abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2005 @ 07:42:21 #201
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31857738
KLAAS-JAN, je kan nog komen hoor....

Transfermarkt toch open door slinks foefje

31/10/2005 22:09

EXCLUSIEF - De uitzonderingspositie die Nederland innam, en die de KNVB onder druk van de FIFA ophief, is door een slinks trucje toch weer van kracht. KNVB-directeur Henk Kesler heeft samen met de VVCS een maas in de wet gevonden.
In het kort werkt het als volgt: via de arbitragecommissie kan een speler zijn contract binnen enkele dagen laten ontbinden als zowel clubs als speler bereid is tot een transfer. De speler is vervolgens zonder contract en mag bij een nieuwe club aan de slag.

BRON : VI
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_31857796
Dit houdt dus in dat een speler altijd een overstap kan maken ??????????
Maar hoe zit het dan met het transfergeld?
Voor een speler zonder contract hoef je geen transfereld te betalen lijkt me.
Maar gebeurt dit wel, dan is er toch gewoon weer sprake van een normale transfer?????

I'm confused
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:01:15 #203
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31857849
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 07:53 schreef Robar het volgende:
Dit houdt dus in dat een speler altijd een overstap kan maken ??????????
Maar hoe zit het dan met het transfergeld?
Voor een speler zonder contract hoef je geen transfereld te betalen lijkt me.
Maar gebeurt dit wel, dan is er toch gewoon weer sprake van een normale transfer?????

I'm confused
Ik vind het ook maar een rare gewaarwording.
Ik denk ook niet dat deze optie vaak gebruikt zal worden, maar wie weet...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:14:47 #204
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31857987
Wat ik me dan afvraag is of dit een puur Nederlandse situatie is. Want als dit door heel Europa mag dan krijg je een tweede revolutie waarvan je je moet afvragen of dat zo positief is voor het voetbal op zich.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:26:18 #205
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31858095
quote:
Sarpong mag niet met de media praten
01 november 2005, 01:30
Door: Jurian Ubachs
Na de wedstrijd Jong Ajax – Jong Feyenoord, die door de bezoekers met 1-5 werd gewonnen, deed zich een opmerkelijk voorval voor. Trainer Van den Brom onderbrak een interview met Sarpong, waarna het talent verbouwereerd te catacomben in verdween.
"Jeffrey, je moet alleen antwoorden op de vragen die over de wedstrijd gaan. Je gaat nou niet over andere dingen praten. Niet over het buitenland of wat dan ook. Dat gaat niemand wat aan!" Op deze manier mengde Jong Ajax-trainer John van den Brom zich in een interview, waarin de 17-jarige Jeffrey Sarpong net de interesse van Chelsea heeft bevestigd en ook terugblikte op de zojuist gespeelde wedstrijd.

Juist op het moment dat Sarpong wilde vertellen waarom hij voor Ajax heeft gekozen, onderbreekt zijn trainer het gesprek. Verder dan "Ik heb bewust gekozen voor Ajax, want..." komt de jongeling niet. Nadat zijn trainer hem weer alleen heeft gelaten, stamelt de geschrokken en verbouwereerde Sarpong nog slechts "ik ben blij dat ik mijn debuut heb gemaakt bij Jong Ajax", waarna hij, onder begeleiding van een PR-medewerkster van Ajax, de catacomben in verdwijnt.

"Er is afgesproken dat jongens uit de opleiding niks zeggen, tenzij in overleg," zo legt Van den Brom later uit. "Ik vind niet dat jullie, nu hij toevallig voor Jong Ajax heeft gespeeld, misbruik van de situatie kunnen maken, door hem nu vragen te stellen, die je anders ook niet had kunnen stellen. Iedereen weet ook dat die jongens niet in de pers komen. Dat is beleid van de club. Als je dat niet weet, dan weet je het nu. Dat is een interne afspraak. Het is mijn taak om hen te beschermen."
Bron: Voetbalprimeur

Vind dit op zich een goede zaak, alhoewel Van der Brom niet heel tactisch was. Laat die jonge gassies maar even met rust. Ze zullen na hun debuut bij Ajax 1 toch meer aandacht krijgen dan hun lief is. Daar nu nog even beschermt tegen worden lijkt me heel goed voor hun eigen rust en ontwikkeling.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:22:23 #206
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31858866
Mooi stukje dat op Dapp're Strijders verscheen:
quote:
Ajax is geen merk!

Naar aanleiding van de perikelen in het Ajax-bestuur schreef Youp van 't Hek zaterdag het volgende in NRC Handelsblad: '...ik vrees dat ze van Ajax meer een merk dan een club willen maken en dat het meer om de marketing dan om de wedstrijd gaat. Hij [Maarten Fontein, JpvD] zal van Ajax een product maken. Maar Ajax is geen product. Ajax is een Amsterdamse voetbalclub die met spoed van de beurs gehaald moet worden'. Hij heeft gelijk, maar waarom ook alweer?

Er is geen merk in de wereld waar zo hartstochtelijk om gejuicht en gehuild kan worden als om Ajax. Er is geen merk in de wereld met een supporterclub, een ledenraad en fans die door de week bij de fabriek gaan kijken hoe het merk gemaakt wordt. Er is geen merk in de wereld dat zichtien slechte herhalingsaankopen kan permitteren. Er is geen merk in de wereld dat alle doelgroepen, jong en oud, arm en rijk, links en rechts kan bedienen.

Kortom, Ajax is helemaal geen merk. Lijkt er in de verste verte ook niet op. Men wil van Ajax een merk maken omdast dat interessant is, modern, meer geld lijkt op te brengen. Wat een inschattingsfout, wat een domheid, wat een destructie. Ajax is veel meer dan een merk, Ajax is nooit een merk geweest. Ajax is een begrip. Een begrip dat hoog uitsteekt boven dat wat een merk gewoonlijk kan waarmaken (na het lezen van deze zinnen stond de redactie van Dappre Strijders op voor een staande ovatie...). Maar een begrip moet gedegenereerd worden om er weer een merk van te maken. Met het grote gevaar dat op de weg terug het A-merkenstadium wordt overgeslagen en Ajax als een B-merk te boek komt te staan. Het hart is afgelopen week (het had zich al veel eerder ingezet) vervangen door een technocratisch merkmodel. Actie, harde actie. Dit moet stoppen. Merkdenkers terug in je mand, blijf met je takken van Ajax af.

Maar we zijn er nog niet. Want als je naar Ajax kijkt, zie je ook parallellen met merken die ook eens een begrip waren, maar door bedrijfskundigen, heao'ers en andere merkmensen tot merk zijn verworden. Heineken, Douwe Egberts, Omo, Blue Band. Zij waren al een begrip voordathet woord merk was uitgevonden. Ze zijn nooit een merk geweest, ze hebben die fase, als die ooit bestaan heeft, overgeslagen. Zij werden van een product met bezieling een begrip. En nu verworden tot een merk zonder ziel. Daarom lieve vrienden, laten we het merkdenken overboord gooien en de boeken verbranden. Laten we de laatste maanden van 2005 gebruiken om het begripsdenken te introduceren. Dat begint met de bezieling waarmee het product wordt gemaakt en niet bij 'merchandising opportunities'. Dat begint met verbondenheid en niet met de mogelijke beurskoers. Laten we opschieten, voordat we in al onze onnozelheid van de tsunami, Wilma of New Orleans ook een merk hebben gemaakt.

Jan Peter van Doorn is publicist.
Adformatie (Weekblad over reclame, marketing en media), 27 oktober 2005, nummer 43
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31858946
Zet 'm op morgenavond, jongens.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:28:11 #208
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31858981
Jullie vanavond ook, al verwacht ik een 0-0 vanavond. Moeten jullie het bij Schalke '04 en thuis tegen Fenerbahçe wel waarmaken! Voor ons lijkt het wat makkelijker.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:32:00 #209
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31859058
Waar komt de Troetelnaam Kakkerlakken vandaan eigenlijk?
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:39:05 #210
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31859196
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 08:01 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ik vind het ook maar een rare gewaarwording.
Ik denk ook niet dat deze optie vaak gebruikt zal worden, maar wie weet...
en dan vind de club waar hij voorheen speelde plots een zak met een miljoen of 5 in een gesealde zak in hun afvalcontainer
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:41:37 #211
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31859262
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:39 schreef mikey99 het volgende:

[..]

en dan vind de club waar hij voorheen speelde plots een zak met een miljoen of 5 in een gesealde zak in hun afvalcontainer
Is er een goede reden om dit in bold te zetten?
pi_31859408
Omdat Hoolie trendsetter is
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:51:27 #213
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31859472
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:48 schreef Robar het volgende:
Dat was puur om het bericht eruit te laten springen....
|X|
|X|
pi_31859477
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 03:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Volgens mij ergens bij een hoofdklasse amateurs
Haaglandia idd, fusie tussen RVC Rijswijk en Kranenburg. Schijnt het, na een moeizaam begin, best redelijk te doen. Renfurm en El Hamdaoui (beiden oa. ex Sparta) spelen er trouwens ook. John de Wolf is er trainer.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:53:04 #215
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31859511
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:48 schreef Robar het volgende:
--HOOLIE-- dacht dat je moest quoten door de tekst tussen [b] en [/ b] te zetten.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:03:50 #216
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31859761
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:53 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

--HOOLIE-- dacht dat je moest quoten door de tekst tussen [b] en [/ b] te zetten.
Ik weet gerust wel hoe ik moet quoten hoor....ik wou het er gewoon ff uit laten springen...maar goed..ik zal er in het vervolg op letten.
|X|
|X|
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:16:05 #217
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860052
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:03 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ik weet gerust wel hoe ik moet quoten hoor....ik wou het er gewoon ff uit laten springen...maar goed..ik zal er in het vervolg op letten.
Nu ik goed kijk en zie dat je geen Feyenoord-logo in je avatar hebt staan, geloof ik je.

On topic dan maar weer: Ajax kan de CL nog winnen!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:16:08 #218
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31860053
euhmz...... IK poste in bald hoor..niet onze hoolie
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:18:15 #219
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31860102
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nu ik goed kijk en zie dat je geen Feyenoord-logo in je avatar hebt staan, geloof ik je.
ik zat maar te wachten tot dat pokkelogo zou ontploffen, heeft HOOLIE z'n avatar veranderd!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:18:57 #220
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860117
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:16 schreef mikey99 het volgende:
euhmz...... IK poste in bald hoor..niet onze hoolie
Dombo! Kijk dan bovenaan de pagina, we hadden het toch over trendsetter?

Nu weer on topic: Ajax kan de treble nog winnen!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:22:16 #221
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31860196
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:41 schreef D1 het volgende:

[..]

Is er een goede reden om dit in bold te zetten?
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dombo! Kijk dan bovenaan de pagina, we hadden het toch over trendsetter?

Nu weer on topic: Ajax kan de treble nog winnen!
prima...

dombo??!!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:26:30 #222
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860296
quote:
dom·bo (de ~ (m.), ~'s)
1 [inf.] sufferd, dom persoon
pi_31860335
Weer ontopic graag heren!
That's all folks!
pi_31860383
Ja laten we weer eens zo een heerlijk zinloze hypothese loslaten op Ajax en de kansen . . .

Als Ajax beter gaat verdedigen, meer gaat scoren, geen punten meer verliest, PSV wel punten verliest, Feyenoord wel punten verliest, AZ wel punten verliest, RKC wel punten verliest, Vitesse wel punten verliest, Ajax een gunstige loting heeft in de CL, Ajax een gunstige loting heeft in de GC, Ajax wel van Thun wint, Ajax wel van Praag wint, Ajax organisatorich weer op orde komt, Ajax niet meer als bedrijf wordt gezien, Ajax als voetbalclub wordt gezien, dan winnen we gewoon alle prijzen die er nog te winnen zijn

Ik heb er alle vertrouwen in.

Morgen zal FC Thun er aan moeten geloven.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:50:24 #225
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860898
Als de spitsen weer gaan scoren...
Als Ajax daardoor weer haar wedstrijden gaat winnen...
Als PSV, Feyenoord, AZ, RKC Waalwijk en Vitesse punten laten liggen...
Als het oude logo terugkeert...
Als er weer échte Ajacieden in het bestuur komen...
Als de kleur van stoeltjes van de ArenA wordt veranderd...
Als de naam van de ArenA wordt veranderd...
Als al het talent weer een volwaardige kans krijgt...
Als Ajax haar beste spelers weet te behouden...
Als Ajax al haar bravoure weer terugkrijgt...
Als ook in Europa Ajax jaarlijks weer tot de favorieten behoort...
Als Ajax die bedrijfsvereniging uit Eindhoven weer eens laat zien wie de beste is...
Als thuis én uit tegen Feyenoord weer gewoon tweemaal winst oplevert...
Als ieder talent buiten Ajax weer naar Ajax wilt...
Als...

Als dit allemaal gebeurt, zit het helemaal goed met Ajax!

Wij zijn Ajax, wij zijn (en blijven) de beste!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')