abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31888025
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:39 schreef Doderok het volgende:
[knip]
Als je hoort wat achter iemands rug verteld wordt als hij regelmatig ziek is. Ofwel klaagt men erover, of er wordt mee gespot.
[knip]
Dat is echt ongelovelijk hoeveel er 'geouwehoer(t/d)' wordt binnen een bedrijf...
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_31888116
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:14 schreef Silmarwen het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat mensen het vervelend vinden
Ik kan me dat prima voorstellen. Collega's die ziek zijn, kunnen "lastig" zijn qua werkverdeling en planning. Het hangt er echter ook weer van af wat en hoe precies..
pi_31888128
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:39 schreef Doderok het volgende:
Ik vind dat die percentages opmerkelijk laag liggen

Als je hoort wat achter iemands rug verteld wordt als hij regelmatig ziek is. Ofwel klaagt men erover, of er wordt mee gespot.
Ik denk toch ook wel dat dat van de bedrijfscultuur af hangt, de mate waar men iets af weet van de ziekte, en hoe de zieke werknemer er zelf mee omgaat.
pi_31888176
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik kan me dat prima voorstellen. Collega's die ziek zijn, kunnen "lastig" zijn qua werkverdeling en planning. Het hangt er echter ook weer van af wat en hoe precies..
precies.
een collega die om de haverklap ziek is, is vervelend gewoon, ook al kan die persoon er weinig aan doen.
je weet dan niet wanneer hij/zij er wel of niet is en hoe lang het 'deze keer' zal duren.

bij een nierpatient bv die 2 of 3 keer per week aan de dialyse moet is ook dan ook afwezig maar dat is een vasstaand iets, je weet precies wanneer en hoe lang die persoon er dan niet is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_31888743
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk toch ook wel dat dat van de bedrijfscultuur af hangt, de mate waar men iets af weet van de ziekte, en hoe de zieke werknemer er zelf mee omgaat.
Dat klopt in mijn ervaring. Ik lag, voor mijn ziekte, goed in de groep, was over het algemeen een fijne collega (al zeg ik het zelf), capabel en nooit te beroerd hard te werken. (als het moest ). Daarnaast was het overduidelijk dat ik echt nogal ziek was.
Ik heb op mijn werk meteen open kaart gespeeld en het bespreekbaar gemaakt. Ik heb keihard geknokt weer te herstellen al zou het voor nog maar 10 uur pw zijn. Mn collega's waren net zo verdrietig als ik toen dat ook niet bleek te lukken, aan mijn inzet heeft het niet gelegen.

Ik heb nooit gemerkt dat er lelijk gedaan werd achter mn rug of dat mij wat kwalijk werd genomen. Integendeel. Pas geleden zei mn baas toen ik langskwam nog dattie me nog steeds graag terug zou heben als het enigszins kon.

Nu loop ik natuurlijk kans dat ik bij de beruchte herkeuring van de wao weer 'beter' verklaard wordt, dus ik hou het contact warm.
pi_31889205
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:21 schreef milagro het volgende:

[..]

precies.
een collega die om de haverklap ziek is, is vervelend gewoon, ook al kan die persoon er weinig aan doen.
je weet dan niet wanneer hij/zij er wel of niet is en hoe lang het 'deze keer' zal duren.

bij een nierpatient bv die 2 of 3 keer per week aan de dialyse moet is ook dan ook afwezig maar dat is een vasstaand iets, je weet precies wanneer en hoe lang die persoon er dan niet is.
Een chronisch zieke is niet iemand die om de haverklap er niet is. Ik ben zelf al langer chronisch ziek dan ik werk en heb me nog nooit ziek gemeld (werk nu 8 jaar).
pi_31889273
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:38 schreef DRA het volgende:

[..]

Een chronisch zieke is niet iemand die om de haverklap er niet is. Ik ben zelf al langer chronisch ziek dan ik werk en heb me nog nooit ziek gemeld (werk nu 8 jaar).
sommigen zijn dat dus wel
en daar heb ik het over.

je hoeft je dus niet aangesproken te voelen
pi_31889307
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:38 schreef DRA het volgende:

[..]

Daarom wil ik dat onderscheid ook maken. Ik zou ook chronisch ziek genoemd kunnen worden, maar eveneens de laatste jaren nooit ziek gemeld. Ik denk echter dat het artikel niet over dat soort situaties gaat, daar het waarschijnlijk collega's niet eens opvalt..
pi_31889374
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daarom wil ik dat onderscheid ook maken. Ik zou ook chronisch ziek genoemd kunnen worden, maar eveneens de laatste jaren nooit ziek gemeld. Ik denk echter dat het artikel niet over dat soort situaties gaat, daar het waarschijnlijk collega's niet eens opvalt..
Sterker nog, mijn collega's weten het niet eens
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_31889398
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:47 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Sterker nog, mijn collega's weten het niet eens
Da's nog het beste.
pi_31889504
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:42 schreef milagro het volgende:

[..]

je hoeft je dus niet aangesproken te voelen
Weet ik wel, maar er staat toch duidelijk chronisch ziek. Dan gaat het dus niet om mensen die om de haverklap een 1 of andere vage ziekte hebben, maar om mensen die duidelijk een serieuze ziekte hebben. Die laatste groep is gewoon niet echt chronisch ziek maar is gewoon niet zo gemotiveerd of gaat anders met zijn/haar werk om.

Geloof me dat het hebben van een chronische ziekte behoorlijk wat (negatieve) effecten heeft op je leven. Juist daarom heb ik mezelf voorgenomen om mijn werk daar niet onder te laten leiden. Ik denk dat er genoeg chronisch zieken zijn die dezelfde insteek hebben.
pi_31889590
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:53 schreef DRA het volgende:

[..]

[knip]
Geloof me dat het hebben van een chronische ziekte behoorlijk wat (negatieve) effecten heeft op je leven. Juist daarom heb ik mezelf voorgenomen om mijn werk daar niet onder te laten leiden. Ik denk dat er genoeg chronisch zieken zijn die dezelfde insteek hebben.
Absoluut mee eens
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_31889613
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:53 schreef DRA het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar er staat toch duidelijk chronisch ziek. Dan gaat het dus niet om mensen die om de haverklap een 1 of andere vage ziekte hebben, maar om mensen die duidelijk een serieuze ziekte hebben. Die laatste groep is gewoon niet echt chronisch ziek maar is gewoon niet zo gemotiveerd of gaat anders met zijn/haar werk om.

ME is ook een chronische ziekte, en die mensen zijn toch echt vaak afwezig, hoor
Er zijn dus echt wel langdurige aandoeningen die veelvuldige afwezigheid kunnen betekenen.

Het gaat dus meer om de onregelmatigheid van die afwezigheid, dan de afwezigheid zelf.
Bij bv de nierpatient stel je je er op in, dat die persoon regelmatig (op gezette tijden) er niet is.
Het is dan niet anders dan een part timer feitelijk.
Maar als er geen peil op te trekken valt, maar het wel vaak voor komt, gaat men zich ergeren ws toch .
pi_31889976
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:13 schreef mommychaos het volgende:
[..]
Ik heb nooit gemerkt dat er lelijk gedaan werd achter mn rug of dat mij wat kwalijk werd genomen. Integendeel. Pas geleden zei mn baas toen ik langskwam nog dattie me nog steeds graag terug zou heben als het enigszins kon.
[..]
Het komt zeker niet overal voor, maar meestal verneem je enkel dat iemand op een andere afdeling ziek is als men tijdens de lunch erover zit te klagen.

Zo eenzijdig negatief had ik het dus niet bedoeld
pi_31903156
quote:
Op woensdag 2 november 2005 01:31 schreef Steijn het volgende:

[..]

[..]

Ah, de heren moraalridders zijn ook van de partij. Het is gewoon een feit dat mensen met bepaalde genen gevoeliger zijn voor ziektes, ook is het een feit dat het menselijk ras verbeterd als je die genen uit kunt bannen. Dat doe je door te voorkomen dat mensen met ongewenste genen zich voort planten. In iets constructievere vorm doet men het al eeuwen in de tuinbouw waar het veredeling heet, maar in principe is dat net zo goed toepasbaar op mensen.
Kvind je niet alleen irritant lullen, maar je noemt me ook nog een man als je dan zoveel "verstand" hebt van genen zou je misschien iets aan je eigen genen moeten doen oftewel zoals al eerder gezegd werd: begin bij jezelf
pi_31917711
Bij m'n vorige baan had ik een directe collega die om de haverklap "ziek" was. Vreselijk. Betekent niets anders dan extra werk en dat jouw prestaties er op aangekeken worden omdat je toevallig in hetzelfde team zit.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31917815
Het is vreselijk die chronisch zieken. Het is vervelend voor die mensen dat ze chronisch ziek zijn, al hebben veel "chronisch zieken" er ook een handje van om bij het minst geringste afwezig te zijn.. maar de collega's worden weer opgezadeld met extra werkzaamheden, naast de gebruikelijke werkzaamheden.

Ook lijden de teamprestaties er onder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 3 november 2005 @ 01:47:39 #68
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31917865
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is vreselijk die chronisch zieken. Het is vervelend voor die mensen dat ze chronisch ziek zijn, al hebben veel "chronisch zieken" er ook een handje van om bij het minst geringste afwezig te zijn.. maar de collega's worden weer opgezadeld met extra werkzaamheden, naast de gebruikelijke werkzaamheden.

Gaat net zoveel op voor mensen zonder "chronische ziekte"
Bv.: nachtje stappen.. kunnen het bed nie uitkomen.. ach katertje >> laat ik de baas maar ff bellen dat ik ziek ben...
Dan zijn collega's ook erg blij
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_31917886
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:47 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Gaat net zoveel op voor mensen zonder "chronische ziekte"
Bv.: nachtje stappen.. kunnen het bed nie uitkomen.. ach katertje >> laat ik de baas maar ff bellen dat ik ziek ben...
Dan zijn collega's ook erg blij
Dat is ook bloedirritant inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31918373
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Daar moet dan maar rekening mee gehouden worden, als de overheid dat wil.
  donderdag 3 november 2005 @ 02:50:02 #71
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_31918422
Ja die Chronish Zieken met hun Chronisch Excuus altijd. Hun excuus IS hun ziekte.

Ook is er dan die Staatssecretaresse van Gennip die opnieuw zwanger is. Twee keer in een ambtsperiode. Nu, dat noem ik staatsvertegenwoordiging! Ga in Griekenland wonen!
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_31918472
quote:
Op donderdag 3 november 2005 02:50 schreef bofneger het volgende:
Ja die Chronish Zieken met hun Chronisch Excuus altijd. Hun excuus IS hun ziekte.

Ook is er dan die Staatssecretaresse van Gennip die opnieuw zwanger is. Twee keer in een ambtsperiode. Nu, dat noem ik staatsvertegenwoordiging! Ga in Griekenland wonen!
Tuurlijk joh, jij snapt 't...
  donderdag 3 november 2005 @ 03:02:28 #73
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_31918511
quote:
Op donderdag 3 november 2005 02:57 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Braamhaar. Bek houden. Het gaat om de mentaliteit en om de inzet voor je werk. Die is laag.
Ull de llebre.
pi_31918518
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:02 schreef bofneger het volgende:

[..]

Braamhaar. Bek houden. Het gaat om de mentaliteit en om de inzet voor je werk. Die is laag.
  donderdag 3 november 2005 @ 03:04:48 #75
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_31918531
quote:
Op donderdag 3 november 2005 03:03 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Ull de llebre.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')