abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31856924
HÉT topic voor discussie, vragen en opmerkingen over ADSL!

Providers:

12Move
Compuserve
Demon
Direct ADSL
HetNet
Planet Internet
Scarlet
SpeedLinq
Tiscali
TweakDSL
Versatel
Wanadoo
XS4ALL

Hier vindt je deel één: Het grote kan-geen-ADSL-aansluiting-kiezen topic!

---------------------------------------

De laatste post uit deel 1:
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:29 schreef thaleia het volgende:
Vreemd dat de KPN niet met prettige aanbiedingen komt om de klanten binnen te houden!
ADSL van KPN is en blijft duurder dan die van haar concurrenten. Daar krijg je dan wel een rete-stabiele verbinding, een redelijke helpdesk en een zeer coulante klachtenafhandeling voor. Dat verklaart het prijsverschil.

Met betrekking tot VoIP wordt KPN kort gehouden door de OPTA. KPN moet dus hogere prijzen vragen voor VoIP dan haar concurrenten. Raar maar waar.

[ Bericht 49% gewijzigd door Tropos op 02-11-2005 16:03:31 ]
  dinsdag 1 november 2005 @ 03:27:14 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_31857407
Is internet via BBned of BabyXL al mogelijk zonder vaste telefoonaansluiting ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_31867645
Nee voor zover ik weet niet. Tiscali en Wanadoo timmeren wel aan de weg met incl bellen en zonder KPN maar je houdt altijd die 9,40 voor Belbudget.

Ik ga over maandje op mezelf en ga toch een vaste lijn nemen a 9,40 (omdat dat moet voor Babyxl) maar via 12Move is een 2Mbit lijntje slechts 13,95 dus al met al een goed prijsje ten opzichte van KPN Direct ADSL Go via Belcompany (a 21,95 p/mnd) maar slechts voor 1e jaar en met moeilijkheden dat je pas na paar maanden extra betaalde retour krijgt veel te veel gedoe.

12move is overigens ook van Tiscali een soort budget broertje alleen upload is ietwat laag. Onbeperkt dataverkeer, helpdesk a 0,13 cent p/min en had ze snel aan lijn en hielpen t.o.v. vragen best goed.
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 03:27 schreef Enchanter het volgende:
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:09:04 #4
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_31869349
Ik heb ADSL comfort van Planet Internet sinds september 2002. Dat kost zo'n 55 euro per maand, daar wil ik nu vanaf(internet niet zo vaak meer, en het is dus zonde van het geld). Wie weet ik dit abbonement zomaar op kan zeggen of wordt dit elk jaar automatisch met een jaar verlengd?
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:31:37 #5
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_31869875
misschien off topic hier, maar wij zijn net verhuisd en willen dus ook internet op ons nieuwe adres. Nu zitten we te dubben tussen ADSL en kabelinternet van @Home.
Wat zijn de voor-en nadelen van de 2 dragers qua snelheid, stabiliteit en mogelijkheden qua zelf aansluiten e.d.?
So Long and Thanks for All the Fish
pi_31883445
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:09 schreef S4ndro het volgende:
Ik heb ADSL comfort van Planet Internet sinds september 2002. Dat kost zo'n 55 euro per maand, daar wil ik nu vanaf(internet niet zo vaak meer, en het is dus zonde van het geld). Wie weet ik dit abbonement zomaar op kan zeggen of wordt dit elk jaar automatisch met een jaar verlengd?
Bij Planet wordt je gewoon stilzwijgend verlengd voor een jaar mits je een maand daarvoor hebt opgezegd. Je bent dus te laat ermee.
Helaas is het bij veel providers zo. De enige dat ik weet dat niet zo is, is xs4all. Daar wordt na een jaar daarna maandelijks verlengd. Ze zijn wel iets duurder daardoor.
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:37:39 #7
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_31883841
Ik woon buitenaf dus kon alleen het basic abonement krijgen
pi_31885009
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:24 schreef summerscent het volgende:

[..]

Bij Planet wordt je gewoon stilzwijgend verlengd voor een jaar mits je een maand daarvoor hebt opgezegd. Je bent dus te laat ermee.
Helaas is het bij veel providers zo. De enige dat ik weet dat niet zo is, is xs4all. Daar wordt na een jaar daarna maandelijks verlengd. Ze zijn wel iets duurder daardoor.
Direct ADSL van KPN is, net als XS4ALL, na het eerste jaar, per maand opzegbaar.
  woensdag 2 november 2005 @ 13:22:58 #9
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_31894555
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:24 schreef summerscent het volgende:

[..]

Nou daar ben ik dan mooi klaar mee, nog eens 10 x 55 euro betalen terwijl ik al 38 x 55 euro heb betaald, totaal. Hebben ze bijna 3000 euro aan me verdient.
pi_31935123
* _Yapser_ zit op een oude bagger cisco dslam.. ping van minstens 17 ms

Anyway, KPN blijft het beste netwerk. Weinig downtime, laagste pings, etc. BabyXL is de budgetoplossing (niet dat dr iets mis mee is, in tegendeel zelfs) en bbned heeft zichzelf ondertussen al wel bewezen.

Telebyte is overigens vrij goedkoop, 34,95 voor 8 mbit

[ Bericht 18% gewijzigd door _Yapser_ op 03-11-2005 18:53:54 ]
pi_31953527
Nog mensen ervaring met die goedkope abo's van 12Move ? Ik ga verkassen over een maand en wil aanvraagje gaan sturen.
pi_31961059
wil ik ook weten 12move... of da wat is...
Er was eens .....
pi_31966020
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 03:27 schreef Enchanter het volgende:
Is allang mogelijk
Je moet alleen om adsl te krijgen wel een werkende telefoon lijn hebben als ik het goed heb maar dat is bij KPN ook zo. Daarna kan je de lijn opzeggen maar je betaald wel 9 euro zoveel aan kpn (via je provider) voor het kaal koper. Sommige providers (zoals bijv tweakdsl) nemen die kosten op zich en betaal je dat niet.
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_31967553
Ik heb nu een 6mb verbinding via tiscali voor ruim 50 euro. Dat is inclusief telefonie ( gratis bellen naar vaste telefoons piek en dal)

Met al die huidige verhogingen gaat tiscali nu ook een 8mb verbinding inclusief telefonie aanbieden voor 50 euro. Allemaal via het tiscali netwerk. Ik kan gratis overstappen, maar ik twijfel dus. Als ik nu overstap zit ik er weer een jaar aan vast en anders moet ik in februari opzeggen.

Nu heb je al wat voordeligere abbo's met een zeer snelle verbinding (versatel), wie weet is het in februari nog sneller en nog goedkoper
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:15:56 #15
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31970858
Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het het dubbel en dwars waard is om over te stappen naar Versatel in mijn regio. Okee, af en toe zijn er wat probleempjes, maar de snelheid is gewoon prima (meer dan 1.5 megabyte per seconde) en ik betaal nog een tientje minder dan jij
pi_31972027
1.5mb per seconde is dus een 12mbit verbinding. Dat is nog supersnel hoor, maar goed. Volgens die test op de site van versatel moet ik op 18/19 komen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_32176693
tvp
pi_32884614
Ok geen zin om een heel topic door te bladeren maar hier mijn ervaringen:

Nu bijna 2 jaar Demon adsl, eerste jaar 8 mbit verbinding weinig tot geen problemen, snelheid super service super alles puik. Daarna teruggezet naar 2 mbit want ik zat er vrij weinig op, verbinding gaf wat meer problemen, vaker storing etc.
Inmiddels betaal ik iets van 35 euro in de maand voor 2 mbit adsl, hiervoor betaalde ik 65 voor 8mbit wat ik ook al vrij veel vond maar goed dat was mijn keuze. Alleen 35 euro voor 2 mbit vind ik een zieke prijs, daarboven hebben ze wel 'voor nieuwe klanten' (lijkt chello wel vroeger) andere abonnementen, en dan zou ik dus maar 30 euro in de maand betalen voor 3 mbit !
40 euro in de maand en ik heb 6 mbit (5 euro meer dan ik nu betaal voor 2mbit)

Maar goed om dat te kunnen moet ik dus eerst opzeggen en opnieuw aanvragen (ja vraag me niet waarom, klantenbinding bla bla nog nooit van gehoord). Aangezien ik dus toch moet opzeggen weerhoud me niets meer om nog even verder te snuffelen naar andere providers. Zo zag ik speedlinq, waar ik vroeger veel gezeik over gelezen heb, maar goed we zijn nu een jaar verder hoe zijn de ervaringen nu ?
M'n signature, wat doe je :{
pi_34277420
tvp
pi_34280042
zou dit wat zijn? http://www.adslwinkel.nl/default.aspx?Location=Compare&id=8979

vind alleen die 39 euro opzegkosten een beetje smerig.. maargoed voorderest is het een leuk abo lijkt me
pi_34280298
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:14 schreef Esc het volgende:
zou dit wat zijn? http://www.adslwinkel.nl/default.aspx?Location=Compare&id=8979

vind alleen die 39 euro opzegkosten een beetje smerig.. maargoed voorderest is het een leuk abo lijkt me
Wat zijn volgens jou de voordelen van deze provider, of heb je iets willekeurig uitgekozen?

55 euro voor 8/1Mbit is een beetje jammer als je bij andere providers 10/1 krijgt voor 34,95 of 24/1 voor 49.95.
pi_34282098
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:20 schreef Gizz het volgende:

Wat zijn volgens jou de voordelen van deze provider, of heb je iets willekeurig uitgekozen?

55 euro voor 8/1Mbit is een beetje jammer als je bij andere providers 10/1 krijgt voor 34,95 of 24/1 voor 49.95.
Ik heb de volgende eisen
- geen upc/wanadoo of vage dienst zoals scarlet/versatel
- 40 a 60 euro p/m
- geen harde datalimiet of andere ongein

degene die in aanmerking komen zijn

Tiscali ADSL T8 8064/768 44,95
Planet Internet ADSL Comfort 6000/768 54,95
QuickNet Extra Extra Large 8192/1024 55,-
XS4ALL Basic ADSL 6000/768 59,95

dan springt die van quicknet er toch wel uit, vooral vanwege de upload
pi_34282310
Ik zou die adslwinkel site laten voor wat het is, hij laat maar heel weinig zien en geen ADSL2 abonnementen.

Check even http://www.tweakdsl.nl/ voor heel wat betere snelheden tegen lagere prijzen
pi_34283221
beide topics doorgelezen maar gehel eerste topic was nogal oude informatie

ik wil overstappen op adsl2 vanwege de combinatie met telefonie [ ik wil gaarne van mijn kpn abonnement af]

na rondkijken ben ik uitgekomen bij
fiberworld en tweakdsl
[ Wanadoo heeft mooie aanbieding maar dan zit ik nog aan kpn vast plus ze verlengen per jaar en dat vind ik foute boel]

mijn vraag is eigenlijk of er mensen zijn met positieve/ en of negatieve ervaringen met fiberworld en tweakdsl.
[of met een door mij nog niet ontdekte andere aanbieder van adsl2 en digitale telefonie met betaalbare prijzen voor een verbinding met een downloadsnelheid van ca. 10 Mb]
pi_34283387
Tweak biedt nu nog geen VoIP aan, gaan ze wel doen in de toekomst.
Voor VoIP heb je trouwens geen adsl2 nodig hoor, dat staat los van elkaar. Je kunt nu ook VoIP bellen door een programma als VoIPbuster te installeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')