abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31900627
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Meki kent maar één land in Noord-Afrika: Marokko.
Meer is er toch niet?
]
Volgens mij is dat eerder andersom het geval.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31900756
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

]
Volgens mij is dat eerder andersom het geval.
Maar één land in Marokko: Noord-Afrika.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_31902216
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:14 schreef CANARIS het volgende:
Een beetje minder op de persoon graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door kLowJow op 02-11-2005 18:02:27 ]
pi_31903148
het ging in dit geval niet om franse jongelui, maar wel degelijk om 'buitenlanders'. dat wordt hier in frankrijk journaal verteld. er is ook al een gesprek geweest tussen de ouders en de politie. raar dat dat in NL niet bekend is.

even googlen en je vindt de info..
pi_31903463
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_31904235
Tja, die toestanden in Parijs zijn een voorbode van wat ons te wachten staat in bepaalde randstedelijke wijken.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  woensdag 2 november 2005 @ 18:43:03 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31904299
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:40 schreef Idiosincrasico het volgende:
Tja, die toestanden in Parijs zijn een voorbode van wat ons te wachten staat in bepaalde randstedelijke wijken.
Als we debiel doorgaan met de 'je hebt toch niets te verbergen' 'men moet zich aanpassen' en 'wel toevallig dat terroristen moslims zijn' etc. - denken, dan wel ja.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31904690
Wel mooi dat er i.i.g. 2 dood zijn.
Ik denk dat deze jongeren vooral rellen omdat ze het leuk vinden om te rellen.
  woensdag 2 november 2005 @ 18:57:49 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31904743
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:56 schreef el_hombre het volgende:
tuurlijk
pi_31905077
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

tuurlijk
Nee, ze rellen om hun levenssituatiie te verbeteren.
Het enigste wat ze hiermee bereiken is een bevolking die nu een nog slechter beeld van ze heeft.
En een vernielde wijk met een paar kapotte auto`s erin natuurlijk.
  woensdag 2 november 2005 @ 19:12:13 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31905191
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:09 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Het enigste wat ze hiermee bereiken is een bevolking die nu een nog slechter beeld van ze heeft.
Het is een uiting van woeste wanhoop. Zulke wijken hebben wij niet, en als we een verstandige regering krijgen, dan zullen wij dit soort situaties niet laten gebeuren hier.
  woensdag 2 november 2005 @ 19:14:49 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31905292
quote:

[..]

Wat is dit voor een halve zool? Onder welke steen heb jij de laatste paar jaar geslapen , of heb je heugelijk je entré in de adolescentie laatst mogen vieren ?

Half-tolerantie of zero-tolerantie, welke is het nou?
Einde Quote
Tsja , welke zal het nu zijn ? Een doordenkertje misschien ?

Jij hebt er werkelijk geen idee van hoe het er daar aan toe gaat, hè?
einde Quote
Knul , het leven speelt meer melodien , als in jouw kleine denkstraatje kan worden gehoord.

Oh , voor ik het vergeet
Adoratie. Dacapo . Je latijn is nog vers van de pers zie ik.
Deze halve 'zool' is een 'zolin'.
Mijn Latijn is er met de paplepel ingegoten.

Zullen we het weer over die parijse voorsteden hebben?
Ga je dan ook even in op wat ik zeg?
pi_31905594
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is een uiting van woeste wanhoop. Zulke wijken hebben wij niet, en als we een verstandige regering krijgen, dan zullen wij dit soort situaties niet laten gebeuren hier.

Maar zijn ze nou echt zo dom om te denken dat dit helpt?
Het enigste wat ze hierdoor krijgen is een zero-tolerance beleid.
  woensdag 2 november 2005 @ 19:29:11 #64
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_31905745
quote:
Mooi hoor
  woensdag 2 november 2005 @ 19:31:26 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31905815
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:24 schreef el_hombre het volgende:

[..]

ja, of men gaat écht nadenken, natuurlijk

dat is ook een optie
pi_31906142
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Mooi hoor
Het waren maar criminelen hoor.
  woensdag 2 november 2005 @ 20:25:28 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31907741
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:24 schreef el_hombre het volgende:

[..]

...aandacht.
Alle redelijkheid is nu voorbij: wellicht komt Frankrijk eindelijk los uit de apathie.
  woensdag 2 november 2005 @ 20:26:08 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31907763
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:41 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ja, en die zijn subhumaan.
pi_31907767
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als we debiel doorgaan met de 'je hebt toch niets te verbergen' 'men moet zich aanpassen' en 'wel toevallig dat terroristen moslims zijn' etc. - denken, dan wel ja.
man man man wat een domheid, zij kiezen toch zelf voor om in het westen te leven dus dan moeten ze zich aanpassen en accepteren dat Islam hier niet de hoofd religie is. kunnen ze daar niet mee leven dan tiefen ze maar op naar Marroko. en het is bekend dat de meeste terroristen moslims zijn ja als je dat niet inziet zit je gewoon aan de drugs. of je leeft in een kermis actractie weet ik het. of je speelt teveel in de ballenbak of ballonenbak in jouw geval .
p.s die actie vondt ik anders wel geinig ,alleen niet verstandig.
pi_31908226
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, en die zijn subhumaan.
Nee, maar het is wel een risico van het vak.
Dus dan moet je maar geen crimineel zijn
  woensdag 2 november 2005 @ 20:38:52 #71
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_31908330
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:41 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ow? Jij was die andere jongen? Je was erbij? Je kende ze?

En als het al zo zou zijn, maakt het dan wat uit? Dan is het opeens niet erg meer?
pi_31908540
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:38 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ow? Jij was die andere jongen? Je was erbij? Je kende ze?

En als het al zo zou zijn, maakt het dan wat uit? Dan is het opeens niet erg meer?
Als het criminelen zijn dan is dat inderdaad minder erg.
  woensdag 2 november 2005 @ 20:45:54 #73
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31908616
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Als het criminelen zijn dan is dat inderdaad minder erg.
Ah, ze hadden anders een maand de cel in gegaan, maar dat ze nu dood zijn, dat lost het probleem weer op.
Dus is dat minder erg.

Damn, ik ben over het algemeen best kil, maar dit is wel trés,... hoor....
pi_31908815
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ah, ze hadden anders een maand de cel in gegaan, maar dat ze nu dood zijn, dat lost het probleem weer op.
Dus is dat minder erg.

Damn, ik ben over het algemeen best kil, maar dit is wel trés,... hoor....
Het is lullig voor ze dat ze dood zijn. Ik kan het alleen absoluut niet erg vinden.
pi_31908881
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals in Engeland waar men kan (kon?) doen en laten wat men wil. Onaangepast en wel?

Oh wacht, daar breken regelmatig rassenrellen uit...
  woensdag 2 november 2005 @ 20:54:16 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31908918
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals in Engeland waar men kan (kon?) doen en laten wat men wil. Onaangepast en wel?

Oh wacht, daar breken regelmatig rassenrellen uit...
precies, en daar is ook een oorzaak voor, ik kan mijn vinger er alleen niet op leggen
pi_31909006
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

precies, en daar is ook een oorzaak voor, ik kan mijn vinger er alleen niet op leggen
  woensdag 2 november 2005 @ 21:02:31 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31909195
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:56 schreef nikk het volgende:

[..]

wat wil je impliceren?
pi_31911866
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:09 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ze rellen omdat ze hun 'zin' niet krijgen. Zo van: "Wij respect eisen, en wel meteen, anders komen we ut wel halen!". Respect kan je niet pakken of eisen, respect verdien je. Als ze nou eens uit hun kolonie zouden stappen en beginnen met wat respect en loyaliteit te tonen naar de samenleving toe, dan zou deze samenleving ook wat meer waardering terug tonen.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_31912512
@Demophon:
ergens heb je wel gelijk.
ik zag gisteren een reportage over die wijk op France2, een minister (geen idee wie of waarvan, daarvoor woon ik nog te kort hier ) bezocht die wijk, het enige wat men daar deed was schelden en voorwerpen naar hem toegooien. in dat geval denk ik ook niet dat men je serieus neemt of ook maar respect voor je gaat tonen. de woede zal ergens wel een reden hebben maar wanneer je je zo opstelt maak je het voor de regering ook niet toegankelijk om er iets aan te doen op een tolerante wijze. in mijn ogen vraag je dan om harde maatregelen. die er naar alle waarschijnlijkheid ook gaat komen. de randgemeentes van parijs zijn al jaren een doorn in het oog van frankrijk. verpaupering, drugshandel, diefstal, extremisme zijn er aan de orde van de dag.
pi_31912825
quote:
Mooi he 2 doden
Champagne erbij en koekje erbij ?

was je erbij heb je het aan hun gevraagd
gewoon geblaat
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 2 november 2005 @ 22:37:39 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31912855
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:14 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ze rellen omdat ze hun 'zin' niet krijgen. Zo van: "Wij respect eisen, en wel meteen, anders komen we ut wel halen!". Respect kan je niet pakken of eisen, respect verdien je. Als ze nou eens uit hun kolonie zouden stappen en beginnen met wat respect en loyaliteit te tonen naar de samenleving toe, dan zou deze samenleving ook wat meer waardering terug tonen.
Zeg, vertel mij maar eens hoe ze dat moeten doen.
En ze spreken vloeiend Frans, dus je hoeft geen krompraat toe te passen om je denigrerende punt te bewijzen.
pi_31913260
Harde aanpak voor de " hooligans "

sluit ze allemaal op
pi_31913656
Algerijnen en West-afrikanen zitten te rellen in Parijs

bron : Nieuws
pi_31913744
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Helaas is Le Pen vele malen rechtser als Sarkozy, deWinter en wijlen Fortuyn bij elkaar. Niet echt een man dus waarvan je hoopt dat hij veel stemmen krijgt. Hij is, overigens, een klassieke anti-semiet en anti-Amerikanist. Het is daarom wel duidelijk welk soort mensen anti-Amerikaans zijn.
mwaw mij maakt het niet zo heel veel uit...... zolang hij met de moslims bezig is heeft hij geen tijd om tegen de joden te zijn
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31914026
Het lijkt wel oorlogsgebied daar

Wat een contrast: een paar kilometer verderop het chique Parijs waar men lekker aan hun wijn zit te nippen...

Natuurlijk rellen ze niet voor hun lol, de mensen weten niet anders. Natuurlijk zullen er ook van die meeloopfiguren tussen zitten, maar over het algemeen denk ik gewoon dat het komt door onmacht. De inwoners, vooral allochtonen, worden als minderwaardig beschouwd door de regering, voelen zich een soort van 'in de steek gelaten', vallen in een isolement en zien ook geen enkele waarde in de autoriteit. Kortom, vechten tegen de 'vijand'.
pi_31916823
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:06 schreef Zephyrus het volgende:
Natuurlijk rellen ze niet voor hun lol, de mensen weten niet anders.
Nee natuurlijk niet.
Het legioen de wijk in sturen en gericht schieten.
De lijken graag gewoon op straat laten liggen. Eens kijken hoe lang 'ze niet anders kunnen'' .
pi_31916968
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:06 schreef Zephyrus het volgende:
Het lijkt wel oorlogsgebied daar

Natuurlijk rellen ze niet voor hun lol, de mensen weten niet anders. Natuurlijk zullen er ook van die meeloopfiguren tussen zitten, maar over het algemeen denk ik gewoon dat het komt door onmacht. De inwoners, vooral allochtonen, worden als minderwaardig beschouwd door de regering, voelen zich een soort van 'in de steek gelaten', vallen in een isolement en zien ook geen enkele waarde in de autoriteit. Kortom, vechten tegen de 'vijand'.
Ga dat tuig vooral zielig vinden. Vooruitgang boek je als minderheid niet door jezelf continue in een slachtofferrol te drukken. Met dit soort gedrag verbeter je als groep je positie in de maatschappij zeker niet.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31917042
Vreemd hoor, dat die Fransen dit pikken..
Normaal gesproken zijn het niet van die pussy's.

Je moet er trouwens niet aan denken dat dit in Nederland gebeurt: Job Cohen die met een blaadje thee en koekjes door de brandende wijk heen rent.
  donderdag 3 november 2005 @ 00:51:42 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31917123
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:44 schreef What het volgende:
Vreemd hoor, dat die Fransen dit pikken..
Normaal gesproken zijn het niet van die pussy's.

Je moet er trouwens niet aan denken dat dit in Nederland gebeurt: Job Cohen die met een blaadje thee en koekjes door de brandende wijk heen rent.
cohen heeft al laten zien dat amsterdammers dit nog even pikken.

de fransen pikken het ook nog even. dan is het afgelopen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31917276
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:51 schreef zoalshetis het volgende:
cohen heeft al laten zien dat amsterdammers dit nog even pikken.
Nee hoor, Nederland zal dit altijd blijven pikken.
Het Nederlands openbaar bestuur laat liever zijn/haar dorp/stad in de fik steken dan behoorlijk in te grijpen. Liever 'de boel bij elkaar houden' in plaats van dit soort tuig ongenadig af te schieten.

De Fransen hebben het virus inmiddels ook te pakken. Vive La France, Vive l 'Europe!
  donderdag 3 november 2005 @ 01:04:29 #92
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_31917307
De aanleiding van dit soort rellen zijn trouwens nooit erg "politiek", voor iedereen die hier weer over politiek en over de nationaliteit van de relschoppers wil beginnen.

Meestal zijn het gewoon arme wijken en wordt er een of andere populaire bling-bling-gast doodgeschoten, loopt hij onder de auto van een Surinaamse furie, wordt hij door een bejaarde psychotische buurman doodgeschoten, of wordt hij onterecht neergeknald door de politie.

Het gaat helemaal niet om religie of politiek, het gaat gewoon om een situatie waarbij hele wijken zich tegen de overheid keren en dus ook tegen de hulpverleners.

De aanleiding is niet belangrijk.
---verdwijnt---
  donderdag 3 november 2005 @ 01:06:24 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31917340
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:02 schreef What het volgende:

[..]

Nee hoor, Nederland zal dit altijd blijven pikken.
Het Nederlands openbaar bestuur laat liever zijn/haar dorp/stad in de fik steken dan behoorlijk in te grijpen. Liever 'de boel bij elkaar houden' in plaats van dit soort tuig ongenadig af te schieten.

De Fransen hebben het virus inmiddels ook te pakken. Vive La France, Vive l 'Europe!
vive la denemarken, duitsland, frankrijk, nederland, italië, spanje, engeland etc etc.

maw het komt wel goed met die grote bek vol noordafrikaans bladerdeeg. goed in de zin van boontje en loontje. links zal wel flink gaan janken en het zal wat energie en mensenlevens gaan kosten.
  donderdag 3 november 2005 @ 01:10:32 #94
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_31917408
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vive la denemarken, duitsland, frankrijk, nederland, italië, spanje, engeland etc etc.

maw het komt wel goed met die grote bek vol noordafrikaans bladerdeeg. goed in de zin van boontje en loontje. links zal wel flink gaan janken en het zal wat energie en mensenlevens gaan kosten.
Links jankt helemaal niet, links heeft alleen een andere verklaring voor dit gebeuren. De aanleiding lijkt immers willekeurig, wat een "links" persoon al gauw doet denken dat het wel eens om sociale positie en om geld zou kunnen draaien en niet om het onmiddellijk zichtbare nml. de huidskleur?

(Ja, dat het precies in de voorsteden gebeurt is voor jou niet relevant waarschijnlijk...)
---verdwijnt---
  donderdag 3 november 2005 @ 01:13:07 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31917452
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:10 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Links jankt helemaal niet, links heeft alleen een andere verklaring voor dit gebeuren. De aanleiding lijkt immers willekeurig, wat een "links" persoon al gauw doet denken dat het wel eens om sociale positie en om geld zou kunnen draaien en niet om het onmiddellijk zichtbare nml. de huidskleur?

(Ja, dat het precies in de voorsteden gebeurt is voor jou niet relevant waarschijnlijk...)
ow jawel. maar ik heb ook niks op met mensen die vanuit hun achterstandspositie denken alle rechten te kunnen ontlenen aan hun laksheid.
pi_31917504
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
achterstandspositie
Dan mag het.
Kopje thee anyone? Koekje erbij?
  donderdag 3 november 2005 @ 01:16:42 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_31917517
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:03 schreef Floripas het volgende:
Iemand de film La Haine gezien? Als je tegen het geweld kunt, is dit een aardige impressie van hoe het er aan toe gaat in die voorsteden, al is het een komedie.
Een komedie?!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 november 2005 @ 01:19:55 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31917577
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:16 schreef What het volgende:

[..]

Dan mag het.
Kopje thee anyone? Koekje erbij?
lijkt me lekker, want met thee en koekjes houden we de boel bij elkaar en heeft niemand nog last van dit soort achterlijke relschoppers. "hoe is het weer morgen?"
pi_31919400
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf en Teletekst

Waar slaat dit op? Die jongens hebben dit toch zichzelf aangedaan!
Mag de politie tegenwoordig geen inbrekers meer achtervolgen, omdat achtervolgen gevaarlijk kan zijn?

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_achtervolging.html
Je weet toch dat bepaalde groepen van de bevolking zich graag de slachtofferrol toeeigenen....
Dus zij doen nooit wat fout...dat weet je toch...

Gaap...
pi_31919468
quote:

[..]

Wat is dit voor een halve zool? Onder welke steen heb jij de laatste paar jaar geslapen , of heb je heugelijk je entré in de adolescentie laatst mogen vieren ?

Half-tolerantie of zero-tolerantie, welke is het nou?
Einde Quote
Tsja , welke zal het nu zijn ? Een doordenkertje misschien ?

Jij hebt er werkelijk geen idee van hoe het er daar aan toe gaat, hè?
einde Quote
Knul , het leven speelt meer melodien , als in jouw kleine denkstraatje kan worden gehoord.

Oh , voor ik het vergeet
Adoratie. Dacapo . Je latijn is nog vers van de pers zie ik.
OMG, zet jezelf nu niet nog meer voor lul...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')