Mijn ideequote:Op zondag 30 oktober 2005 15:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Kan het niet gewoon altijd zomer zijn? Met af en toe wat sneeuw?.
I.p.v voor de zomervakantie te sparen, kan ik beter gaan sparen voor de gasrekeningquote:Op maandag 7 november 2005 13:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
kunnen we weer schaatsen op straat enzo.![]()
Grappig, op deze kaart is het nu alweer + 8 op 850 HPa, wat dus 12 - 16 graden oplevert op de grond.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:59 schreef Keromane het volgende:
Zou het... ? Sommige prognoses komen nu met een mogelijke kouinval in de tweede heft van November. Dergelijke prognoses willen nog weinig zeggen, veel te ver vooruit. Winterkou in November wil ook niet zeggen dat het de rest van de winter koud blijft.
[afbeelding]
[afbeelding]
(850hPa is ca 1,5 km hoogte)
als je 2 uur lang bij -24 graden naar een tafereel als dit moet kijken, kun je datquote:Op maandag 7 november 2005 16:16 schreef IkWilbert het volgende:
Strakke actie Retep1! Zou ik ook hebben gedaan met die temperaturen.
Yep, tot hooguit een paar dagen vooruit zijn ze redelijk betrouwbaar (maar ook niet altijd), daarna zijn de kaarten vooral bedoeld om een mogelijke globale ontwikkeling weer te geven in sequentie.quote:Op maandag 7 november 2005 16:25 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Grappig, op deze kaart is het nu alweer + 8 op 850 HPa, wat dus 12 - 16 graden oplevert op de grond.
ZO snel veranderd het dus en zo onbetrouwbaar is het
toen was er nog geen nintendo, en op tv was alleen maar ned. 1 en ned. 2 en op de radio hilversum 3 met slechts 1x per week de top 40, dus moest je zelf wat leuks verzinnen.quote:Op maandag 7 november 2005 18:43 schreef SpeedyGJ het volgende:hoe kom je erop om achter eem bumper aan te hangen
geweldig
wij hebben daarvoor een groot evenemententerrein van 110 bij 100 meter.quote:Op maandag 7 november 2005 19:26 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Als het glad wordt bij ons in de buurt komen al die straatracers naar buiten en gaan ze slippen in de sneeuw. Leuk om te zien, vooral als ze tegen een betonblok glijden![]()
Tis ook nog geen winter... relax hij duurt nog tot begin maart (zie vorige winterquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:25 schreef logisnack het volgende:
Als we naar de korte termijnsverwachtingen kijken zien we dat de nacht temperaturen al flink dalen.
Maar van een echte kou aanval is vooralsnog geen sprake
http://www.chronwatch.com/content/contentDisplay.asp?aid=17730quote:It was October and the Indians on a remote reservation asked their new chief if the coming winter was going to be cold or mild.
Since he was modern man, raised in the city, he had never been taught the old secrets. When he looked at the sky, he had no clue what the winter was going to be like. He looked up the forecast online, and it called for a mild winter.
But, to be on the safe side, he told his tribe that the winter was indeed going to be cold and that the members of the village should collect firewood to be prepared.
A few days later, he got an idea. He picked up the phone, called the National Weather Service and asked, "Is the coming winter going to be cold?"
"It looks like this winter is going to be quite cold," the meteorologist at the weather service responded.
So the chief went back to his people and told them to collect even more firewood, in order to be prepared.
A week later he called the National Weather Service again. "Look, the papers say this winter will be mild. Do you really think it is going to be a very cold winter?"
"Yes," the man at National Weather Service again replied, "Our indications are it's going to be a very cold winter."
The chief again went back to his people and ordered them to collect every scrap of firewood they could find.
Two weeks later, the chief called the National Weather Service again. "The Weather Channel forecast calls for a warmer than average winter. Are you absolutely sure that the winter is going to be very cold?"
"Look, I don't care what the papers or television says," the man replied. "It's looking more and more like it is going to be one of the coldest winters ever."
"How can you be so sure?" the chief asked.
The weatherman replied: ''The Indians are collecting firewood like crazy."
Opvallend dat de koude winters in de jaren 40 samen gaan met een periode van warme zomers in de jaren 40.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:10 schreef Keromane het volgende:
Versteegt noemde o.a. Easton en zonnevlekken en concludeerde dat de kans op een koude winter aanzienlijk is.
Misschien is dit ook nog aardig om te bekijken.
[afbeelding]
Winters
Gevoelsmatig ga je een koudere winter zien dit jaar of volgend jaar volgens de grafieken. Zo koud als in de jaren 40 en 60 hoeft beslist niet, meer in lijn met '96, '79 en die van de jaren 80.
[afbeelding]
Zomers
Duidelijk is te zien hoe zomers gemiddeld warmer zijn geworden. Zelfs nu, 8 november 2005, zitten we met ronduit voorjaarsachtig weer. Opnieuw een record trouwens. Verder hebben we al lange tijd een impasse met hogedruk boven het continent en minder actieve depressies die niet echt doordringen.
Wat moet gebeuren is dat depressies de boel in Europa eens omroeren zodat koudeopbouw kan plaatsvinden. Daarna een blokkade van een mooi hogedrukgebied tussen Groenland en Ierland op de oceaan en een mooi hoog boven Siberie-Skandinavie. Dat zou koude betekenen met periodiek stevige sneeuwval, een situatie die langere tijd aanhoudt.
Er lijkt nu voorzichtig verandering op til te zijn, maar het is beslist nog geen aanzet tot een strenge winter.
whehequote:Op dinsdag 8 november 2005 17:34 schreef Keromane het volgende:
Ook de indianen voorzien een koude winter...
[..]
http://www.chronwatch.com/content/contentDisplay.asp?aid=17730
Merk op het zinneken: " its not going to warm up ", lijkt erop te wijzen dat het een hele lange winter, die plots overgaat in zomer; remember last year )quote:This winter is going to be very cold for a long time. Ranchers are going to lose their horses and cows because it is not going to warm up.
* The price of propane is going to skyrocket and sometimes they are not going to be able to deliver the propane to our families.
2006quote:1. Do not buy an air conditioner - get used to the heat.
2. Do buy gas cans and store white gas. (I assume white gas means propane).
2007quote:2. Little winter snow but intense cold and little heat in most American homes.
3. In some places too much snow--in others none. Severe winds add to cold.
6. Chicago temperatures minus 40 degrees to minus 46 degrees below zero during coldest temperatures of winter. Upwards of 80% of homes in area will be without heat after a month of intense cold. Many will freeze to death. With little food, intense cold and fear everywhere, life will be intolerable to those who do not know Jesus.
7. Suicide will become common. City services will break down and fail in mid-winter. Fires will burn unchecked.
11. Winter will end abruptly in April with warm days and sun. It will be very pleasant and many will think 'it's over' but the land is parched and last year's crop failures will deepen this year. Rivers and lakes will dry up this year and temperatures will rise to over 120 degrees F. by Mid-May.
Dit zijn voorbeelden van twee prophecy's, heb er zo nog een paar maar die vind ik niet direkt.quote:1. Jesus calls this winter: 'Harsh and Horrible'. Anonther bitter cold winter with more hardships than ever before.
ik vind het grote onzin. Je bent een beetje een weer-freak en hoopt op extreme weersomstandighedenquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:01 schreef Keromane het volgende:
Aangezien de kansen behoorlijk groot zijn dat we een memorabele winter tegemoet gaan leek het me aardig het topic te starten. Ook omdat anderen met reacties soms weer met nieuwe dingen komen. En ja, toch leuk als het inderdaad een klassieke winter gaat worden.
Ja als dat in heel NL gaat gebeuren en dan een paar weken aanhoudt. Dan wordt het echt een ramp.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:01 schreef Keromane het volgende:
@francorex Bedankt, al doe ik als meteo-liefhebber niets anders dan andere bronnen volgen. Aangezien de kansen behoorlijk groot zijn dat we een memorabele winter tegemoet gaan leek het me aardig het topic te starten. Ook omdat anderen met reacties soms weer met nieuwe dingen komen. En ja, toch leuk als het inderdaad een klassieke winter gaat worden.
[afbeelding]
Weten we het nog?:
http://www.nu.nl/news/490(...)_in_het_noorden.html
Dat deden wij altijd.quote:Op maandag 7 november 2005 18:43 schreef SpeedyGJ het volgende:hoe kom je erop om achter eem bumper aan te hangen
geweldig
Zo zie je maar, wie durft, wie probeerd, die zijn hoofd gaat er eerst afquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
ik vind het grote onzin. Je bent een beetje een weer-freak en hoopt op extreme weersomstandighedenMaar ik zeg je............het wordt gewoon een doodnomale saaie winter, met anderhalve dag sneeuw en een af en toe een paar graden nachtvorst
![]()
Als ik een beetje weerfreak was geweest was ik meteorologie gaan studeren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
ik vind het grote onzin. Je bent een beetje een weer-freak en hoopt op extreme weersomstandighedenMaar ik zeg je............het wordt gewoon een doodnomale saaie winter, met anderhalve dag sneeuw en een af en toe een paar graden nachtvorst
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |