VPRO / Buitenhofquote:Burgemeester van Amsterdam Job Cohen en VVD- kamerlid Ayaan Hirsi Ali waren ooit beiden lid van de PvdA, min of meer bevriend zelfs. Na haar overstap naar de VVD scheidden hun wegen en sindsdien belichamen ze de sterk uiteenlopende standpunten in ons land over immigratie, terreurbestrijding, vrijheid van religie en meningsuiting. In Buitenhof het langverwachte debat tussen beide politici over de zachte versus de harde aanpak.
Dat is deels wel zo maar De Geus was ook wel erg zwak met zijn "dan rijden we toch een bed naar binnen op ieder kantoor" en geen antwoord weten op de vraag over de illegalen van de schipholbrand.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:09 schreef electricity het volgende:
ik vond witteman bij het gesprek met de geus overigens wel bijzonder denigrerend
dan moet je ook weten dat het niet Cohen is die eenzijdig is, maar dat hem dat wordt toegeschreven...quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef Xtreem het volgende:
eenzijdigheid van Cohen die Ayaan aanhaalt en hekelt.
De pure redenatie in jouw betoog doet mij verstommenquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef axis303 het volgende:
Ik was even vergeten waarom ik Cohen slappe hap vond, maar nu weet ik het weer.
hij durft niet toe te geven dat een groot deel van de mensen waarschijnlijk voor de rest van hun leven werkloos blijven. de gunstige voorwaarden voor de werkgevers zijn er wel, maar ex WAO'ers zullen wel harder moeten knokken voor een baan dan anderen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is deels wel zo maar De Geus was ook wel erg zwak met zijn "dan rijden we toch een bed naar binnen op ieder kantoor" en geen antwoord weten op de vraag over de illegalen van de schipholbrand.
Ga jij maar hier naartoe.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef axis303 het volgende:
Ik was even vergeten waarom ik Cohen slappe hap vond, maar nu weet ik het weer.
Heb je wel gelijk in. Cohen wil zijn mening over radicale moslims altijd nuanceren met de boodschap: de grote meerderheid is niet zo. Dat klopt natuurlijk wel, maar het is misschien niet zo handig. Overigens hebben we het dan nog niet over de éénzijdigheid van Hirsi Ali niet gehad.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef Xtreem het volgende:
Eerlijk gezegd deel ik de nuance in de probleemdefinitie van Cohen, maar onderschrijf ik de (althans in de media/ naar het grote publiek) eenzijdigheid van Cohen die Ayaan aanhaalt en hekelt.
Ik woon niet in Amsterdam. Hetgeen wat ik van Cohen zie en hoor is vrij eenzijdig. In mijn post bracht ik die nuance al aan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:12 schreef Nyrem het volgende:
[..]
dan moet je ook weten dat het niet Cohen is die eenzijdig is, maar dat hem dat wordt toegeschreven...
Dat heeft hij mijn inziens ook erg goed weerlegt.
Helaas bleef Ali haar plaat maar herhalen.
Kijk dat is een heel andere post die ik wél kan waarderen. Ik denk dat Job Cohen helemaal geen ruimte wil geven aan fundamentalisten, extremisten hoe we het ook willen noemen. Kijk maar naar zijn anti terreurplan. Hij is die mensen op de -inmiddels bekende manier- aan het storen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:20 schreef axis303 het volgende:
Ik begrijp de heer Cohen wel, enerzijds wil hij de kleine groep extremisten niet te hard aanpakken in verband met verdere escalaties, anderzijds geeft hij deze groep de kans zich verder uit te breiden en te ontwikkelen door ze met rust te laten.
Moeilijke positie, die deze toch wat uitgerangeerde burgemeester bekleedt. Hij zou eens een knoop door moeten hakken. Het is net als een affaire, uiteindelijk krijg je van een van de twee vrouwen toch wel de deksel op de neus. De vraag is alleen: wanneer en hoe.
Juist. Alsof een moslim in Pakistan hetzelfde is als een moslim in Nederland. Ach tja er zijn mensen die dat ook echt denken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:16 schreef yootje het volgende:
Domme discussie.
, ik ergerde me de hele tijd aan Hirsi Ali: het dringt maar niet tot haar door dat "haar definitie van de Islam" ten eerste niet de enige juiste is en ten tweede dat niet elke moslim zich aan haar definitie houdt.Je hebt 1 miljard moslims ofzo, en er zijn dus 1 miljard interpretaties van de Islam.
Uitgerangeerd is hij allerminst hoor. Amsterdammers zijn behoorlijk tevreden met Cohen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:20 schreef axis303 het volgende:
Moeilijke positie, die deze toch wat uitgerangeerde burgemeester bekleedt. .
ja, dat gebeurd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:24 schreef Toad het volgende:
[..]
Maar wellicht moet je die zaken scheiden in het debat.
Gisteren deed Clairy Polak bij NOVA een beroep op ons.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
Ik heb het niet gezien, helaasch! Maar het ziet er naar uit dat de hele linkse kliek opgetrommeld is om er naar te kijken en er verslag van te doen...
Het lastige is dat bepaalde politieke partijen er winst uit willen halen. Kijk eens naar ons, wij zijn voor de harde aanpak etc. En dan gebruiken ze natuurlijk regelmatig one-liners. Het debat wat zonet werd gevoerd was van een heel andere orde.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:27 schreef Xtreem het volgende:
[..]
ja, dat gebeurd.
Ja, dat moet je scheiden in het debat.
Maar hoe kun je die nuances aan- en overbrengen, zonder dat mensen gaan voor simplistische, ongenuanceerde oneliners? Het is een zeer delicate discussie, die overloopt van de (noodzakelijke!) nuances. Maar daar wordt de discussie niet begrijpelijker op..... Hoe daar mee om te gaan?!
Ik reken mezelf nou niet bepaald tot de linkse kliekquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
Ik heb het niet gezien, helaasch! Maar het ziet er naar uit dat de hele linkse kliek opgetrommeld is om er naar te kijken en er verslag van te doen...
Ja klopt ik werd door mijn Kameraden opgeroepen om te gaan kijken in een Linkse Kerk, terwijl ik mijn kleine bonzaiboompje knuffel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
Achja vandaar, maar dat heb ik ook niet gezien... Ik gebruik mijn zaterdag avond regelmatig om mijn sociale contacten te onderhouden..quote:Gisteren deed Clairy Polak bij NOVA een beroep op ons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |