abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:40:57 #1
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_31855963
Nederland is ziek, zegt de Nederlander zelf.

Grote groepen Nederlanders zijn dag in dag uit wegens ziekte niet in staat om te werken. Tenminste, dat is wat ze per telefoon al rochelend, kuchend of via partners aan de de PZ-muts vertellen als ze weer eens geen zin hebben om te werken.
Hoe zijn we ooit in de situatie verzeild geraakt dat iedereen zonder ooit maar een medische basisopleiding Griep, Voedselvergiftiging of Overspannen zijn kan diagnosticeren terwijl een modale huisarts daar 7 jaar opleiding voor nodig heeft?

Moeten we niet naar het Duitse systeem waarin je gewoon naar je werk gaat tenzij je een verklaring hebt van een arts dat je ook echt ziek bent? Geen Krankenschein geen lui in bed hangen!
If at first you fail, re-define your objective.
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:42:26 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31855998
Een huisarts heeft echt geen 7 jaar studie nodig om te merken of iemand ziek is hoor .

wat een nutteloos gedoe weer .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:48:12 #3
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_31856124
Het scheelt toch echt een slok op een borrel als je alle borreldrinkers eerst langs de huisarts laat lopen om een briefje te halen dat ze wegens een kater niet kunnen werken.

Nederland is echt een van de weinige landen waar je je zelf zo makkelijk voor het arbeidsprocess (of enkel de maandagmorgen) kunt drukken. Daar gaat zo weer 3 % economische groei.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_31856161
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:40 schreef abraham het volgende:
Moeten we niet naar het Duitse systeem waarin je gewoon naar je werk gaat tenzij je een verklaring hebt van een arts dat je ook echt ziek bent? Geen Krankenschein geen lui in bed hangen!
Je wilt niet weten hoe makkelijk ze in Duitsland briefjes schrijven
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:51:04 #5
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_31856178
Dat gebeurd overal man.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_31856207
het komt allemaal door de werkdruk
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:59:23 #7
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_31856305
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:48 schreef abraham het volgende:
Daar gaat zo weer 3 % economische groei.
en dat is toch absoluut waar het allemaal om draait in het leven mensen!
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_31856371
zeg, waar maak je je druk om.

ik vind het heerlijk om af en toe even te spijbelen, gewoon omdat ik nog 2 uurtjes langer wil slapen of omdat ik lekker op de bank wil hangen.

Als er eens wat makkelijker gedaan werd over vrije dagen, dan pas mogen ze klagen.
pi_31856404
Als ik naar mijn werk bel om te melden dat ik ziek ben dan vragen ze wat ik heb niet gek dat ik dan zeg wat ik denk dat ik heb
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:07:04 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31856407
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:04 schreef Troeta het volgende:
zeg, waar maak je je druk om.

ik vind het heerlijk om af en toe even te spijbelen, gewoon omdat ik nog 2 uurtjes langer wil slapen of omdat ik lekker op de bank wil hangen.

Als er eens wat makkelijker gedaan werd over vrije dagen, dan pas mogen ze klagen.
Niet te geloven...
Niet naar je werk gaan omdat je lekker op de bank wil hangen. Hoop dat je baas dit leest.

Hier in Singapore hebben we ook dat Duitse systeem. Als je ziek bent moet je een bewijs bij de dokter halen. Goed systeem, zeer weinig verzuim
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:09:49 #11
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_31856453
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:07 schreef Libris het volgende:

[..]

Niet te geloven...
Niet naar je werk gaan omdat je lekker op de bank wil hangen. Hoop dat je baas dit leest.

Hier in Singapore hebben we ook dat Duitse systeem. Als je ziek bent moet je een bewijs bij de dokter halen. Goed systeem, zeer weinig verzuim
ja perfect systeem, ik zie het al gebeuren dat iedereen met zijn griepje naar de huisarts moet voor een briefje. Tis nu al lastig om op normale termijn een afspraak met die man te maken, dan wordt het helemaal elende.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_31856524
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:09 schreef Dandelion het volgende:

[..]

ja perfect systeem, ik zie het al gebeuren dat iedereen met zijn griepje naar de huisarts moet voor een briefje. Tis nu al lastig om op normale termijn een afspraak met die man te maken, dan wordt het helemaal elende.
In Nederland zijn de meeste huisartsen daar ook niet op berekend, als dat systeem hier ingevoerd zou worden is het misschien een maand wat lastiger om je ziek te melden maar daarna zal de gemiddelde huisarts wel snel een bewijsje schrijven verwacht ik zo
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31856893
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:07 schreef Libris het volgende:

[..]

Niet te geloven...

Mijn baas heeft niks te klagen, ik ben een harde werker
Soms moet je gewoon aan jezelf denken en als je dan geen vrij kan krijgen, dan maar zo!
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:56:33 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31856944
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:47 schreef Troeta het volgende:

[..]

Mijn baas heeft niks te klagen, ik ben een harde werker
Soms moet je gewoon aan jezelf denken en als je dan geen vrij kan krijgen, dan maar zo!
zoek een fatsoenlijke werkgever, bitch
pi_31856951
ik vind dat iedereen die niet wil werken gewoon geld moet krijgen van de overheid... ook al zijn we dan binnen 1 jaar als land blut... wel een leuk jaar.
<hr>
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:59:56 #16
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_31856958
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:40 schreef abraham het volgende:

Wat een complete bullshit.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_31861295
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 01:14 schreef Vava het volgende:

[..]

In Nederland zijn de meeste huisartsen daar ook niet op berekend, als dat systeem hier ingevoerd zou worden is het misschien een maand wat lastiger om je ziek te melden maar daarna zal de gemiddelde huisarts wel snel een bewijsje schrijven verwacht ik zo
Ik denk dat ze voorgedrukt klaar liggen. Lekkere uitbreiding van de bureaucratie, doe maar niet .
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:19:12 #18
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_31861620
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik denk dat ze voorgedrukt klaar liggen. Lekkere uitbreiding van de bureaucratie, doe maar niet .
precies.
het zal mijn huisarts worst wezen waarom ik mij ziek meldt, die geeft me echt wel een briefje als ik daar om vraag.
Het is sowieso een belachelijk idee. Er is toch al controle op het ziek zijn van de werknemer, de werkgever kan gewoon de inspectie langs sturen.

Ik kan toch verdorie zelf wel inschatten of ik fit genoeg ben om te gaan werken, mijn eigen gezondheid is me wel ff wat meer waard als de centjes van de baas, of 3% economische groei
Mijn werkgever heeft er ook zo'n handje van, als je dan een keertje afbelt krijg je altijd zo'n fijne opmerking als "tja ik loop hier ook met koorts." Nou, das mooi voor je heur, maar dat is dus je eigen stomme fout.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:20:57 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31861666
en dat duitse systeem werkt ook voor geen meter, was een tijdje geleden een docu over op het ZDF, doctoren aldaar schrijven die briefjes zonder problemen en controleren uit, als je een goeie doc had kon je zelfs nog kiezen hoe lang je ziek wou zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:39:04 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31862119
't Is lood om oud ijzer, zeg. Nu betalen de meeste mensen hun afgebelde baaldagen zelf. Voer dat briefjessyteem in, en daar gáát Neerlands hoge arbeidsproductiviteit.

Van de baas z'n geld, dat dan weer wel.
pi_31862180
Voor een griepje hoeft een dokter geen briefje te schrijven, maar langdurig zieken komen er soms toch wat makkelijk van af.
Belachelijk dat mensen weken thuis blijven omdat ze zeggen overspannen te zijn. Bij ons kan dat dus echt niet, dan komt de bedrijfsarts eens met je praten.
Heb je last van je rug? Neem fysiothearpie, dat is een verplichting. Of kom maar werken, maar dan aangepast werk. Bij ons vinden ze wel wat voor je.

Maar niet wekenlang met vage klachten thuishangen, dat kan echt niet.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:52:42 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31862455
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Voor een griepje hoeft een dokter geen briefje te schrijven, maar langdurig zieken komen er soms toch wat makkelijk van af.
Belachelijk dat mensen weken thuis blijven omdat ze zeggen overspannen te zijn. Bij ons kan dat dus echt niet, dan komt de bedrijfsarts eens met je praten.
Heb je last van je rug? Neem fysiothearpie, dat is een verplichting. Of kom maar werken, maar dan aangepast werk. Bij ons vinden ze wel wat voor je.

Maar niet wekenlang met vage klachten thuishangen, dat kan echt niet.
Hoe kom je erbij dat dat kan en mag?
pi_31862661
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat kan en mag?
Ken iemand die dat doet.
Werkt ergens waar ze er niks aan doen, geen bedrijfsartsarts of therapeut inschakelen.
Maar goed, die persoon heeft nu dus ook geen contractverlenging gekregen.
Maar vind het een rare manier van zaken.
pi_31862900
Sommige bedrijven hebben een wachtdagen-regeling.
Dat houdt in dat je de eerste 2 ziekdagen geen salaris ontvangt. Blijf je erna ziek dan worden deze dagen wel uitbetaald.
Prima 'drempelsysteem' om de 'baaldagjesmensen' te ontmoedigen.
pi_31863115
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Sommige bedrijven hebben een wachtdagen-regeling.
Dat houdt in dat je de eerste 2 ziekdagen geen salaris ontvangt. Blijf je erna ziek dan worden deze dagen wel uitbetaald.
Prima 'drempelsysteem' om de 'baaldagjesmensen' te ontmoedigen.
Maar het zorgt er ook voor dat mensen die twee dagen ziek zijn, de derde dag ook nog wel thuis blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')