Dank; heb ik overheengekeken toen ik de faq doorspitte om twee uur 's nachtsquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:43 schreef Jaguarized het volgende:
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
Daaro.
De FAQ.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:44 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Dank; heb ik overheengekeken toen ik de faq doorspitte om twee uur 's nachts
Yeah right!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:44 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Dank; heb ik overheengekeken toen ik de faq doorspitte om twee uur 's nachts
Dank voor de info. Zal 't morgen eens nachecken bij NS internationaal. Overigens heb ik wel 't idee dat als ik om een beetje normale tijd in ostrow wil aankomen dat het het handigste is om de dag van tevoren naar poznan of wroclaw te reizen. Heb ik ook minder gedoe met onlogische tijden, en mezelf moeten haasten om nog op tijd in een hotel aan te komen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:15 schreef crazy-one het volgende:
Er is bv. treinverbinding vanuit Brussel rechtstreeks met Warszawa via Poznan
Kaartverkoop: dat is bijna nooit een probleem, zeker niet op intercity stations. Ook kleine stations zijn lang open. En als dat niet zo is dan een kaartje kopen bij de conducteur. Spoorwegpersoneel spreekt in de regel alleen Pools. Nergens kaartautomaten.quote:En hoe zit 't eigenlijk met de openingstijden voor de kaartverkoop op poolse stations, en tot hoe laat kun je poolse hotels nog binnenstruinen?
Deze trein wordt voor het eind van dit jaar ingekort en rijdt nog van/naar Keulen (dus de handige stations in Duisburg en Hannover blijven wel). Deze trein is prima om 's nachts naar Polen te reizen met een ligplaats.quote:Er is bv. treinverbinding vanuit Brussel rechtstreeks met Warszawa via Poznan, en deze kost 50 euro reteur. Lees mijn andere reactie hierover.
Het kan heel goed dat er nog (veel) meer verbindingen zijn. In Polen rijden de laatste jaren steeds meer privebedrijven met microbussen. Meestal zijn de haltes/stations daarvan een beetje weggemoffeld in een zijstraatje bij het station. Dat moet je dus even weten te vinden dan.quote:http://www.pks.poznan.pl/
Kan ik me voorstellen. Bij deze: ik wil naar een tweedehandsmachinehandel in polen, om daar wat machinerie te bekijken en aan te schaffen, voor een uit de hand gelopen hobbyquote:Op zondag 30 oktober 2005 00:40 schreef Frank__NL het volgende:
Heb een beetje moeite me in je reis in te leven (bv reis je in het weekend of niet, welke dag reis je, dit is essenteel om een treinreis te plannen!!).
Ik bedoelde fris in de zin van uitgeslapenquote:Op zondag 30 oktober 2005 01:30 schreef Frank__NL het volgende:
Maar nu ik het zo lees zou ik het volgende doen. Met de beste verbinding naar Ostrow Wlkp. Je komt aan om 08:15. Nu nog even uitzoeken waar een goed zwembad is, en fris jezelf uitgebreid op :-)
[dom blondje]quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:38 schreef Frank__NL het volgende:
Ah, goed dat die Sparnights er nog waren!! Tien dagen voor vertrek ongeveer. Je kan natuurlijk ook doorreizen naar Warschau. Bij het weststation van Warschau staat ook de bus naar Kampinos te wachten, zodat je een mooie trektocht door het Kampinoski Nationaal Park kan maken. :-)
Waarschijnlijk kost het je niks extra, want jouw ligplaats wordt tussen Poznan en Warschau toch niet meer verhuurd, en 't Sparnight tarief naar Warschau is hetzelfde...... Of ff naar Suwalki en terug.
liften geen probleem! ik hoef alleen niet zo nodig naar Polenquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:02 schreef Frank__NL het volgende:
Zou je liften, of lift je ook daadwerkelijk? Het woord bij de daad!
Brrr..... in meeste gevallen ver vanaf blijvenquote:Op zondag 30 oktober 2005 01:36 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
(hoe is de poolse koffie trouwens?)
Ah, gewoon vragen om espresso dus, en dan maar zien wat ze er van makenquote:Op woensdag 2 november 2005 12:26 schreef ETA het volgende:
[..]
Brrr..... in meeste gevallen ver vanaf blijvenMaar ik de wat luxere cafe's kan je wel goeie koffie krijgen.
Goed in Wroclaw en Krakow. Dus ergens anders in Polen ook vast wel.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:27 schreef joshus_cat het volgende:
Ander vraagje: Hoe zit 't eigenlijk met de dekking van mobiele telefoons?
Mooi! Ik had al ergens op een poolse site gelezen dat ze in polen op ICT en telecom gebied een stevige inhaalslag aan het maken zijn, maar 't is wel zo prettig om te weten dat-ie ook al aardig uitgevoerd is/wordt.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Goed in Wroclaw en Krakow. Dus ergens anders in Polen ook vast wel.
De gemiddelde Pool is net een gemiddelde Nederlander en kan niet zonder mobielski telefoonski!
De nachttrein heeft een restauratiewagon, die in Rzepin, de laatste stop voor de grens, achterblijft. Wellicht is het daar wat rustiger, of gezelliger.quote:Klein nadeeltje van een nachttrein: poolse mevrojen die om 9 uur al het licht uit willen hebben, terwijl in de ligcoupe naast je een ander stel polen besloten heeft dat heel veel drank (en veel poolse moppen) de beste manier is om zo'n treinreis te overleven.
In 't kader van 'spaar ze allemaal'?quote:Op woensdag 9 november 2005 20:36 schreef Frank__NL het volgende:
Ah. En heb je een stempeltje van de marechaussee gekregen?
Ja, die selectie op uiterlijke kenmerken doet 't altijd goedquote:Toen we verleden jaar in de trein van Arnhem naar Duisburg zaten, om daar over te stappen op de nachttrein naar Warschau, was men ook goed aktief. Een jonge gast met hiphop-houtfit werd helemaal gecontroleerd. Zijn bagage werd overhoop gehaald.
Mjin Hollandse groente heeft Bialystok toen wel gewoon bereikt hoor.
In restauratie wagons zitten is leuk, voor 30 minuten ofzo. Maar ik heb een keer 5+ uur op zon barkrukje gezeten van Gdansk naar Warschau, dat was niet echt fijn meer..........quote:Op woensdag 9 november 2005 20:39 schreef Frank__NL het volgende:
[..]
De nachttrein heeft een restauratiewagon, die in Rzepin, de laatste stop voor de grens, achterblijft. Wellicht is het daar wat rustiger, of gezelliger.
Ik kan je aanraden een volgende keer oordoppen mee te nemen (Ohropax). Dat scheelt veel.
P'sies!quote:Op maandag 21 november 2005 21:01 schreef Frank__NL het volgende:
en de TS was ook nog een treinliefhebber!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |