abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 december 2005 @ 09:30:40 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33571462
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 09:27 schreef Gebleekte het volgende:
Hoeveel versies van de Koran zijn er ? Volgens mij echt te veel, want hun schijnen toch echt een andere te hebben dan de meeste moslims. In de Koran staat toch ook dat moorden niet mag wtf.
dat heet multiinterpretabel en kan heel gevaarlijk zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:06:49 #127
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_33571845
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 09:27 schreef Gebleekte het volgende:
Hoeveel versies van de Koran zijn er ? Volgens mij echt te veel, want hun schijnen toch echt een andere te hebben dan de meeste moslims. In de Koran staat toch ook dat moorden niet mag wtf.
Er is maar één versie van de Koran. Het is niet zoals de bijbel telkens vertaald en aangepast.

Wat het probleem vaak vormt is dat men de context waarin het geschreven is vergeet. Bijvoorbeeld Mohammed werd beledigd of aangevallen door noiet-moslims, en god gaf hem een vers van de koran door dat hij ze mag doden...Maar dat is alleen maar omdat ze hem beledigden of bedreigden...(overigens is deze voorbeeld niet waar...maar dan heb je effe een voorbeeld).

Islam is geen haat religie, en zeker ook geen wraak religie...maar zoals je ziet met eerwraak enz, komen wij wel van een cultuur af die gewoon in de meeste gevallen nationalistisch is, die waarde hecht aan zijn eer en familietrots. En dan kan inderdaad de meerderheid van deze groep het niet hebben als mensen de profeet uitschelden ofzo.

Vroeger was de nederlandse medemens hiero enorm respectvol tegenover de islam, en tegen de allochtone medemens...aan de ene kant hebben de islamitische jongeren het verpest, maar aan de andere kant gasten zoals theo. Als de nederlanders gaan radicaliseren, dan doen wij dat ook, zo simpel is het..en zo houden we elkaar in balans.

Ik zelf zie deze jonges dan ook niet als terroristen, maar meer als mensen die zich gewoon aangevallen voelen...en ze hebben ook gewoon gelijk...kijk schelden doet geen pijn gaat alleen op in jullie cultuur...bij ons doet het wel pijn, en je kunt ons liever fysiek iets aandoen dan dat je onze eer of onze religie op de een of andere manier gaat bashen.

maar vergeet niet..de islam is altijd een religie van vrede geweest, no mather wat sommige users hier zeggen....kijk maar naar de rijke geschiedenis...lees er is wat over..of tja blijf dom zoals de rest hiero en keep on bashing..
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:12:52 #128
272 R@b
No-nonsens
pi_33571930
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:06 schreef adnansupernew het volgende:

Ik zelf zie deze jonges dan ook niet als terroristen, maar meer als mensen die zich gewoon aangevallen voelen...en ze hebben ook gewoon gelijk...kijk schelden doet geen pijn gaat alleen op in jullie cultuur...bij ons doet het wel pijn, en je kunt ons liever fysiek iets aandoen dan dat je onze eer of onze religie op de een of andere manier gaat bashen.
Ach ze hebben gelijk. De Nederlandse wet die stelt dat je kritiek mag uiten op religies deugt niet? En wat jij schelden noemt, noemt een ander kritiek. Als je jezelf beledigd voelt kun je terecht bij een rechter.

En ja, ome Mohammed geniet hier geen speciale bescherming. Je kan niet vervolgd worden voor het beledigen van een historisch figuur die al eeuwen dood is. Mohammed een agressieve pedofiele hopman noemen, kan dus gewoon in Nederland. Of je leert er mee leven en haalt je schouders op, of je hoepelt maar op naar een land waar er de doodstraf op staat zou ik zeggen.
quote:
maar vergeet niet..de islam is altijd een religie van vrede geweest, no mather wat sommige users hier zeggen....kijk maar naar de rijke geschiedenis...lees er is wat over..of tja blijf dom zoals de rest hiero en keep on bashing..
Religie van vrede ja, met veel bloeddorstige aanhangers.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:20:24 #129
136181 adnansupernew
pi_33572043
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:12 schreef R@b het volgende:

[..]

Ach ze hebben gelijk. De Nederlandse wet die stelt dat je kritiek mag uiten op religies deugt niet? En wat jij schelden noemt, noemt een ander kritiek. Als je jezelf beledigd voelt kun je terecht bij een rechter.

En ja, ome Mohammed geniet hier geen speciale bescherming. Je kan niet vervolgd worden voor het beledigen van een historisch figuur die al eeuwen dood is. Mohammed een agressieve pedofiele hopman noemen, kan dus gewoon in Nederland. Of je leert er mee leven en haalt je schouders op, of je hoepelt maar op naar een land waar er de doodstraf op staat zou ik zeggen.
[..]

Religie van vrede ja, met veel bloeddorstige aanhangers.
Rob....je zit altijd de islam te bashen...is het iets persoonlijks?

Hoe dan ook:
"Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (el-Bakara 62)"

Kijk is naar de islamitische wereld tijdens de kruistoichten, tijdens de ottomaanse periode....wij heben altijd in vrede met jullie geleefd, wij hebben zelfs de joden uit de handen van de spanjaarden gered, we heben ze jeruzalem gegeven, we hebben met ze gedeeld...
pi_33572077
quote:
maar vergeet niet..de islam is altijd een religie van vrede geweest,
Ja, de definitie van ''vrede'' wordt natuurlijk een beetje wankel wanneer je mongolen van het kaliber Hofstadgroep niet als terroristen wenst te kenmerken.
quote:
no mather wat sommige users hier zeggen....kijk maar naar de rijke geschiedenis...lees er is wat over..
Wat ik geleerd heb, is dat de Islam met krijgskunst verspreid is en zo z'n eigen kruistochten tegen Christenen, Hindoes en Boeddhisten heeft gevoerd. Zeker een onderbelicht deel van jouw geloofsvoorlichting.
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:28:02 #131
136181 adnansupernew
pi_33572165
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, de definitie van ''vrede'' wordt natuurlijk een beetje wankel wanneer je mongolen van het kaliber Hofstadgroep niet als terroristen wenst te kenmerken.
[..]

Wat ik geleerd heb, is dat de Islam met krijgskunst verspreid is en zo z'n eigen kruistochten tegen Christenen, Hindoes en Boeddhisten heeft gevoerd. Zeker een onderbelicht deel van jouw geloofsvoorlichting.
Ach...onzin dus....asjeblieft lees is een goed boek...of kom met een bron aan...de periode na mohammed tot het jaar 1800 zijn we lieverdjes geweest...nu er een hoop mensen gek aan het worden zijn is puur omdat de samenleving dat van ons verlangt...
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:29:38 #132
136181 adnansupernew
pi_33572190
Overigens vind ik het enorm krom als je een religie gaat beoordelen op een selectgroepje zieken. Ik bedoel we beoordelen toch ook het christendom niet aan de hand van groeperingen zoals KKK.

Kijk is naar de soefies (Mevlana) om een goed beeld te krijgen van de islam.
pi_33572217
Religie is achterhaalde onzin, alleen nog mooi voor mensen die bang zijn in het donker. Dank u.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_33572298
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:28 schreef adnansupernew het volgende:

[..]

Ach...onzin dus
Ach, de Islam is met postduiven verspreid? Niet met het zwaard?
quote:
....asjeblieft lees is een goed boek...of kom met een bron aan
Aangezien jij geen van beide doet, zal ik me wel de verstandigste betonen.
Als je zo goed zou willen zijn het boek Barbarians, marauders and infidels, door Antonio Santosuosso, te lezen, zul je zien dat tijdens de Islamitische verovering van Noord-Afrika alle Christelijke gemeenschappen in het huidige Tunesie systematisch zijn uitgemoord. Verder is het eerstejaarsstof dat er onder de Boeddhisten en Hindoes vreselijk is huisgehouden; het minste was wel de verwoesting van tempels en universiteiten.
quote:
...de periode na mohammed tot het jaar 1800 zijn we lieverdjes geweest...nu er een hoop mensen gek aan het worden zijn is puur omdat de samenleving dat van ons verlangt...
Maar natuurlijk, het ligt nooit aan de gelovigen zelf. Dat er na 1800 ''geen lieverdjes'' zijn, is een verkapte bekentenis van de genocide op de Armeniers, neem ik aan?
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:59:12 #135
272 R@b
No-nonsens
pi_33572682
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:20 schreef adnansupernew het volgende:

[..]

Rob....je zit altijd de islam te bashen...is het iets persoonlijks?
Islam te bashen? Kritiek op een geloof is bashen? Als je de Koran of de Bijbel leest zul je zien dat zij niets anders doen dan ongelovigen (waar ik er één van ben) bashen. Echt bashen!!

En ja, ik heb niets met welk groot wereldsgeloof dan ook. Opdringere religies zijn het, die stokoude normen en waarden door de strot van anderen willen drukken. En discussiëren heeft geen zin. Zelf nadenken is er niet bij bij velen, want het staat in de koran, dus het is zo, klaar. Bij christenen heb je dat ook, maar daar is goddank de verlichting doorheen gegaan. Alleen de fundamentalistische christenen hebben de boot gemist.

Geloven is iets voor jezelf. Dan doe je thuis, maar daar val je geen anderen mee lastig. Of je nou in kabouter Plop, Sinterklaas, of Jezus of Mohammed gelooft, je gaat je gang maar. Zolang je mij niet voor de voeten loopt heb ik er geen probleem mee.
quote:
Kijk is naar de islamitische wereld tijdens de kruistoichten, tijdens de ottomaanse periode....wij heben altijd in vrede met jullie geleefd, wij hebben zelfs de joden uit de handen van de spanjaarden gered, we heben ze jeruzalem gegeven, we hebben met ze gedeeld...
Wij? Leefde je toen al? Bovendien geven resultaten uit het verleden geen enkele garantie voor de toekomst.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_33572793
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Als je zo goed zou willen zijn het boek Barbarians, marauders and infidels, door Antonio Santosuosso, te lezen, zul je zien dat tijdens de Islamitische verovering van Noord-Afrika alle Christelijke gemeenschappen in het huidige Tunesie systematisch zijn uitgemoord. Verder is het eerstejaarsstof dat er onder de Boeddhisten en Hindoes vreselijk is huisgehouden; het minste was wel de verwoesting van tempels en universiteiten.
Zeg geletterde, je weet vast ook wel dat je, wat dit onderwerp betreft, makkelijk het tegenovergestelde kan beweren?
Zo hebben de joden in Spanje nooit in zulke vrede kunnen leven als toen de kaliefen daar nog aan de macht waren. De katholieken hebben de jodenvervolging uitgevonden.
En christenen uit het Midden-Oosten waren not amused toen de Frankische kruisridders hun beloofde land van de Saracenen kwamen 'bevrijden'.

Ik bedoel, geschiedenis is meer dan alleen wat citaten uit Santosuosso.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_33572970
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:05 schreef Capa het volgende:

[..]

Zeg geletterde, je weet vast ook wel dat je, wat dit onderwerp betreft, makkelijk het tegenovergestelde kan beweren?
Zo hebben de joden in Spanje nooit in zulke vrede kunnen leven als toen de kaliefen daar nog aan de macht waren. De katholieken hebben de jodenvervolging uitgevonden.
En christenen uit het Midden-Oosten waren not amused toen de Frankische kruisridders hun beloofde land van de Saracenen kwamen 'bevrijden'.
Ik mag hopen dat iedereen dat weet. Maar de vergelijking gaat maar ten dele op, aangezien Joden en Christenen aanspraak ''volkeren van het boek'' zijn. Wanneer Islamitische legers geconfronteerd worden met mensen die geen aanspraak maken op een dergelijke bijzondere status, zijn de gevolgen helaas maar al te vaak vergelijkbaar met die van de ontmoeting tussen de Indianen en de Conquistadores. Wat er in het Verre Oosten gebeurde, wordt enigzins aan ons gezichtsveld onttrokken door de Kruistochten.

Dat was trouwens de eerste bron die ik met zekerheid kon noemen, maar het staat ook elders.
pi_33573021
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:24 schreef R@b het volgende:

[..]

De dag dat je in Nederland geen kritiek meer mag uitoefenen op religies (want kritiek is zwartmaken/beledigen volgens velen), is de dag dat een islamitische partij samen met een christelijk georiënteerde partij de macht heeft veroverd in Nederland.
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:12 schreef R@b het volgende:

[..]

...
Je kan niet vervolgd worden voor het beledigen van een historisch figuur die al eeuwen dood is. Mohammed een agressieve pedofiele hopman noemen, kan dus gewoon in Nederland.

...
Kijk nu vind je het zelf toch ook een belediging. Kijk maar uit dat je niet te links wordt R@b. Sommige kritiek kan je inderdaad zoals je zelf ook al zegt zonder meer beledigend noemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2005 11:17:08 ]
pi_33573208
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat iedereen dat weet. Maar de vergelijking gaat maar ten dele op, aangezien Joden en Christenen aanspraak ''volkeren van het boek'' zijn. Wanneer Islamitische legers geconfronteerd worden met mensen die geen aanspraak maken op een dergelijke bijzondere status, zijn de gevolgen helaas maar al te vaak vergelijkbaar met die van de ontmoeting tussen de Indianen en de Conquistadores. Wat er in het Verre Oosten gebeurde, wordt enigzins aan ons gezichtsveld onttrokken door de Kruistochten.

Dat was trouwens de eerste bron die ik met zekerheid kon noemen, maar het staat ook elders.
De Christenen waren erg fijn idd. Wil je nu zeggen dat dat alleen iets van Moslims was? De Christenen vermoorden iedereen en alles wat anders was destijds. Of het nu Moslim, Jood, of wat dan ook was. Man, ze roeiden zichzelf zelfs uit, de ene stroming die de andere stroming met het zwaard bevocht. Hele steden compleet uitgemoord.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:30:40 #140
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33573373
quote:

[..]

Er is waren maar één zes versies van de Koran.

-onzin-
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33573383
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]
Answering Islam Zoek Answering Christianity maar eens op.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:33:17 #142
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33573451
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Christenen waren erg fijn idd. Wil je nu zeggen dat dat alleen iets van Moslims was? De Christenen vermoorden iedereen en alles wat anders was destijds. Of het nu Moslim, Jood, of wat dan ook was. Man, ze roeiden zichzelf zelfs uit, de ene stroming die de andere stroming met het zwaard bevocht. Hele steden compleet uitgemoord.
Klopt, vroeger. Toen verschilde de aanhangers van de Islam niet met die van het Christendom. Nu wel.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:34:04 #143
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33573483
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Answering Islam Zoek Answering Christianity maar eens op.
Zodat ik er ook een achter kan plaatsen?

Wie heeft het trouwens over Answering Islam, ik heb dit van 'atheistische' bronnen.

PS: Answerings Christianity's Osama Abdallah does not represent orthodox Islam. Many of his articles propagate heretical ideas. Heb je een paar van zijn artikelen weleens gelezen, neem je dat serieus?
pi_33573644
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:33 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Klopt, vroeger. Toen verschilde de aanhangers van de Islam niet met die van het Christendom. Nu wel.
Ja. Want hedendaags zijn er Islamitische legers die massaal andere volkeren afslachten vanwege hun geloof. De Islamitische Legers hebben de massale steun van alle moslims en worden zeker nooit aangepakt door Islamitische landen! De KKK bestaat ook niet meer, evenals The Lord's Resistance Army.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:40:54 #145
136181 adnansupernew
pi_33573666
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]
Bron?

hehe pff wat een onzin weer hiero!
pi_33573687
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Zodat ik er ook een achter kan plaatsen?

Wie heeft het trouwens over Answering Islam, ik heb dit van 'atheistische' bronnen.

PS: Answerings Christianity's Osama Abdallah does not represent orthodox Islam. Many of his articles propagate heretical ideas. Heb je een paar van zijn artikelen weleens gelezen, neem je dat serieus?
Ik weet dat je vaak Answering Islam als bron gebruikt, ik kom dan met een tegenwebsite Answering Christianity. FYI, ik neem geen van beide serieus omdat beide websites een soort van Kruistocht aan het uitvechten zijn. Ik weet echter dat er hier Christenen rondlopen die Answering Islam wel serieus nemen, die mensen die dat doen, noem ik gewoon achterlijk,.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:43:50 #147
136181 adnansupernew
pi_33573767
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:59 schreef R@b het volgende:

[..]

Islam te bashen? Kritiek op een geloof is bashen? Als je de Koran of de Bijbel leest zul je zien dat zij niets anders doen dan ongelovigen (waar ik er één van ben) bashen. Echt bashen!!

En ja, ik heb niets met welk groot wereldsgeloof dan ook. Opdringere religies zijn het, die stokoude normen en waarden door de strot van anderen willen drukken. En discussiëren heeft geen zin. Zelf nadenken is er niet bij bij velen, want het staat in de koran, dus het is zo, klaar. Bij christenen heb je dat ook, maar daar is goddank de verlichting doorheen gegaan. Alleen de fundamentalistische christenen hebben de boot gemist.

Geloven is iets voor jezelf. Dan doe je thuis, maar daar val je geen anderen mee lastig. Of je nou in kabouter Plop, Sinterklaas, of Jezus of Mohammed gelooft, je gaat je gang maar. Zolang je mij niet voor de voeten loopt heb ik er geen probleem mee.
[..]
Rob volgens mij was jij de TS van deze topic?
Volgens mij post jij 99% van de islam-bash newsitems op de frontpage?
Volgens mij is dat een kerntaak in jou aanstelling hiero?

Heb je mij ooit een topic zien openen waarbij ik jou op de een of andere manier dwing om de islam te accepteren en moslim te worden?
Heb je ooit iemand een jaar lang in de metro een column zien schrijven die de islam zat te promoten en zat te dreigen?

Volgens mij is het telkens andersom.....you fuck it up, en dan kom je weer met het standaard zinnetje : godsdiensten proberen het op te dringen en blabla en normen waarden..kerel we zitten in de 21ste eeuw hoor.,.je word hier in nederland niet meer vervolg omdat je atheistisch bent...

geef het gewoon op...kap met deze onzin, kap met het beledigen van je medemens...
pi_33573830
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:43 schreef adnansupernew het volgende:

[..]

Rob volgens mij was jij de TS van deze topic?
Volgens mij post jij 99% van de islam-bash newsitems op de frontpage?
Volgens mij is dat een kerntaak in jou aanstelling hiero?

Heb je mij ooit een topic zien openen waarbij ik jou op de een of andere manier dwing om de islam te accepteren en moslim te worden?
Heb je ooit iemand een jaar lang in de metro een column zien schrijven die de islam zat te promoten en zat te dreigen?

Volgens mij is het telkens andersom.....you fuck it up, en dan kom je weer met het standaard zinnetje : godsdiensten proberen het op te dringen en blabla en normen waarden..kerel we zitten in de 21ste eeuw hoor.,.je word hier in nederland niet meer vervolg omdat je atheistisch bent...

geef het gewoon op...kap met deze onzin, kap met het beledigen van je medemens...
Dat heet eigenlijk slachtofferolisme. ("Maar dat mag ik niet zeggen want dan word ik uitgemaakt voor politiek-incorrecte lul")
Allah Al Watan Al Malik
pi_33573860
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar al te goed. Ik heb ook nooit beweerd dat de fijngevoeligheid het toen van de Europeanen moest hebben, of wanneer dan ook. Het is een bekende klacht van de Grieken dat de ''Franken'' de felste barbaren waren die zij ooit hadden gezien. Maar het is ook weer niet waar dat aan ''de andere kant'' niemand een haar gekrenkt werd.
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:48:56 #150
136181 adnansupernew
pi_33573912
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heet eigenlijk slachtofferolisme. ("Maar dat mag ik niet zeggen want dan word ik uitgemaakt voor politiek-incorrecte lul")
Uhm probeer ik me nu in de slachtofferrol te werken? Hehehe totaal niet eigenlijk, zo voel ik me ook niet..ik heb gewoon medelijden met Rob. ik bedoel zijn argumenten gaan gewoon nergens over..en ik zie mezelf hem niet dingetjes opdringen...of de islamitische medemens in nederland...maar toch blijft hij doorgaan met het eeuwige gezeik...het eeuwige moslims-zijn-slecht verhaal...ik bedoel we gaan een mooie nieuwe jaar in..misschien moet dat is een goede voornemen van hem worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')