Dat weten ze al.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ijsmeis, als ik zou weten wat jij nu doet zou ik aangifte doen bij de politie, dan weten ze dat er illegale straatraces worden gehouden.
Precies. Dat is exact het probleem. Als je dus al in burger zou mogen zijn als politie dan ben je echter verplicht om in te grijpen zodra een eerste overtreding gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:30 schreef MrTorture het volgende:
Wat volgens mij ook een probleem is, is dat je die jongens niet kunt oppakken totdat er daadwerkelijk geraced is. Vervolgens moet je dat maar weer zien te bewijzen.
Ik ben bang dat het hooguit dood door schuld wordt dan.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:32 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Maar als je kan bewijzen dat hij 140 reed waar 80 mocht dan kan je hem wellicht toch pakken op doodslag. Dan pak je hem niet direct op straatraces maar pak je hem op het symptoom van een straatrace, het veels te hard rijden.
Dat is een beetje onzinnig, infiltreren in een bende gaat ook vaak met het nodige drugsdealen en het is aan de undercover-agent zelf, en de mensen die hem ondersteunen of het afgebroken wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:36 schreef DRA het volgende:
[..]
Precies. Dat is exact het probleem. Als je dus al in burger zou mogen zijn als politie dan ben je echter verplicht om in te grijpen zodra een eerste overtreding gemaakt wordt.
Bewuste doodslag is moord. Er bestaat geen bewuste doodslag, doodslag pleeg je op het moment dat je iemand om het leven brengt terwijl je daar niet de intentie toe had of had kunnen weten dat je actie de dood tot gevolg kon hebben. Een stoeptegel is daarom moord aangezien je mag verwachten dat een stoeptegel gooien op een snel rijdende auto de dood tot gevolg kan hebben. De schietpartij in de Matrixx (?) was ook moord. De verdachte had immers eerst thuis het moordwapen opgehaald. Iemand na een zware echtelijke ruzie van een balkon duwen zal doodslag worden.quote:Op woensdag 2 november 2005 00:23 schreef Catch22- het volgende:
Nou lekker 5 jaar de cel in. Dit is bewuste doodslag
Moord ? Dan moet hij dus bewust & van te voren bij zichzelf bedacht hebben dat hij die persoon aan zou rijden met als doel hem te doden.quote:Op woensdag 2 november 2005 08:14 schreef Catch22- het volgende:
nou oke, dan is het moord.. Als je zulke dingen uithaalt zou je de eventuele consequenties moeten erkennen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |