abonnement Unibet Coolblue
pi_31787468
schimmelinfectie >:(
Schimmelinfectie deel 2

Wilde reageren en 't mocht niet meer...
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het lijkt me echt vreselijk naar als je daar zeer regelmatig last van hebt.
Op zich heb ik er in het dagelijks leven errug weinig last van, gelukkig. Behalve wat jeuk, die met zalfjes weg te krijgen is, gaat het verder prima normaal.

Maar voor mijn seksleven is het killing: vriend is er inmiddels ook gevoelig voor door mij, dus we moeten echt goed oppassen dat hij het niet krijgt. Daarnaast doet seks soms wel pijn, en moeten we ook nog eens condooms gebruiken. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het die krengen wel! (Zijn braaf getest!!!)
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:02 schreef Syrena het volgende:
Over die suiker, staat ergens op de Pillie Willie - site dat de pil ervoor zorgt dat er suiker (nou ja, 'koolhydraten') worden opgeslagen in je vagina-wand en dat dat voor de schimmels zorgt

Ik heb nog nooit zo hard gelachen en de site meteen weggeklikt.
en toen toch maar naar mijn zus gebeld om te vragen of zij dat ook om te lachen vond ze heeft farmacie gedaan. En ja, het was idd onzin

Ik heb ook gelezen (op ob-gyn-net oi.d.) dat je schimmels vanzelf kunnen weggaan. En wat dat 'sluimeren' betreft, dat doen ze bij mij ook als ik wél medicatie gebruik. Ze komen toch terug. Plus alle zalven die er zijn maken je slijmvlies nog dunner, en dat is bij mij juist de oorzaak.

Inno> Mijn moeder heeft er ook last van gehad vroeger. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je moet bevallen en je hebt een schimmelinfectie dat je dan je kind meteen kan besmetten.

Ik heb eergister mijn onderkant gewassen met Betadine scrub. Jeuken deed 't toch al . Het werd alleen superdroog meteen erna, dus maar een grote kwak Bioclin ertegenaan gemikt. Verder niks bijzonders gemerkt. Nu jeukt 't maar af en toe nog.
Tja, bij mij hebben ze een tijdje niet gesluimerd, en over het algemeen kwamen ze met behandeling na een paar maanden terug, zonder behandeling binnen 2 weken. Daarnaast is het met behandeling binnen 4 dagen over, zonder behandeling duurt 't minstens twee weken. Voor mij genoeg reden me te laten behandelen.

En ik heb 't niet bij geboorte meegekregen, ben besmet door mijn exvriend. In zijn familie zijn de mannen er gevoelig voor: vader en grote broer waren al besneden om die reden, zijn kleine broertje had het ook en hij dus ook... 't Is zeldzaam bij mannen, maar zo ben ik er dus aan gekomen.
pi_31788460
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:06 schreef innovative het volgende:
Maar voor mijn seksleven is het killing: vriend is er inmiddels ook gevoelig voor door mij, dus we moeten echt goed oppassen dat hij het niet krijgt. Daarnaast doet seks soms wel pijn, en moeten we ook nog eens condooms gebruiken. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het die krengen wel! (Zijn braaf getest!!!)
Dat lijkt me echt zwaar kut, om maar eens een woord te gebruiken...
pi_31788744
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt zwaar kut, om maar eens een woord te gebruiken...
Dat is het ook. Vooral als je net 5 maanden een relatie hebt en dus ook al vijf maanden om de week last hebt van die infecties gelukkig zei mijn laatst dat ie had zitten denken over dat hij noooooooooooooooooooooooooit meer sex met me kon hebben en dat het hem niks kon schelen hij zou toch bij me blijven.

Vond ik echt superlief Niet dat ik het zo ver zou laten komen trouwens en het is maar de vraag of ie dat volgend jaar ook nog vindt maar het was voor mij fijn om te horen.

Heeft iemand toevallig de vaginale douche van Bioclin al ergens in de winkels gezien?! Ik kan 'm nergens vinden, hij lijkt me fijner en handiger dan die van Lactacyd (die is ook vies aan het worden bij mij). Denk dat ik 'm maar online ga bestellen. En wat van die bruistabletten erbij die ze hebben, ben er erg benieuwd naar.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31790895
Ik heb 1 keer een schimmelinfectie gehad, en ben ervanaf gekomen met 1 'ei'.
Sindsdien nooit meer last van gehad, gelukkig.

Het lijkt me vervelend als het blijft terugkomen, kan het dan niet aan je dieet/verzorging/lifestyle liggen?
pi_31791086
Toen ik de lifestyle "geen vriendje=geen sex" een jaar lang heb aangehouden had ik nergens last van. We wilden een keer het candida-dieet proberen (ook omdat hij heel vaak moe is e.d. net zoals ik) maar daar wachten we mee tot we samenwonen. Kunnen we elkaar gezellig naar het leven staan omdat we geen chocolade meer mogen eten Of chips..of...of...

Persoonlijk geloof ik trouwens niet dat het helpt, maar proberen kan altijd.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31802221
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:43 schreef Syrena het volgende:
Dat is het ook. Vooral als je net 5 maanden een relatie hebt en dus ook al vijf maanden om de week last hebt van die infecties gelukkig zei mijn laatst dat ie had zitten denken over dat hij noooooooooooooooooooooooooit meer sex met me kon hebben en dat het hem niks kon schelen hij zou toch bij me blijven.

Vond ik echt superlief Niet dat ik het zo ver zou laten komen trouwens en het is maar de vraag of ie dat volgend jaar ook nog vindt maar het was voor mij fijn om te horen.
Idd, hoe staat hij er over een jaar over.

Mijn lief trok het pas namelijk niet meer zo goed. Ook door andere dingen die speelden, heeft de afgelopen periode van schimmels behoorlijk wat effect op ons gehad. Vooral ook omdat we altijd braaf aan onthouding deden voor en tijdens de behandeling. En tja, hij wil toch wel erg graag seks, en het vooruitzicht dat hier nooit een einde aan zou komen maakte ons allebei helemaal wanhopig, vooral omdat een van mijn huisartsen Nizoral als "laatste hoop" omschreef, dus ik had het echt helemaal opgegeven.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik me er geen zier meer van aan trek. Goed, gebeft word ik niet (logisch) en we gebruiken condooms als het echt heel erg is om besmetting te voorkomen, maar als we seks willen dan hebben we seks. Ik heb gelukkig ook nooit pijn tijdens de seks, alleen erna als er sperma in me zit, maar dat is er zo weer uit gespoeld. Dat heb ik er wel voor over!
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:54 schreef Syrena het volgende:
Toen ik de lifestyle "geen vriendje=geen sex" een jaar lang heb aangehouden had ik nergens last van. We wilden een keer het candida-dieet proberen (ook omdat hij heel vaak moe is e.d. net zoals ik) maar daar wachten we mee tot we samenwonen. Kunnen we elkaar gezellig naar het leven staan omdat we geen chocolade meer mogen eten Of chips..of...of...

Persoonlijk geloof ik trouwens niet dat het helpt, maar proberen kan altijd.
Ik heb zoiets van "het leven moet wel leuk blijven". Als ik dan moet kiezen tussen geregeld een infectie of alleen nog maar knaagdiervoedsel en vlees eten, kies ik voor het eerste. Dat heeft altijd nog minder impact op mijn dagelijks leven én gezondheid (volgens mij is dat dieet zo slecht als wat), en zoals het nu gaat, kan ik er ook prima mee leven. Met geen suiker eten ook wel, maar als ik dan ook mijn fruit (wat ik eet als vervanging van snoepgoed ed.) en brood enzo moet laten staan ga ik het echt niet leuk meer vinden. Niet meer uit eten, niet meer bij anderen eten, niet meer gezellig ergens borrelen...

Maareh, morgen huisarts bellen of de bloedtest al is aangekomen, en dan echt aan de behandeling!
pi_31802257
Anale seks is geen alternatieve optie, innovative?
pi_31802301
Heb nog nooit een schimmelinfectie gehad.
Maar was me van onder altijd alleen maar met water; geen zeep, geen vaginale douche's (latacyt of hoe het ook heet) en weet ik veel wat.
Je muts met al die rotzooi wassen verstoord de zuurtegraad.
pi_31802324
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Anale seks is geen alternatieve optie, innovative?
Bij mij niet Ik krijg al kloofjes van een stukje harde poep...

Punt is bij mij dat ik dus wél af en toe pijn heb bij de sex Godzijdank de laatste keer niet, en dat hoop ik zo te houden. We doen het idd hetzelfde, no beffing en condooms om (her)besmetting te voorkomen. Tis alleen jammer dat ik pas voel dat het zeer doet op het moment dat ie erin zit, tis zo rot om dan te moeten zeggen dat we moeten stoppen. We gaan uiteraard wel op andere manieren verder maar toch.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31802371
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:43 schreef Syrena het volgende:
Bij mij niet Ik krijg al kloofjes van een stukje harde poep...
Bedankt voor de info.
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:39:05 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31803082
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Anale seks is geen alternatieve optie, innovative?
Mjah, ook niet echt een geweldige oplossing... Geeft toch wat rotzooi af en toe, en dat is niet altijd even handig... Daarbij kost het vaak nogal wat moeit om het voor elkaar te krijgen ook... Maargoed, tis inderdaad beter dan niks
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31803277
Kwestie van oefenen, hoor.
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:54:57 #13
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31803403
Gedeeltelijk wel ja... Maar tblijft wat lastiger...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31804464
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb nog nooit een schimmelinfectie gehad.
Maar was me van onder altijd alleen maar met water; geen zeep, geen vaginale douche's (latacyt of hoe het ook heet) en weet ik veel wat.
Je muts met al die rotzooi wassen verstoord de zuurtegraad.
Joh, wat denk je? Dat ik en al die meiden hier die het vaak hebben, zich met zeep wassen, allemaal alleen maar strings dragen en vooral zo veel mogelijk lactacyd gebruiken???

Als je dit al zo vaak hebt gehad, ga je écht wel op onderzoek uit naar manieren om het te voorkomen. Dan hou je je aan alle regels die er zijn... Maar dan nog, sommige vrouwen zijn er gewoon heel gevoelig voor, en ik ben daar één van.
pi_31804529
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Anale seks is geen alternatieve optie, innovative?
Tja, vind het wel lekker enzo, maar 't is zoals MikeyMan al zegt wat minder praktisch.

Ten eerste wil ik daarna altijd graag even douchen, en als je allebei nog thuis woont ren je niet ff gauw zonder kleding de douche in. Daarnaast kost het een vracht aan condooms, wil het idd niet altijd lukken (als ik niet goed leeg ben) en is er ook nog een gevoelsmatige kwestie: vaginaal kom ik klaar, en goed ook. Anaal niet, hoe lekker het ook is. En ik zou dat echt niet willen missen!

Kortom, vind het voor de afwisseling leuk, maar een volwaardig vervanger vind ik het niet. Het is voor mij eerder iets dat in het rijtje pijpen, beffen, vingeren en rukken hoort: iets dat met seks te maken heeft, onwijs lekker is, en als "extraatje" komt bij het echte werk.
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:49:54 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31806140
Waarom smeren jullie zoveel? Dat lijkt me juist helemaal niet fijn voor een poesje .
Die heeft zijn eigen zuurgraad en die verpest je met allerlei smeersels. Het enige wat ik doe als ik een schimmel heb (en dat wordt weer minder de laatste tijd, gelukkig) is een fluconazoltablet te bestellen bij de huisarts, die in te nemen en af te wachten en na een paar dagen is het gewoon weg. Niks geen gedoe met eitjes, met zalfjes, met irritatie of jeuk. Scheelt een hoop irritatie.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:53:49 #17
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_31806239
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:49 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom smeren jullie zoveel? Dat lijkt me juist helemaal niet fijn voor een poesje .
Die heeft zijn eigen zuurgraad en die verpest je met allerlei smeersels. Het enige wat ik doe als ik een schimmel heb (en dat wordt weer minder de laatste tijd, gelukkig) is een fluconazoltablet te bestellen bij de huisarts, die in te nemen en af te wachten en na een paar dagen is het gewoon weg. Niks geen gedoe met eitjes, met zalfjes, met irritatie of jeuk. Scheelt een hoop irritatie.
Mjah, neem aan dat men niet preventief smeert... Maar alleen als er een infectie is... En in dat geval zal dat net zo fijn voor je poesje zijn als elk ander intern medicijn...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_31806350
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:49 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom smeren jullie zoveel? Dat lijkt me juist helemaal niet fijn voor een poesje .
Die heeft zijn eigen zuurgraad en die verpest je met allerlei smeersels. Het enige wat ik doe als ik een schimmel heb (en dat wordt weer minder de laatste tijd, gelukkig) is een fluconazoltablet te bestellen bij de huisarts, die in te nemen en af te wachten en na een paar dagen is het gewoon weg. Niks geen gedoe met eitjes, met zalfjes, met irritatie of jeuk. Scheelt een hoop irritatie.
Ik smeer alleen miconazolnitraat, een middel dat juist wordt aangeraden bij langdurige schimmelinfecties (alle -azolen, overigens). Dat gebruik ik alleen als de boel al verstoord is, als geneesmiddel dus.

Preventief doe ik niet, alleen zijn er meer wijzes van behandelen dan de fluconazoltabletten. Aangezien die tabletten voor mij ook niks doen, ben ik gewoon verder gaan kijken wat er wel werkt. Erger verstoord dan een schimmelinfectie kan sowieso niet, en de inwendige medicijnen die ik gebruikt heb hebben nooit voor jeuk oid gezorgd (al ben ik inmiddels overgevoelig voor canesten, krijg er bloedingen van).

[ Bericht 0% gewijzigd door innovative op 30-10-2005 13:01:40 (tnx to mikeyman...) ]
pi_31814462
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:49 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom smeren jullie zoveel? Dat lijkt me juist helemaal niet fijn voor een poesje .
Die heeft zijn eigen zuurgraad en die verpest je met allerlei smeersels. Het enige wat ik doe als ik een schimmel heb (en dat wordt weer minder de laatste tijd, gelukkig) is een fluconazoltablet te bestellen bij de huisarts, die in te nemen en af te wachten en na een paar dagen is het gewoon weg. Niks geen gedoe met eitjes, met zalfjes, met irritatie of jeuk. Scheelt een hoop irritatie.
Omdat die orale tabletten bij mij niet meer werken

Ik moet ze nu alleen een half jaar preventief slikken op de laatste dag van mijn menstruatie, maar bij mij werken ze dus niet als ik al een infectie heb.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31814505
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:53 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, neem aan dat men niet preventief smeert... Maar alleen als er een infectie is... En in dat geval zal dat net zo fijn voor je poesje zijn als elk ander intern medicijn...
alles beter dan helse jeuk idd.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_31815204
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:49 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom smeren jullie zoveel? Dat lijkt me juist helemaal niet fijn voor een poesje .
Die heeft zijn eigen zuurgraad en die verpest je met allerlei smeersels. Het enige wat ik doe als ik een schimmel heb (en dat wordt weer minder de laatste tijd, gelukkig) is een fluconazoltablet te bestellen bij de huisarts, die in te nemen en af te wachten en na een paar dagen is het gewoon weg. Niks geen gedoe met eitjes, met zalfjes, met irritatie of jeuk. Scheelt een hoop irritatie.
Ik kreeg gelijk (de eerste keer) een ei voorgeschreven van de dokter. Wat een zooi geven die dingen .
pi_31844104
TVP ---

ik kreeg btw ook de eerste keer meteen een ei voorgeschreven

Ik heb het alleen vaak net voor mijn ongesteld of net na mijn ongesteld er last van heeft dat eigenlijk ook iets met elkaar te maken?
pi_31844248
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:27 schreef Riann het volgende:
TVP ---

ik kreeg btw ook de eerste keer meteen een ei voorgeschreven

Ik heb het alleen vaak net voor mijn ongesteld of net na mijn ongesteld er last van heeft dat eigenlijk ook iets met elkaar te maken?
Yepz, heeft met elkaar te maken. Was zo ongeveer het eerste waar mijn dokter naar vroeg, of het daar mee samen hing. Bij mij dus niet (klote, is er dus weer een mogelijke oorzaak afgevallen en dan zou doorslikken van de pil helpen), maar hij kwam het vaak tegen zei hij.
pi_31846763
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:32 schreef innovative het volgende:

[..]

Yepz, heeft met elkaar te maken. Was zo ongeveer het eerste waar mijn dokter naar vroeg, of het daar mee samen hing. Bij mij dus niet (klote, is er dus weer een mogelijke oorzaak afgevallen en dan zou doorslikken van de pil helpen), maar hij kwam het vaak tegen zei hij.
mijne vroeg het ook, maar net zoals bij jou is dat het bij mij ook niet.
Als ik de pil doorslik en dan sex heb ben ik er juist nog gevoeliger voor.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:11:15 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31849300
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik kreeg gelijk (de eerste keer) een ei voorgeschreven van de dokter. Wat een zooi geven die dingen .
Inderdaad. En wat er uit dat ei komt, zorgt voor nog meer irritatie
Ben wel eens midden in de nacht wakker geworden van een stekende pijn. Was het omhulsel van het ei wat naar buiten kwam Joepie. Is ook echt goed voor die toch al gevoelige huid.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')