abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 09:44:01 #151
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32048990
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:36 schreef ymme het volgende:
Dus 2 ons is dan toch juist netjes FAAT
Lieve schat lees eens goed, ik ben 2 ONS afgevallen, niet 2 POND

Tuurlijk ben ik blij met elk gewichtsverlies, maar 2 ons afvallen in een verder prima week qua
dieetschema is wel wat aan de weinige kant vind je niet?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_32049055
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:44 schreef Faat het volgende:

[..]

Lieve schat lees eens goed, ik ben 2 ONS afgevallen, niet 2 POND

Tuurlijk ben ik blij met elk gewichtsverlies, maar 2 ons afvallen in een verder prima week qua
dieetschema is wel wat aan de weinige kant vind je niet?
He, het is maandag. En nog vroeg
Je hebt helemaal gelijk. Beetje dom van mij Helemaal verkeerd gelezen.
  maandag 7 november 2005 @ 10:10:14 #153
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32049462
No problem

Hoe is het jou eigenlijk vergaan nu je eerste week lijnen achter de rug hebt.
Tevreden met het resultaat? En hoe ga je de komende week tegemoet?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32049524
Ik zie nog geen resultaat.
Weegschaal heb ik niet.
Voel me wel onwijs goed. Gezond en fit.
Ik zit momenteel op school. Heb 4 boterhammen bij me met kaas (light) en 1 mandarijn.
Vanavond aardappels met bloemkool. En stukje vlees.
En tegen 8 uur nog 2 stuks fruit
pi_32049680
Lijkt me frustrerend zonder weegschaal, ik spring er na een week altijd heel enthousiast op en ben dan super vrolijk als ik weer ben afgevallen Maar als je je lekker in je vel voelt is natuurlijk ook al geweldig

Heb je een broek oid waar je weer in wil passen, ymme?

bloemkool, goed idee!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 november 2005 @ 12:05:11 #156
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_32052352
Zo, Droeke krijgt weer een schop onder haar kont en beloofd plechtig om weer te beginnen met sporten VANDAAG en nee, niet morgen

Droeke heeft namelijk een -jurk waar ze in moet gaan passen Als DAT geen motivatie meer is... weet ik het ook niet meer...

Eerst nog de + 0.7 wegwerken voor ik weer op het lijstje lijk...

En dan lekker verder!!! En meer.... Meer....MEER!!! (tot ongeveer 75... maar onder de 80 is ook al heel netjes...)
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_32053866
Ik weet niet of ik dit een goede of slechte ontwikkeling vind Mars heeft een gezonde candybar op de markt gebracht met veel chocolade (chocola is gewoon heel erg goed voor je, alleen dat vet hè) Voor wie alles wil lezen: Bron

En bij Noorderlicht een artikel genaamd "Weg met de BMI" http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/24767839/

Stukje uit het artikel:
quote:
De bekende body mass index is ongeschikt om iemands kans op een hartaanval te voorspellen, blijkt uit een groot internationaal onderzoek (gepubliceerd in de Lancet). Het is veel beter om te kijken naar de verhouding tussen taille- en heupomtrek. Verrassing: een dikke kont lijkt eerder gezond dan ongezond
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2005 @ 13:07:55 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32054256
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef Droeke het volgende:
Zo, Droeke krijgt weer een schop onder haar kont en beloofd plechtig om weer te beginnen met sporten VANDAAG en nee, niet morgen

Droeke heeft namelijk een -jurk waar ze in moet gaan passen Als DAT geen motivatie meer is... weet ik het ook niet meer...

Eerst nog de + 0.7 wegwerken voor ik weer op het lijstje lijk...

En dan lekker verder!!! En meer.... Meer....MEER!!! (tot ongeveer 75... maar onder de 80 is ook al heel netjes...)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32055176
Ik wilde trouwens een uur gaan wandelen, maar het stortregent hier nu
pi_32057441
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde trouwens een uur gaan wandelen, maar het stortregent hier nu
Is best een lekkere bui, hoor... ben er vanmorgen doorheen gefietst
Kwam volledig verzopen op mijn werk aan. Maar ik blijf gewoon stug fietsen, als ik weer in de auto ga zitten is het binnen de korste keren weer bal met mijn gewicht.

Niet dat het nu geweldig gaat, tja... eigenlijk gaat het zelfs slecht met het lijnen. Heb de koekies, droppies en chocola weer ontdekt. Ben ook zo'n zoetekauw, ik lust alles als het maar zoet is...

Vanavond ga ik weer sporten, body combat, echt super leuk en ik zweet me elke keer kapot. Heb nieuwe sportkleren gekocht... pas nog steeds maar amper in de grootste maat van Mexx (44/XXL), maar het is zulk leuk spul! Denk dat die andere 12kg er echt maar snel af moeten, kan ik tenminste kopen wat ik echt leuk vind!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:01:07 #161
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32079386
Fietsen is echt heerlijk
Leuk om te horen dat er nog meer mensen zijn die zich door weer en wind heen worstelen

Het is trouwens zo raar dat het nu eindelijk voor de eerste keer in m'n leven lukt om echt een gezonde levensstijl er op na te houden. Eerst had ik geen flauw benul wat het inhield, dacht gewoon af te kunnen vallen met heel weinig eten. Ik herken het wel een piepklein beetje hoor Faat, van je verhaal. Ik heb ook dagen gehad dat ik het enorm stoer vond om zo weinig mogelijk te eten. Leefde ik van een paar appels per dag. En nee hoor, dan had ik helemaal geen honger

Kreeg ook een kick van het duizelige gevoel. Jee wat ik verder allemaal geprobeerd heb. Laxeermiddelen, vinger in de keel.. Maar dat lukte allemaal niet en dan voelde ik me helemaal een mislukkeling. Dat het me nog geen eens lukte om anorexia te krijgen

De reden dat het bij mij nu lukt omdat ik voor de eerste keer in mijn leven goed in mijn vel zit. Ik ben jaren depressief geweest en nu ben ik daar van af. En dan heb ik eten niet meer nodig om me goed te voelen. Elke keer als ik langs de mac kwam of de Burger King, kon ik de verleiding niet weerstaan om mezelf vol te stouwen.

Vanmiddag ben ik inderdaad bij de mac geweest, maar alleen voor een kopje koffie

En vanmorgen mezelf weer gewogen, 73 kilo.. Yesss!! Op naar de 68
pi_32079551
Er zijn helaas veel meer mensen zoals jij en Faat, poohy. Denken dat je met héél erg weinig eten héél erg goed bezig bent. Kijk eens wat een discipline en de kilo's vliegen eraf! Ik vind het bij Faat bijvoorbeeld echt een hele prestatie van haar lichaam om op een tomaat en een cracker 24 uur staande te blijven waarvan ook nog eens 4 uur sporten. Bijna bovennatuurlijk van een mens om toch te functioneren zonder de aanvoer van energie en voedingsstoffen.

Wist je trouwens dat je op een dag dat je heel weinig eet wel 200 gram spierweefsel verbrandt? Die 200 gram spierweefsel vertegenwoordigt 20 kcal basaalmetabolisme. Dus een week lang weinig eten = 1400 gram spierweefsel = 140 kcal van je basaalmetabolisme af Lekker voor het lijnen in de toekomst: dagelijks al 140 kcal minder eten voor hetzefde resultaat! Ter informatie voor de mensen die een snelle start met heel weinig eten aangenaam vinden.

Maar je gaat echt heel erg goed nu, poohy! Wow
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:52:40 #163
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32079783
Mijn lichaam ging toendertijd door op pure wilskracht en zoals ik al zei ik was constant "high"

Tis helaas zo dat we soms eerst even keihard op onze muil moeten gaan, voordat we om kunnen
draaien om de juiste manier te vinden en dan daarmee ook weer om kunnen gaan. Maar goed,
ook hierin leer je weer van elke ervaring en uiteindelijk kom je er wel. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Volgens mij is het aanleren van een nieuwe levensstijl op geen enkele manier makkelijk, alleen
hebben sommige van ons de neiging om het zichzelf nog moeilijker te maken dan noodzakelijk.
Wie weet helpt dit topic, al is het maar één iemand die het inziet en ook misschien dezelfde weg
zou bewandelen, maar nu denkt wow dát moesten we maar niet doen

Vooralsnog gaan we volgens mij allemaal weer lekker. Keep up the good work girls

Ik pak er nog even een kiwi bij

Ohw en Isabeau in het Weight Loss Topic is je expertise even nodig over waardes van de lever...
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32079861
En ik neem nog een tomaat en ga even kijken
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:10:01 #165
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32080032
Het is inderdaad ongelofelijk dat je dit zo lang hebt kunnen volhouden, Faat. Met zo weinig eten en dan ook nog eens zoveel sporten!

Maar het is goed dat je je verhaal met iedereen deelt, ik weet zeker dat heel veel mensen er wat aan hebben

Iedereen succes verder vandaag!
pi_32080576
Ik heb gisteravond trouwens nog een uur stevig doorgewandeld over de dijk (bij het kanaal). Gleed een paar keer bijna uit omdat het nat + glad was en ik had geen eens zin om te wandelen. Deed me toch goed.

En ik vind het ook geweldig dat jullie je verhalen hier delen, poohy en Faat! Je kan nog zo hard roepen dat weinig eten niet goed voor je is, maar niets gaat boven verhalen van mensen die het zelf hebben meegemaakt. Iedereen heeft recht op zijn eigen fouten, maar als iemand het kan voorkomen is dat natuurlijk super.
pi_32087605
OUD
Maeghan (1m67) (29,5) was 93,6 kg, weegt nu 82,2 kg en wil graag 65 kg wegen -11,4

NIEUW
Maeghan (1m67) (29.3) was 93.6, weegt nu 81,8 en wil graag 65 kg wegen - 11,8
Sanity is (not) statistical
pi_32089897
Ik vind het ook indrukwekkende verhalen Faat en poohy....

En ik vond mezelf soms slap dat ik het niet kon, dat ik maar in vreten bleef vluchten... Maar ook zoiets is absoluut niet aan te raden..

Verder weinig te melden over eten en afvallen, ik zit bijna een kilo boven mijn laagste gewicht hier, maar daar kom ik wel weer onder...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 8 november 2005 @ 17:57:48 #169
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32093535
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:41 schreef teigan het volgende:
En ik vond mezelf soms slap dat ik het niet kon, dat ik maar in vreten bleef vluchten......
Helaas is ook deze kant voor mij super herkenbaar, want hoe indrukwekkend de prestatie om
zoveel af te vallen ook mag zijn. De weg weer terug omhoog gaat gepaard met schuldgevoelens,
jezelf verschrikkelijk slap vinden, dolgraag willen stoppen met eten.......maar toch doorgaan.

Jezelf steeds maar voornemen dat je nu gaat lijnen, enthousiast beginnen, toch weer toegeven
en weer falen in je dieet. Toch weer de moed vinden om te beginnen en weer falen en weer...

De lijdensweg is voor mensen, die deze problemen niet kennen, maar nauwelijks voor te stellen.
Want ja als je slank wil zijn, dan eet je toch gewoon wat minder?

Ik denk trouwens dat al deze ontboezemingen van mij ermee te maken hebben dat ik dit gedrag nu
echt achter me aan het laten ben. Zowel het extreme afvallen als het extreme aankomen. Eerder
wilde en durfde ik er nooit zo openlijk over te schrijven of praten, maar het gaat nu gewoon vanzelf.

Soort van therapie denk ik dat ik hier uitoefen op mezelf
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32094968
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:57 schreef Faat het volgende:

Jezelf steeds maar voornemen dat je nu gaat lijnen, enthousiast beginnen, toch weer toegeven
en weer falen in je dieet. Toch weer de moed vinden om te beginnen en weer falen en weer...

De lijdensweg is voor mensen, die deze problemen niet kennen, maar nauwelijks voor te stellen.
Oh, hoe herkenbaar. En zo onvoorstelbaar voor mensen die het niet kennen.
pi_32097637
Het is ook een soort van therapie hoor.... Het is niet meer iets stiekums, iets helemaal alleen van jezelf..

En daardoor wordt het een stuk minder
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_32099854
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:57 schreef Faat het volgende:

[..]

Helaas is ook deze kant voor mij super herkenbaar, want hoe indrukwekkend de prestatie om
zoveel af te vallen ook mag zijn. De weg weer terug omhoog gaat gepaard met schuldgevoelens,
jezelf verschrikkelijk slap vinden, dolgraag willen stoppen met eten.......maar toch doorgaan.

Ik denk trouwens dat al deze ontboezemingen van mij ermee te maken hebben dat ik dit gedrag nu
echt achter me aan het laten ben. Zowel het extreme afvallen als het extreme aankomen. Eerder
wilde en durfde ik er nooit zo openlijk over te schrijven of praten, maar het gaat nu gewoon vanzelf.

Soort van therapie denk ik dat ik hier uitoefen op mezelf
Mmm je slaat de spijker op de kop

Vind het fijn dat jij zo goed kan verwoorden wat we hier allemaal denken (of in ieder geval de veteranen van deze topicreeks) en weten. Wordt het toch nog een beetje groepstherapie
  woensdag 9 november 2005 @ 07:37:15 #173
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32107878
Het is inderdaad ontzettend goed dat iedereen zijn ervaringen deelt Maar ik denk dat er veel extremere verhalen zijn dan die van mij..

Eigenlijk ben ik nu een beetje verpest door alles, want ik kan niet meer helder zien of ik het nu goed doe of niet. Ik ben doodsbang dat het weer misgaat en durf bepaalde dingen niet meer te eten, zoals brood en fruit. Bang dat ik dan toch weer aankom. Ook ben ik bang dat ik mezelf voor de gek houd. Mijn motto is nu als ik iets dan toch iets lekkers eet dat ik er dan maar van geniet ook. Normaal gesproken voelde ik mezelf een mislukkeling als ik een koekje nam. Dan dacht ik van: zie je wel, het is weer eens mislukt... en dan begon ik mezelf weer vol te proppen omdat ik dacht dat het al een verloren zaak was.

Nu neem ik soms wel eens een chocoladenootje en daar geniet ik echt van. Maar ik wil mezelf niet voor de gek gaan houden met ach: eentje kan geen kwaad. En dat die ene dan twee worden enzovoort.

Hoe dan ook, ik heb het idee dat mijn eten een beetje eentonig is. Hier komt even mijn dagelijkse lijstje.
Ontbijt * all bran met magere melk
Tussendoor* avocado of nootjes (onbewerkt)
Lunch* sla met vis, augurk, feta kaas enz.
Namiddagtussendoortje* gekookt ei
Avondeten* groentes met vlees

Eigenlijk eet ik niets anders dan dit. Soms eet ik fruit of brood (100 % volkoren) maar dat doe ik liever niet. Let wel, ik heb nooit meer honger, ik vul mijn maagje goed

En ik wil er ook naar toe werken dat ik soms iets lekkers neem, maar waar ligt de grens? Hoe kom ik erachter dat het fout gaat? Ik baal ervan dat ik zoveel met eten bezig ben, maar ja dat zal altijd zo blijven

Nog vergeten te vermelden, ik fiets elke dag 90 minuten

Beetje chaotisch verhaal, sorry
pi_32107936
poohy, fruit at ik altijd onbeperkt, behalve banenen dan. Sommige fruitsoorten zie ik voor mezelf als tractatie. Zo vaak eet ik geen verse ananas of rode besjes bijvoorbeeld.
Ik weet niet of het bij jou zou werken, maar ik ben bijvoorbeeld gek op chocolade (geen geheim hier ) en eet graag een boterham met chocoladehagel. Maar ja, niet zo gezond. Nu mag ik van mezelf een boterham als ik heb gesport. Dat motiveert om te gaan hardlopen, ook als het regent en koud is en zo vreselijk ongezond is het dan ook weer niet. Misschien kun jij ook zoiets voor jezelf bedenken? Dan heb je toch de controle, maar kun je ook oefenen met het eten van iets lekkers.

De heftige verhalen herken ik (gelukkig!) niet zo. Bij mij is het afvallen, in vergelijking met sommige anderen, van een leien dakje gegaan. Al heb ik het nu wel moeilijk. Ik ga ontslagen worden op de leuke baan die ik heb en het is dan zo makkelijk om toe te geven aan het troosteten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_32108035
Jee, Yppy, wat erg om te horen is er niet genoeg geld meer of zo? Kan me de stress heel goed voorstellen en als je van stress gaat eten....sterkte hoor

Ik eet trouwens ook onbeperkt fruit, al het fruit (en ik heb na 1 banaan wel genoeg banaan gehad). Ik eet eigenlijk alles waar ik zin in heb zolang het maar voldoet aan mijn eis dat het gezond moet zijn. Dat houdt dus in dat koekjes, gebakjes, snoep, m&m's, vet vlees etc gewoon niet kunnen tenzij ik er wel héél erg veel zin in heb. Eergisteren nam ik bijv. een stuk toffee...nam een beet...en besloot dat de smaak de kcal niet waard waren en heb het in de vuilnisbak gespuugd Stom hè!

poohy, je kan toch meer variëren dan wat je daar dagelijks eet? ik geloof dat je het southbeach dieet doet en er zijn genoeg websites waar je menu's vandaan kan halen of anders boeken uit de bibliotheek of zo.
  woensdag 9 november 2005 @ 08:05:12 #176
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32108038
Balen dat je je leuke baan kwijtraak! Succes met het zoeken naar een andere baan
Maar bij dit soort situaties is het inderdaad moeilijk om van al het lekkere af te blijven..

Nou ik ga maar eens proberen om fruit toe te voegen. Dus appels en sinaasappels kunnen geen kwaad?
pi_32108055
Dat kan nooit kwaad, poohy. Afvallen gaat vooral om kcal, wat Atkins etc ook beweren. Wetenschap bewijst keer op keer dat het echt alleen draait om de energieinname en niet om de samenstelling van je voeding. Je kan zefs afvallen op 1 zak M&M's op een dag en verder niets. Alleen is dat weer heel erg ongezond

Bijv. nieuwsbericht vorige week:
quote:
Lage glycaemische index versnelt afvallen niet

--------------------------------------------------------------------------------
Een laagcalorisch dieet met een lage glycaemische index (G.I.) helpt mensen met overgewicht niet méér bij het afvallen dan andere laagcalorische diëten. Dat concluderen onderzoekers van de universiteit van Minnesota na een gerandomiseerde, gecontroleerde studie onder 29 obesitas-patiënten. De studie bevestigde wel dat G.I.-verlaging een positief effect heeft op de insulinegevoeligheid, die een rol speelt bij het ontstaan van diabetes. Het onderzoek is gepubliceerd in de Journal of Nutrition.
  woensdag 9 november 2005 @ 08:09:41 #178
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32108060
Isabeau, ik deed inderdaad het south beach dieet. Deed, omdat ik nu het gevoel heb dat ik mijn eigen draai er aan heb gegeven. Heb trouwens geen flauw benul in welke fase ik zit. Ik moet inderdaad maar eens recepten gaan afstruinen, goed idee

Grappig dat je je snoepje hebt uitgespuugd Knap van je dat je het zo kunt afkappen
pi_32108069
Ik ben trouwens niet tegen dat soort dieten hoor! Ik ben namelijk heel sterk van mening dat je vooral een dieet moet kiezen wat bij je past en als een vetrijk en koolhydraat arm dieet meer bij je past dat een vetarm dieet met meer koolhydraten dan moet je dat vooral blijven doen. Het is ook bewezen dat het niet zo ongezond is als alle tegenstanders jarenlang riepen en bewezen gezonder voor mensen met suikerziekte.
pi_32108080
Och, zolang 'je eigen draai' nog steeds zorgt voor gewichtsafname en jij je er prettig bij voelt haha. Maar volgens mij kan je gewoon heel veel lekkere recepten vinden bij die diëten, een beetje meer variatie zorgt er ook voor dat je het leuk blijft vinden.
pi_32108101
* Isabeau lacht

Ik was eventjes voor je aan het kijken op 'onze' linkpagina, maar kijk er zelf maar even. In de rechterkolom onder 'southbeach' staan wel linkjes met recepten. Ik kwam dit even tegen op een southbeachforum: Dutch Treat: dark chocolate hail (hagelslag)
  woensdag 9 november 2005 @ 08:24:43 #182
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32108188
Bedankt weer voor je wetenschappelijke bijdrage Isabeau
Morgen gaat er in ieder geval een appeltje mee in mijn tas

Ik kan helaas de link niet openen die je noemt, zal wel aan mijn computer liggen Dutch treat klinkt in ieder geval erg spannend

Nou ik ga zelf ook eens even zoeken naar andere recepten die makkelijk zijn om te maken
  woensdag 9 november 2005 @ 09:20:44 #183
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32109044
quote:
Op woensdag 9 november 2005 07:37 schreef poohy het volgende:
Eigenlijk eet ik niets anders dan dit. Soms eet ik fruit of brood (100 % volkoren) maar dat doe ik liever niet. Let wel, ik heb nooit meer honger, ik vul mijn maagje goed

En ik wil er ook naar toe werken dat ik soms iets lekkers neem, maar waar ligt de grens? Hoe kom ik erachter dat het fout gaat? Ik baal ervan dat ik zoveel met eten bezig ben, maar ja dat zal altijd zo blijven
Ohw ja ook al herkenbaar, poohy je bent toch geen vergeten kloon van mij hè?!

Misschien kan ik je wel een beetje uitleggen hoe dit bij mij heeft gewerkt. Die eenzijdigheid
in je keuze's komt simpelweg voort uit onzekerheid en angst om verkeerde keuze's te maken.
Je weet inmiddels dat bovenstaand dagmenu werkt voor jou, dat je er je dag mee door kunt
komen zonder al te veel honger én dat de hoeveelheid calorieën dusdanig laag is dat je afvalt.

Wellicht dat je gebaat bent bij het bijhouden van je calorie-inname. Mocht je echt ontzettend zin
hebben in een grote bonbons bijvoorbeeld die gewoon bijtellen. Als je dan uitrekent dat je boven
de (door jou vastgestelde!!) dagelijkse hoeveelheid calorieën uitkomt kun je dit bijvoorbeeld
compenseren door iets anders weg te laten. Bijvoorbeeld een bonbon ipv je gekookte ei.
Natuurlijk niet de meest verstandige keuze als het gaat om gezond eten, maar voor af en toe
kun je zo toch wel lekkere dingen nemen zonder de calorie inname zwaar te overschrijden.

Het vergt wel wat rekenwerk, maar tegenwoordig heb je genoeg sites die het voor je kunnen
berekenen. En veel informatie haal je gewoon van de verpakkingen uit de supermarkt enzo.
Zo op het eerste oog gezien is je calorie inname redelijk aan de lage kant, ik zal eens proberen
of ik het voor je uit kan rekenen. Tis een beetje gissen, omdat ik de juiste hoeveelheden niet weet:

Ontbijt * all bran met magere melk - schatting -/- 150 kcal
Tussendoor* avocado of nootjes (onbewerkt) - schatting -/- 150 kcal
Lunch* sla met vis, augurk, feta kaas enz. - schatting -/- 500 kcal (afhankelijk v/d hoeveelheid vis en kaas)
Namiddagtussendoortje* gekookt ei - 75 kcal
Avondeten* groentes met vlees - schatting -/- -/- 200 kcal (afhankelijk v/h soort vlees)

Als ik dit zo optel kom je op 1075 kcal per dag. Je zou met jezelf kunnen afspreken dat je bijv.
rond de 1250 kcal per dag wil uitkomen. Dan heb je wat speling en kun je wat gaan afwisselen.

Een appel is 50 kcal, aan de ene kant hoef je met fruit niet zo heel erg op te letten, aan de andere
kant kun je natuurlijk ook geen 20 appels op een dag gaan eten en roepen dat dat niets uitmaakt,
want dan heb je het wel over 1000 caloriën extra Ik ben zelf helemaal van het caloriën tellen
afgestapt, omdat ik stapelgek werd als ik iets ging eten wat ik niet kon berekenen en het me teveel
moeite ging kosten om alles af te wegen enzo, maar het kan natuurlijk wel zijn dat het voor jou of
anderen misschien wel weer helpt omdat het je enig houvast geeft over wat je nu feitelijk binnenkrijgt.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32109141
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:20 schreef Faat het volgende:
Ik ben zelf helemaal van het caloriën tellen afgestapt, omdat ik stapelgek werd als ik iets ging eten wat ik niet kon berekenen en het me teveel moeite ging kosten om alles af te wegen enzo
Ik werd er ook dol van om mijn eigen maaltijden apart te koken want elke kcal moest en zou correct geteld worden. En als ik eten van iemand anders kreeg wat ik niet kon tellen dan at ik het niet. Heel vermoeiend, maar het heeft me allemaal wel inzicht gegeven in energieinname en dat is absoluut nuttig.
  Moderator woensdag 9 november 2005 @ 09:28:51 #185
5428 crew  miss_sly
pi_32109205
Ik denk dat ik me toch maar in het andere topic ga melden, want ik zit nu op een bmi van 24,1 bij een gewicht van 65,5 kg!

Succes verder iedereen, en misschien wil ik toch nog wel een keer mee naar de sauna ofzo; mag dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_32109240
Je mag altijd mee, miss_sly Succes verder!

en wat een dróómgewicht
  woensdag 9 november 2005 @ 09:34:14 #187
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32109321
Miss_sly van harte gefeliciteerd met je mooie gewicht en vooral supergezonde BMI!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 november 2005 @ 09:54:08 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32109681
Oud:
Sjeen (1m70) (28,6) was 105 kg, weegt nu 82,7 kg en wil graag <80 kg wegen -22,3

Nieuw:
Sjeen (1m70) (28,5) was 105 kg, weegt nu 82,3 kg en wil graag <80 kg wegen -22,7

Miss_sly, geniet ervan!!!

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjeen op 09-11-2005 10:13:02 ]
pi_32109718
eh sjeen, pssst....in de wiskunde betekent > "meer dan" en < betekent "minder dan"
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 november 2005 @ 10:13:28 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32110059
Dus ik had mijn streven gewoon al gehaald
pi_32111254
Al heel lang Je streven kwam steeds meer in gevaar
  woensdag 9 november 2005 @ 11:12:35 #192
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32111613
Mag ik even een vraagje aan de dieet dames en heren stellen , hoeveel calorieen zitten er in lasagna , dus helemaal klaar , met gehakt en kaas , kan iemand dat een beetje inschatten?

Vast bedankt
pi_32111723
Oh, dat is vrijwel niet te zeggen, N.icka Ligt aan de hoeveelheid groente die je gebruikt, de hoeveelheid lasagnabladen, wat voor saus, welk soort gehakt (mager, half om half) en de hoeveelheid boter en/of olie. Ook maakt het behoorlijk wat uit of je wel of geen krokante laag kaas erover heen wilt hebben.

Standaard lasagna bevat véél kcal. Waarom wil je het weten?
  woensdag 9 november 2005 @ 11:21:47 #194
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32111923
Ik wil wat op mn calorieinname letten en vanavond wil men hier lasagna eten en ik kook , Dus ik maak zon pak van knorr klaar met magere melk maar wel met pasatkaas erover , 4 ons rundergehakt , en een salade erbij , ik wil dan mij portie afwegen en dus niet teveel calorieen binnekrijgen , maar heb geen idee hoeveel ik dan zou kunnen nemen , 100 gram denk ik zelf.
pi_32111999
Volgens de caloriechecker zo'n 620 kcal.

100 gram is héél erg weinig, echt Gewoon zorgen dat je het zo 'light' mogelijk houdt met mager gehakt, weinig boter etc. Wat heel erg veel helpt is veel groente gebruiken in de lasagne. Bijvoorbeeld met bloemkool is heel erg lekker (meebakken met het gehakt) of je kan een zakje soepgroente gebruiken. Ik raad de kaas trouwens af als je op je calorieën wilt letten, dat maakt het supervet.
pi_32112070
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:22 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt me frustrerend zonder weegschaal, ik spring er na een week altijd heel enthousiast op en ben dan super vrolijk als ik weer ben afgevallen Maar als je je lekker in je vel voelt is natuurlijk ook al geweldig

Heb je een broek oid waar je weer in wil passen, ymme?

bloemkool, goed idee!
Broeken genoeg hiero in de kast.. Van maat 36 tot 48.

Die van 48 zakken mij van de kont. Die van 46 gaat nog net. 44 zit al weer helemaal goed.
Nou maar hopen dat ik snel die van 40 aankan. al zou 38 ook niet erg zijn hoor
  woensdag 9 november 2005 @ 11:28:42 #197
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32112124
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:24 schreef Isabeau het volgende:
Volgens de caloriechecker zo'n 620 kcal.

100 gram is héél erg weinig, echt Gewoon zorgen dat je het zo 'light' mogelijk houdt met mager gehakt, weinig boter etc. Wat heel erg veel helpt is veel groente gebruiken in de lasagne. Bijvoorbeeld met bloemkool is heel erg lekker (meebakken met het gehakt) of je kan een zakje soepgroente gebruiken. Ik raad de kaas trouwens af als je op je calorieën wilt letten, dat maakt het supervet.
620 per 100 gram? oeeeee das veel zeg

bedankt voor je info
pi_32112172
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:28 schreef N.icka het volgende:

620 per 100 gram? oeeeee das veel zeg

bedankt voor je info
620 per 'portie'!

Ik weet alleen niet wat zij een portie vinden

(ergens anders vond ik 270 kcal per 100 gram)
  woensdag 9 november 2005 @ 11:39:14 #199
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32112410
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

620 per 'portie'!

Ik weet alleen niet wat zij een portie vinden

(ergens anders vond ik 270 kcal per 100 gram)
Ik ga wel uit van zo'n 450 per 100 gram .
Vanavond maar eens kijken hoeveel/ weinig 100 gram is.
pi_32112481
100 gram is echt superweinig hoor, je hebt zo te lezen geen idee
probeer het nu eens af te wegen als je kan.

Maak de lasagne gewoon zo light mogelijk klaar en neem gewoon twee flinke opscheplepels lasagne en dan lekker veel frisse sla erbij. Niet je porties halveren oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')