abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 19:05:47 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935600
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Alleen in Rotterdam. In Amsterdam en andere steden is het een fucking puinhoop die nog erger wordt met de dag.
True. Er is in Rotterdam tenminste nog WAT gedaan met de legacy van Fortuyn. Hoewel minimaal
pi_31935661
quote:
In de probleemwijken in de grote steden hebben we het niet over 2 straten ofzo hoor. Dat zijn tegenwoordig ook complete dorpen.
En een achterstandswijk in Parijs is niet zoals in Nederland qua grootte een dorp, maar even groot als heel Amsterdam. En dat maakt de boel onder control houden veel moeilijker dan in NL.
Hoewel ik van mening ben dat ze in Parijs wel eens harder mogen optreden, dat zou misschien al een boel helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 19:08:56 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935683
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Verder geldt bij mij in de flat ook een minimuminkomen hoor.
In rotterdam is het idee enigzins anders: http://www.tiscali.nl/content/article/nbinn/404271.htm
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 19:12:34 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935764
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En een achterstandswijk in Parijs is niet zoals in Nederland qua grootte een dorp, maar even groot als heel Amsterdam. En dat maakt de boel onder control houden veel moeilijker dan in NL.
Ja en?

Ik reageer op onze schoolboeken intellectueel floripas, welke zegt
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:00 schreef Floripas het volgende:
Clichy-sous-Bois, daar wil je écht niet komen.
Ik hoop dat Nederland niet van zulke wijken krijgt...
Waarop ik zeg dat we ze al HEBBEN. Misschien niet met betrekking tot schaal, maar wel met betrekking tot problematiek. Of eventuele rellen welke daar zouden ontstaan makkelijker in de hand te houden zouden zijn heb ik geen uitspraak over gedaan
pi_31935845
Als je dat nu meteen had gezegd hadden we niet nog tien posts door hoeven zwammen over de grootte achterstandswijken NL/Parijs.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 19:17:18 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935886
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als je dat nu meteen had gezegd hadden we niet nog tien posts door hoeven zwammen over de grootte achterstandswijken NL/Parijs.

Rellen Parijs na fatale achtervolging
pi_31936036
quote:

Ik begrijp je niet hoor. Het zal wel aan mezelf liggen, ben blond.
pi_31936742
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

maar je gaat wel huilen als je er als toerist niet veilig voelt? of kan het je dan ook bar weinig schelen?
in clichy??? toerisme??? wehehhee jij bent echt lollig
pi_31936969
Ik ben bang dat de franse regering het gewoon niet begrijpt: Het harde ingrijpen wat ze nu doen helpt dus niet. Al een week zijn er alleen maar rellen. Dat wordt in mijn ogen gevoed door de inwoners van de pauperwijken en de politie. De inwoners die elke gelegenheid aangrijpen hun ongenoegen te uiten, de politie die ongenadig hard ingrijpt. De ene reactie voedt de ander. Zo lang dit in een impasse blijft, blijf je rellen houden.

Waarom gaat de overheid van Parijs niet praten? Niet om meteen te zeggen dat de inwoners zielig zijn, maar om na te gaan wat er eigenlijk speelt. Ik heb net op het RTL4 journaal de reactie van de minister van weet-ik-veel gezien, die niet wil toegeven. Hij beweerde met harde hand alle rellen aan te pakken. Niet dat hij geen gelijk heeft, maar hij zal nu toch wel moeten weten dat het niks oplost. Sterker nog: de harde hand wekt alleen maar meer woede, meer ongenoegen en daarom meer rellen.
Er wordt gesproken over een avond klok. Als je de geschiedenis na gaat zie je dat dat abosluut niet helpt. Vraag het de palestijnen in de Gaza strook of de Jordaanoever maar. Het lokt meer geweld uit, omdat de bevolking zich nog meer in de hoek gedreven voelt als voorheen. En met harde hand optreden ook.

Ik zeg niet dat de inwoners van de buitenwijken doodgeknuffeld moeten worden, maar er naar geluisterd wordt er ook niet. Ik vraag me oprecht af waarom er geen delegatie van een overheid in Frankrijk bereid is om te praten met vertegenwoordigers van de relschop-groepen en een "wapen stilstand" afspreken en kijken naar de problemen van beide kanten. Er kan strakke eisen aan de relgroepen gesteld worden: we praten alleen maar met jullie als de rellen afgelopen zijn, we praten alleen maar als jullie met daadwerkelijk zinnige bijdragen kunnen komen. Zoals het nu gaat, krijg je een palestina in Parijs, en dat wil geen van beide partijen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_31937059
Praten met relschoppers?

Hebben die uberhaupt iets zinnigs te melden? Gaan we voortaan ook maar in gesprek met hooligans en daders van zinloos geweld?
En de Franse politie pakt ze te hard aan??? Heb ik iets gemist ofzo?
pi_31937090
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Praten met relschoppers?

Hebben die uberhaupt iets zinnigs te melden? Gaan we voortaan ook maar in gesprek met hooligans en daders van zinloos geweld?
En de Franse politie pakt ze te hard aan??? Heb ik iets gemist ofzo?
Welkom op aarde, marsman....

Kijk eens het nieuws voor je begint te blaten
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_31937126
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:58 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Welkom op aarde, marsman....

Kijk eens het nieuws voor je begint te blaten
Dan ben ik een marsvrouwtje en ik zat net in bad, vandaar dat ik iets heb gemist.
Geef dan even een up-date.
pi_31937181
Ik zag net beelden op RTL4.. best schokkend hoe verbreid de rellen al zijn, 20 plekken al. 300+ auto's en diverse gebouwen in de fik in 1 nacht. De verwachting is dat het deze avond weer snel fout zal gaan
pi_31937204
En volgens mij is het nog lang niet het einde, want de regering lijkt niets te ondernemen.
pi_31937246
tjonge, weer die beelden.. nu op de NOS.. via internet wordt opgeroepen om een oorlog tegen de staat de voeren.
pi_31937331
Tja, als ik werkeloos zou zijn, me kapot zou vervelen, voor de lol wat zou rellen én er ook nog niks tegen wordt ondernomen ook weet ik wel wat ik verder ga doen tegen de verveling.
pi_31937379
Ik zou er morgenavond vanuit Eindhoven heen kunnen gaan, dan ben ik op tijd voor de rellen beginnen
pi_31937428
Volgens Al Jazeerah zijn de rellen indirect het gevolg van acties van de regering. Het ou in die voorsteden al een tijdje gewelddadig zijn en halverwege Oktober werd aangekondigd dat er hard zou worden opgetreden. Drie jongens op een avond op de vlucht zijn geslagen bij een ID-controle en in een electriciteitshuisje zijn gekropen waarbij er twee gelectrocuteerd werden. In een paar uur erna braken de eerste rellen uit.

Intussen is het ook in diverse andere voorsteden onrustig geworden en werd oa. het treinverkeer naar het vliegveld stilgelegd omdat treinen bekogeld werden met stenen.

Er zijn nu weer rellen uitgebroken
http://www.ndtv.com/morenews/showmorestory.asp?slug=More+riots+hit+Paris&id=80867
pi_31937443
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, als ik werkeloos zou zijn, me kapot zou vervelen, voor de lol wat zou rellen én er ook nog niks tegen wordt ondernomen ook weet ik wel wat ik verder ga doen tegen de verveling.
Lees het internet of zo.... Je kan zelf ook zoeken naar nieuws...

Anyway, aangezien je niet het licht bent, er zijn weer rellen geweest afgelopen nacht en de politie reageert steeds agressiever..

En dat lost dus helemaaaaaaaaal niks op... Behalve bij jou dan ben ik bang.... Of ook niet eigenlijk..
burgerweeshuis
pi_31937469
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zou er morgenavond vanuit Eindhoven heen kunnen gaan, dan ben ik op tijd voor de rellen beginnen
Oh, je bent werkeloos en je verveelt je?

Maar even on-topic, ik denk niet dat PRATEN helpt.
Misschien moeten die lui tegen de verveling eens proberen wat kogels van de politie te koppen. Kijken of het daarna rustig is.
pi_31937491
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:08 schreef Keromane het volgende:

Intussen is het ook in diverse andere voorsteden onrustig geworden en werd oa. het treinverkeer naar het vliegveld stilgelegd omdat treinen bekogeld werden met stenen.

Er zijn nu weer rellen uitgebroken
http://www.ndtv.com/morenews/showmorestory.asp?slug=More+riots+hit+Paris&id=80867
Het lijkt Bagdad wel haast.. of Jakarta ten tijde van de rellen in mei 1998.. ik ben benieuwd of het ook zo hevig gaat worden.

Je nieuwsbericht betreft trouwens afgelopen nacht.
pi_31937517
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, je bent werkeloos en je verveelt je?

Maar even on-topic, ik denk niet dat PRATEN helpt.
Misschien moeten die lui tegen de verveling eens proberen wat kogels van de politie te koppen. Kijken of het daarna rustig is.
Nee, ik ben vrijdagmiddag afgewerkt en heb dan weekeinde. Ik zou dus naar Parijs kunnen gaan, een hotelletje in duiken en overdag polshoogte gaan nemen. Ik ga dit eens echt even bekijken denk ik.
pi_31937536
quote:
Anyway, aangezien je niet het licht bent, er zijn weer rellen geweest afgelopen nacht en de politie reageert steeds agressiever..
Hoezo? Leg uit.
En natuurlijk ben ik het licht niet, heb ik ook nooit beweert. Mij geen woorden in de mond leggen he meneertje of mevrouwtje. Even kijken wat je bent.
pi_31937576
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:11 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Nee, ik ben vrijdagmiddag afgewerkt en heb dan weekeinde. Ik zou dus naar Parijs kunnen gaan, een hotelletje in duiken en overdag polshoogte gaan nemen. Ik ga dit eens echt even bekijken denk ik.
Overdag zal wel niet veel te zien zijn. De relschoppers liggen dan in hun nest.
pi_31937718
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoezo? Leg uit.
En natuurlijk ben ik het licht niet, heb ik ook nooit beweert. Mij geen woorden in de mond leggen he meneertje of mevrouwtje. Even kijken wat je bent.
Meneer ....

Als praten niet helpt, en de harde aanpak ook niet, wat helpt dan wel?
burgerweeshuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')