Hij moest kaka doen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:59 schreef RijstNatie het volgende:
Toen de wedstrijd afgelopen was, ging Hiddink snel naar binnen. Maar hij duwde hierbij in die poort keihard tegen 2 mensen aan.
Hebben meer mensen dat gezien ???
Waarom doet hij dat
quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:57 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik merkte het, bij Stam begon het anders pas na zijn 2e overtreding op Beasley. En ik meen me te herinneren dat een zeker R. Makaay geen fluitconcert om z'n oren kreeg vorig jaar in de Arena.
De heer R. van Persie daarentegen wel, maar die heeft Ajax tijdens een interview belachelijk geprobeerd te maken, dan vraag je er ook wel om.
Bergkamp ligt ook nog steeds erg goed in de Arena, niet te vergeten Piere v Hooijdonk die met Fenerbahce naar Feyenoord toe kwam.
Je hebt helemaal gelijk! Elke Hollandse jonge knul wordt uitgefloten zodra hij voor een buitenlandse club speelt. Wordt lachen als vBommel naar Eindhoven komt met Barça, komtie erachter hoe snel het PSV-publiek vergeet.
Ja he, hij duwde nogal lomp Valckx en een vrouw opzij, hij had haast.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar ging Hiddink eigenlijk heen? Net na de wedstrijd? Moest hij schijten ofzo? :d
Inderdaad, zal niet zo snel gebeuren, misschien na een aantal overtredingen. Bij Stam viel het toch ook wel redelijk mee, het kwam pas na een aantal overtredingen terwijl Seedorf constant uitgefloten werd.quote:Op woensdag 2 november 2005 00:01 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Denk jij dat het PSV publiek van bommel uit fluit als met Barca bij PSV speelt??
Hahaha jij bent helemaal tering gestoord mafkees![]()
Hij kreeg te horen dat z'n frikandel speciaal al klaar stond.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:59 schreef RijstNatie het volgende:
Toen de wedstrijd afgelopen was, ging Hiddink snel naar binnen. Maar hij duwde hierbij in die poort keihard tegen 2 mensen aan.
Hebben meer mensen dat gezien ???
Waarom doet hij dat
Even geheel offtopic: dat was dus echt asociaal dat Persie werd uitgefloten in de Arena.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:57 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De heer R. van Persie daarentegen wel, maar die heeft Ajax tijdens een interview belachelijk geprobeerd te maken, dan vraag je er ook wel om.
Lees z'n hele post nog eens en probeer de stijl eens te herkennen. (Sarcasme)quote:Op woensdag 2 november 2005 00:01 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Denk jij dat het PSV publiek van bommel uit fluit als met Barca bij PSV speelt??
Dat ik gestoord ben staat hierbuitenquote:Op woensdag 2 november 2005 00:01 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
De persoon die ik quotte, beweerde dat elke Nederlander in dienst van een buitenlandse club uitgefloten wordt op Nederlandse bodem. Ik bracht een aantal argumenten naar voren die dat weerlegden, om vervolgens zijn opmerking op sarcastische wijze door te trekken naar een mogelijk treffen van Barcelona en PSV. Jaai begraaip?quote:sar·cas·tisch (bn.)
1 van de aard van, vol bittere spot
quote:Op woensdag 2 november 2005 00:12 schreef SocialDisorder het volgende:
De persoon die ik quotte, beweerde dat elke Nederlander in dienst van een buitenlandse club uitgefloten wordt op Nederlandse bodem. Ik bracht een aantal argumenten naar voren die dat weerlegden, om vervolgens zijn opmerking op sarcastische wijze door te trekken naar een mogelijk treffen van Barcelona en PSV. Jaai begraaip?
Waarom kunnen zoveel mensen toch geen onderscheid maken tussen cynisme, sarcasme en ironiequote:Op woensdag 2 november 2005 00:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dat ik gestoord ben staat hierbuiten
Ik was sarcastisch.
gezien jouw persoonlijke mentale status, even een update:
[..]
De persoon die ik quotte, beweerde dat elke Nederlander in dienst van een buitenlandse club uitgefloten wordt op Nederlandse bodem. Ik bracht een aantal argumenten naar voren die dat weerlegden, om vervolgens zijn opmerking op sarcastische wijze door te trekken naar een mogelijk treffen van Barcelona en PSV. Jaai begraaip?
Seedorf uitfluiten is jammer. Maar helaas zou dit in elk stadion gebeuren in Nederland, helemaal bij z'n oude clubje zoals we al vaak gezien hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:40 schreef dribbel79 het volgende:
ik zou me de pestpokke schamen als psv supporter zijnde, beetje 90 minuten Seedorf uitfluiten, stelletje paupers...
Beasley beetje smeken om 2e gele voor Jaap Stam, triest hoor
PSv, not my cup of tea (maar toch gefeliciteerd, gewonnen van Milan, whehe)
Van de Uefasite.quote:Match report
Farfán fanfare lifts PSV top
Tuesday, 1 November 2005
by Derek Brookman
from Philips Stadion
PSV Eindhoven defeated AC Milan in a home UEFA Champions League encounter for the second time this year. But unlike last season's ultimately futile semi-final victory, this 1-0 win gives them an excellent chance of progressing as Group E winners.
Teenage kicks
The result was definitely a triumph for youth over the Milan old guard, with the home side fielding two teenagers and the winner coming from 21-year old Jefferson Farfán. Indeed, the biggest surprise in PSV's starting lineup was the inclusion of midfielder Ismaïl Aisatti, Guus Hiddink staying true to his pre-match statement that he would not hesitate to hand the 17-year-old his full debut if the situation demanded it.
Stam dismissed
Experienced defender Michael Reiziger, fleetingly a Milan player, dropped to the bench as the coach fielded an attacking XI, while Alberto Gilardino partnered Christian Vieri in attack for the visitors. Former PSV favourite Jaap Stam started at right-back for the Rossoneri, but ended with a premature exit after collecting a second yellow card in the 84th minute.
Brisk start
The game started briskly with the first clear opening arriving as early as the first minute, Dida saving a Phillip Cocu header. Less than 60 seconds later, Vieri shot straight at Heurelho Gomes from the edge of the box following a mistake by Cocu. Both teams continued to play at a high tempo, pushing forward at every opportunity, and it was no surprise when PSV took the lead after eleven minutes. Kakha Kaladze only succeeded in heading a speculative clearance by Gomes into the path of Farfán, leaving the Peruvian international to stride into the area and smash a low drive in off Dida's near post.
Instinctive block
Milan playmaker Andrea Pirlo curled a free-kick narrowly over soon after, but it was only Dida's instinctive block after 20 minutes that prevented fellow Brazilian Alex doubling PSV's advantage with a powerful header. Last season's UEFA Champions League runners-up were determined to pull level, and came within centimetres of doing so as a powerful long-range effort from Clarence Seedorf whistled past Gomes's right-hand post just after the half-hour mark. The keeper was almost embarrassed after 37 minutes, recovering to knock the ball behind after almost punching Seedorf's corner into his net.
Succession of corners
As the half drew to an end, the visitors pushed deeper into PSV territory, forcing a succession of corners. Gomes had to get down smartly to parry a Vieri snap-shot, and the same player buzzed another effort just wide moments before the break. Milan coach Fabio Capello responded by adding width to his left flank by bringing on Serginho and Marek Jankulovski for Gennaro Gattuso and Kaladze, yet DaMarcus Beasley carved out the first real chance, evading two challenges and cutting in from the left before drilling in a low attempt that Dida turned behind.
PSV hold firm
A deflected Seedorf strike then almost sneaked in under the bar before Hiddink substituted midfielder Ibrahim Afellay for full-back Reiziger, a sign that his side were content to defend their lead. However, Cocu kept Dida busy with a stinging low shot seconds later, while Milan were finding it difficult to break PSV down aside from Paolo Maldini heading Pirlo's free-kick over.
Shevchenko chance
Ancelotti took a final gamble by introducing Andriy Shevchenko in the 74th minute, and within 60 seconds the fit-again Ukrainian unleashed a spectacular free-kick which produced a save of equal merit from Gomes. Milan's task got even more difficult when Stam, booked in the 45th minute, picked up another caution for hauling down Beasley. It said much for PSV's performance that Aisatti went closest to scoring late on, firing an effort from outside the area just over. Still, it was a debut to remember.
Staat nog een grove fout in trouwens: "Milan coach Fabio Capello".quote:
Ten eertse gefeliciteerd PSV, maar 3 kanttekening;quote:Op woensdag 2 november 2005 09:09 schreef dewd het volgende:
Bah om een kaart lopen zeiken zo moeten resulteren in een kaart voor die voetballer. Er lopen geen 22 scheidsrechters op het veld.
met 1 en 3 ben ik het eens, maar met 2 niet, Die speler van AC Milan ging wel erg makkelijk naar de grond en de scheids had de pingel misschien wel kunnen geven, maar gelukkig deed hij dat nietquote:Op woensdag 2 november 2005 09:14 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ten eertse gefeliciteerd PSV, maar 3 kanttekening;
1) beasley-> vragen om een kaart, beetje jammer
2) die overtreding van Addo had natuurlijk bestraft moeten worden met een pingel
3) dat clarence uitfluiten, is dat nou echt nodig?
2 is dan ook meer een wens van ondergetekende, zie dat niet helemaal neutraal/objectief geloof ikquote:Op woensdag 2 november 2005 09:17 schreef dndiek het volgende:
[..]
met 1 en 3 ben ik het eens, maar met 2 niet, Die speler van AC Milan ging wel erg makkelijk naar de grond en de scheids had de pingel misschien wel kunnen geven, maar gelukkig deed hij dat niet
Een Zuid Europese scheidsrechter had hem op de stip gelegt denk ik al vond ik het niet echt een penalty.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:28 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat heel Eindhoven in rep en roer was geweest als die pingel wel gegeven was. Tuurlijk ging hij op zoek naar een penalty, de scheids had hem kunnen geven. Mazzel voor PSV dat hij hem niet gaf.
Als die er eerder was afgestuurd had PSV meer gescoord.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:39 schreef PyTh het volgende:
[..]
Een Zuid Europese scheidsrechter had hem op de stip gelegt denk ik al vond ik het niet echt een penalty.
Gatusso had in de 1e helft geluk dat hij ontsnapte aan zijn 2e gele kaart in de 1e helft.
Tom Egbers noemde hem de minste voetballer van het veld, beetje overdreven, Lamey speelde immers ookquote:Op woensdag 2 november 2005 09:53 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Als die er eerder was afgestuurd had PSV meer gescoord.
Wat een etter is die Gattuso zeg.
Vond Lamey gisteren een van de betere aan PSV kant.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:55 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Tom Egbers noemde hem de minste voetballer van het veld, beetje overdreven, Lamey speelde immers ook
Telegraaf:quote:PSV betovert marionetten uit Milaan
Van onze verslaggever Willem Vissers
EINDHOVEN - Op een toverachtige avond van Eindhovense heroïek heeft een wervelend PSV de Italiaanse vedetten van AC Milan gedegradeerd tot een marionettentheater dat toe is aan nieuwe poppen. Honger won met 1-0 van verzadiging.
Loopvermogen versloeg stilstand, flair won van angst, tactisch inzicht van gebrek aan improvisatie. Trainer Hiddink troefde collega Ancelotti af. En de 17-jarige Nederlander van Marokkaanse afkomst Ismaïl Aissati richtte, een dag voor de eerste herdenking van de moord op Theo van Gogh, een prachtig monument op voor één samenleving voor allen.
PSV is na vier duels alleen koploper in groep E van de Champions League en verbeterde ook een record, door tien thuisduels in de kampioenencompetitie op rij ongeslagen te blijven. De landskampioen nam ten slotte revanche voor de onverdiende uitschakeling in de halve finale van vorig seizoen.
Jaap Stam verbeeldde de ontreddering van Milan, door in de slotfase Beasley aan zijn shirt te trekken en zijn tweede gele kaart te ontvangen.
Hiddink had het min of meer aangekondigd, maar toch was het verrassend om de naam van Ismaïl Aissati op papier te zien: voor het eerst stond de jongen in de basisploeg, als jeugdigste Nederlandse debutant in de geschiedenis van de Champions League. Geboren op 16 augustus 1988, net 17 jaar dus, ruim twintig jaar jonger dan Maldini, die minder dan een een jaar na Aissati’s geboorte zijn eerste Europa Cup I torste.
Dát is een van de aspecten van voetbal die sprookjesachtige verhalen opleveren. Een jongen die in de presentatiegids van zijn eigen club op de elftalfoto van de A-jeugd staat, gaat onverveerd de strijd aan met mannen die Europa Cups hebben gewonnen.
Een knul die ontwaakt in een jongenskamer en samen met de 19-jarige Ibrahim Afellay de trein van Utrecht naar Eindhoven neemt, troeft mannen af met paleisachtige woningen en een heus wagenpark, kerels die al jarenlang de catwalk van het internationale voetbal bewandelen.
Misschien zijn die kerels onbewust te ver afgedreven van waar het in voetbal werkelijk om draait: om plezier en liefde voor wat eens begonnen is als een spel. Onbevangenheid en lef waren wapens die de mannen van Milan naar adem deden happen.
Veel meer deed Aissati dan spelmaker Pirlo voor de voeten lopen. Geen enkele keer leed hij balverlies tot de rust. Net als de met liesklachten kampende en gewisselde Afellay zit hij nota bene in de laatste week van de ramadan. Och, misschien was hij op de pleintjes in Utrecht meer tegenstand gewend dan op het Europese veld van eer in Eindhoven.
Met Aissati’s eerste belangrijke actie ontnam hij Nesta de bal, speelde op Afellay en maakte met geopende handpalm meteen dat gebaartje: terug die bal, hier. Korte pasjes maakt hij steeds, de voeten iets naar binnen, telkens het veld overstekend.
Milan wist niet hoe te reageren op de Eindhovense overheersing op het middenveld. Acteurs in een competitie die zwaar is en gestoeld op defensief denken, zijn ook niet gewend aan tegenstanders met flair die meteen jagen.
Maar er viel meer te genieten dan van de tieners uit Utrecht. Het was weldadig om te zien hoe Alex, Ooijer en Lamey, de drie verdedigers, aangaven wie welke spits oppakte, Gilardino en Vieri, en wie vrij bleef. Simons en Cocu namen ‘Ibi’ en ‘Isi’ bij de hand. Cocu deed dat nog vlak voor de aftrap, toen hij als een vader nog wat laatste aanwijzingen doorgaf, waarna doelman Gomes Aissati zeker tien seconden omhelsde.
PSV verloor na het fantastische vorige Europese seizoen middenvelder Vogel en vier anderen. Dan is het mooi dat PSV net als toen beter was. Wonderbaarlijk toch.
PSV had ook een prachtige start. Kaladze blunderde door de bal veel te zacht terug te koppen, maar te prijzen viel de gretigheid van Farfán, die uithaalde en doelman Dida in de korte hoek verraste.
Vrijwel de hele wedstrijd bleef PSV heersen, op korte fasen na. PSV was veel dichter bij de 2-0 en 3-0 dan Milan bij de 1-1, door een kopbal van Alex, schoten van Cocu en Beasley. Uiteindelijk moest Ancelotti zelfs de licht geblesseerde topaanvaller Sjevtsjenko brengen. De Oekraïner nam één ziedende vrije trap, maar Gomes tikte de bal uit de kruising. Daarna was het Aissati die de bejaard ogende Nesta passeerde alsof diens broekje te strak zat en net overschoot.
Dat scheidsrechter Poll Milan geen strafschop gaf toen Addo aan het shirt van Serginho trok, was blijkbaar een vorm van waardering van de Britse scheidsrechter voor de prestatie van PSV op deze gedenkwaardige avond.
quote:Eindhovenaren heel dicht bij volgende ronde
PSV van grote klasse
door Hans Blom
EINDHOVEN - PSV heeft in de Champions League uitstekende zaken gedaan. Nadat het twee weken geleden in Milaan de favoriet uit de poule op 0-0 wist te houden, gingen de Eindhovenaren in eigen huis met de zege aan de haal. Uitblinker Farfán strafte in de twaalfde minuut een fout in de Milanese verdediging genadeloos af. Het bleek het enige doelpunt in de wedstrijd te zijn.
PSV begon overtuigend aan de wedstrijd. De ploeg uit Eindhoven combineerde uitstekend en daar had de toch geroutineerde verdediging van AC Milan nauwelijks een antwoord op. Met name Gattuso had handen en voeten nodig om de aanvallers van PSV af te stoppen. Een gele kaart was terecht zijn deel en hij mocht blij zijn dat hij de rust haalde, want scheidsrechter Poll toonde zich zeer clement na weer een harde charge van de Milanees.
Maar het echte vuurwerk kwam van PSV. Van Beasley en Farfán ging voortdurend dreiging uit en ook de 'jonkies' Afellay en Aissati speelden alsof de al jaren in de Champions League acteren. Het was Farfán die een fout van Kaladze genadeloos afstrafte door de bal in de korte hoek te schieten. Ook doelman Dida ging daarbij niet geheel vrij-uit, want hij had die hoek beter moeten afdekken. Al met al was PSV duidelijk de betere ploeg, al blijft het tegen Italianen altijd oppassen geblazen. Dat bleek ook nu want gaandeweg werd de ploeg uit de Italiaanse modestad sterker en gevaarlijker, al waren daar vooral foutjes van de PSV'ers voor nodig.
Dat Gattuso in de tweede helft niet terugkwam, wekte geen verwondering. De verdediger had het niet deze avond. Milan speelde aanvallender dan in de eerste helft. Het moest ook wel, gezien de stand. Daardoor leek de druk van Milan in de tweede helft zeker toe te nemen, maar aan de andere kant verschafte het PSV ruimte voorin. Daarbij was vooral Cocu een paar keer gevaarlijk met zijn schoten, waar Dida de grootste moeite mee had. Één keer liet hij de bal los en het is dat Jan Vennegoor of Hesselink te laat was, anders had het zomaar 2-0 kunnen staan.
Uit nood geboren werd zelfs Shevchenko van stal gehaald. Oppassen dus, die man is en blijft levensgevaarlijk. Zijn eerste balcontact was een vrije schop. En hoe! De bal ging over de muur zo de kruising in...als daar niet Gomes was geweest om zijn niet geringe klasse te tonen. Hij redde PSV weer eens. Maar Milan leek er moed uit te putten, want de druk nam nu toch wel behoorlijk toe. Dat houdt ook risico's in, zo ondervond Jaap Stam. Beasley was er weer eens vandoor en de Nederlander restte niet anders dan hem neer te leggen. Zijn tweede gele kaart betekende rood.
Huillie...quote:Balende Seedorf: 'PSV zal zich wel schamen'
2/11/2005 9 :38
Zuur, dat is de beste beschrijving voor de reacties van AC Milan na de 1-0 nederlaag tegen PSV in Eindhoven. 'Zij zullen zich wel schamen.'
Clarence Seedorf klonk het meest verbitterd. 'Het is ons niet gelukt te scoren, net als in de eerste wedstrijd. Behalve dat kan ik niets verzinnen waarin we minder waren dan PSV. (...) Vorig seizoen schaamde ik me bijna dat we naar de finale gingen. Maar dit jaar zullen zij zich waarschijnlijk beschaamd voelen dat ze hebben gewonnen. Maar ja, het geluk is niet altijd met je. Hoe dan ook, als we de komende twee duels met dezelfde inzet spelen, zullen we zeker winnen.'
'De wedstrijd was moeilijk omdat PSV goed verdedigde en iedereen achter de bal hield', verklaarde Jaap Stam. 'We konden geen ruimte vinden. In de tweede helft kregen we nog wel enkele goede kansen, maar hun keeper had enkele goede reddingen. Jammer.'
De voormalig PSV'er haalde het einde van het duel niet vanwege twee gele kaarten. 'De eerste was geen overtreding die een gele kaart waard is. Bij de tweede gleed ik uit, het was een reflex. Maar volgens mij werd er ook een overtreding gemaakt op Serginho. Maar ja, als dingen eenmaal niet goed gaan…', verwees de verdediger naar de slotfase waarin Eric Addo Serginho in de Eindhovense zestien onderuit leek te lopen, maar niet werd bestraft door scheidsrechter Graham Poll.
Coach Carlo Ancelotti betreurde de nederlaag, maar was toch tevreden. 'We hebben slechts één punt overgehouden aan de duels, maar volgens mij hebben we meer verdiend. De ploeg heeft goed gespeeld. Het zal nog moeilijk worden om deze groepsfase te overleven, maar we blijven kalm. Met vier punten gaan we door, maar ik wil er nog zes pakken.'
niks huilie, hij geeft toch ook gewoon toe dat hij zich in april bijna beschaamd voelde? En hoor jij hem met ook maar één woord over de onophoudelijke fluitconcerten reppen?quote:
Dat klopt, maar hij zegt ook dat MIlan niet de mindere was van PSV. Over de thusiwedstrijd van MIlan was dat terecht geweest, maar gisteren was PSV in alles toch net ietsjes beter.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
niks huilie, hij geeft toch ook gewoon toe dat hij zich in april bijna beschaamd voelde? En hoor jij hem met ook maar één woord over de onophoudelijke fluitconcerten reppen?
Dat snap ik ook niet, waarom is dat? Of worden Reiziger en Ooier normaal gesproken ook uitgefloten?quote:Op woensdag 2 november 2005 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De fluitconcerten richting Seedorf vond ik na een tijdje ook ongelooflijk irritant worden. Erg kinderachtig ook...
Het thuis record hebben ze geëvenaard, maar het algmeen record (thuis+uit) ligt nog in Amsterdam.quote:Datum Tijd Wedstrijd Uitslag
14/09/1994 Ajax-AC Milan 2-0 (0-0)
28/09/1994 AEK Athene-Ajax 1-2 (1-1)
19/10/1994 Austria Salzburg-Ajax 0-0 (0-0)
02/11/1994 Ajax-Austria Salzburg 1-1 (0-0)
23/11/1994 AC Milan-Ajax 0-2 (0-1)
07/12/1994 Ajax-AEK Athene 2-0 (1-0)
01/03/1995 Hajduk Split-Ajax 0-0 (0-0)
15/03/1995 Ajax-Hajduk Split 3-0 (2-0)
05/04/1995 Bayern München-Ajax 0-0 (0-0)
19/04/1995 Ajax-Bayern München 5-2 (3-1)
24/05/1995 Ajax-AC Milan 1-0 (0-0)
13/09/1995 Ajax-Real Madrid 1-0 (1-0)
27/09/1995 Ferencvárosi TC-Ajax 1-5 (0-0)
18/10/1995 Ajax-Grasshopper Club 3-0 (1-0)
01/11/1995 Grasshopper Club-Ajax 0-0 (0-0)
22/11/1995 Real Madrid-Ajax 0-2 (0-0)
06/12/1995 Ajax-Ferencvárosi TC 4-0 (2-0)
06/03/1996 Borussia Dortmund-Ajax 0-2 (0-1)
20/03/1996 Ajax-Borussia Dortmund 1-0 (0-0)
eerste verliespartij
03/04/1996 Ajax-Panathinaikos AO 0-1 (0-0)
Dat record zal ook nooit meer door een Nederlandse club geëvenaard of verbeterd worden denk ik.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het thuis record hebben ze geëvenaard, maar het algmeen record (thuis+uit) ligt nog in Amsterdam.
Inderdaad zeer kinderachtig, snap ook niet waarom hij dit verdiend, dus wie mij dat kan uitleggen, graag.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De fluitconcerten richting Seedorf vond ik na een tijdje ook ongelooflijk irritant worden. Erg kinderachtig ook...
quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar ging Hiddink eigenlijk heen? Net na de wedstrijd? Moest hij schijten ofzo? :d
Goed gedaan inderdaad, het was ook wel een leuke pot om te zien voor neutrale toeschouwers (denk ik).quote:Op woensdag 2 november 2005 10:50 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Knappe overwinning hoor, klasse. Alleen jammer inderdaad dat een deel van de supporters zich zo kinderachtig denkt te moeten gedragen.
Hoeveel wedstrijden had Ajax toen gelijk gespeeld en hoeveel gewonnen? En waar bestond die hele reeks uit?quote:Op woensdag 2 november 2005 10:33 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat record zal ook nooit meer door een Nederlandse club geëvenaard of verbeterd worden denk ik.
quote:'PSV blijft de Italiaanse sterrenbrigade verrassen'
2/11/2005 10:59
PSV heeft weer eens indruk gemaakt op de verslaggevers van de Nederlandse dagbladen. De helden waren niet aan te slepen na de overwinning van de Eindhovenaren op AC Milan. Ismail Aissati en Guus Hiddink kregen de meeste lof.
'Guus Hiddink toonde met zijn opstelling andermaal aan een coach met ballen te zijn door te kiezen voor het voetballende vermogen van Ismail Aissati en zich niet te laten afschrikken door diens jeugdige leeftijd van zeventien jaar, twee maanden en zestien dagen', aldus De Telegraaf. 'Alleen Anderlecht liet twee keer eerder een speler op zo'n jonge leeftijd aan de aftrap verschijnen: Célestine Babayaro en Anthony Vandenborre.'
Ook het Eindhovens Dagblad, dat behoort tot de regionale GPD-bladen, roemde Hiddink: 'Met een lef dat de club niet vaak wordt toegedicht, zette PSV gisteravond AC Milan klem en versterkte zo de kansen op overwintering in de Champions League door een vroeg doelpunt van Farfán: 1-0. Drie verdedigers stelde coach Guus Hiddink slechts op. En een jochie van amper zeventien jaar: Ismail Aissati. Het moet voor Milan gevoeld hebben als een provocatie van PSV. Getergd tot op het bot, maar uiteindelijk machteloos moest de Italiaanse grootmacht zich neerleggen bij de vaststelling dat de kleine grote rivaal uit Eindhoven net als vorig seizoen een niet te verteren brok was. Tegen alle verwachting in voert PSV na vier wedstrijden de ranglijst aan in groep E.'
de Volkskrant somde de verschillen tussen beide ploegen op. 'Loopvermogen versloeg stilstand, flair won van angst, tactisch inzicht van gebrek aan improvisatievermogen. Trainer Hiddink troefde collega Ancelotti af.' Kortom: 'De landskampioen nam revanche voor de onverdiende uitschakeling in de halve finale van vorig seizoen. (…) Dat scheidsrechter Poll Milan geen strafschop gaf toen Addo aan het shirt van Serginho trok, was blijkbaar een vorm van waardering voor de prestatie van PSV op deze gedenkwaardige avond.'
Het Algemeen Dagblad herinnerde aan de woorden van Hiddink vooraf. 'In potlood vulde PSV vooraf een gelijkspel als droomresultaat tegen AC Milan in. Maar in Eindhoven blijven ze de Italiaanse sterrenbrigade verrassen.' De krant bleek danig onder de indruk. 'Zo volwassen en verleidelijk als gisteravond speelde, was zelfs het sterke PSV van Park, Lee, van Bommel en Vogel zelden of eigenlijk nooit. PSV deed wat niemand verwachtte; het speelde ver van het eigen doel af, zette van het begin af aan druk op iedere positie. En weer kreeg het grote Milan het er moeilijk door. Het was een wedstrijd van de buitencategorie, een waarvan je er in de poulefase van de Champions League bijna nooit een treft.'
Ismail Aissati vond zijn naam het meest terug in de krantenkolommen, ook al kreeg bijna elke PSV'er een pluim: van Jefferson Farfán tot André Ooijer, van Ibrahim Afellay tot Gomes. Met een knipoog loofde De Volkskrant het spel van de jonge Utrechtse middenvelder tegen de sterren van AC Milan. 'Och, misschien was hij op de pleintjes in Utrecht meer tegenstand gewend dan op het Europese veld van eer in Eindhoven.'
Boeit me niet of ze dat in Amsterdam ook doen, ik als PSV'er erger me er aan dat ze dit bij ons ook doen. Kijk, als Seedorf nou als een dolle liep te schoppen, zeurde om kaarten of om de haverklap ging liggen zou ik het niet meer dan terecht vinden. Maar om hem zonder reden nou de hele wedstrijd lang uit te lopen fluiten...quote:Op woensdag 2 november 2005 11:16 schreef Olio het volgende:
Wat een gemekker om die fluitconcerten. Het is hier al eens gezegd, maar als van Bommel met Barcelona naar Amsterdam komt, zal dat niet minder zijn. Het Nederlandse publiek kan soms erg dom reageren.
quote:Op woensdag 2 november 2005 11:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoeveel wedstrijden had Ajax toen gelijk gespeeld en hoeveel gewonnen? En waar bestond die hele reeks uit?
precies. Ik vind de supporters bij PSV voornamelijk anti-tegenstander (en dan Ajax in het bijzonder) dan pro-PSV. Net als vorig jaar die spandoeken "helemaal niets in Amsterdam". Dus je geeft serieus geld uit en steekt moeite in het belachelijk maken van een andere club (die die dag niet eens in Eindhoven of omgeving hoeft te spelen) dan dat je je eigen team ondersteunt? Beetje triest.......quote:Op woensdag 2 november 2005 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Boeit me niet of ze dat in Amsterdam ook doen, ik als PSV'er erger me er aan dat ze dit bij ons ook doen. Kijk, als Seedorf nou als een dolle liep te schoppen, zeurde om kaarten of om de haverklap ging liggen zou ik het niet meer dan terecht vinden. Maar om hem zonder reden nou de hele wedstrijd lang uit te lopen fluiten...Volgens mij kan je je energie dan beter gebruiken om PSV te steunen.
Ik snap wat je bedoeld maar hoe de PSV-supporters gisteren de hele wedstrijd achter hun ploeg hebben gestaan kunnen andere een voorbeeld aan nemen.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
precies. Ik vind de supporters bij PSV voornamelijk anti-tegenstander (en dan Ajax in het bijzonder) dan pro-PSV. Net als vorig jaar die spandoeken "helemaal niets in Amsterdam". Dus je geeft serieus geld uit en steekt moeite in het belachelijk maken van een andere club (die die dag niet eens in Eindhoven of omgeving hoeft te spelen) dan dat je je eigen team ondersteunt? Beetje triest.......
als je het uitfluiten niet meetelt wel ja. En als PSV niet voorstaat hoor je ook behoorlijk weinig positiefs van de tribunes komen.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:22 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar hoe de PSV-supporters gisteren de hele wedstrijd achter hun ploeg hebben gestaan kunnen andere een voorbeeld aan nemen.
Vind het eik allemaal wel overdreven.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als je het uitfluiten niet meetelt wel ja. En als PSV niet voorstaat hoor je ook behoorlijk weinig positiefs van de tribunes komen.
AZ-supporters vind ik nog altijd één van de meest voorbeeldige supporters van Nederland. Hoewel dat natuurlijk in het niet valt bij Engelse supporters.
Ik wil Aldostuta even succes wensen voor vanavond.quote:
Dikke klets. PSV-publiek is het trouwste publiek dat er is.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als je het uitfluiten niet meetelt wel ja. En als PSV niet voorstaat hoor je ook behoorlijk weinig positiefs van de tribunes komen.
AZ-supporters vind ik nog altijd één van de meest voorbeeldige supporters van Nederland. Hoewel dat natuurlijk in het niet valt bij Engelse supporters.
Nounou, sportief van je hoor...quote:Op woensdag 2 november 2005 12:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik wil Aldostuta even succes wensen voor vanavond.
Succes jongen!
En als het een beeeeeetje meezit, gewoon 3 punten!![]()
Ik ben goed gehumeurd vandaag.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Nounou, sportief van je hoor...
Ik heb er, zoals bij aanvang van elke wedstrijd, gewoon weer blind (hoe kom ik er weer op) vertrouwen in!!
(en over sfeer moet jij inderdaad maar niet beginnen)
Omdat het Seedorf is. Die knakker wordt zelfs in z'n geboortedorp in Suriname uitgefloten.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:36 schreef pfaf het volgende:
Maar nu weten we nog niet waarom Seedorf uitgefloten werd of wel?
Helemaal mee eens, net zoals het fluiten bij de volksliederen tijdens interlands, jammer maar helaas. Maar om na zo'n mooie wedstrijd hierover door te blijven gaan...quote:Op woensdag 2 november 2005 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Boeit me niet of ze dat in Amsterdam ook doen, ik als PSV'er erger me er aan dat ze dit bij ons ook doen.
Die fluitconcerten waren al kinderachtig genoeg, maar als ik het goed heb gehoord werd z'n moeder ook nog voor dame van lichte zeden uitgemaakt...beetje triest, dat gaat toch helemaal nergens over!?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:16 schreef Olio het volgende:
Wat een gemekker om die fluitconcerten.
Ok, duidelijk...quote:Op woensdag 2 november 2005 12:40 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Omdat het Seedorf is. Die knakker wordt zelfs in z'n geboortedorp in Suriname uitgefloten.
Seedorf komt bij de bakker in Paramaribo en eerst begint de hele zaak te fluiten.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:40 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Omdat het Seedorf is. Die knakker wordt zelfs in z'n geboortedorp in Suriname uitgefloten.
Wat denk je nou zelf. De mensen die Seedorf uitfluiten zijn nou eenmaal niet de slimste. Die doen wel vakker onnozele, onverklaarbare dingen. Schaar het maar onder blinde, grenzeloze clubliefde. Alles wat maar niet PSV is, mag het ontgelden, zonder dat er een reden voor bestaat.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:44 schreef ASSpirine het volgende:
Tblijft belachelijk, ik zou het ook graag anders zien eigenlijk
Maar wat kan je eraan veranderen?
Geweldig inderdaad, maar nu komt de begeleiding om de hoek kijken. Bij Ajax breken ook nog wel eens toptalenten door in de CL, je ziet vaker dat die jonge spelers in de CL de wedstrijden van hun leven spelen ( Ajax 3 jaar terug... ), het is nu aan PSV om te laten zien dat er meer uit komt dan bij Ajax.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:46 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Niet veel inderdaad. Dan kan je het beter over die twee jonge gassies hebben, fantastisch hoe die zich staande weten te houden tussen al die grote mannen.
En toen vond ik het net zo onbegrijpelijk... Ik snap de beweegredenen van die fluiters echt niet!quote:Op woensdag 2 november 2005 13:02 schreef Zwansen het volgende:
Tja, ik ergerde me ook dood aan dat gefluit toen ik gister in het stadion zat maar vergeet niet dat deze Seedorf enkele jaren terug in de Arena ook werd uitgefloten...
eens. ik vond dat trouwens nog belachelijker!quote:Op woensdag 2 november 2005 13:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
En toen vond ik het net zo onbegrijpelijk... Ik snap de beweegredenen van die fluiters echt niet!
Denk dat dat niet zo'n probleem is, daar gaan ze doorgaans verstandiger met hun talenten om dan bij Ajax. Maar deze 2 jongens komen wel erg snel, ben benieuwd hoe lang ze die bij zich kunnen houden.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Geweldig inderdaad, maar nu komt de begeleiding om de hoek kijken. Bij Ajax breken ook nog wel eens toptalenten door in de CL, je ziet vaker dat die jonge spelers in de CL de wedstrijden van hun leven spelen ( Ajax 3 jaar terug... ), het is nu aan PSV om te laten zien dat er meer uit komt dan bij Ajax.
Jazeker. Schandalig natuurlijk.quote:Op woensdag 2 november 2005 13:16 schreef PyTh het volgende:
Werd Seedorf 2 jaar terug in de arena ook niet uitgefloten?
Helemaal triest om een oud speler uit te fluiten inderdaad.quote:
quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:51 schreef DIJK het volgende:
Mijn glazen bol geeft 1-0.
Ik denk dat ik die batterijen nog maar even laat zittenquote:Op dinsdag 1 november 2005 15:03 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dan zou ik de batterijen maar eens vervangen![]()
Ja dat snap ik ook niet, is gewoon niet fijn als je op de tribune zit. Op TV is het al irritant qua geluid, maar in het stadion is het altijd nog veel erger. In Engeland doen ze dat ook nauwelijks, wat er ook gebeurd op het veld. Daar joelen, schelden ze en boe'en ze wel behoorlijk, maar fluiten wordt daar nauwelijks gedaan. Typisch verschijnsel dat je hier erg veel ziet. Als hier een speler iets uitgevreten heeft wordt ie de hele match uitgefloten, en daar wordt ie gewoon uitgejoeld. Dat is toch een stuk minder irritant. Dat die gasten zichzelf allemaal zo kunnen opfokken om zo iemand als Seedorf i.p.v. dat ze gewoon doorgaan met goeie sfeer creeren, ik zou moe van mezelf worden van dat gefluit.quote:maar dat gesnerp in m'n oren is reteirritant.
Eens. Pas als er niets meer af te dingen is op jullie prestaties wordt ik somber.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[quote]Dat blinde vertrouwen vind ik erg nobel van je. Ik denk dat het heel goed is je club, ook in mindere decennia, ten koste van alles te blijven steunen. Laat je niet verdrietig en somber maken door goede resultaten van andere clubs.
quote:Records die worden gebroken (PSV 10x thuis ongeslagen in CL) bijvoorbeeld. Jouw club heeft vast ook wel weer 'ns iets leuks in de toekomst.
Ik meen mij te herinneren ook wel eens uit jouw mond de woorden Ajacieden en arrogant gehoord te hebben...... Consequent hoorquote:Playoffs behalen bijvoorbeeld.![]()
Nogmaals; Veel geluk gewenst vanavond!
Nee, dat kan ik wel begrijpen. Je bent namelijk vast wel eens een keer in het Philips stadion geweestquote:Oh, ehhen; gelukkig heb ik nooit iets over sfeer gezegd he.![]()
Vreemde, gefrustreerd overkomende opmerking...quote:Op woensdag 2 november 2005 15:30 schreef aldostuta het volgende:
Wees blij met dit recordje; het echte record zal nog tot in lengte van dagen bij de enige club die er recht op heeft liggen.
Was dat eigenlijk een strafschop? In het stadion vond ik namelijk dat we goed wegkwamen. Nou vond ik ook dat Gattuso voor rust goed wegkwam door geen 2e gele kaart te krijgen, maar dat terzijde...quote:Op woensdag 2 november 2005 15:44 schreef methodmich het volgende:
Heb er niets van gezien, behalve een herhaling van de goal en de slotfase, toen Serginho een pingel wilde.
Ach neem het 'm niet kwalijk Grrrrrrrrquote:Op woensdag 2 november 2005 15:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vreemde, gefrustreerd overkomende opmerking...Insinueer je nou dat PSV geen "recht" heeft op het gisteren behaalde record? Leg me ook meteen even uit waarom Ajax de enige club is die recht heeft op dat andere record? Het lijkt mij zo dat als er een club komt die het breekt die club er gewoon ook recht op heeft. Ik zie het overigens niet snel gebeuren dat dat record sneuvelt, reden te meer om als het wel sneuvelt de betreffende club alle lof toe te dichten, of niet soms?
Uiteraard klopt het wat je hier zegt en nee, ik insinueer niet dat PSV geen recht op haar record heeft. Ajax is internationaal gezien verreweg de meest succesvolle Nederlandse club, dus heeft ook het meeste recht op dat record. Dat zal, zoals je zelf aangeeft, nog wel even gaan duren. vandaar mijn opmerkingen.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vreemde, gefrustreerd overkomende opmerking...Insinueer je nou dat PSV geen "recht" heeft op het gisteren behaalde record? Leg me ook meteen even uit waarom Ajax de enige club is die recht heeft op dat andere record? Het lijkt mij zo dat als er een club komt die het breekt die club er gewoon ook recht op heeft. Ik zie het overigens niet snel gebeuren dat dat record sneuvelt, reden te meer om als het wel sneuvelt de betreffende club alle lof toe te dichten, of niet soms?
Iets over een waard en zijn gastenquote:Op woensdag 2 november 2005 16:04 schreef PyTh het volgende:
Ik zou me ook kut voelen als het omgekeerd zou zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |