Ik vind het ook maar een rare gewaarwording.quote:Op dinsdag 1 november 2005 07:53 schreef Robar het volgende:
Dit houdt dus in dat een speler altijd een overstap kan maken ??????????
Maar hoe zit het dan met het transfergeld?
Voor een speler zonder contract hoef je geen transfereld te betalen lijkt me.
Maar gebeurt dit wel, dan is er toch gewoon weer sprake van een normale transfer?????
I'm confused
Bron: Voetbalprimeurquote:Sarpong mag niet met de media praten
01 november 2005, 01:30
Door: Jurian Ubachs
Na de wedstrijd Jong Ajax – Jong Feyenoord, die door de bezoekers met 1-5 werd gewonnen, deed zich een opmerkelijk voorval voor. Trainer Van den Brom onderbrak een interview met Sarpong, waarna het talent verbouwereerd te catacomben in verdween.
"Jeffrey, je moet alleen antwoorden op de vragen die over de wedstrijd gaan. Je gaat nou niet over andere dingen praten. Niet over het buitenland of wat dan ook. Dat gaat niemand wat aan!" Op deze manier mengde Jong Ajax-trainer John van den Brom zich in een interview, waarin de 17-jarige Jeffrey Sarpong net de interesse van Chelsea heeft bevestigd en ook terugblikte op de zojuist gespeelde wedstrijd.
Juist op het moment dat Sarpong wilde vertellen waarom hij voor Ajax heeft gekozen, onderbreekt zijn trainer het gesprek. Verder dan "Ik heb bewust gekozen voor Ajax, want..." komt de jongeling niet. Nadat zijn trainer hem weer alleen heeft gelaten, stamelt de geschrokken en verbouwereerde Sarpong nog slechts "ik ben blij dat ik mijn debuut heb gemaakt bij Jong Ajax", waarna hij, onder begeleiding van een PR-medewerkster van Ajax, de catacomben in verdwijnt.
"Er is afgesproken dat jongens uit de opleiding niks zeggen, tenzij in overleg," zo legt Van den Brom later uit. "Ik vind niet dat jullie, nu hij toevallig voor Jong Ajax heeft gespeeld, misbruik van de situatie kunnen maken, door hem nu vragen te stellen, die je anders ook niet had kunnen stellen. Iedereen weet ook dat die jongens niet in de pers komen. Dat is beleid van de club. Als je dat niet weet, dan weet je het nu. Dat is een interne afspraak. Het is mijn taak om hen te beschermen."
quote:Ajax is geen merk!
Naar aanleiding van de perikelen in het Ajax-bestuur schreef Youp van 't Hek zaterdag het volgende in NRC Handelsblad: '...ik vrees dat ze van Ajax meer een merk dan een club willen maken en dat het meer om de marketing dan om de wedstrijd gaat. Hij [Maarten Fontein, JpvD] zal van Ajax een product maken. Maar Ajax is geen product. Ajax is een Amsterdamse voetbalclub die met spoed van de beurs gehaald moet worden'. Hij heeft gelijk, maar waarom ook alweer?
Er is geen merk in de wereld waar zo hartstochtelijk om gejuicht en gehuild kan worden als om Ajax. Er is geen merk in de wereld met een supporterclub, een ledenraad en fans die door de week bij de fabriek gaan kijken hoe het merk gemaakt wordt. Er is geen merk in de wereld dat zichtien slechte herhalingsaankopen kan permitteren. Er is geen merk in de wereld dat alle doelgroepen, jong en oud, arm en rijk, links en rechts kan bedienen.
Kortom, Ajax is helemaal geen merk. Lijkt er in de verste verte ook niet op. Men wil van Ajax een merk maken omdast dat interessant is, modern, meer geld lijkt op te brengen. Wat een inschattingsfout, wat een domheid, wat een destructie. Ajax is veel meer dan een merk, Ajax is nooit een merk geweest. Ajax is een begrip. Een begrip dat hoog uitsteekt boven dat wat een merk gewoonlijk kan waarmaken (na het lezen van deze zinnen stond de redactie van Dappre Strijders op voor een staande ovatie...). Maar een begrip moet gedegenereerd worden om er weer een merk van te maken. Met het grote gevaar dat op de weg terug het A-merkenstadium wordt overgeslagen en Ajax als een B-merk te boek komt te staan. Het hart is afgelopen week (het had zich al veel eerder ingezet) vervangen door een technocratisch merkmodel. Actie, harde actie. Dit moet stoppen. Merkdenkers terug in je mand, blijf met je takken van Ajax af.
Maar we zijn er nog niet. Want als je naar Ajax kijkt, zie je ook parallellen met merken die ook eens een begrip waren, maar door bedrijfskundigen, heao'ers en andere merkmensen tot merk zijn verworden. Heineken, Douwe Egberts, Omo, Blue Band. Zij waren al een begrip voordathet woord merk was uitgevonden. Ze zijn nooit een merk geweest, ze hebben die fase, als die ooit bestaan heeft, overgeslagen. Zij werden van een product met bezieling een begrip. En nu verworden tot een merk zonder ziel. Daarom lieve vrienden, laten we het merkdenken overboord gooien en de boeken verbranden. Laten we de laatste maanden van 2005 gebruiken om het begripsdenken te introduceren. Dat begint met de bezieling waarmee het product wordt gemaakt en niet bij 'merchandising opportunities'. Dat begint met verbondenheid en niet met de mogelijke beurskoers. Laten we opschieten, voordat we in al onze onnozelheid van de tsunami, Wilma of New Orleans ook een merk hebben gemaakt.
Jan Peter van Doorn is publicist.
Adformatie (Weekblad over reclame, marketing en media), 27 oktober 2005, nummer 43
en dan vind de club waar hij voorheen speelde plots een zak met een miljoen of 5 in een gesealde zak in hun afvalcontainerquote:Op dinsdag 1 november 2005 08:01 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar een rare gewaarwording.
Ik denk ook niet dat deze optie vaak gebruikt zal worden, maar wie weet...
Is er een goede reden om dit in bold te zetten?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:39 schreef mikey99 het volgende:
[..]
en dan vind de club waar hij voorheen speelde plots een zak met een miljoen of 5 in een gesealde zak in hun afvalcontainer
Dat was puur om het bericht eruit te laten springen....quote:
Haaglandia idd, fusie tussen RVC Rijswijk en Kranenburg. Schijnt het, na een moeizaam begin, best redelijk te doen. Renfurm en El Hamdaoui (beiden oa. ex Sparta) spelen er trouwens ook. John de Wolf is er trainer.quote:Op dinsdag 1 november 2005 03:03 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Volgens mij ergens bij een hoofdklasse amateurs
--HOOLIE-- dacht dat je moest quoten door de tekst tussen [b] en [/ b] te zetten.quote:
Ik weet gerust wel hoe ik moet quoten hoor....ik wou het er gewoon ff uit laten springen...maar goed..ik zal er in het vervolg op letten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
--HOOLIE-- dacht dat je moest quoten door de tekst tussen [b] en [/ b] te zetten.![]()
Nu ik goed kijk en zie dat je geen Feyenoord-logo in je avatar hebt staan, geloof ik je.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:03 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik weet gerust wel hoe ik moet quoten hoor....ik wou het er gewoon ff uit laten springen...maar goed..ik zal er in het vervolg op letten.
ik zat maar te wachten tot dat pokkelogo zou ontploffen, heeft HOOLIE z'n avatar veranderd!quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nu ik goed kijk en zie dat je geen Feyenoord-logo in je avatar hebt staan, geloof ik je.![]()
Dombo! Kijk dan bovenaan de pagina, we hadden het toch over trendsetter?quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:16 schreef mikey99 het volgende:
euhmz......IK poste in bald hoor..niet onze hoolie
![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:41 schreef D1 het volgende:
[..]
Is er een goede reden om dit in bold te zetten?
prima...quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dombo! Kijk dan bovenaan de pagina, we hadden het toch over trendsetter?
Nu weer on topic: Ajax kan de treble nog winnen!![]()
quote:dom·bo (de ~ (m.), ~'s)
1 [inf.] sufferd, dom persoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |