Vlak nadat in Nederland terroristen zijn opgepakt om een aanslag te voorkomen is het in Denemarken raak. Hoe lang zou het nog duren voor het weer raak is?quote:vrijdag 28 oktober 2005 07:31 Elsevier
Deense politie voorkomt terreuraanslag
De Deense politie heeft vier terreurverdachten opgepakt, die betrokken zouden zijn bij de voorbereiding van een zelfmoordaanslag 'ergens in Europa'. De verdachten zijn tussen de 16 en 20 jaar oud en van Arabische afkomst. Eén van hen is een Deens staatsburger.
De verdachten zijn van Arabische afkomst
Denemarken was getipt door Balkanland
Denemarken kreeg een tip over de vier mannen van één van de Balkanlanden. De politie in Kopenhagen wil niet zeggen van welk land de tip kwam.
Wapens
Volgens het bewuste Balkanland waren de voorbereidingen voor een terroristische aanslag in een vergevorderd stadium. Bij hun aanhouding waren de mannen in het bezit van wapens en explosieven.
De Deense politie wil niet zeggen waar zij zijn aangehouden en wat hun rol in het netwerk is. De vier worden in elk geval tot 16 november in voorarrest gehouden, terwijl Denemarken verder gaat met het onderzoek naar het terreurnetwerk.
De aanhouding heeft vermoedelijk te maken met de arrestatie van drie mannen vorige week in de Bosnische hoofdstad Sarajevo.
Publicatiedatum: 28 oktober 2005
Ja, we hadden Bosnië moeten bombarderen. Dan waren die extremisten vast heel blij met de Westerse wereld!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:07 schreef ZureMelk het volgende:
Bosnië hoor je ook erg veel in verband met Islamitisch extremisme. Volgens mij hebben we indertijd de verkeerde gebombardeerd.
Gelukkig dat je het met me eens bent.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:09 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, we hadden Bosnië moeten bombarderen. Dan waren die extremisten vast heel blij met de Westerse wereld!
Het land platbombarderen maakt de extremisten die je niet raakt heus niet brave christenen ofzo hoorquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:18 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Gelukkig dat je het met me eens bent.![]()
Bosnië had een president die openlijk moslimextremist was dus het was zeker geen gek idee geweest.
Vlakbij Balkanië...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:32 schreef Dagonet het volgende:
Waar ligt Balkanland?
Bij Spanje zeg maar. Je weet wel, daar waar Sinterklaas woont.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:32 schreef Dagonet het volgende:
Waar ligt Balkanland?
Die deelt dat zwembad met Paul de Leeuw toch?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Bij Spanje zeg maar. Je weet wel, daar waar Sinterklaas woont.
er worden vrijwel iedere dag dergelijke figuren opgepakt over heel de wereld en vrijwel maandelijks door heel Europa ... vrijgelaten ook trouwens omdat ze achteraf toch niet zo levensgevaarlijk bleken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:07 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Vlak nadat in Nederland terroristen zijn opgepakt om een aanslag te voorkomen is het in Denemarken raak. Hoe lang zou het nog duren voor het weer raak is?
volgens mij heb jij totaal geen verstand van zakenquote:Bosnië hoor je ook erg veel in verband met Islamitisch extremisme. Volgens mij hebben we indertijd de verkeerde gebombardeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |