StefanP | zondag 30 oktober 2005 @ 06:09 |
HOLY SHIT!!!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() FILMPJES! http://www.factoryfive.com/images/videos/GTM/movfirstlight.MPG ![]() ![]() ![]() meer (helaas niet echt interessant omdat er pas 3 prototypes zijn): http://www.factoryfive.com/videogallery.html quote:De kit kost $20000 en je moet zelf de andere onderdelen hebben. Een Porsche transmissie, en de motor en al de rest van een corvette. 2200 pond, dat is 1000 kilo! Geschatte 0-100 is dan ook rond de 3 seconden. Wat kun je daar nog van zeggen? Het uiterlijk is om een puntje aan te zuigen, zelden zag ik zo'n mooie auto. Hij lijkt een beetje op een Ford GT, maar voor totaal $35000 (geschatte kosten) is ie een stuk goedkoper. Moddervet ![]() Weet iemand of je zoiets in Nederland op kenteken kunt krijgen? | |
Kaj_A | zondag 30 oktober 2005 @ 08:42 |
Ik weet niet of je deze auto op kenteken kunt krijgen in Nederland, maar ik weet wel dat ik het uiterlijk spuuglelijk vind en de specs ubergeil ![]() | |
Fugie | zondag 30 oktober 2005 @ 09:05 |
erg brute bak ja ![]() ![]() en ik denk dat het vrij lastig wordt om hem in nl op kenteken te krijgen ![]() | |
Youp | zondag 30 oktober 2005 @ 11:49 |
geil! idd wel met taartschep ![]() | |
rebel84 | zondag 30 oktober 2005 @ 12:03 |
quote:De koplampen komen mij ook bekend voor. ![]() | |
Scalle-- | zondag 30 oktober 2005 @ 13:15 |
Zo hoort een supercar er gewoon uit te zien en zeker te klinken! ![]() | |
ook_gek | zondag 30 oktober 2005 @ 13:22 |
dit vind ik nou wel een leuk dingetje | |
M5 | zondag 30 oktober 2005 @ 13:32 |
leuk ding, uiterlijk is wel ok, specs zullen wel goed zitten met 1000 kilo. ![]() | |
Steve-O | zondag 30 oktober 2005 @ 14:08 |
Wat een oerlelijk apparaat zeg . Samen geraapt zootje die body specs zijn wel ok daarintegen ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 14:08 |
Dertien in een dozijn supersportwagen ![]() | |
GSi | zondag 30 oktober 2005 @ 15:04 |
Hij lijkt idd wel erg op de Saleen S7 | |
Kleibintje | zondag 30 oktober 2005 @ 15:13 |
Volgens mij zou dit ontwerp zich goed thuisvoelen in een arcaderacer... | |
CybPraetorian | zondag 30 oktober 2005 @ 17:46 |
kruising Corvette/Ferrari/Callaway/Saleen/Marcos Mantis of niet? [ Bericht 13% gewijzigd door CybPraetorian op 30-10-2005 17:54:33 ] | |
Pharell | zondag 30 oktober 2005 @ 17:50 |
teveel callaway en een vleugje teveel ford (gt40) | |
StefanP | maandag 31 oktober 2005 @ 02:23 |
Komt waarschijnlijk ook beschikbaar met ruimte voor de nieuwe Z06 motor. 500pk en 800Nm op 1000 kilo, dat zal wel willen. | |
StefanP | donderdag 28 december 2006 @ 22:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() Review http://www.ffcobra.com/magazine/gtm2006.htm | |
Kill_em_all | vrijdag 29 december 2006 @ 00:37 |
quote:35000 totaal? waarvan 20000 voor de kit?knap als je ergens een goed covette chassis + goede porsche motor en transmissie kan krijgen voor 15000. | |
dr.dunno | vrijdag 29 december 2006 @ 00:45 |
quote:afschuwelijk ... en dat die amerikanen dit uberhaupt al durven te zetten in een vergelijking met een mclaren, porsches, ferrari's etc. ... koop dan een echte occasion, ben je nog goedkoper uit ook ![]() en dat interieur... vooral dat stuurwiel ![]() | |
Repeat | vrijdag 29 december 2006 @ 02:29 |
quote:dat dacht ik ook al ja. en dan nog lacht iedereen die wel een porsche, ferrari (etc) heeft je uit dat je in deze plastic pauperbak rijdt. | |
dr.dunno | vrijdag 29 december 2006 @ 03:06 |
quote:idd | |
StefanP | vrijdag 29 december 2006 @ 03:26 |
O jee, want je hebt natuurlijk geen merkje op je auto ![]() ![]() | |
Patton | vrijdag 29 december 2006 @ 08:26 |
Mja, je vergeet alleen dat Amerikanen geen auto's kunnen maken. Bovendien is hij te lelijk en heeft vast de bladveren van de C6. Laat me niet lachen zeg. | |
StefanP | vrijdag 29 december 2006 @ 08:54 |
Sterke argumenten: 'Amerikanen kunnen geen auto's maken' Lelijk Je vermoedt dat hij bladveren heeft. | |
Repeat | vrijdag 29 december 2006 @ 09:58 |
quote:nouja zeg. porsche's en ferrari's zijn echt tot in de perfectie gebouwd. Alles bij die dingen is van de hoogste kwaliteit, de motoren, onderstellen, remmen, interieur, vooral de afwerking etc. Dat gaat echt niet alleen om het merk, maar die staan echt wel op een hoger niveau dan een Corvette of zo'n kit (en dan heb ik het niet per se over de rijkwaliteiten) | |
ook_gek | vrijdag 29 december 2006 @ 10:50 |
De fort GT40 is anders goed gelukt. Afwerking is niet zo belangrijk voor de Amerikanen heb ik altijd het idee. Zo lang het er leuk uit ziet is het prima, binnen kant mag lekker el chepo zijn. | |
vosss | vrijdag 29 december 2006 @ 10:53 |
quote:Zo'n auto's koop je niet vanwege het interieur, maar vanwege de prestaties dunkt me ![]() | |
vosss | vrijdag 29 december 2006 @ 10:54 |
Maar ik ben het wel met je eens; dat stuur ziet er niet uit ![]() | |
Patton | vrijdag 29 december 2006 @ 11:16 |
quote:Prima, noem jij eens een Amerikaanse auto die het beter doet dan de Europese concurrentie. Amerikaanse auto's zijn te goedkoop, technisch zwaar verouderd en inferieur en zijn van een slechte kwaliteit. Ik heb het genoegen gehad om ooit eens te sturen met een Corvette C5 en dat is echt geen pretje. Er is alleen snelheid in een rechte lijn, sturen en vooral remmen kan je vergeten. En dan kijk je eens naar het interieur, alles kraakt en ziet er goedkoop uit, grote naden tussen de interieuronderdelen. Het gaat allemaal best hard en het klinkt geweldig, maar ik zou toch wel een beetje kwaliteit willen hebben en geen onderdelen die door bedrijven zijn gemaakt die het voor de laagste prijs konden doen. Bovendien is het echt niet moeilijk om een hardcore supercar te maken, een paar buizen, een dikke V8, vier wielen, een stuur en een stoel en klaar ben je, daar is geen kunst aan. Helemaal niet als je de hele handel baseert op bestaande techniek. Het is net als met die lui van Callaway. Twee keer zoveel vermogen uit hetzelfde blok, geen probleem, maar zou je dan ook niet even gelijk de ophanging, remmen en dif aanpassen? ![]() Aan de andere kant, er is geen concurrent met dezelfde hoeveelheid power voor dat geld, dus er is vast een markt voor, maar vast niet in Europa. | |
Patton | vrijdag 29 december 2006 @ 11:18 |
quote:Ja inderdaad, dat is de uitzondering. Je vergeet alleen even dat je voor die Ford vier van die Corvettes-met-een-nieuw-jasje kan halen. | |
Tommeh | vrijdag 29 december 2006 @ 12:48 |
quote:Dan laat je je wel kennen...wat kan jou het nou schelen wat iemand van je auto denkt? En laat je je daardoor beinvloeden of je een auto mooi/vet vindt of niet? | |
Tommeh | vrijdag 29 december 2006 @ 13:01 |
quote:Een Ford GT40 is tegenwoordig onbetaalbaar in goede staat en is weinig amerikaans. De Ford GT is ook weinig amerikaans. Wielen -> duits Remmen -> Italiaans Versnellingsbak -> Engels Body -> Engels Besturing -> Aston Martin -> Engels Afstelling door Lotus -> Engels | |
Kluupkluup | vrijdag 29 december 2006 @ 14:59 |
Een spoiler is alleen al een must qua looks. Zonder een spoiler achterop lijkt er echt iets te ontbreken. Kijk naar die zwarte versie. Daar moet toch gewoon een spoiler achterop? En de achterlichten vind ik lelijk. Alsof er uit een stuk hout 2 ronde gaten gezaagd zijn waar de lichtunits van een vouwwagen in geplaatst zijn.. ![]() | |
dr.dunno | zaterdag 30 december 2006 @ 01:29 |
quote:nee, we weten ook dat hij bladveren heeft. sommige van die typisch amerikaanse 'sportwagens' hebben zelfs een starre achteras ; je kunt zelf toch ook wel verzinnen dat zo'n geval nooit snel een bocht door kan komen ![]() | |
StefanP | zaterdag 30 december 2006 @ 02:35 |
Zoals ik in een ander topic al aangaf maakt dat geen ruk uit, omdat je 3x per jaar op een circuit rijdt. Bovendien ben je blijkbaar absoluut niet op de hoogte van de prestaties van de vipers en corvettes op circuits en races. Verder mocht je willen dat je zo'n 'sportwagen' had. | |
K33T | zaterdag 30 december 2006 @ 03:06 |
quote:Jezus Stefan, wat is dit voor een lame reply? Het gaat niet puur of je die auto wel in bezit hebt, maar hoe de auto's eigenlijk zijn. Als je iedere keer zit te mekkeren dat Veyron maar 1000 pk's heeft, zeg ik toch ook niet tegen jou: "Mocht je willen dat je zo'n sportwagen had." Je mag trouwens ook geen kritiek op bv. BMW M5 leveren, want die heb je niet eens. StefanP, beoefenaar van sofisme. | |
StefanP | zaterdag 30 december 2006 @ 03:16 |
Over lame replies gesproken! Het enige waar bepaalde lieden mee aan kunnen komen is -hij heeft bladveren -ze vinden het stuur niet mooi -ze denken dat hij alleen hard rechtdoor kan -er zit een spleetje tussen de dashpanelen -er hangt geen porsche of ferrari merkje aan -goedkoop -technisch zwaar verouderd -inferieur enz. Terwijl ze zelf nog nooit verder gekomen zijn dan een zesdehands afgeragde opel calibra of instapmodel 3-serie met 120pk. Dus bespaar me de preek dat ik met lame replies aankom. Het verschil is dat ik wel degelijk in vipers, vettes, supras, porsches en dergelijke rijd en weet dat de een niet voor de ander omdoet omdat het interieur toevallig niet van leer is. | |
Youp | zaterdag 30 december 2006 @ 13:52 |
ik zou me er niet voor schamen als hij in mn garage stond ![]() ![]() ![]() natuurlijk zou ik een (echte) lamborghini of ferrari prefereren over deze auto, waarom? omdat die technisch praktisch uitmuntend zijn.. het jammere is inderdaad dat veel mensen zo'n ding kopen als statussymbool zonder dat ze uberhaupt weten wat er gebeurt boven de 3000rpm en zonder dat ze ooit een bocht gemaakt hebben en vervolgens 60.000km met een set banden doen... dat is jammer ja, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet een zou willen bezitten ![]() | |
pwnd | zaterdag 30 december 2006 @ 14:07 |
StefanP je bent echt mijn held :/ | |
Brun0 | zaterdag 30 december 2006 @ 16:17 |
quote:hij heeft hier wel een punt ![]() | |
Youp | zaterdag 30 december 2006 @ 16:55 |
overigens de bladveer van een nieuwe vette is niet echt meer herkenbaar als stereotype bladvering ![]() ![]() wat is nou beter... een opgerold staafje staal... of een lang flexibel stuk staal... ik weet het niet ![]() |