Hmm, ik had het iets verkeerd verwoord dat laatste. Ik bedoelde eigenlijk niet dat je dan maar binnen MOET zitten. Maar als mensen al bang worden van bijvoorbeeld dat mailtje over iets in Utrecht, en dan afspraken gaan afzeggen, dan vraag ik mij af hoe je dit in je leven gaat aanpassen als er elke week zo'n mailtje op internet gaat circuleren, en je elke keer weer bang bent voor die aanslag. Misschien is bij sommige mensen die angst wel gegrond, maar wat zal je baas er van vinden als je 1x per week niet kan komen opdagen omdat er bij je werk (stel dat je werkt in een snackzaak bij Utrecht CS) een kans op een aanslag is volgens een vaag mailtje. Natuurlijk kan je dan ergens anders werk gaan zoeken, maar feit blijft dat de angst dus dan je leven gaat beheersen of al beheerst. De berichtgeving van laatste tijd staat vol van mogelijke aanslagen, terroristische groepen, verdachte mensen etc etc, dat het straks nergens meer veilig zou zijn, en je dan maar beter bang binnen kan zitten.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:41 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, net als kleine kinderen, je geeft ze een snoepje, ze pakken of willen de hele hand of is het land.
Ok, die was flauw
Nee maar, serieus zeg, wat is dit voor gelariegekloot allemaal.
[..]
En dit vind ik onzin!
Dus omdat andere mensen niet te vertrouwen zijn, moet IK binnen blijven.
Laat mij dat even lekker zelf bepalen zeg. Lekkere omgekeerde wereld, dus omdat er barbaren zijn, ook al zijn het er enkele, zien we dat door de vingers en slikken we dat maar of blijven we zielig binnen zitten met zijn allen en nieuwsberichten volgen.
Wat een mentaliteit.
alle moslims?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:10 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
tja, sorry maar terroristische aanslagen zijn nu eenmaal te verwachten uit moslimhoek.
ik vind het niet raar dat die mensen aan een zeer strenge controle worden onderworpen.
gezanik van moslims word je ook zat. als de problemen alleen in nederland met moslims waren dan was het anders, tegenwoordig is er geen enkel europees land meer waar de moslims GEEN problemen hebben!
Ok, dit is wat duidelijker.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:48 schreef xFriendx het volgende:
Hmm, ik had het iets verkeerd verwoord dat laatste. Ik bedoelde eigenlijk niet dat je dan maar binnen MOET zitten. Maar als mensen al bang worden van bijvoorbeeld dat mailtje over iets in Utrecht, en dan afspraken gaan afzeggen, dan vraag ik mij af hoe je dit in je leven gaat aanpassen als er elke week zo'n mailtje op internet gaat circuleren, en je elke keer weer bang bent voor die aanslag. Misschien is bij sommige mensen die angst wel gegrond, maar wat zal je baas er van vinden als je 1x per week niet kan komen opdagen omdat er bij je werk (stel dat je werkt in een snackzaak bij Utrecht CS) een kans op een aanslag is volgens een vaag mailtje. Natuurlijk kan je dan ergens anders werk gaan zoeken, maar feit blijft dat de angst dus dan je leven gaat beheersen of al beheerst. De berichtgeving van laatste tijd staat vol van mogelijke aanslagen, terroristische groepen, verdachte mensen etc etc, dat het straks nergens meer veilig zou zijn, en je dan maar beter bang binnen kan zitten.
Hopelijk is dit iets duidelijker?
Het feit dat er uberhaupt al angst is, vind ik 1. al te erg voor woorden en 2. in die zin is het al zover. Want 3. het is nu geen Stratego meer, van landje verdedigen en/of pakken, nee.. het is al dat iedereen op elkaars grond staat en/of elkaar bedreigen kan, wat dus ook gebeurt nu.quote:..maar feit blijft dat de angst dus dan je leven gaat beheersen of al beheerst.
Zal ik je eens wat vertellen, mijn vader heeft een keer een zwarte piet (daaronder was ie waarschijnlijk dus blank) in de Hema zijn zak zien volladen.quote:Op woensdag 2 november 2005 19:58 schreef Lucky-Shirt het volgende:
Dat wordt nog wat straks met sinterklaas. Een man met een lange soepjurk en een baard, vergezeld van een grote groep zwarten, die overal in Nederland op de daken gaan lopen, kleine, verdachte pakketjes in schoorstenen en kinderschoenen stoppen en als climax de avond van 5 december voor elke deur in Nederland een zak vol met verdachte pakketten gaan zetten.
Ondertussen hoor je ze wel, maar zie je ze niet.
Ik denk dat ik nu alvast de politie ga tippen voor deze op handen zijnde terroristische acties.
Ik de worst en jij de vellen!quote:Op woensdag 2 november 2005 20:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Zal ik je eens wat vertellen ....
Tsja, het gaat ook met die Klaas en Kornuiten hard achteruit. Maarja, wat wil als je altijd alles weggeeft. Misschien komt Sinterklaas wel op die manier aan de chocoletters en pepernoten.quote:...., mijn vader heeft een keer een zwarte piet (daaronder was ie waarschijnlijk dus blank) in de Hema zijn zak zien volladen.
En zelf ben ik een keer zwarte piet geweest (voor een balletschool) in de Bijlmer. Ik snoep uitdelen, allemaal mensen om mij heen, was ik later mijn meiden-groepje kwijt. Dus liep ik daar als zwarte piet, zielsalleen, in een winkelcentrum in de Bijlmer, werd ik achtervolgd, gelukkig kwam ik toen de jongens-groep tegen, maar we hadden nog steeds die gasten achter ons aan. Dus wij, als zwarte pieten, rennen, met een groep achter ons aan. We belandden ergens op de snelweg en zijn ze gelukkig kwijt geraakt. Toen we later weer in het winkelcentrum kwamen, had mijn meidengroepje overstuur de politie ingelicht: 'zwarte piet vermist', ze waren onwijs bezorgd.
Maargoed, moest ik even aan denken, nostalgie![]()
Maar moraal van het verhaal, zelfs een zwarte piet in vermomming (Hema) is niet te vertrouwen. En nooit gaan zwarte pieten in de Bijlmer
quote:Op woensdag 2 november 2005 20:45 schreef Lucky-Shirt het volgende:
Ik de worst en jij de vellen!
Tsja, het gaat ook met die Klaas en Kornuiten hard achteruit. Maarja, wat wil als je altijd alles weggeeft. Misschien komt Sinterklaas wel op die manier aan de chocoletters en pepernoten.
En dat zwarte pieten in de Bijlmer, ik zie dat wel voor me......een klein zwart pietje, achtervolgd door allemaal grote zwarte pieten. Maar ik denk er wel een tutu bij.![]()
Hé, het is toch bijna vijf december? En ik vind die sint maar verdacht. Hij schijnt nog uit Turkije te komen ook, i.p.v. Spanje. De leugenaarquote:Op woensdag 2 november 2005 21:00 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, het is toch wat.
Opzich wel een slimme piet, hij dacht waarschijnlijk: 'kom de stad is megadruk, ik kan rustig mijn nu nog lege zak vullen met Hema-spullen'. Maar wel erg. En dat rijmde ook nog, niet expres.
En tja, dat in de Bijlmer was wel even wat, ik was zwart, maar voelde mezelf allerminst veilig daar evenen die andere pieten ook niet. Natuurlijk al een hilarisch tafereel idd, zwarte pieten gevolgd idd door andere uhhh zwarte mensen. Overigens waren/zijn ze dus niet allemaal zo, moge dat duidelijk zijn en leek/lijkt me logisch. Maar die in Bijlmer waren wel even scary, de niet-echte-pieten dus, maar de vervelende pieten-belagers.
magoed, nu gaat het van verdachte pakketjes naar pieten en Sint, maar ach.. het verband is misschien niet eens zo gek, wel een beetje raar, maar dat is het gevaar..met Sint en zijn pietenbarbaar ...ja, anders rijmde het niet![]()
Ik vind de Sint helemaal niet verdachtquote:Op woensdag 2 november 2005 21:25 schreef Lucky-Shirt het volgende:
Hé, het is toch bijna vijf december? En ik vind die sint maar verdacht. Hij schijnt nog uit Turkije te komen ook, i.p.v. Spanje. De leugenaar
Je maakt een grapje zeker?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:35 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Die vergelijking kwam voort omdat het gewoon enigzins als nazi-achtig gezien kon worden, dat besefte ik mezelf, en sommige reacties vonden/vinden dat ook.
Wat betreft de bevolking, dat is stom/naïef van de bevolking zelf. Overigens zat mijn opa bijv. in het verzet, dus niet iedereen liet zich zomaar indoctrineren en/of was circa zo dom.
Want naar mijn weten hebben de Joden nog geen vlieg kwaad gedaan. En als ik kijk in zijn algemeenheid, wat ik dus dan doe, hebben baardmannen met soepjurken aan (ok, droog..ik weet het) dat meer gedaan. Al laat ik dan nog de bewijzen open, want ook dat weet je niet, idd zeker wat betreft indoctrinatie..maargoed. Het is natuuurlijk vaak en helaas een wisselwerking van. En qua beschuldigen, nee. Maar ik heb vaker zoiets van 'totdat het tegendeel bewezen is, zoniet, niks aan het handje, geen vooroordelen, wel voorzichtig'. En mag dat, ja vind ik wel.
[..]
Als de kaalgeschoren jeugd zich niet normaal kan gedragen en toevallig kaal is, dan hoeven ze geen pruik op, maar ik zal ze niet overal toelaten of wel restricties opleggen. Asociaal gedrag vind ik gewoon dat dat niet getolereerd hoeft te worden. Of iemand nou kaal is, een baard heeft, of wat dan ook. En zolang er geen bewijzen zijn voor het tegendeel, vind ik met voorzichtigheid niets mis. Want je kan ook te tolerant zijn.
Dat moet overigens de politiek zelf weten, ware het niet of ze zo hun eigen glazen ingooien.
En overigens is de politiek zelf ook corrupt want ze halen 'vreemden' binnen als het slecht gaat met de economie, maar willen ze niet meer hebben, als het beter gaat.
Maar dat is toch in een totaal andere setting gebeurd? Totaal niet te vergelijken met het OV. Wat ik zeg is dat het behoorlijk dom is om met djelabba in het OV een aanslag te plegen. In het geval van Mohammed B. was het op straat, dan is het niet echt verdacht als er een man met baard en djelabba langsfietst.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:09 schreef speknek het volgende:
Ja en de enige moslim terroristische aanslag die in Nederland is gepleegd, is toch echt door iemand in djellaba gedaan.
Zegt helemaal niks. Zoals bij andere aanslagen is gebleken kunnen ze ook met baseball-petje en joggingbroek rondlopen. Je kunt niks met zekerheid zeggen.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:21 schreef speknek het volgende:
Gezien de gemiddelde poster hier, vindt ook niemand het opvallend om iemand in djellaba in de trein te zien. Je zou ook kunnen voorstellen dat terroristen juist een djellaba aan te trekken, om nog maar eens te benadrukken dat ze sterven voor allah.
Waarom wordt de moord op van Theo van Gogh als een terroristische actie gezien? Als het een blanke Nederlander was geweest was het een 'gewone' moord geweest. Maar nee hoor, de dader droeg een djellaba en is moslim dus is het meteen een terroristische actiequote:Op donderdag 3 november 2005 01:09 schreef speknek het volgende:
Ja en de enige moslim terroristische aanslag die in Nederland is gepleegd, is toch echt door iemand in djellaba gedaan.
Dankquote:Op donderdag 3 november 2005 01:05 schreef MaJo het volgende:
Je maakt een grapje zeker?Wat dacht je van de situatie Israël? Een van de redenen waarom moslims zich in de hele wereld opblazen!
Sowieso lekker kort door de bocht je reactie. Over het algemeen zullen terroristen zich juist niet uitdossen in djelabba's om geen argwaan te wekken. Kijk naar 11 september en 7 juli, die terroristen droegen juist westerse kleding.
Je snapt er echt helemaal niets van![]()
Ik wil niet veel zeggen hoor (al heb ik allang genoeg gezegd), maar wat was het dan?quote:Op donderdag 3 november 2005 13:17 schreef Plotinus het volgende:
Waarom wordt de moord op van Theo van Gogh als een terroristische actie gezien? Als het een blanke Nederlander was geweest was het een 'gewone' moord geweest. Maar nee hoor, de dader droeg een djellaba en is moslim dus is het meteen een terroristische actie. En maar afvragen waarom Moslims zich steeds meer en meer afzetten tegen 'onze' maatschappij, ik vind het iig niet vreemd en geef ze zelfs bijna gelijk!
misschien omdat zo langzamerhand blijkt dat niet een enkeling het geplanned heeft, maar waarschijnlijk een groepje mensen (lees: hofstadgroep)quote:Op donderdag 3 november 2005 13:17 schreef Plotinus het volgende:
[..]
Waarom wordt de moord op van Theo van Gogh als een terroristische actie gezien? Als het een blanke Nederlander was geweest was het een 'gewone' moord geweest. Maar nee hoor, de dader droeg een djellaba en is moslim dus is het meteen een terroristische actie. En maar afvragen waarom Moslims zich steeds meer en meer afzetten tegen 'onze' maatschappij, ik vindt het iig niet vreemd en geef ze zelfs bijna gelijk!
Sure...de hofstadgroep. Sorry, maar ik geloof echt geen hol van die samenzweringstheorie! Er bestaat imo geen hofstadgroep. De regering en de AIVD zochten gewoon een zondebok om die radicale moslimjongeren onder te plaatsen, en die hebben ze zeer origineel de 'Hofstadgroep' genoemd.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:58 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
misschien omdat zo langzamerhand blijkt dat niet een enkeling het geplanned heeft, maar waarschijnlijk een groepje mensen (lees: hofstadgroep)
enquote:De Hofstadgroep of het Hofstadnetwerk is een vermoedelijk terroristische, islamistische groep bestaande uit een aantal, meest jonge, Nederlandse extremistische moslims
Hofstad group International, wij hebben kantoren in heel Europa. Bezoek onze website voor meer informatie. Whahahaha, komop zeg. Het plaatje zou compleet zijn als er via 10 andere organisaties een link zou zijn met Al Qaïda.quote:Het Openbaar Ministerie vermoedt dat het netwerk verbindingen heeft met Spanje, België en/of andere Europese landen.
Het merendeel van de verdachte en opgepakte 'leden' wonen in Amsterdam, zoek de 10 verschillen en kom dan nog eens terug.quote:De naam 'Hofstad' verwijst naar Den Haag, waar de groep zich vooral zou bevinden
quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:33 schreef MrBadGuy het volgende:
"Het vermoorden van Hirshi Ali en Wilders is geen politieke actie."
Dat is het wel...en het bedreigen van Hirshi Ali in zijn brief ook.
Zeg dat ook even tegen de media en de regering, die 'vergeten' dat detail namelijk vrijwel altijd te vermelden.quote:Ze hebben mogelijk verbindingen (contacten) met het buitenland, dat betekend niet dat ze internationaal oppereren of dat ze commercieel zijn. Je hele verhaal gaat dus niet op![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |