abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:57:53 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_31877885
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dus iedereen met een lange baard en een djellaba mag uit voorzorg opgepakt worden?
Ga eens een geschiedenis boek lezen, dan zie je dat dit soort praktijken al eerder geprobeerd zijn.
Ik zat me al af te vragen wanneer iemand voor het eerst met de nazi vergelijking zou komen.

Als er een racistische moord gepleegd wordt, en een jaar later gaat iemand in vol nazi kostuum door de buurt marcheren, mag hij van mij ook opgepakt worden, ondervraagt en daarna weer laten gaan. Oppakken is nog iets heel anders dan veroordelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31877908
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik ben het voor een groot deel met je eens, alleen heb ik geen hekel aan nederland. Ik ben gewoon van mening dat we te braaf achter de media en politici aanlopen.
En de politici op hun beurt weer achter america.

Stiekem beschuldig ik Pim Fortuyn een beetje als veroorzaker van de maatschappelijke onrust die er nu heerst. Hij is begonnen met het wijzen naar moslims waarna zij zich in het nauw gedreven voelden en de kloof tussen de autochtonen en allochtonen alleen maar groter is geworden. Als die kloof wat minder was, was zo'n incident als vandaag ook niet gebeurt.
Ik denk dat met name de media op dit moment verantwoordelijk zijn voor de onzin die verspreid en in stand gehouden wordt. De politici op hun beurt maken hier dankbaar gebruik van en lopen idd denk ik ook achter de VS aan (maar vandaag en morgen eventjes niet, want kameraad Poetin is in town dus we hebben even een andere kont te likken).
pi_31878042
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zat me al af te vragen wanneer iemand voor het eerst met de nazi vergelijking zou komen.

Als er een racistische moord gepleegd wordt, en een jaar later gaat iemand in vol nazi kostuum door de buurt marcheren, mag hij van mij ook opgepakt worden, ondervraagt en daarna weer laten gaan. Oppakken is nog iets heel anders dan veroordelen.
Het verschil is dat je veilig kunt stellen dat een ieder die in een Nazi uniform marcherend over straat 'Heil Hitler' roept ook het gedachtegoed van de WO2 Nazi's over heeft genomen. Een Moslim in een 'jurk' en met een baard is niet per definitie een anti-westers iemand, en al zou dit wel zo zijn hoeft het niet zo te zijn dat er een bom onder die 'jurk' zit.
pi_31878097
Omdat Mohammend B. TVG afgeslacht heeft terwijl hij zo'n soepjurk aanhad zou je niet meer in een soepjurk mogen lopen? Asljeblieft zeg.

Arresteer kaal Nederland ook maar, dat zijn ook allemaal potentiële Volkerts.
pi_31878155
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit gebeurde niet alleen bij de nazi's hoor, ook in america bij communisten.

Daarnaast is er een wezenlijk verschil tussen iemand die een geloof aanhangt en iemand die een bepaalde ideologie aanhangt.
Met het moslim geloof opzich is niets mis, helaas zijn er een aantal mensen die het misbruiken.
In het nazisme zit weinig goeds.

Toch maar eens verder kijken als GAM dus..........
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:06:11 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_31878204
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:01 schreef Plotinus het volgende:
Het verschil is dat je veilig kunt stellen dat een ieder die in een Nazi uniform marcherend over straat 'Heil Hitler' roept ook het gedachtegoed van de WO2 Nazi's over heeft genomen.
Je doet nu precies hetzelfde als waar ik van beticht wordt.
quote:
Een Moslim in een 'jurk' en met een baard is niet per definitie een anti-westers iemand, en al zou dit wel zo zijn hoeft het niet zo te zijn dat er een bom onder die 'jurk' zit.
Ik heb m'n twijfels bij die stelling, maar het is beside the point. Het gaat om de dubieuze indruk waarvan je weet dat je die ermee wekt. Het is een provocatie en daarom ongewenst. Iemand die in nazi kostuum rondmarcheert hoeft ook nog geen aanslagen te plegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:08:26 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_31878290
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dit gebeurde niet alleen bij de nazi's hoor, ook in america bij communisten.

Daarnaast is er een wezenlijk verschil tussen iemand die een geloof aanhangt en iemand die een bepaalde ideologie aanhangt.
Ik ben atheist, je pogingen het geloof te verheerlijken boven andere ideologiën vangen compleet bot bij mij.
quote:
Met het moslim geloof opzich is niets mis, helaas zijn er een aantal mensen die het misbruiken.
In het nazisme zit weinig goeds.
Er valt genoeg aan het moslim geloof aan te merken dat behoorlijk mis is. De vraag is of iemand dat belijdt. Hetzelfde geldt uiteraard voor het nazisme.
quote:
Toch maar eens verder kijken als GAM dus..........
Ja. Maak jezelf nog belachelijker !
pi_31878365
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Je doet nu precies hetzelfde als waar ik van beticht wordt.
[..]

Ik heb m'n twijfels bij die stelling, maar het is beside the point. Het gaat om de dubieuze indruk waarvan je weet dat je die ermee wekt. Het is een provocatie en daarom ongewenst. Iemand die in nazi kostuum rondmarcheert hoeft ook nog geen aanslagen te plegen.
Ik doelde bij 'gedachtegoed' op het hele 'übermensch/üntermensch' gedoe en de Jodenhaat. Maar oke, het is wel een beetje generaliserend.

Ontopic, een Moslim draagt die kledij over het algemeen uit geloofsovertuiging. Je kunt niet tegen zo'n iemand zeggen dat hij dat niet meer mag dragen omdat het provocerend kan zijn. Mensen moeten gewoon niet zo bang doen. Als een moslim serieus een aanslag wil plegen denk ik echt niet dat iemand dat zal merken tot het moment dat de bom afgaat, ongeacht de kledij.
pi_31878535
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben atheist, je pogingen het geloof te verheerlijken boven andere ideologiën vangen compleet bot bij mij.
[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik vind wel dat je eenieder zijn geloofskeuze moet respecteren. Ik ken zat moslims waar niks op aan te merken is. Ze slaan hun vrouw niet, ze vinden mij niet minder omdat ik niet geloof etc etc.
quote:
Er valt genoeg aan het moslim geloof aan te merken dat behoorlijk mis is. De vraag is of iemand dat belijdt. Hetzelfde geldt uiteraard voor het nazisme.
[..]
Overal valt iets op aan te merken, waar het mij om gaat is dat jij elke moslim in traditionele kledij als verdacht beschouwt, maar ook eens je hand in eigen boezem moet durven steken.
quote:
Ja. Maak jezelf nog belachelijker !
hahhh, gelukkig we doen weer een ouderwets potje belachelijk maken
Fiets
pi_31878560
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:06 schreef speknek het volgende:
Het gaat om de dubieuze indruk waarvan je weet dat je die ermee wekt. Het is een provocatie..
Dat een groot deel van Nederland inmiddels elke moslim die traditioneel gekleed gaat voor een terrorist aanziet is toch echt een probleem van die groep Nederlanders zelf.

Het is van de zotte om een moslim van provocaties te beschuldigen alleen omdat hij volgens zijn geloof gekleed gaat.
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:36:34 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_31879349
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:16 schreef ixio het volgende:
Dat een groot deel van Nederland inmiddels elke moslim die traditioneel gekleed gaat voor een terrorist aanziet is toch echt een probleem van die groep Nederlanders zelf.
Dat is altijd het geval bij provocaties. Ik ben het met jullie eens dat idealiter iedereen zou moeten kunnen dragen wat ze willen. Maar als je weet dat het tot onrusten leidt, zou ik het zelf niet meer dragen. Tenzij het uitlokken van onrusten iets is wat je principieel wil doen, als protest. In welk geval je ook niet ontevreden zou moeten zijn als mensen je aandacht geven.
pi_31879597
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:01 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Het verschil is dat je veilig kunt stellen dat een ieder die in een Nazi uniform marcherend over straat 'Heil Hitler' roept ook het gedachtegoed van de WO2 Nazi's over heeft genomen. Een Moslim in een 'jurk' en met een baard is niet per definitie een anti-westers iemand, en al zou dit wel zo zijn hoeft het niet zo te zijn dat er een bom onder die 'jurk' zit.
Feit blijft dat meerdere malen of met z'n tweeen of alleen het toilet bezoeken en jezelf daar met rugzakken opsluiten wel als "verdacht gedrag" gezien kan worden, lijkt me niet onredelijk ofzo.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31879799
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:02 schreef ixio het volgende:
Arresteer kaal Nederland ook maar, dat zijn ook allemaal potentiële Volkerts.
Volkert was toch niet kaal?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31879861
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:43 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Feit blijft dat meerdere malen of met z'n tweeen of alleen het toilet bezoeken en jezelf daar met rugzakken opsluiten wel als "verdacht gedrag" gezien kan worden, lijkt me niet onredelijk ofzo.
Het is nog maar de vraag in hoeverre dat met z'n tweeen de toilet bezoeken waar is. Misschien zijn ze beiden kort na elkaar even naar het toilet geweest.
Fiets
pi_31880215
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag in hoeverre dat met z'n tweeen de toilet bezoeken waar is. Misschien zijn ze beiden kort na elkaar even naar het toilet geweest.
Volgens mensen in die trein ook met z'n tweeen en allebei apart, meerdere malen, en ze zouden zich uiteindelijk daar hebben opgesloten.
pi_31881779
Conny Breukhoven zou aan de noodrem trekken en uitstappen
pi_31882210
Twee moslim homo's dachten stiekem even wat fun te hebben in de trein naar Amsterdam. Kregen ze daar even spijt van.
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:31:07 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31883627
quote:

Het is van de zotte om een moslim van provocaties te beschuldigen alleen omdat hij volgens zijn geloof gekleed gaat.
He-le-maal mee eens! Ik denk dat de gemiddelde Nederlander zich erg argwanend opsteld als er iemand in moslim kledij voorbij loopt, en als ze een rugzak bij zich hebben is het natuurlijk helemaal verdacht.... wat zou daar nou eens in kunnen zitten?

Een echte terrorist (en dat hebben we op vliegveld videos van op 9/11 en op Underground videos in London kunnen zien) kleed zich zo dat ie niet opvalt in de menigte. Normale kleren, gedraagd zich verder normaal, tot het moment daadwerkelijk daar is en dan is het natuurlijk al te laat.....

My 10% moslim bevolking in Nederland is de kans dat iemand met Koran teksten, CD's in een rugzak en in een wit gewaad tevens een terrorist is zo ongeveer 0,01% of nog minder.

Wat die twee in de WC gingen doen is mischien wel verdacht trouwens, maar ik vraag me af of dit VOOR of NA dat er treinreizigers hebben zitten bellen met de politie..... mischien vonden ze het zelf maar beter om niet verder te provoceren en buiten het publieke beeld te blijven tot ze in Utrecht aankwamen ofzo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:32:19 #169
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31883666
quote:

[..]

Uiteraard.

Dat je hier uberhaupt over moet discussieren is al volslagen geschift.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31883690
Twee mannen in een jurk die na elkaar naar de WC gaan, meer heb je niet nodig om half Nederland gek te krijgen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:41:30 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31883951
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:57 schreef logisnack het volgende:
Haha. ik vind dat toch best wel verdacht een tas vor Koran teksten.
Ik ga toch ook niet rondlopen met een rugzak vol bijbelteksten
Jij niet. Maar er zijn genoeg studenten in Nederland die Theologie als studievak hebben bij hun studie. En het is gewoon een feit dat moslims een stuk serieuzer omgaan met hun religie dan dat de gemiddelde Nederlander dat doet. Niet voor niets is 40% van de Nederlandse bevolking niet meer verbonden met een kerk....

Nederlanders zitten wel te klagen over Moslims en hoe zij hun geloof beleiden, maar laten zelf het Christelijke geloof echt compleet in de steek. Ik vindt het dan eigenlijk best raar dat men meteen (Koran Teksten = Terrorist) denkt op een of andere manier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:55:42 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_31884406
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:31 schreef maartena het volgende:
Een echte terrorist (en dat hebben we op vliegveld videos van op 9/11 en op Underground videos in London kunnen zien) kleed zich zo dat ie niet opvalt in de menigte. Normale kleren, gedraagd zich verder normaal, tot het moment daadwerkelijk daar is en dan is het natuurlijk al te laat.....
Een echte terrorist (en dat hebben we gezien bij Theo van Gogh), draagt een djellaba en een baard.
pi_31884497
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:33 schreef Monidique het volgende:
Twee mannen in een jurk die na elkaar naar de WC gaan, meer heb je niet nodig om half Nederland gek te krijgen.
nou inderdaad zeg, half Nederland op zijn kop, uitzendingen onderbroken, dit is topic nr 34 al sinds de eerste melding op teletekst, en lees eens wat een hysterische reacties, ongelofelijk!!!!!!!!!!!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_31884638
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:58 schreef milagro het volgende:

[..]

nou inderdaad zeg, half Nederland op zijn kop, uitzendingen onderbroken, dit is topic nr 34 al sinds de eerste melding op teletekst, en lees eens wat een hysterische reacties, ongelofelijk!!!!!!!!!!!
Sorry hoor, een hyperbooltje, sommigen zien dat kennelijk niet. De spoorwegen waren ontregeld, het was het eerste item op het Journaal en er zijn inderdaad behoorlijk hysterische reacties te lezen op deze website. Ik herhaal het nog eventjes: dit vond plaats nadat twee mannen in een jurk na elkaar, aldus teletekst, naar het toilet gingen.

ongelofelijk!!!!!!!!!!!
pi_31884766
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sorry hoor, een hyperbooltje, sommigen zien dat kennelijk niet. De spoorwegen waren ontregeld, het was het eerste item op het Journaal en er zijn inderdaad behoorlijk hysterische reacties te lezen op deze website. Ik herhaal het nog eventjes: dit vond plaats nadat twee mannen in een jurk na elkaar, aldus teletekst, naar het toilet gingen.

ongelofelijk!!!!!!!!!!!
herhaal jij het maar, hoor, schat, want stel je voor, zeg, men zou nog gaan denken dat jij overdrijft en dat willen we niet hebben natuurlijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')