Een protest tegen de boodschap van de cartoon zou een uiting van vrijheid geweest zijn. Protest tegen het recht van de schrijver om de cartoon te mogen maken is onderdrukking.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:13 schreef D1 het volgende:
[..]
Jusit het protest hier tegen is een uiting van vrijheid. Net zoals hetgene waartegen ze protesteren een uiting van vrijheid is.
Volgens mij is dat niet een exclusief gebruik van de Islam. Kan me een akkefietje met het Vaticaan herinneren die wel ontzettend lang deden over het veroordelen van enkele individuen in WOII.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:46 schreef damian5700 het volgende:
Verhaal...
Het is een feit, dat de rol van de heilige stoel in de Tweede Wereldoorlog, op zijn zachts gezegd, plausibel te noemen valt. Paus Pius XII zweeg toen de Duitsers in '39 een van de meest katholieke land van Europa binnenviel, Polen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:52 schreef D1 het volgende:
Volgens mij is dat niet een exclusief gebruik van de Islam. Kan me een akkefietje met het Vaticaan herinneren die wel ontzettend lang deden over het veroordelen van enkele individuen in WOII.
Ik denk, dat jij de invloed van imams dan onderschat. Zeker als het de invloed betreft op jongeren, die sowieso al wat makkelijker te beïnvloeden zijn.quote:Daarbij hebben imams minder invloed dan je denkt
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik uiteen heb gezet, afgaande op dit laatste.quote:..en kun je in mijn ogen nooit een protest van een imam als excuus opvoeren voor de bedreigingen van individuen.
Was reactie op deze zin uit het artikel:quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:34 schreef Vitalogy het volgende:
Ik ben het eens met je scherpe analyse, ik kan het alleen niet zo goed binnen dit topic plaatsen.
quote:Jyllands-Posten vroeg zich af of meer kunstenaars aan zelfcensuur doen als het om de islam gaat.
Correct. Enneh, is het niet zo dat volgens de Bijbel je ook God niet mag afbeelden, maar ik heb recent toch geen joden meer meegemaakt die meteen met doodsbedreigingen beginnen te strooien als God eens afgebeeld wordt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:57 schreef Godslasteraar het volgende:
Vrijheid van menigsuiting begint pas relevant te worden als mensen zich ''beledigd'' voelen.
[..]
Voor meer dan 80% van de wereldbevoling is het afbeelden va Mohammed, of wie of wat dan ook, géén zonde. Moslims hebben niet het recht anderen hun eigen wanen op te leggen.
[..]
Of je met geweld de wet overtreed is niet relevant. Met geweld overtreed je de meest bassale fatsoensnormen, dáár gaat het om.
dat ze dan maar versneld moeten doornemen om in "onze" maatschappij te mogen leven.quote:Op zondag 30 oktober 2005 00:17 schreef D1 het volgende:
[..]
En hopelijk is dat over een aantal jaar bij ons Moslims ook zo. Vergeet alleen niet dat wij een tamelijk langdurig emancipatie proces hebben doorgaan om hier te komen...
Precies, ze hoeven hier niet te komen. Als ze zich niet aan onze wetten willen houden, blijven ze toch lekker thuis?quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat ze dan maar versneld moeten doornemen om in "onze" maatschappij te mogen leven.
ze moeten maar leren tegen kritiek te kunnen
De tien geboden. Er zijn christenen, iconoclasten, die geen afbeeldingen willen, sommigen gaan ook zeer ver; geen foto's/camera's. En er zijn ook orthodoxe Joden die vergelijkbare opinies hebben.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Correct. Enneh, is het niet zo dat volgens de Bijbel je ook God niet mag afbeelden,
Idd.quote:maar ik heb recent toch geen joden meer meegemaakt die meteen met doodsbedreigingen beginnen te strooien als God eens afgebeeld wordt.
Zit een miniem verschilletje in. Bali is onderdeel van Indonesie, wat een Islamitisch land is met de meeste Moslims ter wereld. Niet echt vergelijkbaar met wat we in Nederland en Europa merkenquote:Op zondag 30 oktober 2005 19:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De tien geboden. Er zijn christenen, iconoclasten, die geen afbeeldingen willen, sommigen gaan ook zeer ver; geen foto's/camera's. En er zijn ook orthodoxe Joden die vergelijkbare opinies hebben.
Doet me denken aan verhalen ovwer Indianen in de Amazone die bang waren voor camera's en dergelijken, omdat daarmee de ziel gevangen zou worden. Vermoedelijk (imo) is dat ook de oorpsrong van de afkeer van afbeeldingen in de monotheïstische godsdiensten.
[..]
Idd.
Ik ken iemand uit een familie die oorpsronkelijk op Java woonden. Het waren hindoes en ze zijn kort na wo2 naar Bali verhuist om te ontsnappen aan de intimidatie van moslims op Java. En je ziet, ook Bali is niet meer veilig. En dan niet alleen wat betreft bomaanslagen maar ook wat betreft zeer agressieve moslims die Balinezen allerlei islamitische regeltjes opdringen. Vergelijkbaar met wat we meer en meer in Nederland en Europa merken.
Nee, Indonesië is een verzameling van gebieden en volkeren die door de Hollanders in één staat zijn geperst met één taal en politiek centrum. Bali is en was een hindoeïstisch eiland dat verder niet zoveel te maken heeft met Java, laat staan Sumatra.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:31 schreef D1 het volgende:
[..]
Zit een miniem verschilletje in. Bali is onderdeel van Indonesie, wat een Islamitisch land is met de meeste Moslims ter wereld. Niet echt vergelijkbaar met wat we in Nederland en Europa merken
Brittanica:quote:Op maandag 31 oktober 2005 08:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bali is toch boedhistisch?
Yup, alleen dat kleine feitje dat de regering van Indonesië Islamitisch is alsmede het leger is dat niet...quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:13 schreef Vitalogy het volgende:
5,7%
Dat is vergelijkbaar met Nederland.
Dat onze regering en leger nooit islamitisch zou moeten worden?quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:18 schreef Vitalogy het volgende:
Ja maar uit dat "kleine feitje" zou je dus eerder de conclusie moeten trekken dat het ook nooit zover moet komen.
Wees eens iets concreter. Je ziet overduidelijk dat Islamitische politici meer invloed krijgen. Komt dat misschien omdat relatief gezien Moslims hier nog maar net zijn en nu voor het eerst Islamitische politici verkiesbaar zijn? En jouw gedachte is dat een politici die tegerlijkertijd Moslim is automatisch aanstuurt op een grote Islamitische staat?quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:30 schreef Vitalogy het volgende:
Ik zie toch overduidelijk Islamitische politici steeds meer invloed krijgen in Westerse landen. Misschien is de invloed op landelijk niveau heel klein maar in de lokale politiek is dat zeer zeker niet het geval. Nu valt hier best wel wat voor te zeggen aangezien in bepaalde gebieden het percentage van de bevolking ook veel hoger is. Maar het gevolg in mijn ogen is dus zoiets als wat in Canada gebeurt waar een gedeeltelijke sharyia wordt ingevoerd.
Nee ik zeg dat politici die tegelijkertijd Moslim zijn automatisch aansturen op het naleven van Islamitische wetten en regeltjes al is het alleen maar voor moslims zelf. Lijkt me vrij moeilijk te ontkennen eigenlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:35 schreef D1 het volgende:
[..]
Wees eens iets concreter. Je ziet overduidelijk dat Islamitische politici meer invloed krijgen. Komt dat misschien omdat relatief gezien Moslims hier nog maar net zijn en nu voor het eerst Islamitische politici verkiesbaar zijn? En jouw gedachte is dat een politici die tegerlijkertijd Moslim is automatisch aanstuurt op een grote Islamitische staat?
nogmaals verwijs ik je graag naar aboutaleb.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat politici die tegelijkertijd Moslim zijn automatisch aansturen op het naleven van Islamitische wetten en regeltjes al is het alleen maar voor moslims zelf. Lijkt me vrij moeilijk te ontkennen eigenlijk.
Precies, het overgrote deel van de politici die Moslim zijn zijn met hart en ziel bezig voor de Nederlandse samenleving. De paar Moslims die dit niet waren en zich wilden richten op meer Islamitische invloeden in NL, zoals Abu Jahjah, hebben gelukkig de werking van de democratie uit eerste hand kunnen ervaren en zitten nu weer ergens verscholen onder één of andere steen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:38 schreef zoalshetis het volgende:
aboutaleb is een overduidelijke moslim, hij draagt dit ook uit, maar wel in zijn privé tijd. het een hoeft het ander dus niet uit te sluiten. en bovendien zijn politici vaak intelligent genoeg om democratie en islam te vereningen.
''Zover laten komen'' in de betekenis van; het niet laten opleggen van regeltjes door moslims aan ''ongelovigen''.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:18 schreef Vitalogy het volgende:
Ja maar uit dat "kleine feitje" zou je dus eerder de conclusie moeten trekken dat het ook nooit zover moet komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |