quote:Een heel forum!
Op maandag 24 november 2003 17:47 schreef Demon-X het volgende:
is er ook een grote schijt hier op adsl providers voor het niet aanbieden van adsl in mijn regio?
quote:Ik heb een contract van euronet...
Op maandag 24 november 2003 17:46 schreef Slarioux het volgende:
All Contents ฉ 2003
Wanadoo Nederland B.V.Die hoort bij Wanadoo dus
Maar laat mij in die waan
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:45 schreef zapsel het volgende:Euronet
naja, ik heb nu een chello classic abbonoment (al 2/3 jaar) maar vanwege een paar vervelende downtimes en veel drukte bij ons op de kabel (mijn snelheid is het afgelopen jaar erg gezakt) wil ik graag overstappen op (wat sneller) adsl..
Nu zit ik te denken om of 8mbit demon of speedxs te nemen, welke van de twee is het meest aan te raden, op het gebied van snelheid, betrouwbaarheid en service?
Speedxs is iets goedkoper dan demon, waar komt wat minder proffesioneel over, zie je dit nog terug in de klantenservice en uptime garantie, of maakt het niks uit?
-edit-
Ik zie dat de link van speedxs er niet bijstaat.. bij deze dan maar http://www.speedxs.nl/
[Dit bericht is gewijzigd door Muizig op 24-11-2003 17:55]
Goede snelle service, vriendelijk. Uptime tot nu toe 100%
Gemiddelde downstream: 800kbps upstream: 85kbps
ค 64,95 p/m
Wat mij betreft een aanrader.
[Dit bericht is gewijzigd door Zenith4ever op 24-11-2003 17:57]
quote:Euronet - www.euronet.nl
Op maandag 24 november 2003 17:56 schreef Slarioux het volgende:
SpeedXS en CistroN toegevoegd
quote:Dat mag wel zo zijn, maar XS4All is net als HetNet eigendom van de KPN. Dat neemt nog niet weg dat het twee verschillende providers zijn met verschillende marktgebieden.
Op maandag 24 november 2003 17:46 schreef Slarioux het volgende:
Die hoort bij Wanadoo dus
De prijzen van Euronet zijn anders dan die van Wanadoo, en ze hebben een ander soort klanten. Euronet is kwalitatief (servicegerichtheid) ook veel beter dan Wanadoo bijvoorbeeld.
Euronet moet erbij!
quote:Nu de spellingsfout in Cistron nog aanpassen
Op maandag 24 november 2003 17:56 schreef Slarioux het volgende:
SpeedXS en CistroN toegevoegd
1. De kosten van het abonnement
2. De snelheid van het ADSL; zowel down als upstream
3. Het datalimiet; de hoeveelheid data die je maandelijks mag ophalen
4. Gratis aansluiting
Volgensmij kan je op http://www.internetten.nl/ veel providers vergelijken. Ik weet niet of er nog meer vergelijkbare site zijn, maar vast wel.
oh, en misschien sticky
quote:Vind ik ook. Ik ben er zelf wel geen lid van, maar ik vind dat als ze andere producten aanbieden en andere service leveren, dat het een "onafhankelijke" provider is.
Op maandag 24 november 2003 18:15 schreef maartena het volgende:[..]
Dat mag wel zo zijn, maar XS4All is net als HetNet eigendom van de KPN. Dat neemt nog niet weg dat het twee verschillende providers zijn met verschillende marktgebieden.
De prijzen van Euronet zijn anders dan die van Wanadoo, en ze hebben een ander soort klanten. Euronet is kwalitatief (servicegerichtheid) ook veel beter dan Wanadoo bijvoorbeeld.
Euronet moet erbij!
Thx allemaal .
quote:Cistron en xs4all zijn top!!
Op maandag 24 november 2003 17:50 schreef bobjuh het volgende:
Mis nog wel CistroN in die lijst.
Is samen met xs4all en Demon wel 1 van de kwaliteitsproviders
quote:Ze staat er gewoon op volgorde in, althans, de volgorde die ik kreeg van adslwinkel.nl
Op maandag 24 november 2003 19:14 schreef QuietGuy het volgende:
Slarioux, misschien een idee om ze op alfabet te zetten om geen voorkeur te maken
Ik heb zelf met 2 ADSL-providers positieve ervaringen: Concepts ICT en XS4ALL. Zelf zit ik bij die laatste overigens.
quote:Niet zo chagrijnig, ik ga hem erbij zetten
Op maandag 24 november 2003 20:08 schreef gigatech het volgende:
ik mis een van de beste adsl providers Tweakdsl.nl
Mischien daar eens rondkijken.
Staan er ook nog wel paar
Bij links kan je nog www.adslforum.nl neerzetten.
Is trouwens na te kijken op www.cistron.nl of www.demon.nl
quote:Zit net op iets minder dan een een kilometer en haal supersnelheden met me Cistron 7,5+ mbit ofzo
Op dinsdag 25 november 2003 10:53 schreef Vince22 het volgende:
Heb net Demon DSL Express aangevraagd met 8192/1024. Ik zit op een geschatte afstand van 829 meter van de centrale...Dus ik hoop dat ik goeie snelheden ga halen...
Wat is de ervaringen van mensen met snelheid ten opzichte van de centrale?Is trouwens na te kijken op www.cistron.nl of www.demon.nl
De oplevertijd van ADSL niet via Mxtream duurt nu namelijk minstens 6 weken....
quote:*lol*
Op woensdag 26 november 2003 17:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zou ADSL via MXtream kiezen i.t.t. ISP's die samenwerken met bijv. BabyXL, BBned etc.De oplevertijd van ADSL niet via Mxtream duurt nu namelijk minstens 6 weken....
ADSL via MXstream is langzamer, duurder, Slechtere service bij zo'n beetje alle ISp die aanbieden (behalve xs4all).
Dat het nu bij bijvoorbeeld Demon 6 weken duurt heeft te maken dat bij BBned druk is omdat zoveel mensen overstappen naar een BBned provider overstappen. Normaal maakt het niks uit hoewel het soms door KPN langer wil duren
[Dit bericht is gewijzigd door Vaan_Banaan op 28-11-2003 17:02]
Ik heb al een SpeedTouch-modem en ik kan alles zelf installeren. Mensen met suggesties?
quote:Wanadoo ADSL Light: 1024/320 (19,95 euro).
Op zaterdag 29 november 2003 20:36 schreef BAUKstEr het volgende:
Ik wil:
512/320
geen datalimiet per maand of anders een 15Gb limiet
weinig betalenIk heb al een SpeedTouch-modem en ik kan alles zelf installeren. Mensen met suggesties?
Als je zeker wilt zijn dat je niet genaaid wordt lees je de actievoorwaarden goed door!
Demon DSL Express 39 euro
Speedlinq all-in 1024 32,50
Beiden 1024/512, FUP, nieuwsgroepen. modem & aansluitkosten voor niks. De overige specs maken me niet veel uit of zijn vrijwel gelijk. De helpdesk van Speedlinq is alleen 70 cent per minuut (!!!). Denk niet dat ik dat nodig zal hebben,maar goed om te weten.
Ik weet dat heel veel mensen overstappen naar Demon en heb daar voor mijn ouders ook goede ervaringen mee. Maar nu Speedlinq een flink stuk goedkoper is vraag ik me af of ik niet beter bij hun kan bestellen? Of is er een duidelijke reden waarom mensen toch voor demon kiezen?
en:
quote:Ik heb win xp, lijkt me toch geen probleem dan?
Het installatiegemak en werking van het USB modem kan be๏nvloed worden door de gebruikersinstellingen op uw PC of Mac. Het kan derhalve voorkomen dat Speedlinq u niet kan helpen met het online komen en gebruik van het USB modem. Speedlinq adviseert daarom te kiezen voor een Ethernet modem.
quote:Bij Demon heb je nog goede nieuwesserver met ook complete binaries. Dat heeft Speedlinq niet. En btw 7 euro vind nie stuk goedkoper
Op woensdag 10 december 2003 08:58 schreef Glatze het volgende:
Ik wil overstappen op een andere provider en wio kiezen tussen:Demon DSL Express 39 euro
Speedlinq all-in 1024 32,50Beiden 1024/512, FUP, nieuwsgroepen. modem & aansluitkosten voor niks. De overige specs maken me niet veel uit of zijn vrijwel gelijk. De helpdesk van Speedlinq is alleen 70 cent per minuut (!!!). Denk niet dat ik dat nodig zal hebben,maar goed om te weten.
Ik weet dat heel veel mensen overstappen naar Demon en heb daar voor mijn ouders ook goede ervaringen mee. Maar nu Speedlinq een flink stuk goedkoper is vraag ik me af of ik niet beter bij hun kan bestellen? Of is er een duidelijke reden waarom mensen toch voor demon kiezen?
en:
[..]Ik heb win xp, lijkt me toch geen probleem dan?
Ik vind XS4all buiten kijf een betere provider dan planet internet, maar xs4all heeft meer problemen met de mailserver enzo dan planet internet. Ook hebben ze de afgelopen tijd veel last van Ddoss aanvallen en kunnen sommige xs4all klanten minder goed sommige sites bekijken.
Daarnaast heeft planet internet bijna nooit storingen (ik heb zelf 3 jaar geleden Planet genomen, omdat ik me niet goed verdiept had in helpdesks), dus dat is ook geen argument. Ik ben zeer tevreden over het internet dat planet internet mij aanbiedt . altjd snel (108KB/sec), ligt er vrijwel nooit uit (en als het iets is, dan is het hooguit een uurtje of iets landelijks met heel adsl, wat dan het nieuws haalt ofzo
)
Wat wel erg veel beter is bij xs4all is de communicatie, de helpdesk is intern en geen uitbesteed callcenter van SNT (dat merk je!), waardoor je niet snel een "huisvrouw met vragenlijks" die zelf niet weet wat ze vraagt aan de lijn krijgt (bij snt ook niet altijd, maar wel vaker) en ze hebben niet een achterlijke opzegtermijn van een jaar (ik kan planet elk jaar alleen in februari opzeggen . XS4all is heel duidelijk over privacy en kwaliteit. Ze investeren meer in kwaliteit dan planet, die weer meer focussen op een mooie web-portal, een nieuws redactie en leuke dingetjes op hun eigen site
.
Verder zijn ze even vaag over data limieten, in de praktijk komt het erop neer dat je je geen zorgen hoeft te maken, zelfs mensen die elke maand 80gbyte downloaden horen er nooit iets over. Ze hebben beide een zeer uitgebreide nieuws server (als dat je ding is) met veel films enzo erop (nova bij planet en newszilla bij xs), waarbij opgemerkt wordt dat beide al eeuwen als "betatest" te boek staan en je er niet over mag klagen als ze wat minder werken .
Eigenlijk zijn het bijna dezelfde providers, zeker qua kwaliteit van het product "internet", alleen is de helpdesk en communicatie en zijn de algemene voorwaarden bij xs4all dermate beter dat ik zelf nu altijd voor xs4all zou kiezen bij adsl van kpn .
Die keren dat ik wat problemen had, werd ik door de helpdesk goed geholpen.
Trouwens, ik mis Telebyte in het lijstje aan het begin van dit topic....
dag mensen. voordat ik begin 3x hiep hiep hoera voor ADSL. Eindelijk komen ze in dat gat waar ik woon ADSL aanleggen.
Hiep Hiep Hoera
Hiep Hiep Hoera
Hiep Hiep Hoera
nu is mijn probleem natuurlijk: ik heb nog geen enkele ervaring met adsl aanbieders en providers. mijn vraag dus: Wat is de beste volgens jullie ervaring?
*mijn intenties met de nieuwe snelheid:
- gewoon surfen natuurlijk--> dus snelle upload.
- online spellen
- ook online spellen die best wel wat vergen naar mijn mening: Warcraft III via internet.
Keuze:
KPN ADSL Extra beschikbaar
KPN ADSL Basic beschikbaar
KPN ADSL Lite beschikbaar
KPN ADSL Go beschikbaar
dit komt neer op de volgende keuzes.
KPN ADSL Het Net
ADSL Instap Surfen 384 128 0,25 Gb 19,95 74,95 gratis 314,35 BESTELLEN
KPN ADSL KPN
Direct ADSL Go 384 128 1,5 Gb 21,95 geen 69,00 318,40
KPN ADSL Het Net
ADSL Voordeel Surfen 384 128 1,5 Gb 24,95 74,95 gratis 332,35 BESTELLEN
KPN ADSL Tiscali
ADSL Lite via KPN 1024 320 2 Gb 29,95 geen gratis 344,40 BESTELLEN
KPN ADSL KPN
Direct ADSL Lite 1024 320 8 Gb 29,95 geen 69,00 393,40
KPN ADSL Planet Internet
ADSL Economy 384 128 2 Gb 26,95 74,95 gratis 398,35 BESTELLEN
KPN ADSL Wanadoo
ADSL Lite 1024 320 Fair Use Policy 34,95 geen 69,00 398,40 BESTELLEN
KPN ADSL XS4ALL Internet
ADSL Start 384 128 5 Gb 29,95 74,95 gratis 434,35 BESTELLEN
KPN ADSL HCCnet
ADSL Lite 1024 320 Fair Use Policy 34,95 74,95 gratis 464,35
KPN ADSL Het Net
ADSL Surfen 1024 320 8 Gb 32,95 74,95 gratis 470,35 BESTELLEN
KPN ADSL Fiberworld
Fiberworld Lite 1024 320 Fair Use Policy 32,95 74,95 gratis 470,35
KPN ADSL Planet Internet
ADSL Standard 1024 320 10 Gb 34,90 74,95 gratis 493,75 BESTELLEN
KPN ADSL XS4ALL Internet
Lite ADSL 1024 320 Fair Use Policy 36,95 74,95 gratis 518,35 BESTELLEN
KPN ADSL Tiscali
ADSL Basis via KPN 2048 320 20 Gb 44,95 geen gratis 524,40 BESTELLEN
Mijn keuze neigt naar Tiscali via ADSL lite (keuze 4) download van 1024 en upload van 320 en toch lekker goedkoop. maar omdat andere duurdere aanbiedingen dezelfde snelheden bieden en toch een stuk duurder zijn vraag ik me af hoe dit kan. is tscalli gewoon zo goedkoop of zit er een addertje onder het gras?
nog een vraag los hiervan: zij bieden 2GB download limiet? wat mot ik me hier bij voorstellen?
(sorry voor het lange topic maar dit is ook wel een belangrijke keuze )
quote:Zou de algemene voorwaarden eens doorlezen staat wel een artikeltje dat als je teveel gebruikt en ze last van je hebben ze er wel wat aan kunnen doen. Dat is standaaard vooral bij providers die beweren geen datalimiet te hebben.
Op maandag 12 januari 2004 11:17 schreef AppeltjeEitje het volgende:
Persoonlijk vind ik Telebyte erg goed. Grote voordeel is dat ze geen datalimiet hebben. Er werd mij verzekerd dat dit geen Fair Use Policy is en ook zo zal blijven. In combinatie met een 8mbit lijn vind ik dit best wel leuk zeg maar
Technisch gezien kom je dan uiteindelijk in de moeilijkheden als je wat meer klanten krijgt. Eweka riep dat ook toen gingen alle leechers daar heen en toen moesten ze er op terug komen. Als je aantal grote leechers die 600+ gig verbruikenen slipt je netwerk dicht. Krijgen andere last van je met langzamere verbindingen en hogere pingtijden (Bron : Cistron medewerkers in usenetgroep Cistron Broadband)
Nu het volgende (mijn specs).
- Goede upstream.
- Downstream mag het zelfde of zelfs minder zijn (boeit me niet).
- limiet van max 100 GB p/m?
- Web/Ftp server mag.
- goede service en goede ping tijden!.
- Prijsje tot max 75 euro per maand.
Iemand een idee?
quote:
Op zondag 1 februari 2004 19:11 schreef Chandler het volgende:
Ikzelf ben opzoek naar een goed ADSL pakket met een goede upstream, wil mijn site er namelijk aan vast knopen.Nu het volgende (mijn specs).
- Goede upstream. 1024 kbps
- Downstream mag het zelfde of zelfs minder zijn (boeit me niet). 2048 kbps
- limiet van max 100 GB p/m? geen limiet
- Web/Ftp server mag. jups
- goede service en goede ping tijden!. helpdesk is normaal tarief, pingtijden weet ik niet
- Prijsje tot max 75 euro per maand. 49.95, na een jaar 54.95Iemand een idee? Telebyte
quote:Weet iemand een goed provider die dit heeft?
(A)DSL:Down/Upload: 512/256 minimaal.
10 GB/maand als er een datalimiet opzit.
Goede/betrouwbare provider.
Lage prijs.
Geen aansluitkosten.
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 03-02-2004 18:05]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |