Tuurlijk, als je die klotemuziek als urban of R&B slecht vind, en terecht, ben je gelijk een ariër...quote:Op donderdag 10 november 2005 13:00 schreef Johanneman het volgende:
De ariër album top 100 wat een in- en in-slechte lijst. Het toont maar weer dat de gemiddelde fokker totaal geen smaak heeft. Laten we vooral geen zwarte muziek goed vinden want dat is toch alleen maar naakte wijven en gangsters. Oogkleppen af mensen!!!!
Jij begon zelf over meelopers met een hype en als je mijn eerdere post omtrent JD goed gelezen hebt, weet je dus nu dat ook op hen het woord hype deels van toepassing is.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:32 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ze staan toch hoog in de lijst (-en)... misschien heeft dat te maken met die mensen die wél hun klassiekers kennen en JD gewoon hoog waarderen? Zo komt iets namelijk ook hoog in de lijst he..
Dus die moet je dan maar obligaat in je lijst gaan zetten omdat ze uit respect wel een plekje hebben verdiendquote:Op donderdag 10 november 2005 13:57 schreef Gimmick het volgende:
Op zich heeft hij wel een punt. Miles Davis, Curtis Mayfield, Marvin Gaye ... Hadden zeker een plekje verdiend.
Heb je de totaal lijst bekeken? Daar staan veel meer zwarte muziek in. Al vind ik de benaming van witte en zwarte muziek al vrij ridicuul.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:39 schreef Johanneman het volgende:
Af en toe post ik eens wat (dat is toch wel vrijblijvend hoop ik). en als ik zie dat in een album top100 slechts 1 donkerdere (echt zwart wil ik hem qua muziek niet eens noemen) artiest staat. Dan zegt dat iets over het publiek dat stemt. Wat dat betreft is deze lijst niet eens zo veel slechter dan de top2000 van radio2 of de veronica top1000.....
Ik weet helemaal niets! Jij suggereert maar wat..quote:Op donderdag 10 november 2005 14:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij begon zelf over meelopers met een hype en als je mijn eerdere post omtrent JD goed gelezen hebt, weet je dus nu dat ook op hen het woord hype deels van toepassing is.
Ik zeg ook niet dat je mijn platen in je lijst moet hebben staan, ik had het over die belachelijke hoge score voor een relatieve nieuwkomer als radiohead... waarvan nog maar allerminst duidelijk is of mensen uit alle leeftijdscatagorieën dat nu echt ook zo briljant vinden. Ws. dus voornamelijk een groot deel van de 20-ers die op internet zit, een groot deel van het fok! publiek dusquote:Trouwens waarom ken je je klassiekers niet als je hen niet hoog in je lijst hebt staan? Je kan toch ook gewoon andere bands/artiesten mooier vinden? Doet een beetje hooghartig aan, alsof jij de wijsheid in kwaliteit van muziek in pacht hebt en iemand die niet die platen in zijn lijst heeft niet. Flauwekul!
Ik suggereer niks, als je hier zou zijn, zou ik je de FEITEN laten zien. Doe toch niet zo eigenwijs.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:42 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niets! Jij suggereert maar wat..
[..]
Alle leeftijdscategorieën? Sinds wanneer is dat een criterium voor de Fok top 100? Iedereen mag meestemmen. Zoals dat bij alle lijstjes is op welke site/radiozender dan ook.quote:Ik zeg ook niet dat je mijn platen in je lijst moet hebben staan, ik had het over die belachelijke hoge score voor een relatieve nieuwkomer als radiohead... waarvan nog maar allerminst duidelijk is of mensen uit alle leeftijdscatagorieën dat nu echt ook zo briljant vinden. Ws. dus voornamelijk een groot deel van de 20-ers die op internet zit, een groot deel van het fok! publiek dus
Femke zal trots op je zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:39 schreef Johanneman het volgende:
Af en toe post ik eens wat (dat is toch wel vrijblijvend hoop ik). en als ik zie dat in een album top100 slechts 1 donkerdere (echt zwart wil ik hem qua muziek niet eens noemen) artiest staat. Dan zegt dat iets over het publiek dat stemt. Wat dat betreft is deze lijst niet eens zo veel slechter dan de top2000 van radio2 of de veronica top1000.....
Ja, ik dacht zelf aan de posities 9, 24 en 67.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dus die moet je dan maar obligaat in je lijst gaan zetten omdat ze uit respect wel een plekje hebben verdiend
okee,... heb je een bron waaruit blijkt dat de hoge waardering voor JD alleen maar te wijten is aan de opkomst van bandjes als editors of interpol?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik suggereer niks, als je hier zou zijn, zou ik je de FEITEN laten zien. Doe toch niet zo eigenwijs.
Als je nou ns niet zo eenzijdig kijkt naar deze discussie (waarbij je ook alleen maar jóu punt wilt maken), kan je misschien verkroppen dat radiohead voornamelijk door één soort publiek wordt gewaardeerd (de 20ers van fok), en dat dat niet zoveel zegt over hoe goed ze misschien in het algemeen zijn muzikaal gezienquote:Alle leeftijdscategorieën? Sinds wanneer is dat een criterium voor de Fok top 100? Iedereen mag meestemmen. Zoals dat bij alle lijstjes is op welke site/radiozender dan ook.
tja, en de inbreng van het aantal aziaten is ook nogal beperkt!quote:Op donderdag 10 november 2005 13:00 schreef Johanneman het volgende:
De ariër album top 100 wat een in- en in-slechte lijst. Het toont maar weer dat de gemiddelde fokker totaal geen smaak heeft. Laten we vooral geen zwarte muziek goed vinden want dat is toch alleen maar naakte wijven en gangsters. Oogkleppen af mensen!!!!
Rascistische oogkleppen Placebeau!quote:Op donderdag 10 november 2005 14:54 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, en de inbreng van het aantal aziaten is ook nogal beperkt!
Of de arabische inbreng!
Je wilt gewoon niet lezen wat er staat he. Je begon zelf over hypes en dat daardoor andere bands meegetrokken worden door de publiciteit. Dat is in jouw redenering dus ook met JD gebeurd, aangezien (nogmaals) die in elke recensie van Editors of Interpol terugkomen. Hard bewijs dat die invloed er is heb ik niet. Net zo min als jij die hebt bij de door jou genoemde bands.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
okee,... heb je een bron waaruit blijkt dat de hoge waardering voor JD alleen maar te wijten is aan de opkomst van bandjes als editors of interpol?
Als dat zo is (wat me sterk lijkt) vraag ik me af waarom een band als the sound niet veel hoger wordt gewaardeerd dan, want die maakten ook muziek in die lijn... en waar zijn the chameleons?
[..]
Je moet goed lezen en ook eens durven toegeven dat het misschien wel niet zo zwart-wit is als jij doet voorkomen. Als jij zegt "dat radiohead voornamelijk door één soort publiek wordt gewaardeerd (de 20ers van fok)" neem je dat aan, nergens heb je daar een gegronde reden voor. Zelf behoor ik al niet tot de door jou genoemde categorie en zo ken ik er meer. Bij concerten van de door jou zo gehate band, vind je een prettige mix van jong (-25) en oud (26-?).quote:Als je nou ns niet zo eenzijdig kijkt naar deze discussie (waarbij je ook alleen maar jóu punt wilt maken), kan je misschien verkroppen dat radiohead voornamelijk door één soort publiek wordt gewaardeerd (de 20ers van fok), en dat dat niet zoveel zegt over hoe goed ze misschien in het algemeen zijn muzikaal gezien
Ik had Aril Brikha, van oorsprong Iraniër... en Manu Chao heeft Algerijns bloed... damn mijn lijst was veel te politiek correct... alleen geen Zuid-Amerikaan erbij, volgende keer maar een Vogel, Villalobos of Tobin erbij plempen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:54 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, en de inbreng van het aantal aziaten is ook nogal beperkt!
Of de arabische inbreng!
Had je wel aboriginals dan?quote:Op donderdag 10 november 2005 15:07 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Ik had Aril Brikha, van oorsprong Iraniër... en Manu Chao heeft Algerijns bloed... damn mijn lijst was veel te politiek correct... alleen geen Zuid-Amerikaan erbij, volgende keer maar een Vogel, Villalobos of Tobin erbij plempen.
Neuh, maar misschien dat een van de jongens van Concord Dawn wat Maori-bloed door d'aderen heeft stromen...quote:
Misschien ligt het eraan dat het een smaaklijst is en niet "de meest verantwoorde albumlijst ooit"quote:Op donderdag 10 november 2005 15:17 schreef PDOA het volgende:
Wtf! Die kneus van een Spinvis staat er wel in maar 1 van de invloedrijkste bands op het gebied van dance (Leftfield) niet??? Kutlijst.
Leftism op 191 met 5 stemmenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:17 schreef PDOA het volgende:
Wtf! Die kneus van een Spinvis staat er wel in maar 1 van de invloedrijkste bands op het gebied van dance (Leftfield) niet??? Kutlijst.
Denk het niet, want de meeste fokkers houden van alternatieve gitaarbands ipv alternatieve dance. Check de lijst maar. Maar die jankballen van Radiohead op #1, daar zakt mijn broek toch wel van af. Ik had gedacht dat de meesten hier toch wel een betere smaak hadden.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:22 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Leftism op 191 met 5 stemmen
Rhythm and stealth op 977 met 2 stemmen
Lag niet aan mij in ieder geval... Rhythm and stealth stond bij mij op 21... volgende keer zorg ik dat ik meer tijd heb om een hele top 100 in te sturen, dan staan er wat meer en betere albums tussen.
Mwaw, ik zie toch nog redelijk wat "alternatieve" dance in de lijst staan hoor. Het totale gebrek aan dingen als hiphop, funk, soul, reggae etc valt me toch meer op.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:26 schreef PDOA het volgende:
[..]
Denk het niet, want de meeste fokkers houden van alternatieve gitaarbands ipv alternatieve dance. Check de lijst maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |