Het zal Gerrit terecht aan zijn reet roesten dat jij een nieuwe naam hebt verzonnen voor dat kwartje.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:16 schreef abraham het volgende:
Al enige tijd heeft de heer Kok het schandalig lage premier salaris ingeruild voor de riante inkomsten van een commerciele baan.
Nog steeds krijgt hij de schuld van een accijns verhoging op de autobrandstof. Een aantal begrotingen later waarin Zalm en Balkenende riant de kans hebben gehad het 'kwartje van Kok' terug te geven moet toch eindelijk de naam van deze heffing worden aangepast.
Aangezien zoete lieve Gerritje nog steeds per tankbeurt ruim 5 euro van mij jat heet voor mij dat ding vanaf nu Kwartje van Zalm. Het is tenslotte niet zo dat hij, in tegenstelling tot de pensionair Kok er niets aan kan doen.
Gerrit, ik tank 52 keer per jaar 50 liter autobrandstof. Dat zijn 2600 kwartjes per jaar. Sinds Balkenende 1 al gedurende drie jaar. Het eerste jaar wil ik wel bij Wim declareren. Maar nu wil ik 5200 kwartjes terug. 1300 gulden. Afgerond 580 euro. Per morgen op mijn bankrekening svp!
Het gaat mij er om dat het ding nog steeds de naam draagt van diegene die het heeft ingevoerd en niet van diegene die al jaren weigert hem af te schaffenquote:Op dinsdag 1 november 2005 00:26 schreef ixio het volgende:
Godallemachtig, nog steeds dat gezeik over een kwartje dat zo onderhand 3 generaties geleden ingevoerd is?
Kwartje van Kok al terug via investeringen in wegenquote:Op dinsdag 1 november 2005 00:27 schreef abraham het volgende:
[..]
Het gaat mij er om dat het ding nog steeds de naam draagt van diegene die het heeft ingevoerd en niet van diegene die al jaren weigert hem af te schaffen
quote:Het “kwartje van Kok” was een structurele accijnsverhoging van 8,3 eurocent (18,3 guldencent) per liter ongelode benzine en 3,18 eurocent (7 guldencent) per liter diesel en is ingevoerd met ingang van 6 juli 1991. In 2001 en 2002 is een aantal verlagingen van de accijnzen op benzine en diesel doorgevoerd. Deze zijn opgenomen in de hiernavolgende tabel.
1
2
3
4
5
6
7Benzine Diesel
Accijnsverlaging in 2001 -1,36 eurocent
Accijnsverlaging in 2002 (per 01/01) -1,04 eurocent
Accijnsverlaging in 2002 (per 01/10) -1,36 eurocent -1,403 eurocent
Hieraan ziet u, dat ten aanzien van dieselolie de accijnsverhoging in 1991 meer dan volledig is teruggedraaid.
Zoveel?quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:16 schreef abraham het volgende:
Gerrit, ik tank 52 keer per jaar 50 liter autobrandstof. Dat zijn 2600 kwartjes per jaar. Sinds Balkenende 1 al gedurende drie jaar. Het eerste jaar wil ik wel bij Wim declareren. Maar nu wil ik 5200 kwartjes terug. 1300 gulden. Afgerond 580 euro. Per morgen op mijn bankrekening svp!
Bron!quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Dat kwartje komt nooit meer terug. Ze hebben dat geld immers hard nodig. Toegeven doen ze niet maar dat zegt genoeg over het leugenachtige karakter van politici.
Dat het kwartje van Kok allang terug is. Ik geloof er echt helemaal niets van. Er vloeit maar een klein gedeelte van wat automobilisten jaarlijks betalen terug naar de automobilisten in de vorm van bijv. nieuwe wegen.
De overheid steelt het geld van de automobilisten om het vervolgens te gebruiken voor allerlei kansloze projecten.
De auto als melkkoe is een feit
Bekijk de begroting maar. Een conclusie valt snel te trekken.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:12 schreef Floripas het volgende:
Bron!
En niet aankomen met de tuf-tufclub.
Die club is allang ter ziele.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bron!
En niet aankomen met de tuf-tufclub.
Bizarre redenatie. Als je zo zuinig rijdt, betaal je nog steeds die accijns. Zou je er dan wel over mogen klagen? Verder is dat kwartje klaarblijkelijk voor dieselrijders al teruggegeven, maar dit terzijde.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:24 schreef freako het volgende:
Er stond vandaag een aardig verhaal in de NRC over het "Nieuwe Rijden". Als je een beetje je best doet, verbruik je 10-15% minder benzine. Dan heb je die 8,3 eurocent van Kok zo weer terug.
Goh, wat schuiven met kosten en baten, waar kennen we dat ook alweer van?quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:31 schreef ixio het volgende:
[..]
Kwartje van Kok al terug via investeringen in wegen
Het kabinet Balkenende-II heeft in het regeerakkoord afgesproken het ‘kwartje van Kok’ niet terug te geven aan de pomp, maar in te zetten voor investeringen in wegen, openbaar vervoer en vaarwegen.
Het Kwartje van Kok, een bedrag van 530 miljoen euro jaarlijks, wordt besteed aan het wegwerken van achterstanden in het onderhoud van wegen, de aanleg van nieuwe wegen, het verminderen van files en aan de verbetering van bereikbaarheid. Ook het onderhoud van het spoor en waterwegen wordt hiermee betaald.
Het 'Kwartje van Kok' is een verhoging van de accijns op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. De accijnsverhoging was structureel. Het kabinet heeft dit nooit bedoeld als tijdelijke maatregel.
Er waren destijds twee redenen voor de accijnsverhoging. Enerzijds was deze nodig om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Anderzijds was de maatregel bedoeld om de kosten van het autogebruik meer gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.
De accijnsverhoging bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en 7 cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel. De accijnsverhoging was een structurele maatregel. Het kabinet heeft nooit de bedoeling gehad deze maatregel voor een bepaalde tijd in te voeren.
Ja.quote:Op zaterdag 5 november 2005 03:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bizarre redenatie. Als je zo zuinig rijdt, betaal je nog steeds die accijns.
Bron weet ik niet, maar het volgende:quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bron!
En niet aankomen met de tuf-tufclub.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |