Hmmm kaasfonduen doe ik graagquote:Op maandag 31 oktober 2005 01:50 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik bedoel niet het kaasfonduen, maar het echte met olie en stukjes vlees ed.
[afbeelding]
![]()
daarna zekerquote:Op maandag 31 oktober 2005 02:54 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik weet dat mijn ouders hun eerste gourmet-stel kochten in 1983, daarvoor was het immer fondue op de zondagavond.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:57 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hmmm kaasfonduen doe ik graagLekker
Dat is een goed idee!! maar wat doe je dan aan je stokje, een biscuit?quote:
Spekkies, fruit, soepstengels om er in te dippen, bananenschuimpjes dat soort dingenquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:04 schreef donderopman het volgende:
[..]
Dat is een goed idee!! maar wat doe je dan aan je stokje, een biscuit?
quote:SukiYaki
Deze exclusief chinese bouillon fondue is wereld bekend met de Japanse naam SukiYaki
Een zeer uitgebreide schaal met onder andere: Kipfilet, gesneden ossenhaas, varkensvlees, tongfilet, Chinese garnalen, inktvis, tauhoe en seizoen groente
quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:12 schreef xJapser het volgende:
Hmm ik doe t altijd wel met olie...gehaktballetjes, stukjes kipfilet, diverse groentes als ui, champignon, paprika, etc, sausje erbij, salada en stokbrood. DVD'tje erbij en dan maar aanprutsen.
Apparentlyquote:Op maandag 31 oktober 2005 20:35 schreef LostFormat het volgende:
Wtf is bouillon fondue? Je kookt dan spul ofzo?
quote:In plaats van olie of vet gebruik je bouillon.
Kloten met die kleine pannetjes op een theelichtje en met verbrande poten en een voedselvergiftiging niet weten of je eerst moet scheiten of toch maar weer kotsenquote:Op maandag 31 oktober 2005 23:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Ja, doen wij thuis nog wel eens. Voordat we een gourmetstel kregen deden we dit inderdaad veel vaker, en laatst hebben we het toevallig nog eens gedaan, uit nostalgie, maar met een gourmetstel kun je gewoon veel meer verschillende dingen klaarmaken dus dat krijgt de laatste tijd toch de meeste stemmen.
wij hebben gewoon een gourmetstel, veel handiger enzoquote:Op maandag 31 oktober 2005 23:58 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Kloten met die kleine pannetjes op een theelichtje en met verbrande poten en een voedselvergiftiging niet weten of je eerst moet scheiten of toch maar weer kotsen![]()
* pc-fr34k jaloers is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:40 schreef Raissa het volgende:
Zondag nog aan de fondue gezeten..
Lekkerrrr!![]()
Kan je die bouillion dan daarna gewoon gebruiken voor een soep? Dat lijkt me wel weer erg lekker, als die vleessmaak erin.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:01 schreef Elgigante het volgende:
Ik fondue altijd met bouillion ipv olie, omdat het minder stinkt, minder rondspat (en voor de dames: het is minder vet), nadeel is dat de bouillion minder heet wordt en dat is vooral bij biefstuk een probleem, het voordeel is wel dat je een lekkere basis overhoudt voor soepen en sauzen en het is avondvullend en altijd gezellig.
Bovendien kun je met alle wensen rekening houden en kan iedereen net zoveel eten als hij/zij zelf wil.
Eigenlijk kun je alle soorten pannen gebruiken, steelpan, soeppan, maar een fonduepan is juist leuk omdat daar de fonduevorkjes het beste inpassen en het wat meer charme geeft met zo'n pitje eronder.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:09 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Kan je die bouillion dan daarna gewoon gebruiken voor een soep? Dat lijkt me wel weer erg lekker, als die vleessmaak erin.. En akn dat ook in een gewone fonduepan? Gebruik je gewoon water met bouillionblokjes?
Of tot je 400 kilo weegt...quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:25 schreef Elgigante het volgende:
Maar je kunt er mee expirimenteren tot je een ons weegt.
Zo vet is het nu ook weer niet, maar de sausjes, kruidenboter en andere dingen tikken inderdaad wel aan ja, want zoiets hoor je af te sluiten met een overheerlijk toetje en lekkere kop koffie.quote:
\quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:32 schreef MissBliss het volgende:
Met kerst ja
En pasgeleden een keer bij mn vriendje, volgens mij voor het eerst dat ik het niet op kerst deed
Tis wel lekker, alleen het duurt altijd zo lang vind ik.
Maar een kaasfondue wel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
\
Wij doen het daarom ook alleen als er 'iets' is, anders wordt het wel erg prijzig en het is inderdaad avondvullend, zo iets doe je niet effe tussendoor.
Dat kan altijd en overal en is supersnel klaar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |