Bron: AT5.quote:Jongen (19) na ongeval overleden
Een van de mensen die twee weken geleden bij een auto-ongeval in het Westelijk Havengebied zwaargewond raakte, is aan zijn verwondingen bezweken.
Op de Noordzeeweg botste een auto met twee inzittenden met hoge snelheid op een andere auto die waarschijnlijk aan het keren was. In de laatste auto zaten drie personen waaronder de 19-jarige jongen die is overleden.
De politie hield na het ongeval een bestuurder aan. In het Westelijk Havengebied was mogelijk op dat moment een illegale streetrace aan de gang. De bestuurder is na verhoor weer vrijgelaten.
Kan aan mij liggen, maar er staat nergens dat de betreffende bestuurder zelf mee deed aan die illegale straatrace.quote:De politie hield na het ongeval een bestuurder aan. In het Westelijk Havengebied was mogelijk op dat moment een illegale streetrace aan de gang. De bestuurder is na verhoor weer vrijgelaten.
Een ongeluk is het als er niet te hard gereden zou zijn (of andere verkeersovertredingen zouden zijn begaan). Er wordt doelbewust veel te hard gereden.quote:
Ik weet niet of je het weet, maar ze vragen al minimaal 2 jaar om een plaats waar ze kunnen racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 08:53 schreef T1andonly het volgende:
Ik vind dat ze af en toe de kans moeten krijgen het legaal te doen, "maar dan is het niet leuk meer"
Nu is het gewoon gevaarlijk...te gevaarlijk
een ongeluk is als er iets gebeurd wat niet de bedoeling is, ik mag aannemen dat dat hier het geval wasquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:02 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Een ongeluk is het als er niet te hard gereden zou zijn (of andere verkeersovertredingen zouden zijn begaan). Er wordt doelbewust veel te hard gereden.
Shit hé, wat erg voor je! Heel veel sterkte!!quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:05 schreef space-kees het volgende:
in die auto die keerde.. zat een vriend van me(hij is ook overleden)
zij deden NIET mee aan een straatrace.. maar waren opweg naar hun werk!!
Ik had het daarom ook niet over moord maar over doodslag. Bij doodslag is het nimmer de bedoeling om iemand anders om te brengen maar het gebeurd wel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:07 schreef D.Rose het volgende:
[..]
een ongeluk is als er iets gebeurd wat niet de bedoeling is, ik mag aannemen dat dat hier het geval was
Een ambulance is niet het enige. De straat moet ook afgezet worden, eventuele schade moet in acht genomen worden etc. Er is al een circuit in NL waar je kunt racen en dat circuit heeft amperr genoeg geld omdat er niet genoeg vraag naar is. Ja de kosten liggen hoog maar dat zijn gewoon de kosten van het racen hoor. Waarom zouden we als maatschappij de kosten van een stel idioten moeten vergoeden?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar ze vragen al minimaal 2 jaar om een plaats waar ze kunnen racen.
Ze hebben zelfs een plaats gevonden.
Maar nee, het mag niet omdat er dan dingen als een ambulance-team moet worden geregeld.
En dan vraag ik me af waarom? Het is toch hun eigen risico denk ik dan.
Maar nee, ze willen liever dat ze het maar gewoon (stiekem) op de weg doen waar andere mensen ook rijden en waar ook geen ambulance-team klaarstaat.
Pcies. Dood door schuld enzo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:11 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik had het daarom ook niet over moord maar over doodslag. Bij doodslag is het nimmer de bedoeling om iemand anders om te brengen maar het gebeurd wel.
En wat dacht je van alle kosten die de diverse instanties dan moeten maken als er weer zo'n mongooltje die zijn eigen rijkunsten overschat heeft, van de weg moeten schrapen? Al die kut CRXjes, Golfjes en kadetjes zijn niet gemaakt om te racen. En die apen achter het stuur zijn niet capabel genoeg om dergelijke snelheden te hanteren. Gewoon verbieden dus. Doodzonde als er weer een lantaarnpaal of boom sneuvelt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar ze vragen al minimaal 2 jaar om een plaats waar ze kunnen racen.
Maar nee, het mag niet omdat er dan dingen als een ambulance-team moet worden geregeld.
Maar nee, ze willen liever dat ze het maar gewoon (stiekem) op de weg doen waar andere mensen ook rijden en waar ook geen ambulance-team klaarstaat.
doodslag is iets waarbij je iemand iets aandoet waardoor ie zou kunnen overlijden, terwijl dat niet het uitgangspunt was. Hij is niet bewust tegen die auto aan gereden. Een potje streetrace is 'een spelletje', alleen het rijden was gepland.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:11 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik had het daarom ook niet over moord maar over doodslag. Bij doodslag is het nimmer de bedoeling om iemand anders om te brengen maar het gebeurd wel.
Zou inderdaad ook kunnen maar dood door schuld kun je al krijgen als je niet eens achter het stuur zit.quote:
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Ik weet dan ook niet al te veel van strafrecht. Maar zie mijn reactie hierboven: ik weet dat het al eens eerder geeist is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:19 schreef D.Rose het volgende:
[..]
doodslag is iets waarbij je iemand iets aandoet waardoor ie zou kunnen overlijden, terwijl dat niet het uitgangspunt was. Hij is niet bewust tegen die auto aan gereden. Een potje streetrace is 'een spelletje', alleen het rijden was gepland.
Je hebt gelijk. Ik was iets te suggestief daarin.quote:Op dinsdag 1 november 2005 08:52 schreef BoNi het volgende:
Misschien is hij vrijgelaten in afwachting van zijn proces... Staat namelijk nergens dat hij verder niet vervolgd gaat worden.....
ow, jij bent één van die paar % Nederlanders die nooit te hard rijdt?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:27 schreef gr8w8 het volgende:
De "chauffeur" brengt willens en wetens andere weggebruikers in gevaar en is zich bewust van de risico's die het overtreden van de snelheidlimiet met zich meebrengt.
Maw, het is een asociale klootzak die het licht van zijn koplampen niet waard is.
Zoiets verbieden lukt nooit.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:14 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En wat dacht je van alle kosten die de diverse instanties dan moeten maken als er weer zo'n mongooltje die zijn eigen rijkunsten overschat heeft, van de weg moeten schrapen? Al die kut CRXjes, Golfjes en kadetjes zijn niet gemaakt om te racen. En die apen achter het stuur zijn niet capabel genoeg om dergelijke snelheden te hanteren. Gewoon verbieden dus. Doodzonde als er weer een lantaarnpaal of boom sneuvelt.
zodra je met 2 (of meer) auto's raced om elkaar te verslaan is het een streetracequote:Op dinsdag 1 november 2005 09:32 schreef Jo0Lz het volgende:
Ach, die straatraces zijn zowieso gevaarlijk. Lijkt me inderdaad dat ze daar wat aan moeten doen.
Maar goed, hoe moet je dat dan aanpakken?
Iedereen die te hard rijd is toch eigelijk ook aan het racen?
Wanneer is het een straatrace? Als je met zijn 2en bij een stoplicht wegtrekt?
Of alleen als er met een groep op een recht stuk wordt gedragged?
Dat zijn twee verschillende dingen.... Verbieden kun je het zeker wel, ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurt is idd onmogelijk.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En toch luisteren ze er niet naar, dus verbieden kan je het nooit.
Tuurlijk kan je het verbieden. Zorgen dat het wordt nageleefd, dat is het probleem hierquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Toch frappant dat je ergens op weg naar je werk moet keren omdat je verkeerd gereden bent.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:05 schreef space-kees het volgende:
Wat is dat nu weer voor onzin. Je zult ook altijd mensen hebben die stelen, harddrugs gebruiken, voor de lol andere mensen op hun bek slaan... Zullen we dat dan ook allemaal maar toelaten?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:39 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wie zegt nou weer dat ze verkeerd gereden zijn...? Misschien hebben ze iemand afgezet en moesten ze terug, misschien waren ze aan het inparkeren, was de parkeerplaats vol en keerden ze om naar een andere parkeerplaats te komen.... Er zijn zoveel andere mogelijkheden.......quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch frappant dat je ergens op weg naar je werk moet keren omdat je verkeerd gereden bent.
Ik bedoel; ik weet exact waar ik werk en verrij me nooit, maargoed, dat zal dan wel weer aan mij liggen
Desalniettemin (mooi woord), ripe/sterkte/en meer van dat soort dingen enzo
Druktemakertje. Ik heb nog nul keer gezegd dat je het verbod maar moet optiefen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin. Je zult ook altijd mensen hebben die stelen, harddrugs gebruiken, voor de lol andere mensen op hun bek slaan... Zullen we dat dan ook allemaal maar toelaten?
En je hebt ook altijd mensen die hun gordel niet om doen of te hard rijden; daar het verbod op ook maar afschaffen?
Bovendien zullen legale streetrace's weinig zin hebben aangezien veel van die lui het voor de kick en de spanning doen omdat het juist niet mag.
ik zoek al jaren een plek om mensen neer te schieten/knuppelen. ik heb zelf al een plaats gevondenquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
misschien maak ik mensen boos, risico van het vak, dat er onschuldige mensen dood kunnen gaan voor mijn plezier, dat boeit me nietquote:Maar nee, het mag niet omdat er dan dingen als een ambulance-team moet worden geregeld.
precies, dat heb ik nou ookquote:Maar nee, ze willen liever dat ze het maar gewoon (stiekem) op de weg doen waar andere mensen ook rijden en waar ook geen ambulance-team klaarstaat.
Ga dan op je eigen schieten. Dan hebben wij er geen last van.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:50 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik zoek al jaren een plek om mensen neer te schieten/knuppelen. ik heb zelf al een plaats gevonden
[..]
misschien maak ik mensen boos, risico van het vak, dat er onschuldige mensen dood kunnen gaan voor mijn plezier, dat boeit me niet
[..]
precies, dat heb ik nou ook![]()
er zijn wel meer dingen verboden die leuk zijnquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:50 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Druktemakertje. Ik heb nog nul keer gezegd dat je het verbod maar moet optiefen.
Het heeft alleen bar weinig zin hè. In plaats van dat ze eens wat anders gaan ondernemen, dan maar roepen "Wehhh, het is verboden, foei!".
Het is inderdaad tijd voor actie. Iedereen die ooit betrapt is aanwezig te zijn bij een straatrace verplicht een blackbox in de auto plaatsen. Bij overtreding van de snelheid -> Auto in de brand.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:50 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Druktemakertje. Ik heb nog nul keer gezegd dat je het verbod maar moet optiefen.
Het heeft alleen bar weinig zin hè. In plaats van dat ze eens wat anders gaan ondernemen, dan maar roepen "Wehhh, het is verboden, foei!".
Pardon?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:50 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ga jij dan in je achtetuin racen, of op een cirquit? dan hebben wij er geen last vanquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:51 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ga dan op je eigen schieten. Dan hebben wij er geen last van.
Tadaa!
Tuurlijkquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
er zijn wel meer dingen verboden die leuk zijnals fatsoenlijk mens houd je je gewoon aan de regels
Het duurt even, maar dan heb je ook iets.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ga jij dan in je achtetuin racen, of op een cirquit? dan hebben wij er geen last van
Tadaa!
En dat zei ik dus met mijn bericht, lapswansquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ga jij dan in je achtetuin racen, of op een cirquit? dan hebben wij er geen last van
Tadaa!
ja, maar ja, jij heb toch al 2 maanden je puntenrijbewijsje, dus jij houd je wel aan de regelsquote:
Pardon?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Pardon?
Het is verboden, levensgevaarlijk bewijst dit topic maar weer (een onschuldige dode, iemand die er niks mee te maken had).
Er is maar 1 oplossing: zulke mensen keihard straffen.![]()
die zijn er alquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:54 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En dat zei ik dus met mijn bericht, lapswans.
Ik zal het nog even herhalen: "Laat ze lekker op een afgelegen plek tegen elkaar racen waar geen onschuldige mensen rondrennen.
Ja hoor, ik rijd nooit 1 km te hard enzo. Anders denken ze al meteen dat je een straatracer bentquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:54 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja, maar ja, jij heb toch al 2 maanden je puntenrijbewijsje, dus jij houd je wel aan de regels
Yups.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:29 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ow, jij bent één van die paar % Nederlanders die nooit te hard rijdt?
Op een speciaal daar voor aangelegde baan, ook wel bekend als cirquit is geen probleem. En dat is ook niet verboden. Alleen is de entreeprijs hoger dan de waarde van de auto's die er op willen racen. Openbare weg is gewoon niet toegestaan. Simpel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:54 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zal het nog even herhalen: "Laat ze lekker op een afgelegen plek tegen elkaar racen waar geen onschuldige mensen rondrennen. En laat ze daar mekaar doodrijden. Geen ambulance-team nodig hoor."
Ja maar dat gebeurd dus niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er zijn verder geen oplossingen Ijsmeis. Houdt je een legale straatrace heb je nog genoeg lui die op de illegale manier kicken.
Zeker wat betrefd de straatracers van dit topic mogen ze van minstens 10 jaar de bak in draaien. Opgruimd staat netjes.
Nee hoor. Verbieden én keihard straffen zal wel degelijk afschrikken. Natuurlijk, je hebt altijd apen die door blijven gaan maar dat het aantal straatrace's af zal nemen weet ik wel zeker.quote:
Ja én voor een hoop circuits heb je een 'extra' rijbewijs nodig. (hoe heet dat ding?)quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Op een speciaal daar voor aangelegde baan, ook wel bekend als cirquit is geen probleem. En dat is ook niet verboden. Alleen is de entreeprijs hoger dan de waarde van de auto's die er op willen racen. Openbare weg is gewoon niet toegestaan. Simpel.
Ja halloquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Verbieden én keihard straffen zal wel degelijk afschrikken. Natuurlijk, je hebt altijd apen die door blijven gaan maar dat het aantal straatrace's af zal nemen weet ik wel zeker.
Jammer, geen gerace dus.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja én voor een hoop circuits heb je een 'extra' rijbewijs nodig. (hoe heet dat ding?)
Enne, hier bijvoorbeeld zit geen enkel circuit in de buurt hoor!
Maar ik heb nooit gezegd dat een verbod niks helpt, hallo zeg druktemaker.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja hallo. Als je mijn bericht eens leest, zie je dat ik dat ook bedoel.
Maar vervolgens reageer je niet op serieuze reacties die stellen dat het waarschijnlijk voor dit soort jongens veel te duur is, ook als je geen ambulances hebt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:54 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik zal het nog even herhalen: "Laat ze lekker op een afgelegen plek tegen elkaar racen waar geen onschuldige mensen rondrennen. En laat ze daar mekaar doodrijden. Geen ambulance-team nodig hoor."
zandvoort? nurburgring? kan je zo hard gaan als je wilquote:
quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:59 schreef gr8w8 het volgende:
In de buurt, in de buurt... Wat is 100 km nou als je van autorijden houdt?
er zitten ook geen schietverenigingen in mijn buurtquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:57 schreef ijsmeis het volgende:
Enne, hier bijvoorbeeld zit geen enkel circuit in de buurt hoor!
Zandvoort en de ring, 2 uur rijden (denk je echt dat die mensen zo gek zijn, terwijl ze binnen 10 minuten al bezig kunnen zijn?)quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zandvoort? nurburgring? kan je zo hard gaan als je wil
Ja Ijsmeis, als we het verbod opheffen lees je deze berichten wekelijks.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, dat zijn mijn woorden.
Je ziet toch wel aan de OP dat het niet helpt.
Ja nummer_zoveel, vandaar dat ik ook zei dat het verbod niet hoeft worden opgeheven, maar dat ze wel eens wat meer mogen doen tegen dit soort mongolerij.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja Ijsmeis, als we het verbod opheffen lees je deze berichten wekelijks.
Nogmaals: je blijft altijd een paar apen houden die nergens naar luisteren maar het goedkeuren van straatrace's zal als effect hebben dat iedereen het denkt te kunnen mogen. Sim-pel!
ik kan hier vanuit het raam ook schieten, terwijl ik met me glock anders door half amsterdam moet fietsen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:03 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Zandvoort en de ring, 2 uur rijden (denk je echt dat die mensen zo gek zijn, terwijl ze binnen 10 minuten al bezig kunnen zijn?)
Ik vind dat je dan behoorlijk ziek in je kop bent, en dom en onverantwoord als je zo denkt ja.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:03 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Zandvoort en de ring, 2 uur rijden (denk je echt dat die mensen zo gek zijn, terwijl ze binnen 10 minuten al bezig kunnen zijn?)
Kun je even ontopic gaan? dankjequote:Op dinsdag 1 november 2005 10:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik kan hier vanuit het raam ook schieten, terwijl ik met me glock anders door half amsterdam moet fietsen.![]()
daarintegen wordt er door de KNSA teg een backgroundcheck gedaan, terwijl iedere mongool een rijbewijs kan krijgen
Tja, vinden doen we dat 'allemaal' wel. Maar er daadwerkelijk iets aan doen doet niemand.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat je dan behoorlijk ziek in je kop bent, en dom en onverantwoord als je zo denkt ja.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:05 schreef space-kees het volgende:
Blijkbaar is dat het punt niet eens. De straatrace was in Westpoort, dat ligt zowat op loopafstand van Zandvoort.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:03 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wat vindt jij dan dat eraan moet worden gedaan?quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Tja, vinden doen we dat 'allemaal' wel. Maar er daadwerkelijk iets aan doen doet niemand.
Alle andere zaken houd ik me ook aan, want dat niet doen is associaal.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:55 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Yups.En ik stop voor rood, dwing auto´s tot stoppen bij een zebrapad, geef tijdig richting aan, houd afstand en kan alleen maar lachen om mensen die met hun hoofdje zo ongeveer onder hun achteruitkijkspiegel zitten.
dit is ontopic, welke mongool gaat er nou keihard scheuren terwijl hij weet dat hij een onschuldige kan aanrijdenquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Kun je even ontopic gaan? dankje.
Nou, hier in de buurt bijvoorbeeld worden er wekelijks straatraces gehouden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat vindt jij dan dat eraan moet worden gedaan?
Zat mensen blijkbaar.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dit is ontopic, welke mongool gaat er nou keihard scheuren terwijl hij weet dat hij een onschuldige kan aanrijden![]()
jawel de rechter hopelijk, want ik hoop echt dat hij dood door schuld/moord ten laste krijgt gelegtquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Tja, vinden doen we dat 'allemaal' wel. Maar er daadwerkelijk iets aan doen doet niemand.
Precies Ijsmeis, jij doet een beetje alsof mensen massaal aan straatrace's doen. Dat valt ook weer mee.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dit is ontopic, welke mongool gaat er nou keihard scheuren terwijl hij weet dat hij een onschuldige kan aanrijden![]()
Dan moet je toch echt eens hier heen komenquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Precies Ijsmeis, jij doet een beetje alsof mensen massaal aan straatrace's doen. Dat valt ook weer mee.
quote:
Tja, wanneer doen ze dat? Op klaarlichte dag naast het politiebureau terwijl de agenten binnen zitten? Of is het 's nachts waar niemand is?quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou, hier in de buurt bijvoorbeeld worden er wekelijks straatraces gehouden.
Notabene NAAST het politiebureau.
En wat doet de politie? Die deelt 5x per jaar wat bonnetjes uit vanwege geblindeerde raampjes, dit en dat.
Dat is daadwerkelijk belachelijk en triest gewoon. Van de politie dan hè.
Mee eens maar je begon over iets heel anders. Het probleem is overigens dat het helemaal niet zo makkelijk is om mensen op te pakken voor straatraces. Het moet namelijk een heterdaadje zijn. Als je gewoon met een groepje jongens met snelle auto's bij elkaar zit, dan heb je daar niets aan, behalve dat je de auto's kunt controleren (op inderdaad geblindeerde ramen). Vandaar dat je voor een periode zou moeten kunnen werken met een omgekeerde bewijslast. Als je bij elkaar staat met snelle auto's en het duidelijk is dat je daar niet staat te kaarten, dan moet je maar bewijzen dat je daar niet klaar stond voor een straatrace. Helaas werkt ons rechtssysteem alleen niet zo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou, hier in de buurt bijvoorbeeld worden er wekelijks straatraces gehouden.
Notabene NAAST het politiebureau.
En wat doet de politie? Die deelt 5x per jaar wat bonnetjes uit vanwege geblindeerde raampjes, dit en dat.
Dat is daadwerkelijk belachelijk en triest gewoon. Van de politie dan hè.
Dat is ongeveer van 6 tot 12. Dus redelijk overdag/s'avonds.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, wanneer doen ze dat? Op klaarlichte dag naast het politiebureau terwijl de agenten binnen zitten? Of is het 's nachts waar niemand is?
Klagen buurtbewoners bij de politie en doet die er niks aan?
Nou, ze kunnen ten eerste eens blijven staan daar. In plaats van rondjes te rijden van hot naar her.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:17 schreef DRA het volgende:
[..]
Mee eens maar je begon over iets heel anders. Het probleem is overigens dat het helemaal niet zo makkelijk is om mensen op te pakken voor straatraces. Het moet namelijk een heterdaadje zijn. Als je gewoon met een groepje jongens met snelle auto's bij elkaar zit, dan heb je daar niets aan, behalve dat je de auto's kunt controleren (op inderdaad geblindeerde ramen). Vandaar dat je voor een periode zou moeten kunnen werken met een omgekeerde bewijslast. Als je bij elkaar staat met snelle auto's en het duidelijk is dat je daar niet staat te kaarten, dan moet je maar bewijzen dat je daar niet klaar stond voor een straatrace. Helaas werkt ons rechtssysteem alleen niet zo.
Nou, ze zullen vast niet gaan beginnen met straatracen als de politie eens een uur bij ze in de buurt gaat staan. Nee, dan gaan ze gewoon ergens anders heen. En de politie heeft wat beters te doen dan ook nog te gaan controleren of ze naar huis gaan of niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou, ze kunnen ten eerste eens blijven staan daar. In plaats van rondjes te rijden van hot naar her.
Zo weten ze tenminste zeker dat ze niks doen.
En ik vind het toch erg raar dat ze de mensen niet eens achterna gaan als er ineens 10 auto's tegelijk vertrekken.
Is de politie dan zo dom dat ze denken dat ze naar huis gaan ofzo?
Ze kunnen toch ook vermomd gaan als burgerquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, ze zullen vast niet gaan beginnen met straatracen als de politie eens een uur bij ze in de buurt gaat staan. Nee, dan gaan ze gewoon ergens anders heen. En de politie heeft wat beters te doen dan ook nog te gaan controleren of ze naar huis gaan of niet.
Ze willen dus eigenlijk geen enkele organisatorische verantwoordelijkheid dragen en tóch racen. En dat gaat niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mag niet. Uitlokking heet zoiets. Daarbij moeten zo optreden zodra het eerste strafbare feit gepleegd is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:24 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook vermomd gaan als burger.
Ik zou zeggen: ga naar de politie en geef ze die tip.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:24 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook vermomd gaan als burger.
Mag jij mij uitleggen hoe jij dat kan bewijzen ? De persoon die gepakt wordt kan alleen maar zeggen dat ie niet kwam om te racen, de agent zegt het tegenovergesteld en zijn woord is meer waard dus is het een straatracer. Harder aanpakken ok maar dit is een erg slechte regel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:17 schreef DRA het volgende:
Als je bij elkaar staat met snelle auto's en het duidelijk is dat je daar niet staat te kaarten, dan moet je maar bewijzen dat je daar niet klaar stond voor een straatrace. Helaas werkt ons rechtssysteem alleen niet zo.
Maar als je kan bewijzen dat hij 140 reed waar 80 mocht dan kan je hem wellicht toch pakken op doodslag. Dan pak je hem niet direct op straatraces maar pak je hem op het symptoom van een straatrace, het veels te hard rijden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:30 schreef MrTorture het volgende:
Wat volgens mij ook een probleem is, is dat je die jongens niet kunt oppakken totdat er daadwerkelijk geraced is. Vervolgens moet je dat maar weer zien te bewijzen.
Dat weten ze al.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ijsmeis, als ik zou weten wat jij nu doet zou ik aangifte doen bij de politie, dan weten ze dat er illegale straatraces worden gehouden.
Precies. Dat is exact het probleem. Als je dus al in burger zou mogen zijn als politie dan ben je echter verplicht om in te grijpen zodra een eerste overtreding gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:30 schreef MrTorture het volgende:
Wat volgens mij ook een probleem is, is dat je die jongens niet kunt oppakken totdat er daadwerkelijk geraced is. Vervolgens moet je dat maar weer zien te bewijzen.
Ik ben bang dat het hooguit dood door schuld wordt dan.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:32 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Maar als je kan bewijzen dat hij 140 reed waar 80 mocht dan kan je hem wellicht toch pakken op doodslag. Dan pak je hem niet direct op straatraces maar pak je hem op het symptoom van een straatrace, het veels te hard rijden.
Dat is een beetje onzinnig, infiltreren in een bende gaat ook vaak met het nodige drugsdealen en het is aan de undercover-agent zelf, en de mensen die hem ondersteunen of het afgebroken wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:36 schreef DRA het volgende:
[..]
Precies. Dat is exact het probleem. Als je dus al in burger zou mogen zijn als politie dan ben je echter verplicht om in te grijpen zodra een eerste overtreding gemaakt wordt.
Bewuste doodslag is moord. Er bestaat geen bewuste doodslag, doodslag pleeg je op het moment dat je iemand om het leven brengt terwijl je daar niet de intentie toe had of had kunnen weten dat je actie de dood tot gevolg kon hebben. Een stoeptegel is daarom moord aangezien je mag verwachten dat een stoeptegel gooien op een snel rijdende auto de dood tot gevolg kan hebben. De schietpartij in de Matrixx (?) was ook moord. De verdachte had immers eerst thuis het moordwapen opgehaald. Iemand na een zware echtelijke ruzie van een balkon duwen zal doodslag worden.quote:Op woensdag 2 november 2005 00:23 schreef Catch22- het volgende:
Nou lekker 5 jaar de cel in. Dit is bewuste doodslag
Moord ? Dan moet hij dus bewust & van te voren bij zichzelf bedacht hebben dat hij die persoon aan zou rijden met als doel hem te doden.quote:Op woensdag 2 november 2005 08:14 schreef Catch22- het volgende:
nou oke, dan is het moord.. Als je zulke dingen uithaalt zou je de eventuele consequenties moeten erkennen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |