abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31836167
Eerst even mijn vraag:

Heeft er iemand hier ervaring met Multi Level Marketing (ook wel Netwerk Marketing)?
Het liefst iemand die hier nog aktief in is en inderdaad er ook een beetje succes mee heeft..

Persoonlijk geloof ik namelijk niet dat het principe werkt. Misschien voor een enkeling wel, maar voor de meeste lijkt het me toch verspilde moeite...

Hoe kom ik hier nu ineens aan?

Ik ben pas geleden ook benaderd door een MLM organisatie. Ik ben bij 1 bijeenkomst geweest en alhoewel ik een zeer sceptisch persoon ben tegenover 'dit soort' organisaties moet ik toch wel zeggen dat ze je enthousiast weten te maken.
Deze MLM organisatie wordt momenteel nog opgezet en hebben nog geen daadwerkelijke produkten uit staan. (in ieder geval wel een voordeel voor de mensen die er nu mee beginnen dat ze hoog in de 'piramide' komen)
Ze willen in ieder geval beginnen met goedkope telefonie produkten en het "voordeel" (zeggen ze) is dat je niets hoeft te investeren.

Ik heb me nog nergens voor ingeschreven/aangemeld. En alhoewel m'n verstand zegt van niet doen, zegt het hart ook zoiets als 'baat het niet dan schaadt het niet'. Het voordeel hierbij is dat je zelf niets investeerd en de (tot nu toe) gehouden bijeenkomsten zijn ook gratis.

Ik ben dus eigenlijk erg nieuwsgierig naar mensen die op FOK zitten en hier ook ervaring mee hebben...
pi_31836361
Je zou toch op zijn minst argwanend moeten zijn als je ziet dat iedereen die bij MLM betrokken is alles in het werk stelt om maar zoveel mogelijk nieuwe mensen aan te trekken. Dat heet een piramidespel, en alhoewel een aantal bedrijven (Kleeneze, en in jouw geval volgens mij ACN) dit proberen te maskeren en de wet proberen te omzeilen zal het niet heel erg lang meer duren of dit soort dubieuze bedrijven zetten in Nederland geen voet meer aan wal.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:51:48 #3
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_31836437
Tip: Kleeneze. Wat vinden jullie ervan?

Mijn ervaring is negatief. Ik heb een tijdje voor Euphony zitten lobbyen, heeft me veel tijd en vrienden gekost.... Begin er niet aan.....
Voordat je het weet zit je in de kroeg over alleen maar jouw 'product' te lullen.......
In het bos daar zijn de ..........
pi_31836702
Ik ben ook erg argwanend, en ik zal op jouw uitlatingen de antwoorden gebruiken die zij geven:
(Knal het onderuit zou ik zeggen)

(Let op, onderstaande is dus iets zoals zij dat vertellen)
MLM is legaal in Nederland. Iedereen kan 'meedoen', echter moet je als je meedoet tenminste 3 producten afzetten, waarvan er 1 product afgezet moet worden naar iemand die niet in de organisatie zit (dus je kan zelf 2 produkten afnemen en 1-tje iemand anders buiten de organisatie).

Het komt er uiteindelijk op neer dat diegene die bij de MLM aangesloten zitten eigenlijk gezamenlijk een produkt gebruiken (in dit geval goedkoop telefoneren). Je investeerd niets, dus ben je ook niets kwijt. Echter wanneer je anderen aanbrengt, krijg je wel een (heel) klein percentage van wat hun 'verbruiken'.

En dit wordt natuurlijk versneld als jij 2 personen aanbrengt, en die 2 personen brengen ieder weer 2 personen aan etc.... Je krijgt tot de zevende laag een vergoeding van 1/4 % en op de achtste laag krijg je 5% van wat die mensen verbruiken....

Dus ipv. van KPN of Scarlet, ga je via hun netwerk telefoneren.( De voorbeeld tarieven die ze lieten zien tijdens de presentatie waren best goedkoop eigenlijk).

Als jij een produkt koopt waar jij erg tevreden over bent, prijs je dit toch ook bij vrienden aan?
En laat je aan hun de keuze of ze het ook nemen of niet.... Bij dingen die jij in de winkel koopt, krijg jij echter geen vergoeding voor de reclame die je hebt gemaakt, echter bij MLM wel....

En de vergoeding krijg je gewoon iedere maand.
pi_31836830
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:00 schreef Skorpija het volgende:
Ik ben ook erg argwanend, en ik zal op jouw uitlatingen de antwoorden gebruiken die zij geven:

MLM is legaal in Nederland. Iedereen kan 'meedoen', echter moet je als je meedoet tenminste 3 producten afzetten, waarvan er 1 product afgezet moet worden naar iemand die niet in de organisatie zit (dus je kan zelf 2 produkten afnemen en 1-tje iemand anders buiten de organisatie).

Het komt er uiteindelijk op neer dat diegene die bij de MLM aangesloten zitten eigenlijk gezamenlijk een produkt gebruiken (in dit geval goedkoop telefoneren). Je investeerd niets, dus ben je ook niets kwijt. Echter wanneer je anderen aanbrengt, krijg je wel een (heel) klein percentage van wat hun 'verbruiken'.

En dit wordt natuurlijk versneld als jij 2 personen aanbrengt, en die 2 personen brengen ieder weer 2 personen aan etc.... Je krijgt tot de zevende laag een vergoeding van 1/4 % en op de achtste laag krijg je 5% van wat die mensen verbruiken....

Dus ipv. van KPN of Scarlet, ga je via hun netwerk telefoneren.( De voorbeeld tarieven die ze lieten zien tijdens de presentatie waren best goedkoop eigenlijk).

Als jij een produkt koopt waar jij erg tevreden over bent, prijs je dit toch ook bij vrienden aan?
En laat je aan hun de keuze of ze het ook nemen of niet.... Bij dingen die jij in de winkel koopt, krijg jij echter geen vergoeding voor de reclame die je hebt gemaakt, echter bij MLM wel....

En de vergoeding krijg je gewoon iedere maand.
Mag ik weten over welk bedrijf het hier gaat?
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:35:34 #7
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31839306
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:00 schreef Skorpija het volgende:

quote:
MLM is legaal in Nederland.
Prostitutie ook
quote:
als je meedoet moet je tenminste 3 producten afzetten, waarvan er 1 product afgezet moet worden naar iemand die niet in de organisatie zit (dus je kan zelf 2 produkten afnemen en 1-tje iemand anders buiten de organisatie).
Je bent dus verplicht nieuwe leden aan te brengen. Komt wel heel erg dicht bij een (illegale) pyramideconstructie vind je niet?
quote:

Bullcrap, je investeert in het gebruik van de dienst. Dat je niet op voorhand ¤ 10.000 hoeft neer te tellen betekent niet dat je geen risico loopt. De mensen bovenin verdienen het meest.... ik zie weer die pyramide door de wolken opdoemen.

Trouwens, telefoneren...... dat is zo ongeveer de meest felle & onstabiele markt die er is. Ik wens je veel succes als je daar een stabiel netwerk in wil opbouwen.
quote:
Dat "laat je aan hun de keuze" is gevaarlijk gesteld. Op het moment dat jij verplicht bent een nieuw lid aan te brengen, weet jij dan zeker dat je je vrienden niet probeert over te halen?

Die vergelijking met geen vergoeding krijgen in een reguliere winkel gaat ook mank; een winkel betaalt mij niet omdat ik geen moeite voor ze doe. Als ik toevallig een keer een positief geluid over ze laat horen, hebben ze dat zelf bereikt door mij goede service te verlenen. Dat ik dat aan anderen doorvertel is een resultante van de moeite die de winkel in mij heeft gestoken.

Ik krijg zeer sterk de indruk dat je voor jezelf een rechtvaardiging zoekt om mee te doen; je zegt sceptisch te zijn, maar je gaat wel op in de argumenten van de MLM organisatie.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_31839993
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:35 schreef Seraphin het volgende:

Ik krijg zeer sterk de indruk dat je voor jezelf een rechtvaardiging zoekt om mee te doen; je zegt sceptisch te zijn, maar je gaat wel op in de argumenten van de MLM organisatie.
Misschien wel een beetje ja.
Maar dat gaf ik ook al in de openingspost aan. En ik geef hier de argumenten die zij gebruiken.

In ieder geval denk ik erover na. Ik zeg niet direct "Ja", maar ik zeg ook niet direct "Nee".
Alhoewel ik zeker niet van plan zou zijn om vrienden en kennissen lastig te vallen (of zoals hun dat omschrijven "een kans te geven").

Laat ik het zo zeggen 90% in me zegt me dat ik het niet moet doen
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:20:18 #9
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31840554
Sja, met name de regel dat je 3 afnames moet doen, waarvan 1 buiten de bestaande kring van afnemers, is wat bij mij rode vlaggen doet wapperen.

Persoonlijk ben ik vrij conservatief ingesteld, ik geloof dus niet in gratis lunches e.d. Niet dat je geen bergen geld kan verdienen met een of andere slimme constructie, maar daar zal je zeker e.e.a. voor over moeten hebben (dus òf hard werken òf op een goede dag tot de ontdekking komen dat je vriendschappen wat dun gezaaid zijn).
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_31840710
Heb je wel gelijk in natuurlijk. Ik ben geen verkoper en geen "smooth talker". Ik heb ook geen zin om andere mensen op te lichten of "over te halen".
Als ik het al zou doen, moet het een goed product zijn natuurlijk.
Maar mijn redenering gaat dan als volgt: als ik nu gewoon 1 of 2 mensen vindt die er wel hardstikke goed in zijn, dan doen hun al het werk (ook voor hunzelf natuurlijk) en pluk ik de vruchten ervan. Maar dat zal wel weer te makkelijk gedacht zijn...
pi_31844890
Te makkelijk gedacht. Begin er niet aan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:15:52 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31845512
Een leuk tijdverdrijf als je echt teveel tijd hebt, maar ik zou het niet doen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')