quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:00 schreef Skorpija het volgende:Ik ben ook erg argwanend, en ik zal op jouw uitlatingen de antwoorden gebruiken die zij geven:
(Knal het onderuit zou ik zeggen)
(Let op, onderstaande is dus iets zoals zij dat vertellen)
quote:
MLM is legaal in Nederland.
Prostitutie ook
quote:
als je meedoet moet je tenminste 3 producten afzetten, waarvan er 1 product afgezet moet worden naar iemand die niet in de organisatie zit (dus je kan zelf 2 produkten afnemen en 1-tje iemand anders buiten de organisatie).
Je bent dus verplicht nieuwe leden aan te brengen. Komt wel heel erg dicht bij een (illegale) pyramideconstructie vind je niet?
quote:
Het komt er uiteindelijk op neer dat diegene die bij de MLM aangesloten zitten eigenlijk gezamenlijk een produkt gebruiken (in dit geval goedkoop telefoneren). Je investeerd niets, dus ben je ook niets kwijt. Echter wanneer je anderen aanbrengt, krijg je wel een (heel) klein percentage van wat hun 'verbruiken'.
En dit wordt natuurlijk versneld als jij 2 personen aanbrengt, en die 2 personen brengen ieder weer 2 personen aan etc.... Je krijgt tot de zevende laag een vergoeding van 1/4 % en op de achtste laag krijg je 5% van wat die mensen verbruiken....
Bullcrap, je investeert in het gebruik van de dienst. Dat je niet op voorhand ¤ 10.000 hoeft neer te tellen betekent niet dat je geen risico loopt. De mensen bovenin verdienen het meest.... ik zie weer die pyramide door de wolken opdoemen.
Trouwens, telefoneren...... dat is zo ongeveer de meest felle & onstabiele markt die er is. Ik wens je veel succes als je daar een stabiel netwerk in wil opbouwen.
quote:
Als jij een produkt koopt waar jij erg tevreden over bent, prijs je dit toch ook bij vrienden aan?
En laat je aan hun de keuze of ze het ook nemen of niet.... Bij dingen die jij in de winkel koopt, krijg jij echter geen vergoeding voor de reclame die je hebt gemaakt, echter bij MLM wel....
Dat "laat je aan hun de keuze" is gevaarlijk gesteld. Op het moment dat jij verplicht bent een nieuw lid aan te brengen, weet jij dan zeker dat je je vrienden niet probeert over te halen?
Die vergelijking met geen vergoeding krijgen in een reguliere winkel gaat ook mank; een winkel betaalt mij niet omdat ik geen moeite voor ze doe. Als ik toevallig een keer een positief geluid over ze laat horen, hebben ze dat zelf bereikt door mij goede service te verlenen. Dat ik dat aan anderen doorvertel is een resultante van de moeite die de
winkel in
mij heeft gestoken.
Ik krijg zeer sterk de indruk dat je voor jezelf een rechtvaardiging zoekt om mee te doen; je zegt sceptisch te zijn, maar je gaat wel op in de argumenten van de MLM organisatie.