yepquote:Op woensdag 9 november 2005 19:28 schreef Steeven het volgende:
Ik dacht dat Filemon heroine niet ging spuiten maar ging roken oid?
Die bolletjesslikkers kiezen er zelf voor om dat te doen, snel even wat geld verdienen ook al heb je risico op overlijden. Daar kan ik geen medelijden mee hebben. Ook moet je bedenken dat er ontzettend veel geld in de coke-industrie omgaat, als die industrie in 1 keer stopgezet zou worden dan zou dit een grote klap voor de wereldeconomie betekenen. Waarom denk je dat er ondanks de controles nog steeds kilo's cocaïne landen binnengesmokkeld kunnen worden? Precies, omdat ze het laten gebeuren.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:11 schreef Caesu het volgende:
het viel me wel tegen dat in de uitzending over cocaïne er niet bij werd gezegd hoeveel bloed eigenlijk aan dat spul kleeft.
denk aan bolletjesslikkers, die proppen hun hele maag vol met dat spul. regelmatig gaat er iemand dood als zo'n bolletje opengaat.
vaak worden ze toch opgesloten (en dan fikt je cellencomplex af), in andere landen een langere straf of misschien wel de doodstraf.
en het meeste komt uit colombia. daar is al jaren een burgeroorlog aan de gang.
paramilitairen bestrijden guerilla. deze lui komen aan hun geld door de cocaïne en kidnapping.
als je dus fijn coke zit te gebruiken hou je deze burgeroorlog in stand.
handig bijverschijnsel van coke is dat het je onverschillig maakt.
boeit het je dus voor geen meter. helemaal als je er aan verslaafd bent geraakt.
ze zouden eigenlijk met een fair trade coke moeten komen. maar dat werkt natuurlijk alleen als coke gelegaliseerd zou worden in het land van productie en ook hier.
en of dat nou zo'n goed idee is...
ja natuurlijk doen ze het zelf die bolletjesslikkers en grote klap voor wereldeconomie? er wordt geen belasting over betaald hoor. maar natuurlijk er is veel corruptie.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:16 schreef TheGame het volgende:
[..]
Die bolletjesslikkers kiezen er zelf voor om dat te doen, snel even wat geld verdienen ook al heb je risico op overlijden. Daar kan ik geen medelijden mee hebben. Ook moet je bedenken dat er ontzettend veel geld in de coke-industrie omgaat, als die industrie in 1 keer stopgezet zou worden dan zou dit een grote klap voor de wereldeconomie betekenen. Waarom denk je dat er ondanks de controles nog steeds kilo's cocaïne landen binnengesmokkeld kunnen worden? Precies, omdat ze het laten gebeuren.
ik denk dat hij bedoelt dat er veel mensen geld verdienen met de cocaine business. maar dat het een klap voor de wereldeconomie zou zijn is onzin.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:26 schreef Caesu het volgende:
[..]
ja natuurlijk doen ze het zelf die bolletjesslikkers en grote klap voor wereldeconomie? er wordt geen belasting over betaald hoor. maar natuurlijk er is veel corruptie.
als eindgebruikelijk hou je dat wel allemaal in stand.
kunnen ze best even in de programma noemen, maar dat wordt vast te ingewikkeld allemaal voor Sofie.
Al het geld dat omgaat in de economie is relevant, of het nou drugsgeld is of geld dat legaal verdient wordt. Alle miljoenen dollars die in de coke business verdient worden, worden natuurlijk ook weer uitgegeven in "legale" bedrijfstakken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoelt dat er veel mensen geld verdienen met de cocaine business. maar dat het een klap voor de wereldeconomie zou zijn is onzin.
Dat ze het niet in het programma bespreken vind ik logisch, het gaat daar alleen over de effecten van drugs, niet hoe het gemaakt wordt of hoe het in nederland terecht komt.
tussen relevant en een klap voor de wereldeconomie zit een verschil van hierquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:35 schreef TheGame het volgende:
[..]
Al het geld dat omgaat in de economie is relevant, of het nou drugsgeld is of geld dat legaal verdient wordt. Alle miljoenen dollars die in de coke business verdient worden, worden natuurlijk ook weer uitgegeven in "legale" bedrijfstakken.
Dat vind ik idd ook raar, er zijn toch wel andere bekende nederlanders te vinden die wel een drugs gebruiken/hebben gebruikt? (en daarnaast zijn er ook al wel gasten die het zelf niet eens hebben gebruikt dus)quote:Op maandag 14 november 2005 18:10 schreef Flem het volgende:
Waarom nodigen ze dezelfde gasten twee keer uit.
ow das goed nieuws, vraag me dan wel af wat filemon nog allemaal gaat doen, of zouden ze stoppen met dat item over 2/3 wekenquote:Op maandag 14 november 2005 18:55 schreef hornage het volgende:
ze gaan door tot maandag 19 december, dan is de laatste aflevering
quote:Op maandag 14 november 2005 19:22 schreef HenkieVdV het volgende:
Vanavond onder het genot van druxxies ff kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |