abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31849701

Afgelopen vrijdag was de eerste aflevering van Masters Of Horror te zien op de amerikaanse tv. Het idee ervan is niet vernieuwend, maar wel leuk: maak een serie met korte horror-verhalen geregiseerd door grootheden uit de horror-industrie. Elke aflevering duurt zo'n 50 minuten en het zijn dus gewoon korte films.

Deze mensen zullen een verhaal regiseren:
quote:
Dario Argento (episode "Jennifer")
John Carpenter (episode "Cigarette Burns")
Larry Cohen (episode "Pick Me Up")
Don Coscarelli (episode "Incident On and Off A Mountain Road")
Joe Dante (episode "Death & Suffrage")
Mick Garris (episode "Chocolate")
Stuart Gordon (episode "Dreams In the Witch-House")
Tobe Hooper (episode "Dance of the Dead")
John Landis (episode "Deer Woman")
William Malone (episode "Fair Haired Boy")
Lucky McKee (episode "Sick Girl")
John McNaughton (episode "Haeckel's Tale")
Takashi Miike (episode "Imprint")
De eerste aflevering die is uitgezonden was Incident On And Off A Mountain Road door Don Coscarelli (bekend van de Phantasm films en Bubba Ho-Tep). Ik moet zeggen dat het een sterke eerste aflevering was. Niet vernieuwend, maar wel lekker naargeestig en mooi gefilmd. Het is duidelijk dat er voor tv-series steeds meer geld beschikbaar is.

Een aanrader dus voor de horrorliefhebbers, en misschien kunnen we in dit topic onze mening geven over de verschillende afleveringen die uitgezonden gaan worden.

de website: http://www.mastersofhorror.net/

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 31-10-2005 21:29:40 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_31849783
Ow.

Dat zou best wel eens de moeite waard kunnen zijn. Ff in de gaten houden dit.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:26:44 #3
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31849823
Nieuw vernieuwend?
...dass wir fliegen.
pi_31849902
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nieuw vernieuwend?
Hip taalgebruik he?
Ik heb het aangepast.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:30:08 #5
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31849950
Hij staat er 2 keer...
...dass wir fliegen.
pi_31850009
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hij staat er 2 keer...
Ja ik zag het toen ik het nog een keer doorlas. Kennelijk even wat kortsluiting in mijn hoofd.
pi_31850044
klinkt interessant

ken alleen de meeste namen niet
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:36:07 #8
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31850125
Maar om ze te bekijken moet je ze dus jeweetwellen?
...dass wir fliegen.
pi_31850341
Ja maar je kunt ze eenvoudig jeweetwellen. Net zoals vrijwel alle amerikaanse series. Waarschijnlijk zal de kwaliteit/sfeer wel per regiseur verschillen, maar wie weet levert het een paar juweeltjes op en komt er later nog een mooie dvd-set van.

de komende aflevering:
quote:
2. Dreams in the Witch House
Writer: Dennis Paoli, Stuart Gordon (o.a. Re-Animator)
Director: Stuart Gordon
Guest star:

Walter Gilman, a college student rents a loft in a building in the New England town of Arkham. While studying interdimensional string theory at college he is haunted by nightmares of a 17th century witch and her rat with a human face. He must prevent the death of his neighbour’s baby at the hands of these forces while it’s possible he could become the murderer himself.
pi_31850348
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:33 schreef jimjim1983 het volgende:

ken alleen de meeste namen niet
pi_31851694
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:42 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

[afbeelding]

ken deze nog wel:
Dario Argento (episode "Jennifer")
John Carpenter (episode "Cigarette Burns")
Takashi Miike (episode "Imprint")
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:30:32 #12
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31855716
Grootheden uit de horrorindustrie?
Nu ben ik niet zo bekend met horror-regisseurs, maar ik vraag me toch echt af waarom Joe Dante en zeker ene John Landis hierbij zitten.
Die zijn nu niet echt bekend vanwege hun horrorverleden.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:44:17 #13
40664 Durbin
Who knows..
pi_31856044
Ik ben wel redelijk benieuwd.

Zal de eerste aflevering eens bekijken.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:49:51 #14
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_31856148
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:30 schreef victorinox het volgende:
Nu ben ik niet zo bekend met horror-regisseurs, maar ik vraag me toch echt af waarom Joe Dante en zeker ene John Landis hierbij zitten.
John "an American Werewolf In London en Michael Jackson's: Thriller" Harris bedoel je?
True, het is verder geen hele indrukwekkende filmlijst die hij heeft, maar ik denk dat hij op basis van die 2 staaltjes gekozen is.
Er zijn gaandeweg het project ook wat namen afgevallen, waaronder George Romero, dus ik denk dat ze daarom ook wat mensen uit de kast hebben getrokken die een wat beperkte staat van dienst hebben.

Ik ben zelf het meest benieuwd naar de bijdrages van Stuart Gordon en Takaskii Miike. Tobe Hooper gaat vast weer een zeperd afleveren.
pi_31878643
INCIDENT ON AND OFF A MOUNTAIN ROAD

De eerste uit de Masters Of Horror tv serie is deze door Don Coscarelli geregisseeerde film die nogal lijkt op JEEPERS CREEPERS en consorten

Aardig maar niet echt speciaal. Angus Scrimm heeft een geinige rol

pi_31884868
Leuk, een beetje tales from the crypt achtig

Zouden deze episodes ook onze kant op komen, of moeten we weer gaan branden en piraten...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 2 november 2005 @ 00:15:28 #17
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_31884912
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:18 schreef kinky_queen het volgende:
INCIDENT ON AND OFF A MOUNTAIN ROAD

De eerste uit de Masters Of Horror tv serie is deze door Don Coscarelli geregisseeerde film die nogal lijkt op JEEPERS CREEPERS en consorten

Aardig maar niet echt speciaal. Angus Scrimm heeft een geinige rol
Ah je hebt hem gevonden. Mooi.
Ook best een mooi meissie toch in de hoofdrol?
  woensdag 2 november 2005 @ 08:01:49 #18
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_31888034
Vanavond maar even jeweetwellen ben wel benieuwd.
  woensdag 2 november 2005 @ 08:13:58 #19
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_31888110
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:30 schreef victorinox het volgende:
John Landis heeft wel an american werewolf in london gemaakt.... die toch nogal hoog staat aangeschreven bij de meeste horror liefhebbers hetzelfde geldt eigenlijk voor the howling van dante alleen vind ik an american werewolf in london beter

Lucky Mckee heeft overigens ook niet bijzonder veel gepresteerd enige wat ik van hem ken is May en die was wel aardig maar ik had liever een filmpje van Eli Roth ofzo gezien
pi_31893316
Deze eerste aflevering is inderdaad niet echt vernieuwend te noemen en heeft vooral geleend bij Jeepers Creepers, maar het heeft mij goed weten te vermaken. Een lekker naargeestig en beklemmend sfeertje en een leuke plotwending. Alleen werd de meid halverwege mij wel iets te MacGyver-ish. Ik kijk uit naar de komende afleveringen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:33:31 #21
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_31987376
De tweede aflevering is gisteren uitgezonden. Ik heb hem nog niet gekeken, maar de liefhebbers weten wat ze moeten doen.
  zondag 6 november 2005 @ 16:13:35 #22
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32027308

Zo juist de tweede aflevering gekeken. Typische Stuart Gordon horror. Dat is zowel positief als negatief. Positief is dat hij weer erg trouw blijft aan de basisprincipes van horror en een lekker mystiek en duister verhaaltje aflevert. Negatief is dat het wat gedateerd aandoet wat betreft montage/regie.
Weer een vermakelijk filmpje, maar helaas opnieuw geen absolute hoogvlieger. Op naar het volgende deel.
pi_32073577
DREAMS IN THE WITCH-HOUSE

Deze 2e aflevering uit de Masters Of Horror tv serie is sterker dan z'n voorganger

Stuart Gordon heeft eindelijk weer eens iets gefabriceerd wat ik kan waarderen, en ik kijk erg uit naar de andere afleveringen.

dinsdag 8 november 2005 @ 00:16:17 #24
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32075354
Hey Kinky, heb jij eigenlijk de Stuart Gordon versie gezien van The Pit En The Pendelum? En zo ja, hoe is die?
pi_32078102
Aflevering 2 was weer leuk, in ieder geval beter dan 1.
Zit vooral te wachten op de van Takashi Miike, die gast is zo ziek.
pi_32079048
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Hey Kinky, heb jij eigenlijk de Stuart Gordon versie gezien van The Pit En The Pendelum? En zo ja, hoe is die?
Ik vind die versie niet geweldig, eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n Gordon fan. De man heeft imho maar een paar goede films gemaakt
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:07:21 #27
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32084230
Volgende aflevering:
quote:
Originally aired: Friday November 11, 2005 on Showtime
Writer: Richard Christian Matheson
Director: Tobe Hooper
Guest Stars: Robert Englund (Twisted MC)

This story revolves around a post-apocalyptic town where re-animated corpses of friends and enemies dance on stage for the few people who survived a nuclear holocaust. Peggy a naïve girl learns of the dangers of the outside world and the sacrifices made to guarantee her survival.
Verhaal klinkt wel aardig, alleen ik heb niet zoveel vertrouwen in Tobe Hooper als regiseur. We zullen zien.
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:16:38 #28
40664 Durbin
Who knows..
pi_32103230
quote:
This story revolves around a post-apocalyptic town where re-animated corpses of friends and enemies dance on stage for the few people who survived a nuclear holocaust.

Zonet deel 2 gezien, maar veel beter als de eerste aflevering vond ik deze niet. De eerste aflevering deed meer denken aan de hedendaagse horror als Wrong Turn en dergelijke films. Terwijl de tweede aflevering wat ouder en klassieker aanvoelt. En (misschien daardoor) ook wat "pakkender" is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_32237922
Zojuist deel 3 gezien

Lekker ziek en een beklemmend sfeertje maar niet mijn definitie van horror om eerlijk te zijn. Het montage werk is op sommige punten echt STOREND hele tijd dat geknipte/distorted camera werk.

Het is opzich een leuke serie maar tot nu toe nog geen een deel dat mijn kaak op de grond deed belanden (wellicht met Takashi Miike wel)
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
  zondag 13 november 2005 @ 22:11:54 #30
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_32244091
lu
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Mij is niks gevraagd, maar ik antwoord toch.
Ik had 'm op dvd.
Zowel dvd als de film waren echter zo slecht dat ik 'm heb weggemikt.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  zondag 13 november 2005 @ 22:26:09 #31
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32244601
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:11 schreef Smots het volgende:
lu
[..]

Mij is niks gevraagd, maar ik antwoord toch.
Ik had 'm op dvd.
Zowel dvd als de film waren echter zo slecht dat ik 'm heb weggemikt.
Dat klinkt inderdaad niet als een beste film dan.
Ik vrees dat Stuart Gordon dan toch echt een regiseur is die alleen met Re-Animator een echt goede horror-film heeft gemaakt.
De oude versie van Pendelum is wat mij betreft overigens een van de leukste Vincent Price films.
pi_32244788
Heb de eerste 2 gezien, vond het beide vermakelijke filmpjes, en de 2e schijnt gebaseerd te zijn op een verhaal van H.P. Lovecraft, maar ik ben nog niet te goed op de hoogte van zijn verhalen om te weten of het een beetje klopt
pi_32264350
Uit het 'gezien' topic:

DANCE OF THE DEAD

Ladies and gentlemen, i give you...
The death of.... death...

Dit derde deel is veruit de zwakste tot nu toe. Nou heb ik de laatste 20 jaar nogal moeite met meneer Hooper (zeer zeker een talent, maar heeft het niet meer laten blijken na LIFEFORCE) en die 'flitsende' montage krijg ik alleen maar hoofdpijn van.

dinsdag 15 november 2005 @ 08:58:21 #34
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32278523
Heb gisteren de eerste twee delen gezien, deel 3 kijk ik vanavond.

Best grappig! Beetje Twilight Zone-achtig.
pi_32282489
Ik vind deel 3 nogal tegenvallen, niet echt spannend ofzo, en die snelle cuts elke 10 seconden werden ook heel irritant.
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:40:30 #36
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32283081
Wat ik al verwachtte is waarheid geworden: Hooper heeft een zeperd afgeleverd. Het begon best aardig en de aankleding is goed, maar met die belachelijke cuts lijkt het meer op een videoclip. Het lijkt alsof hij ontzettend graag modern en 'cool' wil zijn, maar hij slaat de plank volkomen mis. Ik vond het bijna zielig voor hem.
Het verhaal heeft verder ook vrij weinig om het lijf, maar met een wat rustigere opbouw had er wel wat meer ingezeten.
pi_32323712
Maaaaaaaaaar Robert Englund speelt zijn rol wel meesterlijk
pi_32324228
Pfffff, dat doettie natuurlijk al slaapwandelend
pi_32325665
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:19 schreef kinky_queen het volgende:
Pfffff, dat doettie natuurlijk al slaapwandelend
Maar bij hem moet je juist niet slapen !!!!
pi_32328026
Zonet deel 3 gezien en dat is inderdaad de slechtste van de serie tot nu toe. Het eerste gedeelte zit (te) vol met snelle cuts en stroboscopische effecten, waarna het vervolgens flink vertraagt zodra het daadwerkelijke verhaal zich ontplooit. Er zat eigenlijk weinig in de aflevering wat me aansprak; ook Robert Englund vond ik weinig bijzonder.

Op naar de vierde aflevering maar.
pi_32328525
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:20 schreef Durbin het volgende:

Op naar de vierde aflevering maar.
En dat is deze:
quote:
Originally aired: Friday November 18, 2005 on Showtime
Writer: Steven Weber
Director: Dario Argento
All Guest Stars: Harris Allan (Pete)

Jenifer is a tale of a modern-day Lolita who with her good looks and charm destroys the bodies and souls of all the men who crosses her path. Police officer Frank unfortunately saves this young girls life only to find out in this horrific twist that that no good deed goes unpunished.
Ik verwacht een nogal trage aflevering, maar dat hoeft niet persé slecht te zijn. Zeker niet na deze adhd-aflevering.
  zondag 20 november 2005 @ 15:32:27 #42
40664 Durbin
Who knows..
pi_32426453
Aflevering #4: Jenifer (Dario Argento)

Een politie-agent redt een vrouw van een doorgedraaide zwerver, maar het gezicht van de vrouw blijkt hevig misvormd te zijn. Doordat ze nergens terecht kan, neemt de politie-agent haar mee naar zijn eigen huis. Daar blijkt dat ze zich nogal "vreemd" gedraagt. Spannend is de aflevering in ieder geval niet en af en toe meende ik zelfs een komische ondertoon te bespeuren. Daarnaast ontbreekt het aan opbouw in het verhaal en is het einde halverwege al te voorspellen. Desondanks vond ik de aflevering niet slecht, maar ik had wel volledig iets anders verwacht.
pi_32434919
Uit het 'gezien' topic:

JENIFER

Dit zegt dus ook geen ene rotmoer meer

zondag 20 november 2005 @ 21:50:01 #44
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_32437056
Ik heb vandaag aflevering 2 en 3 gezien blijf het wel grappig vinden en het moest natuurlijk zo wezen dat stuart gordon een HP Lovecraft verhaal ging verfilmen (hij zou tenslotte is wat anders doen...)
ik ga zo de aflevering van Argento eens bekijken eens kijken of ie echt zo beroerd is..
  zondag 20 november 2005 @ 23:49:18 #45
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32440924
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:50 schreef AntiChrist het volgende:
Ik heb vandaag aflevering 2 en 3 gezien blijf het wel grappig vinden en het moest natuurlijk zo wezen dat stuart gordon een HP Lovecraft verhaal ging verfilmen (hij zou tenslotte is wat anders doen...)
ik ga zo de aflevering van Argento eens bekijken eens kijken of ie echt zo beroerd is..
Ja hij is echt waardeloos. Er zit totaal geen verhaalontwikkeling in en vanaf de eerste scene is duidelijk hoe het zal aflopen. 2 goede films, 2 slechte films. Hopelijk is de volgende weer de moeite waard.
  zondag 20 november 2005 @ 23:54:17 #46
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_32441050
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:20 schreef Durbin het volgende:daadwerkelijke verhaal zich ontplooit. Er zat eigenlijk weinig in de aflevering wat me aansprak; ook Robert Englund vond ik weinig bijzonder.
Heb 'm vanmorgen gekeken. En idd.. Englund deed 't leuk, maar 't boeit me niet echt. Beetje raar gedoe vond ik 't allemaal; lijken met stroomstoten laten dansen?
pi_32653159
Uit het 'gezien' topic:

CHOCOLATE

Wat een shite! Dit begint een zwaar teleurstellende serie te worden, mischien dat de episode die door John Carpenter geregisseerd is van hogere kwaliteit is

Nou ben ik toch al niet dol op het werk van MG...
  maandag 28 november 2005 @ 22:54:54 #48
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32658196
Ik heb het nieuwste deel nog niet gezien omdat ik zo teleurgesteld was over de laatste twee. Nou weet ik dat ik al die films los van elkaar moet zien, maar het neemt toch veel van de lol weg als je niet een bepaald soort kwaliteitsgarantie hebt.
Ik zal hem van de week eens kijken en dan vrees ik met grote vrees dat we het wel weer eens zullen zijn.
pi_32658635
Ik heb de aflevering sinds afgelopen weekend en heb toen uit nieuwsgierigheid even een paar stukjes bekeken, maar toen leek deze aflevering me inderdaad al niet bijster interessant.
pi_32658990
Net ep05 gezien, is dit door een "Master of horror" gemaakt ?
Ik vond het niet eens horror, ging echt nergens over, en de sfx waren ook best triest, die hand kon er niet rubberachtiger en nepper uitzien tegen het einde aan.
Ik denk dat er toch snel een goeie moet komen om de kijkcijfers te redden, want zo gaan er steeds minder mensen kijken
pi_32823652
Uit het 'gezien' topic:

HOMECOMING

Deze 6e aflevering uit de Masters Of Horror serie is beter dan de vorige maar nog steeds niet geweldig.

Ik weet trouwens ook niet waarom Joe Dante een Master is, maar dat zal wel aan mij liggen

En idd, bovenstaand grapje is ook al lang niet origineel meer...
pi_33057704
net de nieuwste gezien, DEER WOMAN

Aparte en af en toe droge aflevering van John Landis over Detective die ineens te maken krijgt met hele rare moorden (wanneer niet )
Wat me vooral opviel was de af en toe droge humor en de zeer knappe Cinthia Moura.
Hij was wel aardig, maar dat kwam meer door de humor dan de horror, dus het is nog steeds niet echt een verhaal waar ik bij een 'Master of Horror' aan moet denken ...
pi_33059459
Uit het 'gezien' topic:

DEER WOMAN

Dit 7e deel uit de Masters Of Horror serie is dan eindelijk eens een hele goede. De typische John Landis 'touch' is heel duidelijk aanwezig in wat het best omschreven kan worden als een logisch vervolg op AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON waar (niet subtiel overigens) aan gerefereerd wordt, maar dat is niet storend.

In de Indiaanse mythologie bestaat er zoiets als een hertendame, die heeft het gezicht en bovenlichaam van een goed uitziende vrouw, maar het onderstel van een hert, die mannen verleid om daarna net als de zwarte weduwe ze te vermoorden.

Een btje een goedmakertje van alle rotzooi die we gezien hebben in deze serie

pi_33060202
Fuck ik loop wel erg achter.
Maar ik ben blij dat er eindelijk eens wat positiefs gemeld wordt.
pi_33060501
quote:
Op woensdag 14 december 2005 00:07 schreef Wepeel2 het volgende:
Fuck ik loop wel erg achter.
Dat bedacht ik me ook. Moet aflevering 5 en 6 ook nog inhalen.
pi_33061022
quote:
Op woensdag 14 december 2005 00:14 schreef Durbin het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me ook. Moet aflevering 5 en 6 ook nog inhalen.
Ik heb nog steeds trauma's van dat ranzige wijf uit Jenifer.
pi_33064438
5 en 6 zou je kunnen overslaan imo
Maar ik ben het wel met kinky_queen eens dat het wel weer de goeie kant op gaat, maar ben ik d eenige die het niet echt "horror" vond ?
Het grappigste vond ik nog wel dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_33079315
Vond ik tot nu toe de derde aflevering het minst interessant; vanavond is dat overtroffen door de vijfde aflevering "Chocolat".
pi_33079731
Haha idd, dat was zeker een zinloze aflevering, die vond ik echt nix aan
  donderdag 15 december 2005 @ 21:15:20 #60
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33113940
quote:
Op woensdag 14 december 2005 00:28 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds trauma's van dat ranzige wijf uit Jenifer.
Shit idd. Wat een drama was dat.... !

Heb nu 6 en 7 binnen.. maar 's met de eerste beginnen zo.
pi_33118214
Toch wel 1 van de positieve punten uit de laatste aflevering (ook al kijkt ze een beetje boos )
  maandag 19 december 2005 @ 09:30:30 #62
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33211535
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:57 schreef dapluiz het volgende:
Toch wel 1 van de positieve punten uit de laatste aflevering (ook al kijkt ze een beetje boos )
[afbeelding]
Heeft deze aflevering nu een open eind??
pi_33212819
Mwa, niet echt een duidelijk einde
SPOILER
  maandag 19 december 2005 @ 12:49:44 #64
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33214808
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:54 schreef dapluiz het volgende:
Mwa, niet echt een duidelijk einde
SPOILER
Ah okay, thanks. Mijn avi stopte nameljik nogal abrupt.. was dus wel het eind

Wel een leuke aflevering trouwens.
pi_33231769
Uit het 'gezien' topic:

CIGARETTE BURNS

Poeh...

Ik had de moed een btje opgegeven wat John Carpenter betreft, maar de man kan nog steeds kippenvel bezorgen na z'n campy uitlatingen na IN THE MOUTH OF MADNESS waar deze nieuwe zeker op lijkt.

LA FIN ABSOLUE DU MONDE is een film met de impact van een sloperskogel op de toeschouwers, gelukkig is het kunststukje onvindbaar voor praktisch iedereen.

Udo Kier in een glansrol als steenrijke filmcollector heeft al jaren deze op zijn verlanglijstje staan en huurt iemand in die een geweldige reputatie heeft met het vinden van dit soort voorwerpen.

Blijkt nou, de film heeft zo'n uitwerking dat de toeschouwers er psychische problemen aan over houden, dit is bewezen omdat de film uiteraard gevonden word...

Carpenter's muziekkeuze is waarschijnlijk het sterkste onderdeel, net als de verassende 'gore'.

Ik betrapte mezelf op hyperventilatie en het vergeten te nemen van een screenshot.

Absoluut niet te missen voor horror/thriller fans

10
pi_33232542
Inderdaad eindelijk een echte horror aflevering, qua verhaal misschien niet al te orgineel (bepaalde film die bepaalde effecten op de kijkens heeft) maar wel een hele goeie uitwerking.
De muziek viel ook op inderdaad, ook omdat het eigelijk redelijk simpel maar effectief was, net als het bekende halloween deuntje
Over het verhaal hoef ik nix te vertellen na k_q maar ik vond dit naar mijn mening nog de beste tot nu toe.
Dit laat ook zien hoe je de snelle manier van editten op een goeie manier kan gebruiken, vooral in de film waar de aflevering over gaat (letten we even op meneer Hooper ?)
pi_33232699
Zonet Deer Woman gezien; één van de betere van de serie tot nu toe. Lekkere droge humor met een (heel) klein vleugje horror. Wel jammer dat het acteren niet altijd even overtuigend overkwam. Maar desalniettemin vermakelijk. Nou aflevering 6 nog even inhalen en dan ben ik weer zo goed als bij.
pi_33294721
Zo juist de aflevering van John Carpenter gezien. Wow. Hallucinerend, vaag, bizar, ranzig, sfeervol. Eindelijk weer een echt goede episode met een regiseur die in zijn eigen kunsten geloofd en niet geforceerd gaat doen. En natuurlijk helpt het ook wel dat het een goed script is, in tegenstelling tot bijv. Jenifer.
Ik heb nog 3 afleveringen in te halen, maar aan de reacties te lezen moet ik alleen benieuwd zijn naar Deer Woman.
  donderdag 22 december 2005 @ 08:59:03 #69
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_33299645
slecht nieuws over de DVD's...... ik dacht we krijgen wel een mooie boxset.....
quote:
TV Shows on DVD reports, "IDT Entertainment produces the Showtime series Masters of Horror (all reviews), a series of "1-hour movies" from some of the best-known directors of scary stuff. So it's no surprise that IDT-owned Anchor Bay is releasing the DVDs of this show. What might surprise you, though, is that they plan to release 1 hour-long episode/"movie" per DVD, at a cost of $16.98 SRP per release or 2-packs (and in one case, a 3-pack) for $29.98 SRP. Wow, with discounted street prices on the single-disc releases around $12-ish, for just an hour's worth of content (bonus material notwithstanding), this proves to be one of the priciest propositions in recent times for TV-DVDs! But at least all 13 episodes will come out on the various DVDs, right? Uh...so far Anchor Bay has only announced DVDs for 6 of the installments. Oh, and they're not in order...they are just all over the place." Read on for the list of releases...

So far this is what was reported via TV Shows on DVD:

March 28th
($16.98 SRP) Masters of Horror - John Carpenter: Cigarette Burns (Ep. # 8)
($16.98 SRP) Masters of Horror - Stuart Gordon: Dreams in the Witch House (Ep. # 2)
($29.98 SRP) Masters of Horror - Carpenter/Gordon 2-pack

May 9th
($16.98 SRP) Masters of Horror - Don Coscarelli: Incident On and Off A Mountain Road (Ep. # 1)
($16.98 SRP) Masters of Horror - Mick Garris: Chocolate (Ep. # 5)
($29.98 SRP) Masters of Horror - Coscarelli/Garris 2-pack

June 27th
($16.98 SRP) Masters of Horror - John Landis: Deer Woman (Ep. # 7)
($16.98 SRP) Masters of Horror - Lucky McKee: Sick Girl (Ep. # 11)
($29.98 SRP) Masters of Horror - Landis/McKee 2-pack

July 18th
($16.98 SRP) Masters of Horror - Larry Cohen: Pick Me Up (Ep. # 9)
($16.98 SRP) Masters of Horror - Joe Dante: Homecoming (Ep. # 6)
($16.98 SRP) Masters of Horror - John McNaughton: Haeckel's Tale (Ep. # 13)
($29.98 SRP) Masters of Horror - Cohen/Dante/McNaughton 3-pack

Commentary tracks will be found on the Masters of Horror - John Carpenter: Cigarette Burns DVD by story writers Scott Swan and Drew McWeeny. We don't know yet whether or not there's also a commentary track by director John Carpenter, which of course would be the commentary that viewers would actually be jonesing for.
pi_33299782
:/ Lekker geregelt dan, of ze gaan het lekker uitmelken en dan eerst deze losse uitbrengen (waarom in godsnaam ?) en dan lekker dubbel cashen door een fatsoenlijke box-set uit te brengen ...
pi_33300364
Die 2-packs zijn ook chaotisch samengesteld zeg.

Nou is het bij deze serie niet nodig om alle afleveringen op volgorde te bekijken, maar toch..
pi_33322824
Alsof er ook maar 1 aflevering is die dat geld waard is.

Deze serie is leuk als je hem compleet en wel in de 3 voor 25 bakken tegenkomt van de FRS.

ontopic

Geweldige aflevering , eindelijk eens fatsoenlijke gore erin en een in mijn ogen pracht verhaal , dat idd al wat vaker gebruikt is maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Een goede 8 waard.

Dit neemt nog steeds niet weg dat deze ep echt niet het geld waard is wat er voor gevraagd wordt.
SPOILER
SPOILER
pi_33328791
Haha ja dat met die darmen was wel lekker nasty ja
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:11:15 #74
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33427514
Vanavond even Deer Woman gezien: GEWELDIG!
Samen met de aflevering van John Carpenter vond ik dit absoluut de leukste. En oe, wat een mooie vrouw. Afgezien van die benen dan he.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:03:51 #75
40664 Durbin
Who knows..
pi_33789718
Onlangs Cigarette Burns gezien.

Absoluut de beste aflevering tot nu toe. Punt.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:56:57 #76
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33795391
Hmm ik dacht al mensen van Cinema Extreme hier tegen te komen
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
pi_33952818
Uit het 'gezien' topic:

THE FAIR-HAIRED CHILD

Een alleraardigste aflevering uit de 'Masters of Horror' televiesie serie die begint met 'och jezus niet weer ZO'N aflevering', maar wordt al snel wat campier en daardoor vermakelijker en door een bevredigend einde verovert deze aflevering de 3e plek na het briljante CIGARETTE BURNS en goede DEER WOMAN.

Door deze aflevering ben ik van plan de onvermijdelijke dvdbox te kopen

[ Bericht 1% gewijzigd door kinky_queen op 11-01-2006 21:52:33 ]
pi_33965930
Hij begon inderdaad niet sterk, leek nog niet echt op een horror filmpje inderdaad, maar johnny maakte veel goed, btw, niemand opgevallen dat het monster wel heel erg geinspireerd is door "Rubber Johnny" van Chris Cunningham ?
Vooral met die lichtgevende ogen af en toe en de drukke schokkerige manier van bewegen en het nachtzicht
Owja, en die zit ook in een kelder

Zie filmpje : http://www.wimp.com/rubberjohnny/
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:33:57 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33996687
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_34003896
*kijkt*

Aan de ene kant lijkt 1 grote box me toch leuker, maar aan de andere kant, aangezien niet welke aflevering even goed is is dit misschien wel beter ja.
Alleen ben ik zo'n dvd-freak dat ik het niet kan hebben om van een bepaalde serie maar een paar dvd's te hebben
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:32:30 #81
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34011516
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:39 schreef dapluiz het volgende:
Hij begon inderdaad niet sterk, leek nog niet echt op een horror filmpje inderdaad, maar johnny maakte veel goed, btw, niemand opgevallen dat het monster wel heel erg geinspireerd is door "Rubber Johnny" van Chris Cunningham ?
Vooral met die lichtgevende ogen af en toe en de drukke schokkerige manier van bewegen en het nachtzicht
Owja, en die zit ook in een kelder
[afbeelding]
Zie filmpje : http://www.wimp.com/rubberjohnny/
Ja moest ik ook meteen aan denken. Kan natuurlijk ook toeval zijn. Het werkte in ieder geval goed. Eerste stuk was wat voorspelbaar want natuuuuuuuurlijk was die jongen het monster, maar voor de rest leuke episode en mooi gefilmd ook.
pi_34213781
Uit het 'gezien' topic:

SICK GIRL

Ondanks dat ik de 2 dames en het torretje niet overtuigend vind is deze (milde) aflevering redelijk, en we hadden nog geen insectenaflevering, dus dat hebben we nu ook gehad

pi_34223959
Vond vooral dat bug-vrouwtje in het begin heel onduidelijk praten ook, maar misschien ligt dat aan mij
Verder wel een milde aflevering idd, niet al teveel gore en spanning eigenlijk, ik las ook ergens dat deze als een comedy-thriller werd omschreven...
  donderdag 19 januari 2006 @ 08:05:01 #84
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_34230483
Aflevering van Miike Takashi is geschrapt blijkbaar...... zonde
  donderdag 19 januari 2006 @ 08:33:22 #85
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_34230694
quote:
January 18: MASTERS OF HORROR season two update

We all knew it was inevitable that there would be a season two of IDT Entertainment’s MASTERS OF HORROR, following its successful debut run on Showtime. But who will the next round of MASTERS be? A mix of the old and new, Fango has learned. Creator/executive producer Mick Garris confirms that John Landis, Stuart Gordon, Joe Dante, Tobe Hooper, John Carpenter and himself will be back to helm more segments of the critically praised anthology.

Regarding directorial newcomers, “Brad Anderson [pictured] is one of the new faces on board this time,” Garris reveals. “I’m a huge fan of his SESSION 9 and THE MACHINIST. We’re trying to lock up several others, but schedules this year are increasingly difficult to coordinate. We hope to have Guillermo del Toro and Rob Zombie on board as well.” Both del Toro and Zombie could not squeeze in MASTERS gigs last time.

Of season two’s writers, PICK ME UP’s David J. Schow just completed his adaptation of the John Farris story “I Scream, You Scream, We All Scream for Ice Cream,” while CIGARETTE BURNS’ Drew McWeeny and Scott Swan will collaborate on a new teleplay for Carpenter again. Horror author Graham (THE MANITOU) Masterton’s “Anti-Claus” has also been optioned (see previous item here), while DREAMS IN THE WITCH-HOUSE’s Stuart Gordon and fellow H.P. Lovecraft scholar/co-author Dennis Paoli have another classic author in mind for their MASTERS follow-up. “We are doing THE BLACK CAT,” Gordon tells Fango, “ideally with Jeffrey Combs playing Poe! We are excited to be back, as MASTERS OF HORROR is a groundbreaking show.”

And the news gets even better. “Clive Barker is writing an original screen treatment, which I will adapt and possibly direct,” adds Garris, who tackled Barker’s “Haeckel’s Tale” to close out the first batch of MASTERS episodes. “I also wrote another script called THE V WORD, which is an original.” Regarding MASTERS OF HORROR’s future, Garris concludes, “All we really want to do is give voice to the best people in the horror genre and make the best fright films possible. We truly want to continue to stretch the envelope and do the kinds of things that go beyond the commonplace mall-cinema fare.”

Check out FANGORIA’s ongoing MASTERS OF HORROR coverage in issues #249-251 (on sale through March), and watch this site for exclusive chats with Schow and HAECKEL’S TALE director John (HENRY) McNaughton soon. —Tony Timpone
pi_34232510
Jeffrey Combs Clive Barker
Hoop ook dat John Carpenter weer een leuk verhaal te verfilmen krijgt, Cigarette Burns was een van de beter afleveringen
pi_34233066
Don Coscarelli zou van mij ook nog wel een keer terug mogen komen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:49:25 #88
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_34233437
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:36 schreef Durbin het volgende:
Don Coscarelli zou van mij ook nog wel een keer terug mogen komen.
Yep en dan wel met bruce campbell in de hoofdrol verder zou ik Kitamaru, Takashi, Cronenberg, yuzna, raimi ook wel eens wat willen zien doen
pi_34233767
Raimi inderdaad, met dan de humor van ED2
pi_34248956
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:05 schreef AntiChrist het volgende:
Aflevering van Miike Takashi is geschrapt blijkbaar...... zonde
pi_34250542
Takashi Miike's 'MASTERS' Will Not Air!
07:45 PST | Gorefan
NYTimes.com reports that the Showtime cable network is saying that the broadcast of "Imprint," the penultimate episode of its 13-part anthology series "Masters of Horror," has been cancelled.

Originally scheduled to have its premiere on Jan. 27, "Imprint," directed by the Japanese filmmaker Takashi Miike, will be replaced by "Haeckel's Tale," an adaptation of a short story by Clive Barker directed by John McNaughton ("Henry: Portrait of a Serial Killer"). All references to "Imprint" were removed from the Showtime Website, though a trailer for the episode remains up on the "Masters of Horror" Website.

"I think it's amazing, but it's even hard for me to watch," said Mick Garris, the creator and executive producer of the series. "It's definitely the most disturbing film I've ever seen." It will now be released directly to the DVD market through IDT's home video subsidiary, Anchor Bay Entertainment, along with the rest of the episodes in the series. No date has been announced.

Ik kan die trailer niet vinden, op de officiele site issie niet availeble, iemand anders wel ?
pi_34251252
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:17 schreef dapluiz het volgende:
Takashi Miike's 'MASTERS' Will Not Air!
07:45 PST | Gorefan
NYTimes.com reports that the Showtime cable network is saying that the broadcast of "Imprint," the penultimate episode of its 13-part anthology series "Masters of Horror," has been cancelled.

Originally scheduled to have its premiere on Jan. 27, "Imprint," directed by the Japanese filmmaker Takashi Miike, will be replaced by "Haeckel's Tale," an adaptation of a short story by Clive Barker directed by John McNaughton ("Henry: Portrait of a Serial Killer"). All references to "Imprint" were removed from the Showtime Website, though a trailer for the episode remains up on the "Masters of Horror" Website.

"I think it's amazing, but it's even hard for me to watch," said Mick Garris, the creator and executive producer of the series. "It's definitely the most disturbing film I've ever seen." It will now be released directly to the DVD market through IDT's home video subsidiary, Anchor Bay Entertainment, along with the rest of the episodes in the series. No date has been announced
Huh wat vaag. Waarschijnlijk vindt de omroep het dus gewoon te extreem. Maar die aflevering van Argento was ook vrij bloederig.
Hoe dan ook:
pi_34256258
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:17 schreef dapluiz het volgende:
Ik kan die trailer niet vinden, op de officiele site issie niet availeble, iemand anders wel ?
Ik was ook al aan het kijken, maar bij mij is ie ook "not available".
pi_34265237
'te extreem'

echt hoer op met die term. De halve MOH serie bestaat uit meer uit 'erotiek' dan uit horror. Vooral met de eerste paar afleveringen zat ik met het gevoel van: erotiek is 'extremer' dan iemand die volledig uit elkaar gerukt wordt.

Dit wordt gelukkig in latere afleveringen wel 'gelijk getrokken' in de zin dat er meer (goede) gore aan te pas komt.

Het concept van deze serie is opzich tof. Laat (bijna) gerespecteerde horror regisseur dan wel auteur in een uur tijd zijn ding doen , en nog wordt het finaal verneukt.

Er zitten/zaten sterke afleveringen tussen maar ook een hoop 'b' materiaal waar ik mijzelf echt ONTZETTEND aan heb lopen ergeren. Dit is opzich niet erg , ik bedoel iedere auteur/regisseur heeft zijn eigen visie op een verhaal, maar aub ga dan geen dingen schrappen omdat ze te extreem zijn.

Ik zat JUIST op de ep van Miike te wachten gezien zijn vorige werk , een over the top horror story met echt over the top geweld/horror zou mij juist eens verbazen.

Maar nee , het wordt uitgezonden en omdat (althans hier ga ik vanuit) een paar zwakhartige mensen die deze kunstvorm niet aankunnen moeten klagen gaat het niet door.

Ik vond MOH leuk..een orgineel idee...maar helaas de ideen van zowel de schrijvers als de regisseurs worden weer gebonden (zoals vrijwel altijd in amerika) aan het 'het is te erg effect'

Het schrappen van de Takashi ep bewijst voor mij wel weer genoeg
pi_34304317
In Nederland komt Takashi iig wel op dvd uit.
De trailer van Imprint is nog niet te downloaden op de Nederlandse Masters of Horror site, maar van 8 anderen wel (ook voor op een video-iPod)
http://mastersofhorror.nl/trailers.html en http://mastersofhorror.nl/downloads.html
pi_34362107
Uit het 'gezien' topic:

PICK ME UP

Geen onaardige aflevering van genrefavoriet Larry Cohen, met een voor Cohen standaard zwak script

Goed om Moriarty weer eens in een horror te zien waarin hij lekker over-the-top mag akteren

zaterdag 28 januari 2006 @ 18:39:07 #97
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_34556098
Leuk wel vond ik 'm, "Pick Me Up". Is dit nu de eerste "menselijke" aflevering eigenlijk ?
pi_34583090
Uit het 'gezien' topic:

HAECKEL'S TALE

Laatste aflevering uit de Masters Of Horror serie, althans van het eerste seizoen omdat Miike Takashi's episode niet word uitgezonden op tv vanwege een te hoge gruwelijkheidsgraad

Erg vermakelijke aflevering die bijna Hammer achtig aanvoeld met alle elementen die in een goede horror horen

maandag 30 januari 2006 @ 15:17:45 #99
40664 Durbin
Who knows..
pi_34614387
Aflevering #09: Fair Haired Child
Goede aflevering over een meisje dat ontvoerd wordt en in een kelder bij een vreemde identiteit wordt gestopt. Zeker één van de betere afleveringen, waarin William Malone zijn "shockmotion" uit House on the Haunted Hill herhaalt.

Aflevering #10: Sick Girl
De laatste twee afleveringen waren goed, maar dan krijg je weer zoiets. Een bioloog krijgt een vreemd, exotisch insect toegestuurd, welke haar vriendin infecteert. De hoofdrolspeelster is hoogst irritant, terwijl cult-actrice Misty Mundae ook al niet zo'n begenadigd actrice is. De laatste paar minuten zijn ok, maar de rest is absoluut flutloos.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:05:27 #100
40664 Durbin
Who knows..
pi_34639697
Aflevering #12 - Haeckel's Tale
Redelijke aflevering; niet heel bijzonder, maar toch wel vermakelijk.

Nu moet ik alleen aflevering 11 nog, voordat ik een eindoordeel kan geven.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:51:02 #101
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34872932
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:05 schreef Durbin het volgende:
Aflevering #12 - Haeckel's Tale
Redelijke aflevering; niet heel bijzonder, maar toch wel vermakelijk.
Sluit ik me bij aan. De effecten waren af en toe wat knullig, hoewel ik niet uitsluit dat men dit bewust heeft gedaan om de jaren 70 horror-sfeer wat aan te dikken.
Weer een erg mooie dame in de hoofdrol overigens.
pi_34902463
Let the screaming start! IDT and Anchor Bay Entertainment present the DVD premiere of “MASTERS OF HORROR” -- THE JOHN CARPENTER AND STUART GORDON FEATURES in Separate Editions or a Two-Pack Set March 28, 2006I

TROY, MI – When night overtakes day, when dreams morph into nightmares, when terror conquers reason, you will find them…lurking in the movies, on the airwaves and now in your DVD player. From the creative minds behind some of the most horrifying and groundbreaking cinema of all time comes…the “Masters of Horror!” IDT Entertainment’s Anchor Bay Entertainment – a leader in horror DVD programming – announces the March 28, 2006 DVD debut of two features from the critically acclaimed “Masters of Horror” film anthology. These bloodcurdling tales – “Cigarette Burns” directed by John Carpenter (“Halloween,” “The Thing,” “They Live”) and “Dreams in the Witch House” directed by Stuart Gordon (“Re-Animator,” “Pit and the Pendulum,” “Dolls”) – are also loaded with hours of bonus supplements to please the horror faithful and neophytes alike.

Each DVD package boasts original art from renowned genre artists Jeremy Caniglia, Ashley Wood and Ben Templesmith and includes a limited edition collectible trading card. SRP is $16.98 for each edition, with the “Masters of Horror Carpenter/Gordon 2-Pack” priced at $29.98 SRP. Pre-book is January 28, 2006.

“Our goal has always been to present the best horror catalog for home entertainment consumers,” says Anchor Bay Entertainment President and CEO Ted Green, “and with ‘Masters of Horror’ we are presenting the very best directors working in the field.”

“Masters of Horror” had its genesis in a series of bi-monthly informal dinners attended by some of the horror genre’s most respected directors. Premiering on the Showtime cable network in October 2005 to critical and public acclaim, “Masters of Horror” elevates the anthology to a completely new – and unnerving – level of storytelling. Each one-hour film stands alone as an exercise in terror, written and directed by some of the genre’s leading practitioners.

In John Carpenter’s “Cigarette Burns,” written by Drew McWeeny and Scott Swan, film “detective” Kirby Sweetman (Norman Reedus) is hired by a mysterious patron (Udo Kier) to track down the only known existing print of “Le Fin Absolue du Monde,” or “The Absolute End of the World,” a film shown only once and rumored to have driven its audience into a homicidal rage. (“Cigarette Burns” refer to the momentary dots that appear at the top right hand corner of a film print to indicate reel changes.) As Kirby’s investigations go deeper and deeper into the film’s reputation and actual history, he discovers a cinematic conspiracy that stretches from life to death and from Heaven to Hell.

Stuart Gordon’s “Dreams in the Witch House” cements Gordon’s reputation as a leading dramatizer of the horror literature of H.P. Lovecraft. Adapted from Lovecraft’s short story by Gordon and his frequent collaborator Dennis Paoli, “Dreams” spins the strange tale of college student Walter Gilman (Ezra Godden) who rents an attic room in a quaint but dilapidated building. Studying interdimensional string theory, Walter soon becomes haunted by nightmares involving witches, supernatural animals and even Satan himself. When Walter accidentally uncovers the gateway to a parallel universe, he starts to lose his grip on reality and begins to suspect that he might be an unwitting pawn in a satanic ritual that demands the life of his neighbor’s infant!

Horror.com declared “Scary and sexy, ‘Masters of Horror’ grabs you by the throat and doesn’t let go,” while Entertainment Weekly gave the series an “A-“ and The Horror Channel exclaimed “Horror is a dish best served terrifying and the Masters have provided us with a feast!"

Anchor Bay Entertainment has created extensive bonus materials for each DVD release of “Masters of Horror,” assembling and presenting never-before-seen value-added features, behind-the-scenes supplements and extras available on DVD and DVD-ROM that provide hours of chilling insights.

JOHN CARPENTER’S CIGARETTE BURNS offers such features as:

· Widescreen Presentation (1.77:1), enhanced for 16x9 TVs
· Dolby Digital 5.1 Surround Sound
· “Celluloid Apocalypse: An Interview with John Carpenter”
· Behind The Scenes: The Making of Cigarette Burns
· Audio Commentaries with director John Carpenter and writers Drew McWeeny & Scott Swan
· Trailers
· Still Gallery
· John Carpenter Bio
· Original Screenplay (DVD-ROM)
· Screen savers (DVD-ROM)

STUART GORDON’S DREAMS IN THE WITCH HOUSE includes the following value-added extras:

· Widescreen Presentation (1.77:1), enhanced for 16x9 TVs
· Dolby Digital 5.1 Surround Sound
· “Dreams, Darkness and Damnation: An Interview with Stuart Gordon”
· Behind The Scenes: The Making of Dreams in the Witch House
· SFX: Meet Brown Jenkin
· Audio commentary by writer/director Stuart Gordon, Actor Ezra Godden and DVD Producer Perry Martin
· Trailers
· Still Gallery
· Storyboard Gallery
· Stuart Gordon Bio
· Original Screenplay (DVD-ROM)
· “Dreams in the Witch House” by H.P. Lovecraft (DVD-ROM)
· Screen savers (DVD-ROM)

Anchor Bay Entertainment is promoting “Masters of Horror” on DVD with a multi-level marketing campaign including national television, genre/industry print advertising and a partnership with national cable network American Movie Classics. Additionally, the film will be cross-trailered on upcoming Anchor Bay DVD releases.

Anchor Bay Entertainment is a recognized name in home entertainment. The company offers an expansive selection of award-winning, notable theatrical films including “Time Bandits” and “Halloween,” classic television programming such as “Roseanne,” “3rd Rock from the Sun,” “Three’s Company,” “Highlander” and much of the Stephen J. Cannell library, traditional children’s fare featuring the ever-popular Thomas & Friends collection and Mister Rogers Neighborhood, the impressive Manga anime line and chart-topping fitness titles including the "Crunch" and "For Dummies" series. Anchor Bay Entertainment is aggressively developing a wide range of original programs and concepts in addition to licensing existing brands and films.

Anchor Bay Entertainment is a subsidiary of IDT Entertainment. IDT Entertainment is a vertically integrated entertainment company that develops, produces, and distributes proprietary and licensed entertainment content.
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:44:06 #103
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_36869134
IMPRINT

Deze gebannede aflevering van de 'Masters Of Horror' serie is pittig. Takashi Miike's aflevering heeft veruit de meest sadistische momenten (iets waar ik over het algemeen niet zo gecharmeerd van ben, buiten het feit dat het me weinig doet) uit de serie.

Hij kon mij eigenlijk weinig boeien

pi_36875257
Is die al te "importeren" dan ?
  woensdag 12 april 2006 @ 07:31:10 #105
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_36877705
ik baal eigenlijk best wel flink dat ze niet gewoon een boxset ervan uitbrengen......
pi_36879450
quote:
Op woensdag 12 april 2006 07:31 schreef AntiChrist het volgende:
ik baal eigenlijk best wel flink dat ze niet gewoon een boxset ervan uitbrengen......
Heb nu de 1ste 3 dvds van Masters of Horror. zie dat er in totaal 6 van zijn nog 3 te gaan dus helaas nog geen tijd gehad om ze te kijgen maar ben erg benieuwd de screenies zien er veel belovend uit
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  woensdag 12 april 2006 @ 13:33:04 #107
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_36885093
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:59 schreef metalheadBOC het volgende:

[..]

Heb nu de 1ste 3 dvds van Masters of Horror. zie dat er in totaal 6 van zijn nog 3 te gaan dus helaas nog geen tijd gehad om ze te kijgen maar ben erg benieuwd de screenies zien er veel belovend uit
ik wacht wel even op de R2 UK boxset
pi_36885547
Ik ben na een paar afleveringen afgehaakt. Wat een troep, zeg.
pi_36886029
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:25 schreef dapluiz het volgende:
Is die al te "importeren" dan ?
Ben er al mee bezig
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:01:34 #110
40664 Durbin
Who knows..
pi_36986743
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:44 schreef kinky_queen het volgende:
IMPRINT

Deze gebannede aflevering van de 'Masters Of Horror' serie is pittig. Takashi Miike's aflevering heeft veruit de meest sadistische momenten (iets waar ik over het algemeen niet zo gecharmeerd van ben, buiten het feit dat het me weinig doet) uit de serie.

Hij kon mij eigenlijk weinig boeien

[afbeelding]
Vanavond deze aflevering ook gekeken en daarmee het eerste seizoen gecompleteerd. Dit vond ik ook meteen de zwaarste aflevering uit de serie en ik kan me best voorstellen dat men in USA niet aandurft om deze te uit te zenden. De aflevering bevat inderdaad een aantal aardig sadistische scenes en de scenes met de foetussen maken het zeker niet minder naargeestig. Nee, dit is geen aflevering waar ik gecharmeerd van ben.
pi_36988781
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:47 schreef Nywuob het volgende:
Ik ben na een paar afleveringen afgehaakt. Wat een troep, zeg.
your loss
  zondag 14 mei 2006 @ 19:09:19 #112
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37822366
Ow ja, ik heb die van Carpenter en Coscarelli nu ook gezien, dat schijnen ook 2 van de beteren te zijn?

Ik vond ze iig. wel leuk, al vond ik die film in de film bij Carpenter nogal veel op de doorsnee Marilyn Manson videoclip lijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 15 mei 2006 @ 01:05:17 #113
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_37834214
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ow ja, ik heb die van Carpenter en Coscarelli nu ook gezien, dat schijnen ook 2 van de beteren te zijn?
Jupz. Deer Woman en Fair Hared Child zijn ook wel de moeite waard. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik Deer Woman nog een stukje leuker vind dan Fair Hared Child. Dreams in the Witch House is ook een erg amusante aflevering.
En dan heb je eigenlijk de afleveringen die echt de moeite waard zijn wel gehad.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:05:25 #114
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37859580
Heb er nou een paar gezien tijdens de afff, maar die episodes lijken toch erg op episodes van the twilight zone ofzo.. wel leuk, maar eng, horror..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:35:41 #115
40664 Durbin
Who knows..
pi_43072505
Inmiddels is seizoen 2 van de Masters of Horror-serie van start gegaan, waarbij Tobe Hooper de eer heeft om met zijn aflevering The Damned Thing het seizoen te beginnen. In deze aflevering speelt Sean Patrick Flanery een sherrif wiens vader vroeger plotseling is doorgeslagen, vervolgens zijn eigen vrouw vermoordde om daarna zelf door mysterieuze krachten om het leven te worden gebracht. Terwijl de sherrif jaren later nog met zijn verleden worstelt, lijkt hetzelfde weer te gebeuren in het dorp.

Tobe Hooper was in seizoen één verantwoordelijk voor het inspiratieloze Dance of the Dead, dat ik persoonlijk rekende tot één van de slechtste afleveringen van het seizoen. In dat opzicht heeft Hooper zich met deze aflevering goed gerevancheerd. Het verhaal wordt best interessant gebracht en mede dankzij de incidentele scenes met voldoende gore, hoefde ik weinig moeite te doen om mijn aandacht erbij te houden. Persoonlijk ben ik dan weer niet zo gecharmeerd van het overduidelijke gebruik van veel special effects, zoals op het einde, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Zelf vind ik het afbreuk doen aan de sfeer die in de 40 minuten daarvoor is opgebouwd. Maar goed, desondanks een vermakelijk begin van een nieuw seizoen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Durbin op 30-10-2006 17:42:31 ]
  zondag 19 november 2006 @ 21:56:06 #116
40664 Durbin
Who knows..
pi_43699553
Inmiddels is het tweede seizoen ruimschoots onderweg en zijn afleveringen twee tot vier inmiddels ook op tv vertoond. Daarvan gaat aflevering twee, Family van John Landis, over een jong echtpaar dat in een nieuwe buurt gaan wonen. Wat zij echter niet weten is dat hun buurman regelmatig iemand vermoord en deze vervolgens behandelt als een levend familielid. In principe niet zo'n geweldige aflevering, maar de verrassende twist maakt dat de aflevering wel blijft hangen.

Aflevering drie, The V Word van Ernest R. Dickerson, begint met een tweetal studenten dat voor een avondje vermaak, inbreekt bij de plaatselijke mortuarium, met als doel om ooit in hun leven een dood persoon te hebben gezien. Aldaar zoeken ze een kennis die plots verdwenen lijkt te zijn, om later één van de dode mensen tot leven te zien komen. De aflevering begint erg sterk en even heb ik het idee dat dit één van de beste afleveringen zou kunnen zijn. Maar zodra het karakter van Michael Ironside in beeld komt, is meteen de hele sfeer weg en daalt het niveau erg snel. Overigens vond ik Dickerson een verrassende naam in deze serie, gezien het gebrek aan horror-materiaal in zijn carrière

Aflevering vier, Sounds Like van Brad Anderson, heeft in principe heel weinig met horror te maken. We volgen een afdelingsmanager, wiens gehoor zich op een absurde wijze ontwikkelt, waardoor hij onder andere stappende geluiden van een vlieg kan horen. Al snel begint hij door te draaien, mede dankzij schuldgevoel omtrent zijn zoontje die in een coma ligt. Zoals gezegd past deze aflevering beter thuis in de Twilight Zone dan bij de Masters of Horror. Daarnaast is de aflevering te lang om te boeiend te blijven.

De volgende in de serie is Pro-Life van John Carpenter; vorig seizoen goed voor de beste aflevering van de gehele serie tot nu toe, Cigarette Burns. Ik ben benieuwd!
  maandag 20 november 2006 @ 22:59:35 #117
27648 Weakling
available in strong mint
pi_43732511
Hmm, als ik zo je beschrijvingen van seizoen 2 lees, dan is het tot nu toe niet echt geweldig. Jammer, want seizoen 1 vond ik wel erg goed. Nou ja, ik moet er nog 4 zien (ja ja ik ben laat). In seizoen 1 zaten ook wel wat missertjes, "Sick girl" kon me niet echt boeien bijvoorbeeld en "Pick me up" vond ik ook maar zo-zo, maar over het algemeen ben ik er tot nu toe zeer zeer tevreden over de kwaliteit. Erg jammer om te horen dat het tweede seizoen het niet lijkt voort te zettten.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:03:58 #118
40664 Durbin
Who knows..
pi_43734773
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:59 schreef Weakling het volgende:
Erg jammer om te horen dat het tweede seizoen het niet lijkt voort te zettten.
Seizoen één had ook zijn hoogte- (Cigarette Burns/Fair-Haired Child/Incident..) en dieptepunten (Dance of the Dead/Chocolate), maar over het algemeen vind ik tot nu toe het eerste seizoen wel sterker inderdaad.
pi_43799643
Oh, er is een box van? Ik koop die dvd's dus los

Imprint en Dreams in the witch house vind ik tot nu toe erg goed.
Deer woman vond ik dan weer niks. En Jenifer viel ook een beetje tegen. (Ik heb wel net Shadows/Tenebre gekocht voor 5 euro!)
pi_47549142
Je kunt het gehele eerste seizoen van Masters of Horror online bekijken via http://www.maxx-xs.nl/mini/horror.php
Bij elke 3 films die je huurt krijg je een Masters of Horror t-shirt kado!
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:16:04 #121
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_47553412
iemand die box met seizoen 1 eigenlijk ergens in de winkel gezien?
pi_49660149
Laatst toevallig op een site terecht gekomen waar de afleveringen te zien zijn, kende de serie nog niet, maar er zitten echt wel een paar leuke tussen
De afgelopen nachten elke keer een aflevering gekeken, maar toen ik gisteren nacht chocolate aan het kijken was dacht ik , nee dit word waarschijnlijk niks , dus ondertussen maar even op fok kijken of er al een topic over de serie is, ja dus, en inderdaad chocolate zwaar afgekraakt hier, die dus maar ff overgeslagen.

Door de reacties hier zeer benieuwd naar de John Carpenter episode, gisteren gezien en idd die was top

Snap alleen niet waarom die aflevering van Jenifer hier zo slecht beoordeeld is, dat was er juist eentje waardoor ik toch de andere episodes wil gaan kijken, moest zelfs m'n nachtlampje er weer bij aanzetten .

Iemand nog een aanrader voor vannacht?

O'ja geen info over het verhaal liever, alleen het nummer of de naam van de episode
Niet zo hardcore...
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:00:16 #123
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_49715259
ik haak ook af met deze serie

wellicht dat ik er andere mensen blij mee kan maken...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_59551987
Seizoen 3 is nu bezig en is toch wel erg vermakelijk. Minder gore natuurlijk nu het op NBC is, dat is wel jammer.

Nieuwe schrijvers, nieuwe regisseurs, nieuwe titel zelfs (Fear Itself) beloven een frisse herstart.

John Dahl ("Joy Ride," "The Last Seduction")
Larry Fessenden ("The Last Winter," "Wendigo")
Rupert Wainwright ("The Fog," "Stigmata")
John Landis ("An American Werewolf in London")
Darren Bousman ("Saw II, III and IV")
Ronny Yu ("Freddy vs. Jason," "Bride of Chucky")
Brad Anderson ("The Machinist")
Breck Eisner (upcoming Universal Pictures film "Creature from the Black Lagoon")
Mary Harron ("American Psycho")
Stuart Gordon ("Re-Animator")
Ernest Dickerson (NBC's "Heroes")

ZItten een paar leuke tussen. Volledige lijst met regisseurs, schrijvers en acteurs per aflevering hier.
pi_59603072
Volg jij het ook Symer? Gezellig! Welke vind jij tot nu toe de beste aflevering? Ik vond de eerste wel erg goed, met die vampier. Heerlijk sfeertje daar.
pi_59603098
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:12 schreef Symer het volgende:
Volg jij het ook Symer? Gezellig! Welke vind jij tot nu toe de beste aflevering? Ik vond de eerste wel erg goed, met die vampier. Heerlijk sfeertje daar.
Die eerste vond ik maar zo-zo, niet echt bijzonder eng ofzo. Ik vind de derde tot nu toe de beste. Dat is net een nachtmerrie waar je maar niet uit wakker wordt. Bij dat einde had ik echt zoiets van shiiiit, dat meen je niet!
pi_59762160
What the fuck is dit nou weer?!

In Sickness and in Health was verreweg én met afstand de slechtste prut die ik ooit waar dan ook gezien heb

Gewoon 45 minuten lang een saaie bruiloft volgen en dan 1 magere twist aan het einde, niet te filmen dit

De afl van volgende week kan alleen maar honderd keer beter zijn, dus kijk ik daar weer vrolijk naar uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')