abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31874344
Beste FOK!kers,

Over ongeveer 5 weken moet ik een werkstuk voor geschiedenis inleveren (van 15 kantjes).
Het werkstuk moet een hoofdvraag hebben en een stuk of 5 deelvragen hebben. Nou is het probleem, dat ik niet zo goed een hoofdvraag kan verzinnen. Het werkstuk mag werkelijk Overal over gaan. Ik kan ook niet zo goed kiezen.
Ikzelf had al twee hoofdvragen/onderwerpen bedacht: Was WO2 de oorzaak van de Koude oorlog tussen Rusland en Amerika? Of iets over de geschiedenis van Amsterdam, maar ik weet het nog niet precies.

Heb verder al geprobeerd inspiratie op te doen op Internet, en heb ook al in mijn geschiedenisboek gekeken natuurlijk, maar ik vraag me af of er iemand is op dit forum die misschien wel De vraag voor mij kan verzinnen Of mij nog meer kan inspireren

Alvast bedankt
pi_31874372
Eventueel kan dit topic ook naar School & Studie, maar ik heb hem hier geplaats omdat mij lijkt dat hier meer mensen zijn die verstand hebben van geschiedenis.
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:23:16 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31874576
Dia vraag over WOII is veel te groot. Als je de geschiedenis van Amsterdam wilt bekijken dan raad ik je aan het boek 'Een kleine geschiedenis van Amsterdam' te nemen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:24:38 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31874640
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:23 schreef Floripas het volgende:
Dia vraag over WOII is veel te groot. Als je de geschiedenis van Amsterdam wilt bekijken dan raad ik je aan het boek 'Een kleine geschiedenis van Amsterdam' te nemen.
Geschreven door Geert Mak (altijd handig dat erbij te zetten ), evenals 'De Engel van Amsterdam'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:28:30 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31874752
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geschreven door Geert Mak (altijd handig dat erbij te zetten ), evenals 'De Engel van Amsterdam'
Oeps, inderdaad.

Ik weet anders wel een leuke alternatieve vraag voor je: "Waarom heeft Belgie zich in 1830 afgescheiden van Nederland?"

Precies genoeg voor jouw lengte, denk ik, en een leuk verhaal. Je kunt allemaal factoren aanwijzen.
pi_31874866
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oeps, inderdaad.

Ik weet anders wel een leuke alternatieve vraag voor je: "Waarom heeft Belgie zich in 1830 afgescheiden van Nederland?"

Precies genoeg voor jouw lengte, denk ik, en een leuk verhaal. Je kunt allemaal factoren aanwijzen.
Goh, jah, dat zou best wel eens een vraag kunnen zijn. Jullie helpen mij (al) goed
Meer ideetjes nog?

[ Bericht 2% gewijzigd door VrouwelijkICE op 01-11-2005 19:44:47 ]
pi_31875462
Mail me maar ff, heb nog wel wat liggen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_31875509
WerkstukGeschiedenisvocjelle.doc
Die heb ik nog.
12 a4tjes.
pi_31875536
En ik heb ook nog wat over charles de gaulle, die fransoos.
8 a4tjes.
pi_31875812
En jij hebt ze al
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:05:53 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31876028
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:59 schreef Skv het volgende:
En jij hebt ze al
Huh?
Mag ik trouwens hier officieel even bezwaar tegen aantekenen?
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:08:24 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31876111
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huh?
Jij hebt duidelijk je dag niet vandaag
pi_31876282
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:59 schreef Skv het volgende:
En jij hebt ze al
Wordt morgen ingeleverd

Nee grapje hoor Skv, bedankt
pi_31877782
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huh?
Sorry
pi_31877790
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:12 schreef VrouwelijkICE het volgende:

[..]

Wordt morgen ingeleverd

Nee grapje hoor Skv, bedankt
Succes er mee
  woensdag 2 november 2005 @ 07:55:52 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_31888004
Um, dat is natuurlijk niet de bedoeling he? Van overschrijven is nog nooit iemand slimmer geworden en dat is wel de bedoeling van het geheel.

Dit topic mag dus wel dicht, want de vraag schijnt opgelost te zijn op een niet zo nette manier
  woensdag 2 november 2005 @ 19:12:27 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_31905199
Na mail op verzoek TS weer open.
pi_31909025
Ja, eventjes een kleine update: ik ben helemaal niet van plan om fraude te plegen hoor Ik zou hoogstens een stuk in het werkstuk lezen, als mijn onderzoeksvraag daarmee te maken zou hebben.

Ik heb trouwens de boeken van Amsterdam van Geert Mak vandaag in de bibliotheek gehaald
Ik ga vanavond 'de geschiedenis van Amsterdam' maar eens lezen. In Amsterdam ben ik zowiezo ook wel geinteresseerd, maar ik kan niet bedenken welke kwestie ik zou willen behandelen. Nou ja, misschien dat ik wel vragen krijg als ik het boek lees.

Anders vind ik die vraag over Belgie, Nederland ook nog steeds goed
Morgen weer geschiedenisles
pi_31910096
Ik ben momenteel bezig met onderzoek naar de cultuur van de zigeuners, hun ervaringen in WWII en hoe zij daarna mee zijn omgegaan. Is dat wat voor jou?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 2 november 2005 @ 21:27:11 #20
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_31910125
De toekomst van de stad van Bart Jan Spruyt is ook wel amusant om te lezen in dat geval.

Ook kun je de gemeente Amsterdam bellen om boekjes met feitjes aan te vragen. Feiten over inwoners etc.
  donderdag 3 november 2005 @ 00:09:22 #21
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31916286
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:57 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Ja, eventjes een kleine update: ik ben helemaal niet van plan om fraude te plegen hoor Ik zou hoogstens een stuk in het werkstuk lezen, als mijn onderzoeksvraag daarmee te maken zou hebben.

Ik heb trouwens de boeken van Amsterdam van Geert Mak vandaag in de bibliotheek gehaald
Ik ga vanavond 'de geschiedenis van Amsterdam' maar eens lezen. In Amsterdam ben ik zowiezo ook wel geinteresseerd, maar ik kan niet bedenken welke kwestie ik zou willen behandelen. Nou ja, misschien dat ik wel vragen krijg als ik het boek lees.

Anders vind ik die vraag over Belgie, Nederland ook nog steeds goed
Morgen weer geschiedenisles
Als je zoiezo moeite hebt met het formuleren van een inleidingen, hoofdvragen, deelvragen, noten etc. enz. moet je eens kijken of je het volgende boekje op de kop kan tikken/lenen bij de bieb:

Zoeken en schrijven. Handleiding bij het maken van een historisch werkstuk, Paul de Buck e.a. (Baarn 1992, laatste druk 2003)

Staat alles in over het opzetten van een goede paper/essay/werkstuk.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 3 november 2005 @ 07:05:27 #22
131423 Tismor
Utreg represent...
pi_31919144
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:57 schreef VrouwelijkICE het volgende:In Amsterdam ben ik zowiezo ook wel geinteresseerd, maar ik kan niet bedenken welke kwestie ik zou willen behandelen.
Het is altijd wel leuk om het over iets te doen waar je zelf veel te maken mee hebt. Ik weet niet of, en zo ja, waar je in Amsterdam woont, maar je zou het dus over de buurt kunnen doen waar je zelf woont. Woon je in een oude buurt?
  donderdag 3 november 2005 @ 07:49:18 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_31919337
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:09 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Als je zoiezo moeite hebt met het formuleren van een inleidingen, hoofdvragen, deelvragen, noten etc. enz. moet je eens kijken of je het volgende boekje op de kop kan tikken/lenen bij de bieb:

Zoeken en schrijven. Handleiding bij het maken van een historisch werkstuk, Paul de Buck e.a. (Baarn 1992, laatste druk 2003)
He, mijn exemplaar is nog van Romein, Haas, Hazekamp En aangezien ik al in 92 gestopt ben is mijn exemplaar minimaal uit 86.
  donderdag 3 november 2005 @ 14:44:26 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_31928652
quote:
Op donderdag 3 november 2005 07:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

He, mijn exemplaar is nog van Romein, Haas, Hazekamp En aangezien ik al in 92 gestopt ben is mijn exemplaar minimaal uit 86.
Dat boek is echt oud en gehaat door vele generaties historici , maar dit is de nieuwste druk geloof ik
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_31967324
Hmm zit te denken aan Molière, dat is een bekende fransman uit de geschiedenis. Moeten we toevallig ook een werkstukje voor Frans over maken, dus dat zou ik beter kunnen combineren. Maarja, wat?! :S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')