- zien of de theorie kloptquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:53 schreef STORMSEEKER het volgende:
Voordat je begint: WAAROM zou je er 1 willen maken!?!
Ze schijnen namelijk *nogal* gevaarlijk te zijn!
Oh pas op, voordat je het weet ben je verslingerd aan de snarentheorie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ga in maart naar CERN, ik zal eens vragen of ze zelf een zwart gat kunnen maken
Is dat erg dan? Ik weet eigenlijk nog niet zoveel van die theorie af...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:14 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Oh pas op, voordat je het weet ben je verslingerd aan de snarentheorie.
College aantekeningen Supersnaren, God's kosmisch instrument om een globaal idee te krijgen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is dat erg dan? Ik weet eigenlijk nog niet zoveel van die theorie af...
Bij hele hoge energie ontstaan toestanden zoals in het begin van het universum.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:51 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zal me er eens over inlezen. Maar wat heeft het CERN met de snaartheorie te maken? Ik dacht dat ze daar onderzochten hoe deeltje (vooral atomen) met elkaar reageren op hoge snelheid>
Ach so.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:54 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Bij hele hoge energie ontstaan toestanden zoals in het begin van het universum.
Er is een theorie die denkt deze toestand te kunnen beschrijven, en dat is o.a. de snaartheorie.
Vertel vertelquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Je hebt toch best een paar dingetjes fout TS
Je zit toch toevallig niet bij de FMF ejquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ga in maart naar CERN, ik zal eens vragen of ze zelf een zwart gat kunnen maken
Dit is al een erg dubieuze uitspraak. "Energie wordt omgezet in massa"?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:42 schreef Yosomite het volgende:
Als je in staat bent om aan een object steeds meer energie toe te voegen, dan zal de snelheid toenemen, maar ook de massa.
Voor zeer grote energieën zal zodoende een grote massa ontstaan, omdat een steeds groter deel van de energie gebruikt wordt om de massa toe te laten nemen (energie wordt omgezet in massa) en de rest om de snelheid toe te laten nemen.
Wat denken jullie daarvan?
FMF, was dat?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je zit toch toevallig niet bij de FMF ej
Studievereniging.quote:
"Energie wordt toegevoegd aan de impuls" dekt de lading volgens de nieuwste ideeën wat beter.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:39 schreef Haushofer het volgende:
Dit is al een erg dubieuze uitspraak. "Energie wordt omgezet in massa"?
Ouwe rotquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:13 schreef Yosomite het volgende:
[..]
"Energie wordt toegevoegd aan de impuls" dekt de lading volgens de nieuwste ideeën wat beter.
(Ik kreeg de colleges nog waarbij gezegd werd dat de gemeten massa groter wordt. En ik verval nog wel eens in oude gewoontes.)
Maar je gaat niet de hele weg naar R= 0.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:39 schreef Haushofer het volgende:
Verder vergeet je een erg belangrijk punt naar mijn idee: Het idee van een zwart gat is juist dat de Ricciscalar divergeert, en dat ligt niet aan je gekozen coordinatenstelsel ( moet zeggen dat ik dat nooit handmatig heb nagerekend ). En wat is de eigenschap van een scalar?![]()
Geplukt van de Physical Review Letters site, de samenvatting waar het in het NRC van 22.10.2005 over gaat.:quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:02 schreef Fir3fly het volgende:
De LHC, de Large Hadron Collider begint pas in 2007 met botsingen. Dus daar ben je te vroeg voor.quote:Phys. Rev. Lett. 95, 161302
(issue of 14 October 2005)
1Yukawa Institute for Theoretical Physics, Kyoto University, Kyoto 606-8502, Japan 2Department of Physics, Kyoto University, Kyoto 606-8502, Japan
(Received 17 June 2005; published 13 October 2005)
TeV-scale gravity theories allow the possibility of producing small black holes at energies that soon will be explored at the CERN LHC or at the Auger observatory.
One of the expected signatures is the detection of Hawking radiation that might eventually terminate if the black hole, once perturbed, leaves the brane.
Here, we study how the "black hole plus brane" system evolves once the black hole is given an initial velocity that mimics, for instance, the recoil due to the emission of a graviton.
The results of our dynamical analysis show that the brane bends around the black hole, suggesting that the black hole eventually escapes into the extra dimensions once two portions of the brane come in contact and reconnect.
This gives a dynamical mechanism for the creation of baby branes.
Jammer. Ik had me er wel op verheugd om een zwart gat te kunnen zienquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:20 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Geplukt van de Physical Review Letters site, de samenvatting waar het in het NRC van 22.10.2005 over gaat.:
[..]
De LHC, de Large Hadron Collider begint pas in 2007 met botsingen. Dus daar ben je te vroeg voor.
Je kunt natuurlijk altijd proberen om er in 2007 een onderzoek te gaan doen.
En ons dan hier zo af en toe op de hoogte houden.
(En ons ook uitleggen wat in deze samenvatting bedoeld wordt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |