FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Factory Five GTM supercar
StefanPzondag 30 oktober 2005 @ 06:09
HOLY SHIT!!!































FILMPJES!

http://www.factoryfive.com/images/videos/GTM/movfirstlight.MPG


meer (helaas niet echt interessant omdat er pas 3 prototypes zijn): http://www.factoryfive.com/videogallery.html
quote:
Factory Five's newest design...An all-out mid-engined supercar.

Based on tough Corvette C-5 running gear and utilizing a high-strength tubular steel/aluminum racing chassis, the GTM weighs under 2,200 lbs and promises to deliver world class performance at a price you can afford.
De kit kost $20000 en je moet zelf de andere onderdelen hebben. Een Porsche transmissie, en de motor en al de rest van een corvette.

2200 pond, dat is 1000 kilo! Geschatte 0-100 is dan ook rond de 3 seconden. Wat kun je daar nog van zeggen? Het uiterlijk is om een puntje aan te zuigen, zelden zag ik zo'n mooie auto. Hij lijkt een beetje op een Ford GT, maar voor totaal $35000 (geschatte kosten) is ie een stuk goedkoper.

Moddervet

Weet iemand of je zoiets in Nederland op kenteken kunt krijgen?
Kaj_Azondag 30 oktober 2005 @ 08:42
Ik weet niet of je deze auto op kenteken kunt krijgen in Nederland, maar ik weet wel dat ik het uiterlijk spuuglelijk vind en de specs ubergeil
Fugiezondag 30 oktober 2005 @ 09:05
erg brute bak ja Hij moet alleen wel een spoiler achterop anders is het gelijk een stuk minder

en ik denk dat het vrij lastig wordt om hem in nl op kenteken te krijgen
Youpzondag 30 oktober 2005 @ 11:49
geil! idd wel met taartschep
rebel84zondag 30 oktober 2005 @ 12:03
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 06:09 schreef StefanP het volgende:
Hij lijkt een beetje op een Ford GT, maar voor totaal $35000 (geschatte kosten) is ie een stuk goedkoper.
De koplampen komen mij ook bekend voor.
Scalle--zondag 30 oktober 2005 @ 13:15
Zo hoort een supercar er gewoon uit te zien en zeker te klinken!
ook_gekzondag 30 oktober 2005 @ 13:22
dit vind ik nou wel een leuk dingetje
M5zondag 30 oktober 2005 @ 13:32
leuk ding, uiterlijk is wel ok, specs zullen wel goed zitten met 1000 kilo.
Steve-Ozondag 30 oktober 2005 @ 14:08
Wat een oerlelijk apparaat zeg . Samen geraapt zootje die body specs zijn wel ok daarintegen
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 14:08
Dertien in een dozijn supersportwagen
GSizondag 30 oktober 2005 @ 15:04
Hij lijkt idd wel erg op de Saleen S7
Kleibintjezondag 30 oktober 2005 @ 15:13
Volgens mij zou dit ontwerp zich goed thuisvoelen in een arcaderacer...
CybPraetorianzondag 30 oktober 2005 @ 17:46
kruising Corvette/Ferrari/Callaway/Saleen/Marcos Mantis

of niet?

[ Bericht 13% gewijzigd door CybPraetorian op 30-10-2005 17:54:33 ]
Pharellzondag 30 oktober 2005 @ 17:50
teveel callaway en een vleugje teveel ford (gt40)
StefanPmaandag 31 oktober 2005 @ 02:23
Komt waarschijnlijk ook beschikbaar met ruimte voor de nieuwe Z06 motor. 500pk en 800Nm op 1000 kilo, dat zal wel willen.
StefanPdonderdag 28 december 2006 @ 22:20








Review

http://www.ffcobra.com/magazine/gtm2006.htm
Kill_em_allvrijdag 29 december 2006 @ 00:37
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 06:09 schreef StefanP het volgende:
HOLY SHIT!!!


FILMPJES!

http://www.factoryfive.com/images/videos/GTM/movfirstlight.MPG
[afbeelding]

meer (helaas niet echt interessant omdat er pas 3 prototypes zijn): http://www.factoryfive.com/videogallery.html
[..]

De kit kost $20000 en je moet zelf de andere onderdelen hebben. Een Porsche transmissie, en de motor en al de rest van een corvette.

2200 pond, dat is 1000 kilo! Geschatte 0-100 is dan ook rond de 3 seconden. Wat kun je daar nog van zeggen? Het uiterlijk is om een puntje aan te zuigen, zelden zag ik zo'n mooie auto. Hij lijkt een beetje op een Ford GT, maar voor totaal $35000 (geschatte kosten) is ie een stuk goedkoper.

Moddervet

Weet iemand of je zoiets in Nederland op kenteken kunt krijgen?
35000 totaal? waarvan 20000 voor de kit?knap als je ergens een goed covette chassis + goede porsche motor en transmissie kan krijgen voor 15000.
dr.dunnovrijdag 29 december 2006 @ 00:45
quote:
afschuwelijk ... en dat die amerikanen dit uberhaupt al durven te zetten in een vergelijking met een mclaren, porsches, ferrari's etc. ... koop dan een echte occasion, ben je nog goedkoper uit ook

en dat interieur... vooral dat stuurwiel
Repeatvrijdag 29 december 2006 @ 02:29
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:37 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

35000 totaal? waarvan 20000 voor de kit?knap als je ergens een goed covette chassis + goede porsche motor en transmissie kan krijgen voor 15000.
dat dacht ik ook al ja.

en dan nog lacht iedereen die wel een porsche, ferrari (etc) heeft je uit dat je in deze plastic pauperbak rijdt.
dr.dunnovrijdag 29 december 2006 @ 03:06
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat dacht ik ook al ja.

en dan nog lacht iedereen die wel een porsche, ferrari (etc) heeft je uit dat je in deze plastic pauperbak rijdt.
idd
StefanPvrijdag 29 december 2006 @ 03:26
O jee, want je hebt natuurlijk geen merkje op je auto Ik lach om mensen die de status van hun auto/kleding/wat dan ook ontlenen aan het merk. Precies de reden waarom ik op ferrari, porsche, lamborghini en dergelijke. Ze worden gekocht door losers. Doe mij maar zo'n 'plastic pauperbak.'
Pattonvrijdag 29 december 2006 @ 08:26
Mja, je vergeet alleen dat Amerikanen geen auto's kunnen maken. Bovendien is hij te lelijk en heeft vast de bladveren van de C6.

Laat me niet lachen zeg.
StefanPvrijdag 29 december 2006 @ 08:54
Sterke argumenten:

'Amerikanen kunnen geen auto's maken'
Lelijk
Je vermoedt dat hij bladveren heeft.
Repeatvrijdag 29 december 2006 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 03:26 schreef StefanP het volgende:
O jee, want je hebt natuurlijk geen merkje op je auto Ik lach om mensen die de status van hun auto/kleding/wat dan ook ontlenen aan het merk. Precies de reden waarom ik op ferrari, porsche, lamborghini en dergelijke. Ze worden gekocht door losers. Doe mij maar zo'n 'plastic pauperbak.'
nouja zeg.

porsche's en ferrari's zijn echt tot in de perfectie gebouwd. Alles bij die dingen is van de hoogste kwaliteit, de motoren, onderstellen, remmen, interieur, vooral de afwerking etc.
Dat gaat echt niet alleen om het merk, maar die staan echt wel op een hoger niveau dan een Corvette of zo'n kit (en dan heb ik het niet per se over de rijkwaliteiten)
ook_gekvrijdag 29 december 2006 @ 10:50
De fort GT40 is anders goed gelukt.

Afwerking is niet zo belangrijk voor de Amerikanen heb ik altijd het idee.
Zo lang het er leuk uit ziet is het prima, binnen kant mag lekker el chepo zijn.
vosssvrijdag 29 december 2006 @ 10:53
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:45 schreef dr.dunno het volgende:


en dat interieur... vooral dat stuurwiel
Zo'n auto's koop je niet vanwege het interieur, maar vanwege de prestaties dunkt me
vosssvrijdag 29 december 2006 @ 10:54
Maar ik ben het wel met je eens; dat stuur ziet er niet uit
Pattonvrijdag 29 december 2006 @ 11:16
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 08:54 schreef StefanP het volgende:
Sterke argumenten:

'Amerikanen kunnen geen auto's maken'
Lelijk
Je vermoedt dat hij bladveren heeft.
Prima, noem jij eens een Amerikaanse auto die het beter doet dan de Europese concurrentie.

Amerikaanse auto's zijn te goedkoop, technisch zwaar verouderd en inferieur en zijn van een slechte kwaliteit. Ik heb het genoegen gehad om ooit eens te sturen met een Corvette C5 en dat is echt geen pretje. Er is alleen snelheid in een rechte lijn, sturen en vooral remmen kan je vergeten. En dan kijk je eens naar het interieur, alles kraakt en ziet er goedkoop uit, grote naden tussen de interieuronderdelen. Het gaat allemaal best hard en het klinkt geweldig, maar ik zou toch wel een beetje kwaliteit willen hebben en geen onderdelen die door bedrijven zijn gemaakt die het voor de laagste prijs konden doen.

Bovendien is het echt niet moeilijk om een hardcore supercar te maken, een paar buizen, een dikke V8, vier wielen, een stuur en een stoel en klaar ben je, daar is geen kunst aan. Helemaal niet als je de hele handel baseert op bestaande techniek. Het is net als met die lui van Callaway. Twee keer zoveel vermogen uit hetzelfde blok, geen probleem, maar zou je dan ook niet even gelijk de ophanging, remmen en dif aanpassen?

Aan de andere kant, er is geen concurrent met dezelfde hoeveelheid power voor dat geld, dus er is vast een markt voor, maar vast niet in Europa.
Pattonvrijdag 29 december 2006 @ 11:18
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:50 schreef ook_gek het volgende:
De fort GT40 is anders goed gelukt.
Ja inderdaad, dat is de uitzondering. Je vergeet alleen even dat je voor die Ford vier van die Corvettes-met-een-nieuw-jasje kan halen.
Tommehvrijdag 29 december 2006 @ 12:48
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 03:26 schreef StefanP het volgende:
O jee, want je hebt natuurlijk geen merkje op je auto Ik lach om mensen die de status van hun auto/kleding/wat dan ook ontlenen aan het merk. Precies de reden waarom ik op ferrari, porsche, lamborghini en dergelijke. Ze worden gekocht door losers. Doe mij maar zo'n 'plastic pauperbak.'
Dan laat je je wel kennen...wat kan jou het nou schelen wat iemand van je auto denkt? En laat je je daardoor beinvloeden of je een auto mooi/vet vindt of niet?
Tommehvrijdag 29 december 2006 @ 13:01
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:50 schreef ook_gek het volgende:
De fort GT40 is anders goed gelukt.

Afwerking is niet zo belangrijk voor de Amerikanen heb ik altijd het idee.
Zo lang het er leuk uit ziet is het prima, binnen kant mag lekker el chepo zijn.
Een Ford GT40 is tegenwoordig onbetaalbaar in goede staat en is weinig amerikaans.

De Ford GT is ook weinig amerikaans.
Wielen -> duits
Remmen -> Italiaans
Versnellingsbak -> Engels
Body -> Engels
Besturing -> Aston Martin -> Engels
Afstelling door Lotus -> Engels
Kluupkluupvrijdag 29 december 2006 @ 14:59
Een spoiler is alleen al een must qua looks. Zonder een spoiler achterop lijkt er echt iets te ontbreken. Kijk naar die zwarte versie. Daar moet toch gewoon een spoiler achterop?

En de achterlichten vind ik lelijk. Alsof er uit een stuk hout 2 ronde gaten gezaagd zijn waar de lichtunits van een vouwwagen in geplaatst zijn..
dr.dunnozaterdag 30 december 2006 @ 01:29
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 08:54 schreef StefanP het volgende:
Sterke argumenten:

'Amerikanen kunnen geen auto's maken'
Lelijk
Je vermoedt dat hij bladveren heeft.
nee, we weten ook dat hij bladveren heeft.

sommige van die typisch amerikaanse 'sportwagens' hebben zelfs een starre achteras ; je kunt zelf toch ook wel verzinnen dat zo'n geval nooit snel een bocht door kan komen
StefanPzaterdag 30 december 2006 @ 02:35
Zoals ik in een ander topic al aangaf maakt dat geen ruk uit, omdat je 3x per jaar op een circuit rijdt. Bovendien ben je blijkbaar absoluut niet op de hoogte van de prestaties van de vipers en corvettes op circuits en races. Verder mocht je willen dat je zo'n 'sportwagen' had.
K33Tzaterdag 30 december 2006 @ 03:06
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 02:35 schreef StefanP het volgende:
Zoals ik in een ander topic al aangaf maakt dat geen ruk uit, omdat je 3x per jaar op een circuit rijdt. Bovendien ben je blijkbaar absoluut niet op de hoogte van de prestaties van de vipers en corvettes op circuits en races. Verder mocht je willen dat je zo'n 'sportwagen' had.
Jezus Stefan, wat is dit voor een lame reply? Het gaat niet puur of je die auto wel in bezit hebt, maar hoe de auto's eigenlijk zijn. Als je iedere keer zit te mekkeren dat Veyron maar 1000 pk's heeft, zeg ik toch ook niet tegen jou: "Mocht je willen dat je zo'n sportwagen had."

Je mag trouwens ook geen kritiek op bv. BMW M5 leveren, want die heb je niet eens.

StefanP, beoefenaar van sofisme.
StefanPzaterdag 30 december 2006 @ 03:16
Over lame replies gesproken! Het enige waar bepaalde lieden mee aan kunnen komen is

-hij heeft bladveren
-ze vinden het stuur niet mooi
-ze denken dat hij alleen hard rechtdoor kan
-er zit een spleetje tussen de dashpanelen
-er hangt geen porsche of ferrari merkje aan
-goedkoop
-technisch zwaar verouderd
-inferieur
enz.

Terwijl ze zelf nog nooit verder gekomen zijn dan een zesdehands afgeragde opel calibra of instapmodel 3-serie met 120pk. Dus bespaar me de preek dat ik met lame replies aankom.

Het verschil is dat ik wel degelijk in vipers, vettes, supras, porsches en dergelijke rijd en weet dat de een niet voor de ander omdoet omdat het interieur toevallig niet van leer is.
Youpzaterdag 30 december 2006 @ 13:52
ik zou me er niet voor schamen als hij in mn garage stond vooral in het zwart vind ik het een geile bak, mooie kitcar er zijn toch ook zat mensen met westfields die rondscheuren? ook dat vind ik prachtige wagens, nee het zijn geen echte lotus super sevens maarja hè

natuurlijk zou ik een (echte) lamborghini of ferrari prefereren over deze auto, waarom? omdat die technisch praktisch uitmuntend zijn.. het jammere is inderdaad dat veel mensen zo'n ding kopen als statussymbool zonder dat ze uberhaupt weten wat er gebeurt boven de 3000rpm en zonder dat ze ooit een bocht gemaakt hebben en vervolgens 60.000km met een set banden doen... dat is jammer ja, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet een zou willen bezitten
pwndzaterdag 30 december 2006 @ 14:07
StefanP je bent echt mijn held :/
Brun0zaterdag 30 december 2006 @ 16:17
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:07 schreef pwnd het volgende:
StefanP je bent echt mijn held :/
hij heeft hier wel een punt
Youpzaterdag 30 december 2006 @ 16:55
overigens de bladveer van een nieuwe vette is niet echt meer herkenbaar als stereotype bladvering is toch ook redelijk geavanceerde vering zullen we maar zeggen...



wat is nou beter... een opgerold staafje staal... of een lang flexibel stuk staal... ik weet het niet