Ow sorry, ik zie nu dat wordt bedoeld dat je de antwoorden moet invullen voor f, maar zo kan ik het niet gebruiken in mijn werkstuk. Ik kom dus uiteindelijk tot de eerder genoemde vergelijking, die algabrarisch moet worden opgelost.quote:Op zondag 27 november 2005 19:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat ik doe niet nee, maar als je de abc formule voor 3e graads-vergelijkingen zoals die van jou gaat vinden gebruik je wel substitutie.
Het zou kunnen dat hij ccncreet voor deze vergelijking zelf ter plekke die formule vind.
Ik zou die passage eigenlijk zelf even moeten lezen om er iets over te kunnen zeggen
op die fietsquote:Op zondag 27 november 2005 19:40 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ow sorry, ik zie nu dat wordt bedoeld dat je de antwoorden moet invullen voor f, maar zo kan ik het niet gebruiken in mijn werkstuk. Ik kom dus uiteindelijk tot de eerder genoemde vergelijking, die algabrarisch moet worden opgelost.
als je een ne graads polynoom hebt dan kan je hem schrijven als (x - nulpunt1)* (x - nulpunt2) * ... * (x - nulpuntn). Bekende stelling uit de wiskunde.quote:Zou je jou eerder oplossing iets verder kunnen uitleggen? Wij hebben namelijk, tot in 6 vwo, nog niet zoiets dergelijks gehad...
bij mij zou je dan meteen een 1 krijgenquote:Of zou ik gewoon in het verslag kunnen zetten dat met behulp van de gr het vermoeden wordt gewekt dat geldt f=PHI, f=1/PHI en dat sowieso blijkt 1. En dan laten zien dat dit klopt door de antwoorden voor f in te vullen?
om te zien of je het snapt kan je me de g geven.quote:Op zondag 27 november 2005 21:32 schreef _superboer_ het volgende:
hartstikke bedankt!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | f3 + f2 ________- f2 – 1 f2 + f _______- -f - 1 -f - 1 _______- 0 |
Dit is niet altijd waar. Kijk bijvoorbeeld maar naar de polynoomring Z[X].quote:Op zondag 27 november 2005 20:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
op die fiets
beetje flauw van ze
[..]
als je een ne graads polynoom hebt dan kan je hem schrijven als (x - nulpunt1)* (x - nulpunt2) * ... * (x - nulpuntn). Bekende stelling uit de wiskunde.
Jij hebt een 3e graad poly dus voor jou poly geldt dat ie gelijk is aan (x - nulpunt1)* (x - nulpunt2) * (x - nulpunt3).
Eentje had je al (de -1) dus je kan je poly schrijven als (x + 1) * g
dan heb je al 1 factor (x - nulpunt) er uit gehaald. vervolgens focus je je op g.
[..]
bij mij zou je dan meteen een 1 krijgen
fuck the GR
_slimmeboer_quote:Op zondag 27 november 2005 22:30 schreef _superboer_ het volgende:
g=(x - nulpunt 1)*(x-nulpunt3)
Dan kan de origenele vergelijking gedeeld worden door (x+1):
[ code verwijderd ]
En f^2 + f - 1 kan met abc-formule worden opgelost
Daarom zouden ze Z ook af moeten schaffen en gewoon altijd in C rekenenquote:Op zondag 27 november 2005 23:53 schreef Pietjuh het volgende:
Dit is niet altijd waar. Kijk bijvoorbeeld maar naar de polynoomring Z[X].
Het polynoom P = X^2 + 1 heeft geen nulpunten in deze ring, dus is niet te schrijven als P = (X - a1)(X-a2), met a1 en a2 in Z. In dit geval is P een irreducibel polynoom in Z[X]
vind wel dat C op het VWO aan bod moet komen en niet pas op de uni. Het is niet moeilijk: gewoon i2 = -1.quote:Op maandag 28 november 2005 09:26 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Daarom zouden ze Z ook af moeten schaffen en gewoon altijd in C rekenen![]()
Die tweede stap klopt niet hoor. Het beste kun je gewoon de quotientregel gebruiken.quote:Op maandag 28 november 2005 15:02 schreef bladiblabla het volgende:
hoe vereenvoudig ik deze vergelijking ?
zodat ik de afgelijde kan maken ?
(5x-4) / (x^2-1)
Dacht zelf
5x / (x^2-1) - 4 /(x^2-1)
-5x / x^2 + 4 / x^2
en hoe verder![]()
Maar ja, als je dat doet dan ben je meteen elke motivatie waarom wiskunde interessant zou kunnen zijn kwijt.quote:Op maandag 28 november 2005 09:26 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Daarom zouden ze Z ook af moeten schaffen en gewoon altijd in C rekenen![]()
Inderdaad, dat is het makkelijkste. Dus quotientregel is:quote:Op maandag 28 november 2005 15:08 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Die tweede stap klopt niet hoor. Het beste kun je gewoon de quotientregel gebruiken.
En als je die vergeet kan je altijd de productregel gebruiken.quote:Op maandag 28 november 2005 15:08 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Die tweede stap klopt niet hoor. Het beste kun je gewoon de quotientregel gebruiken.
6 vwo.. Hoezo? Vind je dat we dat eigenlijk al hadden moeten hebben?quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | var int r pre: N>=0 post: r=(Si : 0<=i<N : (10/(10**i))*a[i]) //het doet er niet toe hoe de getallen worden ingelezen invarianten P0: r=(Si : 0<=i<k : (10/(10**i))*a[i]) P1: 0<=k<=N initialisatie k=0, r=0 afleiding opdrachten k=k+1 (Si : 0<=i<k : (10/(10**i))*a[i]) //invullen (Si : 0<=i<k+1 : (10/(10**i))*a[i]) //splitsen k=i (Si : 0<=i<k : (10/(10**i))*a[i])+(10/(10**k))*a[k] //P0 iDay+(10/s)*a[k] //introductie s Q0: s=10**k //invullen 10**(k+1) s*10 |
1 2 3 | s*=10; k++; |
Bedankt maar ik kan er niet de stoffen mee vinden die ik nodig heb:quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:48 schreef RayMania het volgende:
http://www.inchem.org/pages/icsc.html
http://www.cdc.gov/niosh/ipcs/dutch.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |