abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31918549
Daar gaat 't in dit topic helemaal niet over sufferd...
pi_31918555
quote:
Op donderdag 3 november 2005 02:57 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, jij snapt 't...
Twee keer zwanger worden als staatssecretaris vind ik dubieus. Je bent daar om je stemmers te vertegewoordigen en je werk te doen. Niet om zwanger te worden en geld op te strijken zonder ook daadwerkelijk iets te doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31918581
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Twee keer zwanger worden als staatssecretaris vind ik dubieus. Je bent daar om je stemmers te vertegewoordigen en je werk te doen. Niet om zwanger te worden en geld op te strijken zonder ook daadwerkelijk iets te doen.
Kan jij niet lezen?
Effe topictiteltje tot je laten doordringen, de rest nog effe lezen maar niet meteen als een dwaas op de laatste paar postjes reageren...
Scheelt een hoop frustraties hoor als je weet waar je 't over hebt...
  donderdag 3 november 2005 @ 03:14:11 #79
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_31918596
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:06 schreef Braamhaar het volgende:
Daar gaat 't in dit topic helemaal niet over sufferd...
Nee, ik moet je gelijk geven in die zin dat zwanger zijn niet hetzelfde is als chronisch ziek. Aan de hand van een aantal reacties werd ik herinnerd aan het feit dat de staatssecretaris gewoon zwanger wordt tijdens haar ambt.

Ik vind dat storend, net zoals ik het storend vind dat talloos veel werknemers hun ziekte aanwenden als excuus om niet te hoeven werken.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_31918633
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:14 schreef bofneger het volgende:

[..]

Nee, ik moet je gelijk geven in die zin dat zwanger zijn niet hetzelfde is als chronisch ziek. Aan de hand van een aantal reacties werd ik herinnerd aan het feit dat de staatssecretaris gewoon zwanger wordt tijdens haar ambt.

Ik vind dat storend, net zoals ik het storend vind dat talloos veel werknemers hun ziekte aanwenden als excuus om niet te hoeven werken.
Nogmaals, daar gaat 't niet over in dit Topic!
  donderdag 3 november 2005 @ 03:22:50 #81
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_31918639
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:21 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Nogmaals, daar gaat 't niet over in dit Topic!
Okee, scheids. Ik zal het topic even haarfijn doorlezen.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_31918705
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:11 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Kan jij niet lezen?
Effe topictiteltje tot je laten doordringen, de rest nog effe lezen maar niet meteen als een dwaas op de laatste paar postjes reageren...
Scheelt een hoop frustraties hoor als je weet waar je 't over hebt...
Misschien gewoon je mond houden en alleen op die submit knop rammen als je ook echt wat te melden hebt?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31918746
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien gewoon je mond houden en alleen op die submit knop rammen als je ook echt wat te melden hebt?
(sorry, kon 't niet laten!)
pi_31918748
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:47 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

(sorry, kon 't niet laten!)
Gewoon ff niet posten dus. Niet zo moeilijk.
pi_31918754
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gewoon ff niet posten dus. Niet zo moeilijk.
Hihihi, stouterd!

Maarruh, nu weer even On-topic?
pi_31918776
Ben je soms chronisch ziek?
pi_31918796
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ben je soms chronisch ziek?
Nee maar wel chronisch geinteresseerd in deze Topic!
pi_31919148
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:47 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Gaat net zoveel op voor mensen zonder "chronische ziekte"
Bv.: nachtje stappen.. kunnen het bed nie uitkomen.. ach katertje >> laat ik de baas maar ff bellen dat ik ziek ben...
Dan zijn collega's ook erg blij
Wachtdagen zijn overigens een middel om dat soort praktijken te voorkomen.
pi_31919152
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:14 schreef bofneger het volgende:

Ik denk dat diegenen die dat doen maar een kleine groep vormen op het totaal..

[ Bericht 2% gewijzigd door Alicey op 03-11-2005 08:20:00 ]
pi_31919487
quote:
Op donderdag 3 november 2005 07:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dat diegenen die dat doen maar een kleine groep isop hte totaal..
weet wel zkr... en de rest wordt daardoor ook veroordeeld terwijl dat dus nergens op slaat
pi_31922137
quote:
Op donderdag 3 november 2005 02:50 schreef bofneger het volgende:
Ja die Chronish Zieken met hun Chronisch Excuus altijd. Hun excuus IS hun ziekte.

Ook is er dan die Staatssecretaresse van Gennip die opnieuw zwanger is. Twee keer in een ambtsperiode. Nu, dat noem ik staatsvertegenwoordiging! Ga in Griekenland wonen!
Okay in een ambtsperiode vind ik dat niet kunnen, maar voor de rest betalen die kindjes wel de pensionen en zorgpremie's straks en werken ze als wij dat niet meer kunnen, en een beetje solidariteit mag ook wel. Ga d'r niet vanuit dat jij altijd gezond blijft, de kans is vrij groot dat je dat niet blijft.
pi_31922279
Ik ben ook chronisch ziek (diabetes), maar daardoor heb ik volgens mij juist een hogere weerstand dan de gemiddelde werknemer. Ik heb me nog nooit ziek gemeld (ik krijg wel altijd de griepprik btw). Sterker nog, ik ben wel gewend om me tijdelijk wat minder te voelen, maar daarnaast ben ik dus ook gewend om me daar over heen te zetten.

Nu kan ik me wel voorstellen dat de gemiddelde chronisch zieke wat meer last heeft van zijn/haar aandoening, maar het hoeft dus niet.
pi_31922362
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef Salvad0R het volgende:
ja, chronisch zieken hebben gewoon geen goede genen.
Als we het in een evolutionair kader bekijken is het het beste als we ze geen medische hulp enzo meer verschaffen, zij zullen namelijk de genenpoel van de mens zodanig omlaag halen dat ik durf te beweren dat het in stand houden van de levens van de erfelijk zieken voor de uiteindelijke ondergang van de mens gaat zorgen .
In een maatschappelijk en moreel kader is dit natuurlijk verwerpelijk .
Mee eens. Ouderen zelfde verhaal.

En polygamie moeten we weer invoeren. Vrouwen neuken met de sterksten, net als in de rest van de dierenwereld.

Sterke genen zijn goed. Zwakken zijn slecht voor de samenleving.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:49:26 #94
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_31953637
Ik ben ook chronisch ziek (CVS, Fybromyalgie en hidradenitus) en ik werk. Helaas ben ik niet meer in staat om fulltime te werken. Ik zal nooit mijn ziekte als excuus gebruiken. Maar ik zal er ook nooit om liegen als ik ziek ben/word en een of meer dagen niet kan komen. Ik weet inmiddels wat ik wel en niet (aan) kan en pas de rest van mn leven grotendeels aan op mn werk. De avond voor mijn werkdag ga ik bijv extra vroeg slapen en doe ik niks hooguit wat tv kijken. Dan weet ik dat ik een redelijke kans maak om mn werkdag een beetje door te komen.
Ik weet dat ik niet de hele dag fatsoenlijk kan presteren, daarom deel ik mn dagen in met minder zwaar en zwaarder werk. En schuif ik regelmatig wel eens iets door naar een andere dag of een collega. Maar altijd in overleg. En als ik dan een goeie dag heb, neem ik werk van mn collega over.

We helpen mekaar hier. Ze weten ook dat ze me niet om 8u hier hoeven te verwachten, ik rijd 1,5 uur naar mn werk en ik kom niet echt goed uit mn bed. Dus ik begin meestal rond 9u. Ik houd dan gewoon wat korter pauze of werk iets langer door. Of ik doe thuis nog iets op de dagen dat ik niet werk.

Ik ben ook aangenomen terwijl mijn baas wist van mijn gezondheidsproblemen. Hij zag dat ik genoeg in huis had om mn werk goed te doen en dat ik gewoon de pech heb om ziek te zijn. Ik maak mn eigen planning (in overleg met mn baas uiteraard) en houd dus rekening met de rest van mijn leven, zodat ik toch nog een sociaal leven kan hebben. Wat ook erg moeilijk is als je chronisch ziek bent.

Ikzelf heb nooit problemen gehad met mensen die ziek waren in mn werkomgeving toen ik wel nog fulltime werkte (ook toen ikzelf nog niet wist wat er met mij aan de hand was, dat ikzelf ook ziek was/ben). De ene keer help jij hun en de andere keer helpen zij jou.
Ik heb wel problemen met die "ik heb teveel gefeest en nu voel ik me beroerd"- collega's. Of mensen die hun afspraken niet nakomen. Ook al ben ik ziek, dan nog kan ik mn afspraken nakomen. Desnoods telefonisch of per mail bepaalde zaken doorgeven.

Dus ik kan die hele discussie niet volgen. Ik vraag er niet om om niet te kunnen werken of om ziek te zijn. Ik denk dat ze beter ipv "Chronisch zieken" hadden kunnen schrijven: "Chronisch geen zin hebben om te werken". Want dat kost de werkgever en de collega's meer (ofwel ergernis of wel geld).

En die hele bullshit over sterke en zwakke genen.... Breek me de bek niet open. Dat je chronisch ziek bent houd echt niet in dat je de zwakkere bent. Door ergens over te praten waar je geen verstand van hebt, laat je pas zien dat jíj de zwakkere bent.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')