abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32148219
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:00 schreef Johanneman het volgende:
De ariër album top 100 wat een in- en in-slechte lijst. Het toont maar weer dat de gemiddelde fokker totaal geen smaak heeft. Laten we vooral geen zwarte muziek goed vinden want dat is toch alleen maar naakte wijven en gangsters. Oogkleppen af mensen!!!!
Tuurlijk, als je die klotemuziek als urban of R&B slecht vind, en terecht, ben je gelijk een ariër...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 10 november 2005 @ 14:38:10 #77
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32148309
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:32 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ze staan toch hoog in de lijst (-en)... misschien heeft dat te maken met die mensen die wél hun klassiekers kennen en JD gewoon hoog waarderen? Zo komt iets namelijk ook hoog in de lijst he..
Jij begon zelf over meelopers met een hype en als je mijn eerdere post omtrent JD goed gelezen hebt, weet je dus nu dat ook op hen het woord hype deels van toepassing is.

Trouwens waarom ken je je klassiekers niet als je hen niet hoog in je lijst hebt staan? Je kan toch ook gewoon andere bands/artiesten mooier vinden? Doet een beetje hooghartig aan, alsof jij de wijsheid in kwaliteit van muziek in pacht hebt en iemand die niet die platen in zijn lijst heeft niet. Flauwekul!
pi_32148316
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:57 schreef Gimmick het volgende:
Op zich heeft hij wel een punt. Miles Davis, Curtis Mayfield, Marvin Gaye ... Hadden zeker een plekje verdiend.
Dus die moet je dan maar obligaat in je lijst gaan zetten omdat ze uit respect wel een plekje hebben verdiend
pi_32148360
Af en toe post ik eens wat (dat is toch wel vrijblijvend hoop ik). en als ik zie dat in een album top100 slechts 1 donkerdere (echt zwart wil ik hem qua muziek niet eens noemen) artiest staat. Dan zegt dat iets over het publiek dat stemt. Wat dat betreft is deze lijst niet eens zo veel slechter dan de top2000 van radio2 of de veronica top1000.....
Ik kom niet meer bij
  donderdag 10 november 2005 @ 14:41:29 #80
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32148418
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:39 schreef Johanneman het volgende:
Af en toe post ik eens wat (dat is toch wel vrijblijvend hoop ik). en als ik zie dat in een album top100 slechts 1 donkerdere (echt zwart wil ik hem qua muziek niet eens noemen) artiest staat. Dan zegt dat iets over het publiek dat stemt. Wat dat betreft is deze lijst niet eens zo veel slechter dan de top2000 van radio2 of de veronica top1000.....
Heb je de totaal lijst bekeken? Daar staan veel meer zwarte muziek in. Al vind ik de benaming van witte en zwarte muziek al vrij ridicuul.
pi_32148439
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:38 schreef peaceman het volgende:

[..]

Jij begon zelf over meelopers met een hype en als je mijn eerdere post omtrent JD goed gelezen hebt, weet je dus nu dat ook op hen het woord hype deels van toepassing is.
Ik weet helemaal niets! Jij suggereert maar wat..
quote:
Trouwens waarom ken je je klassiekers niet als je hen niet hoog in je lijst hebt staan? Je kan toch ook gewoon andere bands/artiesten mooier vinden? Doet een beetje hooghartig aan, alsof jij de wijsheid in kwaliteit van muziek in pacht hebt en iemand die niet die platen in zijn lijst heeft niet. Flauwekul!
Ik zeg ook niet dat je mijn platen in je lijst moet hebben staan, ik had het over die belachelijke hoge score voor een relatieve nieuwkomer als radiohead... waarvan nog maar allerminst duidelijk is of mensen uit alle leeftijdscatagorieën dat nu echt ook zo briljant vinden. Ws. dus voornamelijk een groot deel van de 20-ers die op internet zit, een groot deel van het fok! publiek dus
  donderdag 10 november 2005 @ 14:45:39 #82
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32148558
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:42 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niets! Jij suggereert maar wat..
[..]
Ik suggereer niks, als je hier zou zijn, zou ik je de FEITEN laten zien. Doe toch niet zo eigenwijs.
quote:
Ik zeg ook niet dat je mijn platen in je lijst moet hebben staan, ik had het over die belachelijke hoge score voor een relatieve nieuwkomer als radiohead... waarvan nog maar allerminst duidelijk is of mensen uit alle leeftijdscatagorieën dat nu echt ook zo briljant vinden. Ws. dus voornamelijk een groot deel van de 20-ers die op internet zit, een groot deel van het fok! publiek dus
Alle leeftijdscategorieën? Sinds wanneer is dat een criterium voor de Fok top 100? Iedereen mag meestemmen. Zoals dat bij alle lijstjes is op welke site/radiozender dan ook.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:49:12 #83
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32148663
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:39 schreef Johanneman het volgende:
Femke zal trots op je zijn.
Maar inderdaad, volgend jaar zal ik een lijst inleveren, met zoveel mogelijke donkere artiesten!
  donderdag 10 november 2005 @ 14:51:33 #84
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_32148736
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:38 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dus die moet je dan maar obligaat in je lijst gaan zetten omdat ze uit respect wel een plekje hebben verdiend
Ja, ik dacht zelf aan de posities 9, 24 en 67.

Nee, natuurlijk niet. Maar ik vind deze blindevlek opvallend. Een album als The Velvet Underground & Nico is een van de meest invloedrijke albums ooit, maar blijft een album wat nooit écht mainstream is geworden. Marvin Gaye en Curtis Mayfield zijn dat wel (geweest). Populair bij zowel het publiek als de critici. En dan staat wel weer Daft Punk er twee keer in. Dat is allemaal geen waardeoordeel, maar het maakt het tot een weinig coherente lijst.
I am a black hole shitting into the void
pi_32148821
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:45 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik suggereer niks, als je hier zou zijn, zou ik je de FEITEN laten zien. Doe toch niet zo eigenwijs.
okee,... heb je een bron waaruit blijkt dat de hoge waardering voor JD alleen maar te wijten is aan de opkomst van bandjes als editors of interpol?
Als dat zo is (wat me sterk lijkt) vraag ik me af waarom een band als the sound niet veel hoger wordt gewaardeerd dan, want die maakten ook muziek in die lijn... en waar zijn the chameleons?
quote:
Alle leeftijdscategorieën? Sinds wanneer is dat een criterium voor de Fok top 100? Iedereen mag meestemmen. Zoals dat bij alle lijstjes is op welke site/radiozender dan ook.
Als je nou ns niet zo eenzijdig kijkt naar deze discussie (waarbij je ook alleen maar jóu punt wilt maken), kan je misschien verkroppen dat radiohead voornamelijk door één soort publiek wordt gewaardeerd (de 20ers van fok), en dat dat niet zoveel zegt over hoe goed ze misschien in het algemeen zijn muzikaal gezien
  donderdag 10 november 2005 @ 14:54:27 #86
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_32148834
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:00 schreef Johanneman het volgende:
De ariër album top 100 wat een in- en in-slechte lijst. Het toont maar weer dat de gemiddelde fokker totaal geen smaak heeft. Laten we vooral geen zwarte muziek goed vinden want dat is toch alleen maar naakte wijven en gangsters. Oogkleppen af mensen!!!!
tja, en de inbreng van het aantal aziaten is ook nogal beperkt!
Of de arabische inbreng!
  donderdag 10 november 2005 @ 14:58:26 #87
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32148965
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:54 schreef placebeau het volgende:

[..]

Of de arabische inbreng!
Rascistische oogkleppen Placebeau!
Volgend jaar Menjo eens polsen of iedereen wel een multicultureel lijstje, met een perfecte afspiegeling van de wereldbevolking inlevert.
pi_32149010
True... True...
Ik kom niet meer bij
pi_32149033
blijft toch gewoon een slechte lijst
Ik kom niet meer bij
  donderdag 10 november 2005 @ 15:05:32 #90
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32149200
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:53 schreef kamagurka het volgende:

[..]

okee,... heb je een bron waaruit blijkt dat de hoge waardering voor JD alleen maar te wijten is aan de opkomst van bandjes als editors of interpol?
Als dat zo is (wat me sterk lijkt) vraag ik me af waarom een band als the sound niet veel hoger wordt gewaardeerd dan, want die maakten ook muziek in die lijn... en waar zijn the chameleons?
[..]
Je wilt gewoon niet lezen wat er staat he. Je begon zelf over hypes en dat daardoor andere bands meegetrokken worden door de publiciteit. Dat is in jouw redenering dus ook met JD gebeurd, aangezien (nogmaals) die in elke recensie van Editors of Interpol terugkomen. Hard bewijs dat die invloed er is heb ik niet. Net zo min als jij die hebt bij de door jou genoemde bands.
quote:
Als je nou ns niet zo eenzijdig kijkt naar deze discussie (waarbij je ook alleen maar jóu punt wilt maken), kan je misschien verkroppen dat radiohead voornamelijk door één soort publiek wordt gewaardeerd (de 20ers van fok), en dat dat niet zoveel zegt over hoe goed ze misschien in het algemeen zijn muzikaal gezien
Je moet goed lezen en ook eens durven toegeven dat het misschien wel niet zo zwart-wit is als jij doet voorkomen. Als jij zegt "dat radiohead voornamelijk door één soort publiek wordt gewaardeerd (de 20ers van fok)" neem je dat aan, nergens heb je daar een gegronde reden voor. Zelf behoor ik al niet tot de door jou genoemde categorie en zo ken ik er meer. Bij concerten van de door jou zo gehate band, vind je een prettige mix van jong (-25) en oud (26-?).
  donderdag 10 november 2005 @ 15:07:30 #91
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_32149255
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:54 schreef placebeau het volgende:

[..]

Of de arabische inbreng!
Ik had Aril Brikha, van oorsprong Iraniër... en Manu Chao heeft Algerijns bloed... damn mijn lijst was veel te politiek correct... alleen geen Zuid-Amerikaan erbij, volgende keer maar een Vogel, Villalobos of Tobin erbij plempen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 10 november 2005 @ 15:09:28 #92
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32149324
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:07 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik had Aril Brikha, van oorsprong Iraniër... en Manu Chao heeft Algerijns bloed... damn mijn lijst was veel te politiek correct... alleen geen Zuid-Amerikaan erbij, volgende keer maar een Vogel, Villalobos of Tobin erbij plempen.
Had je wel aboriginals dan?
  donderdag 10 november 2005 @ 15:15:12 #93
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_32149510
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:09 schreef peaceman het volgende:

[..]

Had je wel aboriginals dan?
Neuh, maar misschien dat een van de jongens van Concord Dawn wat Maori-bloed door d'aderen heeft stromen...

Bedoelde eigenlijk dat ik van elk continent wel iets had hoewel het van Chao en Brikha slechts marginaal is: Manu Chao is voor een kwart Algerijn en opgegroeid in Frankrijk, Brikha is met zijn ouders naar Zweden gevlucht en daar opgegroeid. Overigens is vrijwel hetzelfde het geval met Cristian Vogel en Ricardo Villalobos: geboren in Chili maar op jonge leeftijd naar Europa gevlucht.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_32149579
Wtf! Die kneus van een Spinvis staat er wel in maar 1 van de invloedrijkste bands op het gebied van dance (Leftfield) niet??? Kutlijst.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:19:35 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32149648
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:17 schreef PDOA het volgende:
Wtf! Die kneus van een Spinvis staat er wel in maar 1 van de invloedrijkste bands op het gebied van dance (Leftfield) niet??? Kutlijst.
Misschien ligt het eraan dat het een smaaklijst is en niet "de meest verantwoorde albumlijst ooit"
pi_32149684
Radiohead is de band bij uitstek voor proleten die denken dat ze anders zijn. Het is een band voor de 'muziekkenners' die zichzelf graag betitelen als 'alternatief'. Als Radiohead iets maakt, wat het ook is, staan ze voor in de rij om hun 'muziekkennis' weer te etaleren.

Nu wil een publiek niet per se iets zeggen over een abum. Serieus gezien is eigenlijk alleen OK Computer een goed album, maar absoluut niet van het kaliber om een nummer 1 aller tijden te zijn. Ik begrijp daarom wel dat Kamakurga het 'kwaad' ziet in een bepaalde leeftijdsgroep die op FOK! in dit soort lijstjes post. Ik denk dat hij daar een punt in heeft. Ik denk dat als je een gemiddelde trekt uit de leeftijd van alle lijstjesposters dat je inderdaad ook ergens hoog 20 uitkomt.

Nu heeft hij daar een punt mee, maar met dit soort lijstjes ontkom je niet aan mensen met gebrek aan muziekkennis. Nog sterker, de grote massa komt niet veel verder dan de oppervlakte van de alternatieve muziek (als ik me zo mag uitdrukken). Dan krijg je dus een algemeen geaccepteerd gemiddelde, het valt me wat dat betreft nog op dat Keane en Coldplay niet ook hoog vertegenwoordigd staan.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:22:51 #97
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_32149739
Wat neemt iedereen het toch weer serieus, vooral degenen die hun eigen beperkte muzieksmaak projecteren op anderen en natuurlijk ook nog de gebruikelijke 'ik heb er geen moeite voor gedaan maar toch wil ik ff lekker zeuren omdat dat kan' types zoals johannemans hierboven .
  donderdag 10 november 2005 @ 15:22:53 #98
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_32149742
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:17 schreef PDOA het volgende:
Leftism op 191 met 5 stemmen
Rhythm and stealth op 977 met 2 stemmen

Lag niet aan mij in ieder geval... Rhythm and stealth stond bij mij op 21... volgende keer zorg ik dat ik meer tijd heb om een hele top 100 in te sturen, dan staan er wat meer en betere albums tussen.
pi_32149833
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Leftism op 191 met 5 stemmen
Rhythm and stealth op 977 met 2 stemmen

Lag niet aan mij in ieder geval... Rhythm and stealth stond bij mij op 21... volgende keer zorg ik dat ik meer tijd heb om een hele top 100 in te sturen, dan staan er wat meer en betere albums tussen.
Denk het niet, want de meeste fokkers houden van alternatieve gitaarbands ipv alternatieve dance. Check de lijst maar. Maar die jankballen van Radiohead op #1, daar zakt mijn broek toch wel van af. Ik had gedacht dat de meesten hier toch wel een betere smaak hadden.
pi_32149890
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:26 schreef PDOA het volgende:

[..]

Denk het niet, want de meeste fokkers houden van alternatieve gitaarbands ipv alternatieve dance. Check de lijst maar.
Mwaw, ik zie toch nog redelijk wat "alternatieve" dance in de lijst staan hoor. Het totale gebrek aan dingen als hiphop, funk, soul, reggae etc valt me toch meer op.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')