abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 04:07:13 #1
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_31829405
Tja een excuus is wel het minste wat je kunt doen, dus ik ben voor
pi_31829411
Onzin, straks hebben ze het zelf aangestoken......zit je daar met je pardon. Bovendien hypocriet tegenover al diegenen die eerder massaal aan de kant zijn gezet.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_31829561
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 04:07 schreef Choumacher het volgende:
Tja een excuus is wel het minste wat je kunt doen, dus ik ben voor
Ik ben tegen...
Straks worden alle uitzetcentra in de fik gestoken om op die manier een vergunning te krijgen. Dan is het einde natuurlijk zoek!

Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg wat er is gebeurd maar dat is geen reden om zoiets te doen.
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  maandag 31 oktober 2005 @ 07:30:55 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_31829686
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 06:51 schreef vertelmeer het volgende:
Ik ben tegen...
Straks worden alle uitzetcentra in de fik gestoken om op die manier een vergunning te krijgen. Dan is het einde natuurlijk zoek!

Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg wat er is gebeurd maar dat is geen reden om zoiets te doen.
Eens, ik ben ook tegen. Er gaan een enorme precedent-werking van uit.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_31829990
tegen, het is gewoon geen reden om een vergunning te geven. het excuus spoort niet echt met het ongeval, als je begrijpt wat ik bedoel..
pi_31830061
Wat heeft slachtoffer zijn van een brand te maken met de status van die mensen in dit land? Hebben ze ineens een status "verdiend"?.
Excuus à la, verblijfsvergunning is onzin. Kant noch wal.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31830076
ze wilt het niet alleen, het is er al.Oh nee alleen tijdelijk.

[ Bericht 24% gewijzigd door StephanL op 31-10-2005 08:37:38 ]
pi_31830092
Kan ze niet beter even alle onderzoeken naar de oorzaak van de brand afwachten? Je weet nooit of het aangestoken is, en dan zal zoiets nog eens gebeuren.
pi_31830605
we stoppen ze als ratten in hokjes, brandgevaarlijke hokjes notabene,

Ik zou dan niet eens de wens hebben om hier te blijven, voor je het weet zit je in fase 2 van dit beleid, op de trein naar polen oid.
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:19:32 #10
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_31830681
Tegen...
The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
pi_31831246
Laten we eerst even afwachten wat het onderzoek naar de oorzaak van de brand oplevert. Als er namelijk sprake is van brandstichting dan is een generaal pardon niet echt wenselijk. Dat zou namelijk mensen op een idee kunnen brengen dat brandstichting de manier is om een legale status te krijgen. Bovendien moet je denk ik een onderscheid maken tussen mensen die 'alleen maar' illegaal het land proberen binnen te komen en bijvoorbeeld bolletjesslikkers, drugskoeriers hebben wat mij betreft absoluut nergens rect op.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:05:38 #12
133717 rinussimpel
Eenvoudiger kan zeker niet ?
pi_31831460
Hirshi Ali moet zich met haar eigen portefuille bezig houden(als ze die heeft).
Laten we het niet moelijker maken dan het al is!
Mijn respect heb je, maar kun je wel kwijtraken!
Rinus Simpel 2005.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:11:35 #13
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_31836964
Wie heeft het hier over een vergunning? Ik heb het over een excuus
  Moderator maandag 31 oktober 2005 @ 14:15:05 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31837065
ik ben tegen

op zich ben ik niet tegen asielzoekers, zo vol is het nu ook weer niet maar als we die gasten gaan belonen (aangestoken of niet) gaat iedereen strax zijn cellencomplex af laten branden.

mensen doen wel gekkere dingen voor een verblijfsvergunning
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31837237
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:11 schreef Choumacher het volgende:

Wie heeft het hier over een vergunning? Ik heb het over een excuus
Ik snapte 'm... .

"Sorry hoor."
pi_31839295
kan er niet veel meer aan toevoegen eigenlijk.

ik ben tegen het geef-een-verblijfsvergunning en een excuus mja ach dat is misschien wel gepast maar ja daar hebben die lui dan weer niks aan.
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:46:50 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31839636
Ik ben zo gigantisch tegen. En ik kots zo gigantisch op Hirshi Ali. Laat d'r lekker in Somalie illegalen gaan importeren
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:32:04 #18
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31871559
Oké, nou hoor ik vanmorgen op het nieuws dat gevangenen die medegevangenen van de in brand staande vleugel wilden helpen, onder schot zijn gehouden.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is natuurlijk maar een verhaal en misschien niet eens waar... maar ik vind het wel erg prematuur van Verdonk om te roepen dat er adequaat gehandeld is door het personeel.
quote:
Verdonk blijft bij term "adequaat"

DEN HAAG Minister Verdonk heeft in de
Kamer herhaald dat het personeel van
Schiphol bij de brand voor zover bekend
"heel adequaat" heeft gehandeld.Ze nam
het op voor de medewerkers die volgens
haar getraumatiseerd zijn.

Verdonks woorden riepen ergernis op.
Kort na de brand gebruikte ze het woord
adequaat ook al,hoewel er bij de brand
11 doden waren gevallen.Minister Donner
zei vorige week dat een eindoordeel
over het optreden van het personeel pas
na een onderzoek geveld kan worden.

In het Vragenuur zei Verdonk dat ze het
onterecht vindt dat het personeel "aan
de schandpaal wordt genageld".
(van Teletext)

Ik stond tot nog toe volledig achter Verdonk, maar ik vind dat ze dit gewoon niet had moeten zeggen. En ik hoop dat ze gelijk heeft, maar als het tegendeel bewezen wordt, dan gaat dit vast nog wel een staartje krijgen.

Oja, het volgende bericht is ook zo opvallend:
quote:
Ticket voor familie Schipholdrama

DEN HAAG Familieleden van slachtoffers
van de Schipholbrand krijgen hun reis
naar Nederland vergoed.Justitie betaalt
ook het verblijf en de visumkosten.Dat
hebben de ministers Donner en Verdonk
aan de Tweede Kamer geschreven.

Van de 11 doden zijn er inmiddels 10
geïdentificeerd.Zij kwamen uit Turkije,
Suriname,Oekraïne,Libië,de Dominicaanse
Republiek,Bulgarije en Georgië.

De naaste familie krijgt een visum voor
één maand om de begrafenis of crematie
te regelen.Als de familie het niet kan
betalen,geeft de staat een vergoeding.
Het maakt niet uit of de begrafenis
hier is of in het land van herkomst.
Is dat niet nobel van de staat? Het lijkt haast wel een verkapte schuldbekentenis of een poging zichzelf vrij te kopen van alle blaam. Mocht er inderdaad dingen gebeurd zijn waar de staat een hand in heeft gehad.

Overigens las ik vandaag in de Volkskrant een verhaal over advocaten die niet weten of hun cliënten in vreemdelingenbewaring verbleven. Ik heb maar een klein stukje van dat artikel gelezen, maar het lijkt me toch niet meer dan normaal dat een advocaat weet waar zijn cliënt verblijft Er stond bij dat dit ivm de privacy is, maar als het goed is heeft de cliënt zijn advocaat gemachtigd om zijn/haar belangen te behartigen, dus moet de advocaat ook weten waar de cliënt verblijft. Ik vind het maar een raar verhaal. En dit hele verhaal gaat voor mij een steeds vreemdere bijsmaak krijgen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:47:49 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31873545
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:46 schreef PLAE@ het volgende:

Ik ben zo gigantisch tegen. En ik kots zo gigantisch op Hirshi Ali. Laat d'r lekker in Somalie illegalen gaan importeren
Zo zie je maar... hoe rechts je ook denkt, hoe goed geintegreerd je ook bent, in de ogen van sommigen blijf je altijd 'de ongewenste buitenlander'
Krekker is de bom!
pi_31874687
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat heeft slachtoffer zijn van een brand te maken met de status van die mensen in dit land? Hebben ze ineens een status "verdiend"?.
Excuus à la, verblijfsvergunning is onzin. Kant noch wal.
Volledig mee eens, de zaken staan volledig los van elkaar.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:35:05 #21
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31874974
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1130738808193.html:

Justitie zegt de lijst om privacy-redenen niet vrij te geven. Van iedereen is exact bekend waar ze verblijven, aldus een woordvoerder. ‘Alle vreemdelingen hebben naar hun advocaat kunnen bellen maar soms doen ze dat niet; dat verklaart de ergernis.’

Liegen kunnen ze ook als de besten bij justitie kennelijk. Wat heeft dat voor zin zou je denken. En dan refereer ik aan wat Elgigante hierboven suggereert. Waarom moet je MENSEN als beesten behandelen terwijl je ze ook fatsoenlijk kunt behandelen, ongeacht of ze een verblijfsvergunning krijgen of niet?????
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:36:23 #22
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31875027
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:35 schreef vanthof het volgende:

Justitie zegt de lijst om privacy-redenen niet vrij te geven. Van iedereen is exact bekend waar ze verblijven, aldus een woordvoerder. ‘Alle vreemdelingen hebben naar hun advocaat kunnen bellen maar soms doen ze dat niet; dat verklaart de ergernis.’

Liegen kunnen ze ook als de besten bij justitie kennelijk. Wat heeft dat voor zin zou je denken. En dan refereer ik aan wat Elgigante hierboven suggereert. Waarom moet je MENSEN als beesten behandelen terwijl je ze ook fatsoenlijk kunt behandelen, ongeacht of ze een verblijfsvergunning krijgen of niet?????
Welk stuk daarvan is gelogen?
pi_31875158
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:35 schreef vanthof het volgende:

Ik weet niet of ze als beesten zijn behandeld, dat maak jij ervan.
Onze school was ook jaren brandgevaarlijk, heb ik nu recht op een baan tot mijn 65e?

Ik vind dat iedereen fatsoenlijk behandeld moet worden in nederland, maar de prioriteit ligt toch echt in verzorgingstehuizen en gevangenissen komen bij mij op de laatste plaats, sorry, maar je zit er niet voor niets.
Dat justitie de namen niet vrijgeeft vind ik ook raar, maar zal in hetzelfde straatje passen als waarom wij Canvas op moeten zetten om te horen hoe Samir nu werkelijk van achteren heet.

Maar omdat die mensen een traumatische ervaring achter de rug hebben (dat vertellen ze ook als ze hier aankloppen, dan geldt dat excuus dus blijkbaar niet) vind ik nog steeds nioet dat je ze asiel moet verlenen of vrij moet laten, geef ze geld ofzo.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:57:39 #24
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31875734
Elgigante jij verdraait zelf ook de waarheid door te stellen dat deze mensen niet voor niets in de gevangenis zaten.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:00:44 #25
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31875844
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:57 schreef vanthof het volgende:
Elgigante jij verdraait zelf ook de waarheid door te stellen dat deze mensen niet voor niets in de gevangenis zaten.
Ik heb gisteren even door zo'n dossier gebladerd he... waarom zulke mensen nou vast zitten.
Het zijn mensen die geen verblijfsrecht meer hebben of kunnen krijgen in Nederland en waarvan aangenomen kan worden dat ze niet op eigen initiatief het land zullen verlaten. In het belang van de openbare orde worden zij daarom in vreemdelingenbewaring gesteld, zodat de staat erop toe kan zien dat zij het land verlaten.
Dat is dus de reden... de vraag "terecht of niet" laat ik daarmee even in het midden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')