abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31935121
2 weken is best snel hoor, bij mij zit het tussen 1 week en 3 weken in... soms worden openstaande gaatjes onder je neus verkocht, dat jij er op klikt en dat iemand anders dan net iets eerder was. Kijk je moet het zo zien, de grote rijscholen kopen bulkpakketten op, en waar ze dan niet vanaf komen gooien ze dan 1 a 2 weken van te voren weer in de verkoop, en dat is de manier waarop ik herexamens plan.
Jij h ebt wel erg pech gehad met je examens hoor.. maar denk maar zo, drie maal scheepsrecht. Kun je mooi in een keer slagen
Never trust a squirrel, it's just a rat in cuter outfit.
pi_31935224
Ik heb les gehad bij een grote rijschool, die ermee adverteert dat ze examens groot inkopen blablablablabla...dan is 9 weken wachten toch best veel?
Ach, ik heb het, ik klaag niet, maar ik klaag toch stiekem wel een beetje .
pi_31935564
Ik vind negen weken wachten ook erg veel... Maarja.. ik weet niet, mischien hadden ze problemen. Ik heb alleen het idee dat ik soms veel sneller kan zijn met mijn examens omdat grote organisaties zich ook logger bewegen, als ik thuis kom tussen de middag koop ik namelijk meteen een nieuw examen. Maar bij een grote rijschool moet het eerst doorgegeven worden, dan word het genoteerd, dan blijft het wel een paar dagen liggen, en dan koopt iemand een nieuwe. Omdat ze zoveel klanten hebben natuurlijk. Het is net waar je voor kiest.. veel mensen denken dat grote rijschool inderdaad sneller zijn, maar dat valt vaak vies tegen.
pi_31935592
En ook, als jij negen weken moet wachten , neem je vast nog wel een paar extra lessen. Kaching
pi_31935730
Ik had stiekem ook een beetje het idee dat het daarmee te maken had ja, maargoed, stel dat ik minder lessen gehad had, en niet geslaagd was, ach, misschien was het wel beter zo. 'k zal het nooit weten .
Ik had eigelijk niet eens voor deze rijschool gekozen, maar voor een kleinere, maar die vonden dat ik tever weg woonde van hun rijschool, en dat lieten ze me 6 weken na m'n inschrijving weten. Ook leuk. Toen ben ik bij deze terecht gekomen, waar ik verder ook best tevreden over ben hoor, in ieder geval over de instructeur, de rest heb ik niks mee te maken gehad.

Leuk detail van de rijschool waar ik eerst bij wilde gaan lessen is dat ik ze nu zeker 3x per dag door de straat zie rijden hier. Was vast te ver weg, inderdaad.
pi_31935793
haha, misschien hadden ze het toen wel te druk. Er is nu aardig werk te kort op sommige plaatsen. Maar ik vind het niet kunnen dat ze dat zes weken na je aanmelding weer afbellen. Zo hoort dat niet.
pi_31935957
Dat vind ik ook wel lastig.... Als je je inschrijft bij een rijschool moet je nog maar hopen dat je een beetje een relaxede instructeur krijgt....
pi_31936015
Ik heb een eenmanszaakje dus ik ben alleen.. maarja ik ben gewoon super aardig

Maar als je bij een rijschool komt met meerdere instructeurs en het klikt niet met eentje dan kun je altijd vragen om een andere. En als je een rijschool als de mijne kiest, kun je er ook altijd over praten. Bijv. als je wilt dat iets op een andere manier gebracht wordt kun je dat gewoon zeggen. Alles is bespreekbaar, en dit hoort het ook te zijn.
pi_31937027
ik kan niet kiezen hoe moet je nou beslissen waar je gaat lessen als je van al die rijscholen alleen maar de naam kent En overal een proefles is ook niet te doen

* Repeat gaat denk ik gewoon maar wat prikken
pi_31937187
ik heb gewoon zelfde rijschool ( eenmansbedrijfje) genomen als me broer, en geen idee hoe hij op die rijschool is gekomen
pi_31937944
Ik had gekeken op de site van cbr naar de slagingspercentages en hoe groot de rijschool was, op advies van veel mensen gezocht naar een kleine rijschool.

lijstje gemaakt, beetje rond gevraagd nog, positief verhaal van iemand over 1 school van mn lijstje dus gelijk die maar gebelt. Tot noch toe heel relaxt. Morgen 'mag' ik weer (yes) 3e les pas hoor.. eens per week lessen is klote, duidelijk wat meer afspraken maken na mn stage (na volgende week )

donderdag 3 november 2005 @ 20:32:08 #187
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_31938175
Ik heb eigenlijk gewoon beetje rondgevraagd naar persoonlijke meningen van mensen, en of een 10 weekse cursus mogelijk was. Ik kon niet kiezen, dus kozen m'n ouders.. simpel!
pi_31950736
slagingspercentage moet je ook niet teveel aan ophangen. Die van de kleine rijscholen is vaak gewoon echt waar, alleen ik hoor de laatste tijd veel over dat grote rijscholen gewoon een extra naam opkopen op een ander adres waar ze de leerlingen opzetten waar ze van denken dat ze het niet in 1 keer halen. En ook sommige rijscholen laten leerlingen gewoon zoveel lessen nemen dat ze zeker weten dat ze in een keer slagen. Het is soms gewoon moeilijjk om te kiezen, vooral als er veel is.

Ik zou gewoon eens rond vragen.. wat anderen vinden.
pi_31950763
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:26 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Zit je nou nogsteeds bij blom, maar dan andere instructeur of wat?
Ja bij blom nog steeds. Heb in feite geen keus tenzij ik mijn herexamengeld (hoorde bij het pakket) kwijt wil spelen. Heb na het eerste examen meteen gebeld om het nieuwe examen te laten vastleggen. Derde week november al. Kijk of ik er klaar voor zal zijn in die korte tijd, of niet, boeide me eigenlijk niet. Wilde van de rijschool af. Maar na 3 lessen bij deze man, moet ik zeggen dat ik meer leer dan bij die vorige man. Dus dilemma.... ten opzichte van de rijschool en hoe ze klachten afhandelen zou ik meteen willen overstappen, maar hey mijn nieuwe instructeur is de slechtste niet.
Denk denk, wat ik ga doen. Ha misschien wel slagen de 2de keer.

@ repeat: mijn advies is NEEM GEEN PAKKET!! Goedkoper dan losse lessen is het in principe niet. Verder zit je wel vast aan je rijschool.
pi_31951134
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef essiedepessie het volgende:
slagingspercentage moet je ook niet teveel aan ophangen.
Nee maar waar moet je je als leek anders op orienteren.. helemaal niets? Je zal best gelijk hebben, daar niet van.
pi_31951370
Ervaringen vragen, desnoods in dit topic, komen zat mensen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:02:12 #192
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31951456
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:31 schreef essiedepessie het volgende:
...En ook sommige rijscholen laten leerlingen gewoon zoveel lessen nemen dat ze zeker weten dat ze in een keer slagen.
Dat is toch eigenlijk niet zo gek.

Ik heb liever 4 extra lessen voor 160 EUR dan 1 verknald examen van 160 EU
(bedragen zullen wel niet kloppen, geen idee wat rijlessen kosten)
Probleem is natuurlijk dat je het dan wel moet halen.
Anders ben je dubbel genaaid
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:35:28 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_31951949
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:35 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Nee maar waar moet je je als leek anders op orienteren.. helemaal niets? Je zal best gelijk hebben, daar niet van.
Op ervaringen van andere mensen? Ik heb aan heel erg veel vrienden/familie gevraagd wat hun van de rijscholen vonden die ik had uitgekozen, of ze iemand kenden die rijles op 1 van die rijscholen had genomen (misschien zijzelf), wat diegene ervan vond en of ze in 1x geslaagd waren.

Het hangt ook veel van het persoon af, sommige mensen doen er nou eenmaal langer over om iets op te pikken, en anderen die hebben faalangst waardoor ze het examen niet halen..Alles kan Mij gaat het meer om de kwaliteit van de lessen, als dat goed is dan zal je een grotere kans op slagen hebben.
pi_31952341
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:02 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is toch eigenlijk niet zo gek.

Ik heb liever 4 extra lessen voor 160 EUR dan 1 verknald examen van 160 EU
(bedragen zullen wel niet kloppen, geen idee wat rijlessen kosten)
Probleem is natuurlijk dat je het dan wel moet halen.
Anders ben je dubbel genaaid
Mijn les koste per keer ¤ 36 euro, zou je uitkomen op ¤ 144 euro voor 4 lessen.
Altijd aan het dromen...
pi_31952419
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:56 schreef Repeat het volgende:
ik kan niet kiezen hoe moet je nou beslissen waar je gaat lessen als je van al die rijscholen alleen maar de naam kent En overal een proefles is ook niet te doen

* Repeat gaat denk ik gewoon maar wat prikken
Waarom vraag je niet in je omgeving waar hun hebben gelest ? Aantal lessen . Kosten . Ervaringen ?
Aan die info heb je meer aan dan tientallen proeflessen
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:50 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb les gehad bij een grote rijschool, die ermee adverteert dat ze examens groot inkopen blablablablabla...dan is 9 weken wachten toch best veel?
9 weken wachten ? Dat is echt lang ja !

[ Bericht 26% gewijzigd door D-Industries op 04-11-2005 10:02:41 ]
Altijd aan het dromen...
pi_31953096
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:50 schreef veldmuis het volgende:
Dat is echt lang ja. Ik kon bijna bij elke examen binnen 1 of 2 weken al weer. En nog op gunstige tijden ook. En ik zat gewoon bij een eenmans-bedrijf.
X
X
X
pi_31956421
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

Ja bij blom nog steeds. Heb in feite geen keus tenzij ik mijn herexamengeld (hoorde bij het pakket) kwijt wil spelen. Heb na het eerste examen meteen gebeld om het nieuwe examen te laten vastleggen. Derde week november al. Kijk of ik er klaar voor zal zijn in die korte tijd, of niet, boeide me eigenlijk niet. Wilde van de rijschool af. Maar na 3 lessen bij deze man, moet ik zeggen dat ik meer leer dan bij die vorige man. Dus dilemma.... ten opzichte van de rijschool en hoe ze klachten afhandelen zou ik meteen willen overstappen, maar hey mijn nieuwe instructeur is de slechtste niet.
Denk denk, wat ik ga doen. Ha misschien wel slagen de 2de keer.

@ repeat: mijn advies is NEEM GEEN PAKKET!! Goedkoper dan losse lessen is het in principe niet. Verder zit je wel vast aan je rijschool.
je kan natuurlijk altijd een pakket nemen van 15 lessen. dat ga ik maar doen, en dan zie ik daar wel of ik dan bij die rijschool blijf (moet wel raar lopen wil dat niet zo zijn)

Ik ga denk ik naar een rijschool met een slagingspercentage van 70%, die lessen kosten dan wel 39-40¤ het uur, maar dat heb ik liever dan een rijschool met bv maar 50% en lessen van 36¤. Want, inderdaad, liever wat minder lessen voor iets meer geld en dan je rijbewijs in 1 keer halen dan veel lessen voor iets minder per uur...
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:16:09 #198
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31958032
Hmm.. ik heb dus ook net een pakket afgesproken, van 34 lessen (effectief 17), met de optie om dat als het goed blijkt te gaan te verminderen..

net tweede (dubbel)les gehad. t eerste uur ging niet zo lekker bah Als het telkens misgaat word ik best zenuwachtig merkte ik, waardoor het nog vaker misgaat. Gelukkig ging het in het tweede uur soepeler en dus meer zelfvertrouwen en dus wel aardig.
Ik weet, het is pas de tweede les
Seriously!?
pi_31963773
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:16 schreef ImPrEzA het volgende:
Hmm.. ik heb dus ook net een pakket afgesproken, van 34 lessen (effectief 17), met de optie om dat als het goed blijkt te gaan te verminderen..

net tweede (dubbel)les gehad. t eerste uur ging niet zo lekker bah Als het telkens misgaat word ik best zenuwachtig merkte ik, waardoor het nog vaker misgaat. Gelukkig ging het in het tweede uur soepeler en dus meer zelfvertrouwen en dus wel aardig.
Ik weet, het is pas de tweede les
Niet zenuwachtig worden als 't nu nog niet gaat. Bij mij duurde het ook lang voordat het echt goed begon te gaan (in lesuren gesproken na een uur of 20-25. Aangezien ik een 10-daagse cursus heb, was het na 6 middagen lessen dat 't lekker begon te gaan).

Vandaag mijn laatste lessen gehad voor mijn examen. Ging lekker vandaag (gisteren ging 't niet lekker). En de instructeur zei dat hij het me wel moeilijk had gemaakt vandaag, maar dat 'ie me niet op echt stomme dingen heeft kunnen betrappen.

Gisteren had ik trouwens bijna een bromfietser aangereden, maar dat was niet mijn schuld. Ik stond netjes voorgesorteerd om linksaf te gaan, en precies op het moment dat ik wilde gaan rijden kwamen er twee bromfietsers links langsgescheurd. Ik had ze echt niet gezien en de instructeur trapte op de rem. Toen ik bij het voorsorteren in mijn spiegels keek, waren ze nog niet te zien. Ik moest even wachten op een auto die van rechts kwam, en kon toen rijden. Toen ik in wilde sturen zat er een brommer naast me (ik had nog wel over de linkerschouder gekeken, maar 'm toch niet gezien). Die gasten reden dik 50 (in een 30 km zone) en kwamen links langsgescheurd terwijl er aan de rechterkant echt meters ruimte was.
pi_31966749
na zo'n 6 lessen van 2 uur, dus zeg 12 lessen had ik het gevoel dat ik geen moeite meer had met de bediening van de auto. Zit zelfverzekerder achter het stuur. Dan maak je veel minder fouten omdat je meer aandacht aan het verkeer kan schenken.

Zometeen eerste les in het donker, normaal les ik overdag, is dat lastiger? lijkt me dat je minder kan zien
'The Less you know, The more you believe'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')