan de Route naar Succes is het slechts een kwestie van tijd voordat Ajax de Wereldbeker weer in handen heeft.

Wat is jullie mening over dit fenomeen? Laat het weten!

[ Bericht 0% gewijzigd door marsu op 22-01-2006 18:28:19 ]
pi_34347181
Ik hoop dat het ironisch bedoeld is....
www.thuisuiteten.nl
pi_34349401
Vindt je het nou zo vervelend dat ik het niet met je column eens was?

[ Bericht 3% gewijzigd door marsu op 22-01-2006 18:29:24 ]
pi_34349467
Nee hoor, dat is geen enkel probleem. Maar ik vraag me af wat de bedoeling is van het stukje over Danny. Heb je het zelf geschreven? Dan kan je misschien toelichten...
www.thuisuiteten.nl
pi_34349567
Jawel, ik heb het zelf geschreven. Wat wil je graag toegelicht zien?
pi_34349653
Nou, of het ironisch is bedoeld.
www.thuisuiteten.nl
pi_34349859
Zelfs mijn briljante schrijfstijl kan de prijzenregen die Danny Blind in zijn carriere heeft veroorzaakt niet verbloemen. Het stuk is een weergave van de feiten, aangedikt met een sausje bestaande uit weergaloze oneliners.
pi_34352563
Mijn vader kwam nog met een leuk stukje aanzetten, ik post het hier maar even

'Ook de scheidsrechter houdt van voetbal'

Voetballers attentie!

U maakt fouten, telkens weer,
En dan gaat hij toch ook niet zo tekeer?
Sta hem nu eens niet zo naar het leven,
Zodat hij ook fijn zijn hobby kan beleven.

Helaas wordt hem het plezier vaak niet
gegund,
En heeft men het alleen op hem gemunt.
De man in het zwart heeft dan veel te slikken,
Soms vergezeld gaand van enkele tikken.

Want waardering is er niet veel bij,
Voor hetgeen hij doet in de voetballerij.
Niet iedere arbiter heeft echter een gladde rug,
Daarom loopt het aantal ook zo terug

Toch is het een sport die bloeit en leeft,
Waaraan de scheidsrechter ook plezier
beleeft.
Hij is er om de match te leiden.
Waardoor men sportief om de bal kan
strijden

Blijf daarom positief over deze mensen
praten,
En houd onderstaande slogan in de gaten:

TRAP NIET NA, als de wedstrijd is verloren,
TRAP NIET NA, want uw favoriete club
vergat te scoren,
TRAP NIET NA, als de scheidsrechter u niet
kon bekoren,
TRAP NIET NA, door hem met kritiek de
grond in te boren,
TRAP NIET NA, omdat hij zijn best deed
naar behoren.
pi_34358325
Jouw vader mag mijn sinterklaasgedichten maken dit jaar.
pi_34358470
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:59 schreef marsu het volgende:
Zelfs mijn briljante schrijfstijl kan de prijzenregen die Danny Blind in zijn carriere heeft veroorzaakt niet verbloemen. Het stuk is een weergave van de feiten, aangedikt met een sausje bestaande uit weergaloze oneliners.
Zelfs dit stukje zit vol ironie als je het mij vraagt.
That's all folks!
pi_34387247
Het is in ieder geval niet echt een heel interessante column wat mij betreft. Het is de doopceel van Danny Blind en dan een beetje onzin er achter aan.

Van de pa van Pascal is vermakelijk!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:16:30 #217
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34409099
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 januari 2006 @ 17:57:29 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_34419760
Gefeliciteerd Bjoro

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34420304
Leuk Bjoro en succes gewenst.
pi_34420502
Leuk Bjoor, succes!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_34421056
Alleraardigst debuut Bjoro! Gaat vast lukken daar!
quote:
HALVE WILDE

De linkerflankspelers van de eredivisie kunnen opgelucht adem halen. Het ziet er namelijk uit dat de schrik van de buitenspelers de competitie gaat verlaten. Het zal geen afscheid in stijl worden, maar meer een vertrek via een zijdeur. Uitspraken in de media vielen niet in goede aarde bij de trainer en dat lijkt nu het einde van Stijn Vreven bij Vitesse en in Nederland te betekenen.

Hoe rouwig moeten we daar om zijn? Vreven dook in 1999 ineens op in Utrecht. Die club had de vrij onbekende Belg gecontracteerd. Het duurde niet lang voor Vreven de harten van de fans veroverde. Zijn ongekende fanatisme paste precies in de Domstad en met zijn winnaarsmentaliteit werd hij één van de belangrijkste spelers van Utrecht. De club baarde in de vier jaar die Vreven er onder contract stond behoorlijk wat opzien. Utrecht haalde Europees voetbal, bekerfinales, won een beker en Vreven werd zelfs Rode Duivel.

Nou, een duivel was hij. Al snel werd die forse Belg met zijn vette, wapperende manen een begrip. Aankomende arbiters zagen hem veelvuldig langskomen, als er weer eens een instructievideo werd afgespeeld met overtredingen. Vreven passeren ging namelijk niet zo maar. Wie langs Stijn wilde, moest langs een blok beton. Bovendien zat er ook nog eens van alles los. Armen zwaaiden langs alle kanten, ellebogen plantten zich in gezichten, terwijl ook de benen vrolijk alles wat op hun pad kwam neer maaide. De linksbuitens vielen als rijpe appeltjes en menigeen deed het in die jaren in de broek voor Stijn.

Stijn Vreven is dan ook een apart figuur. Volgens eigen zeggen buiten het veld de rust zelve, zoveel mogelijk levend als een indiaan. Op zoek naar de innerlijke harmonie, de eeuwige gemoedsrust, zeg het maar. Maar binnen de lijnen ging de knop om. Dan joeg hij op tegenstanders als een indiaan op buffels. Dan wilde hij de scalp van zijn directe opponent. Dan telde alleen de winst. Hoe maakte hem niet uit.

Vaak werd er om hem gelachen. Er werd ietwat meewarig gedaan over zijn soms aparte uitspraken. Zo voorspelde hij dat Utrecht Europees voetbal zou halen en werd hij uitgelachen. Tot de ploeg er aan het eind van de rit wel stond. De halve wilde werd beschimpt om zijn beperkte voetbalkwaliteiten. Dat was niet eens zo vreemd. Stijn heeft natuurlijk een matige techniek, is niet gezegend met een enorm inzicht, niet de allersnelste en heeft ook geen fijne pass in de benen. Wel kan hij een redelijke voorzet geven, maar hij staat er vooral vanwege zijn mentaliteit.

Vreven kan namelijk als geen ander de boel op sleeptouw nemen. Schoffelt op belachelijke wijze iemand onderuit, om zo zijn team op scherp te zetten. Hij slaakt in de catacomben al vreselijke kreten, om de tegenpartij te intimideren. Vreven komt het veld op als een hongerige wolf, die linksbuitens wil verslinden. Daarbij maakt hij geen enkel onderscheid. Of je nu voor Ajax, PSV, RBC of Twente speelt; Stijn probeert je te slopen.

Zo profiteerde ook Vitesse vorig seizoen optimaal van de inbreng van Vreven. Talloze malen kwamen overtredingen en misdragingen van hem in de samenvatting, maar ondertussen kende Vitesse een prima seizoen. Vreven had een mislukt Duits avontuur achter de rug en was terug om de Nederlandse velden af te stropen. De angstige opponenten kropen ineen als Stijn op ze af kwam, als waren ze Simba in de film De Leeuwenkoning, die de runderen achter zich weet. Je moet wel op zijn, anders word je vertrapt.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar op zijn eigen manier heeft Vreven ontzettend veel waarde voor een elftal. Hij is typisch iemand die je liever in je team hebt, dan bij de tegenpartij. Het is dan ook knap dat Vreven met zijn toch beperkte voetbalkwaliteiten een eind gekomen is. Hij heeft zelfs de kleuren van zijn land verdedigd, hoger kan je niet reiken.

En nu lijkt dat allemaal over. Edward Sturing viel over Vrevens uitlatingen in de pers. Die waren niet slim, maar het had toch niet tot een breuk hoeven komen. In Nederland zullen vermoedelijk weinig teams zijn die Vreven willen of kunnen contracteren, zodat een overstap naar een competitie als de Turkse de meest logische optie lijkt. Zo verliest Nederland weer een kleurrijke speler en dat is ergens toch jammer. Had hij maar rooksignalen gebruikt, toen de rook hem uit de oren kwam. Nu is hij dan toch verslagen. Niet door een tegenstanders, maar door mensen uit de eigen rangen. Edward Sturing katapulteerde Stijn naar de eeuwigheid van de Nederlandse voetbalhistorie. Wounded Knee ligt in Arnhem.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 januari 2006 @ 19:00:20 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_34421507
Ik zal hem niet missen.

pi_34421903
Ik begrijp er niks van Bjoro, hoe je ook maar een klein beetje positief over Vreven kan schrijven.

De enige keer dat ik me echt liet gaan in een voetbalstadion was toen ik bij FC Utrecht tien minuten lang "Vreven moet dood" stond te schreeuwen en zelfs harde hooligans me wat vreemd aankeken.

Ik heb werkelijk een spuughekel aan zijn manier van voetballen en vooral niet-voetballen. Samen met Barry van Galen had hij allang verbannen moeten worden naar een soort werkeiland.

maar verder gefeliciteerd hoor, volgende keer een lofzang op Sven Kramer graag
pi_34421926
Bjoro? Dat was ik hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_34421977
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')