abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 november 2006 @ 17:00:42 #101
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43512592
wat grappig om je eigen reactie te lezen van bijna een jaar terug

wij gaan ook weer rapleyen binnenkort met Romijntje, hijs bijna 6 maanden.
pi_43513427
Hihi, inderdaad leuk om te lezen. Het is hier allemaal zo vanzelfsprekend verlopen dat ik hier dus niet meer gepost heb. Emma stopt nu alles wat we haar voorschotelen inhaar mond, het ene eetze openhet andere komt ernet zo snel weer uit. We helpen haar ook wel met eten, dus zelf eten én af en toe een hapje van een lepel. Dat werkt aardig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43514464
Myrthe lust en eet bijna alles, muv rauwe tomaat en ananas. Afgelopen week op een bruiloft at ze zelfs netjes met mes en vork en een servet op schoot. Het Rapley-geknoei gaat dus voorbij.
  maandag 13 november 2006 @ 20:00:24 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43518868
In het kader dat arwen straks dik 1 jaar is wanneer ze weer mag eten en het eiwit vrij moet zijn lijkt me rapley wel beter, maar vraag me wel af ofdat ze dat dan wel kan en of ze zich niet ontzettend gaat verslikken, bedoel is toch heel andere koek als alleen melk..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 13 november 2006 @ 20:05:47 #105
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43519068
Ik las gisteren in OUders van nu een artikel over Rapley en ben geinteresseerd, al klinkt het kokhalzen wel eng!
Morgen maar eens goed inlezen hier!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 november 2006 @ 20:07:27 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43519135
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef _evenstar_ het volgende:
In het kader dat arwen straks dik 1 jaar is wanneer ze weer mag eten en het eiwit vrij moet zijn lijkt me rapley wel beter, maar vraag me wel af ofdat ze dat dan wel kan en of ze zich niet ontzettend gaat verslikken, bedoel is toch heel andere koek als alleen melk..
Je kunt toch met zachte dingen beginnen? Gekookt worteltje of zo? Stukje oud brood?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43519449
Hier ook een Rapley-talentje. Ze kwam wel langzaam op gang, maar het is gewoon ontzettend leuk om te doen en ik was (ben nog) altijd heel trots als ik die kleine meid zo lekker zag prutsen

Ze eet nu heel goed.

Evenstar, je moet doen wat goed voor je voelt. Je zult toch een proces moeten aangaan met proberen en weer proberen denk ik. Of dat nu gepureerd zal zijn of met stukken. Wellicht vind Arwen het op haar leeftijd wel fijner om stukjes te eten. De motoriek (qua handjes en pakken enzo) heeft ze natuurlijk al op deze leeftijd.

In het algemeen kan je met Rapleyen het eten vrij langzaam kan opbouwen en dat is, gezien het proces van uitproberen, alleen maar fijn voor jullie. In de praktijk kan je natuurlijk ook sommige dingen wel wat grof prakken en/of met een lepeltje of vorkje geven. Kindjes zijn ook wel eens moe of willen gewoon een beetje verzorgd worden

Dat verslikken kan wel eng zijn hoor, maar 6 maanden is Arwen dan al niet meer. Ik vermoed dat ze best al tandjes heeft om de boel goed te kauwen. Toch?
Variety is the spice of life
pi_43520528
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef PM-girl het volgende:
Ik las gisteren in OUders van nu een artikel over Rapley en ben geinteresseerd, al klinkt het kokhalzen wel eng!
Morgen maar eens goed inlezen hier!
Ja door dat artikel ben ik juist eraan gaan denken om dat te gaan doen. Want ze vetelde ook dat het na een week al stukken beter ging. Dus eigenlijk moet je niet snel opgeven en niet bang zijn dat je kind te weinig binnen krijgt. maar heb nog 3 maand om me in te lezen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43523265
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:43 schreef MeNicole het volgende:
. Dus eigenlijk moet je niet snel opgeven en niet bang zijn dat je kind te weinig binnen krijgt.
Dat denk ik ook idd. Ik krijg wel eens het idee dat sommige mensen vergeten dat het eerste jaar in het woord bijvoeding de nadruk ligt op BIJ. Zolang je nog lekker melk blijft geven is er echt niets mis met hele kleine beetjes of zelfs niets eten. Maar nee, er moet zo snel mogelijk begonnen worden en dan ook graag meteen hele potjes vol.
  maandag 13 november 2006 @ 22:19:44 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43524851
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:15 schreef nebelung het volgende:
Hier ook een Rapley-talentje. Ze kwam wel langzaam op gang, maar het is gewoon ontzettend leuk om te doen en ik was (ben nog) altijd heel trots als ik die kleine meid zo lekker zag prutsen

Ze eet nu heel goed.

Evenstar, je moet doen wat goed voor je voelt. Je zult toch een proces moeten aangaan met proberen en weer proberen denk ik. Of dat nu gepureerd zal zijn of met stukken. Wellicht vind Arwen het op haar leeftijd wel fijner om stukjes te eten. De motoriek (qua handjes en pakken enzo) heeft ze natuurlijk al op deze leeftijd.

In het algemeen kan je met Rapleyen het eten vrij langzaam kan opbouwen en dat is, gezien het proces van uitproberen, alleen maar fijn voor jullie. In de praktijk kan je natuurlijk ook sommige dingen wel wat grof prakken en/of met een lepeltje of vorkje geven. Kindjes zijn ook wel eens moe of willen gewoon een beetje verzorgd worden

Dat verslikken kan wel eng zijn hoor, maar 6 maanden is Arwen dan al niet meer. Ik vermoed dat ze best al tandjes heeft om de boel goed te kauwen. Toch?
juist om haar leeftijd, de motoriek denk ik dat rapley idd beter is en ook de opbouw voor haar beter is, en idd eerst zachte dingen proberen, het verslikken ben ik meer bang ivm de reflux dat ze dat gewoon niet onder controle heeft/krijgt nog en die tandjes dat zit wel snor
  maandag 13 november 2006 @ 22:22:28 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43524978
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:40 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat denk ik ook idd. Ik krijg wel eens het idee dat sommige mensen vergeten dat het eerste jaar in het woord bijvoeding de nadruk ligt op BIJ. Zolang je nog lekker melk blijft geven is er echt niets mis met hele kleine beetjes of zelfs niets eten. Maar nee, er moet zo snel mogelijk begonnen worden en dan ook graag meteen hele potjes vol.
idd nou gaven wij dus wat on werd opgedragen min of meerde hoeveelheid, dit ivm dat ze zoveel spuugde en dus echt te weinig binnenkreeg.
voor arwen zal het straks ( 2 maandjes ongeveer) ook alleen nog bijvoeding zijn,
begin nu wel meer te wennen aan het idee dat het gewoon bij haar allemaal niet te vergelijken is met andere kindjes en ook denk ik dat ze wel goed in de gaten gehouden wordt en vertrouw dus ook op de artsen.
pi_43528718
Emma heeft zich maar een keer echt zodanig verslikt dat ik haar uit de stoel heb gehaald. Verder zat ze bij ons niet vast in de stoel zodat áls er iets was we haar er direct uit konden halen. In de praktijk reageerde ik wel op kokhalzen van Emma maar tegen de tijd dat ik haar uit de stoel zou hebben gehaald lag het eten meestal al op haar slab. Daardoor werd ik wel steeds makkelijker en had ik er vertrouwen in dat ze heel goed zelf kon regelen wat er wel of niet haar keel in ging.

Ow en als je tapijt op de vloer hebt is een zeiltje onder de stoel geen luxe...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:41:03 #113
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43630187
Maxim heeft weleens gekokhalst, maar zich nooit echt verslikt. ja laatst in een peer, maar hij is al bijna 2
pi_43630392
Wij hebben hier ook al over zitten lezen, klinkt allemaal erg interessant en goed. Wellicht dat wij het ook gaan proberen. Eerst maar eens 6 maanden aan de bv, dan zien we wel verder.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43660813
Het rapleyen gaat hier ook al maanden goed. Met verbazing kijken we wat Merlijn allemaal naar binnen werkt. Het kokhalzen is hier nog steeds wel eens, maar echt verslikken valt wel mee. De enige keer dat we ons verschrokken zijn was van een potje macaroni van olvirat met stukjes. Als je dan van mensen de opmerking krijgt maar dan verslikken ze zich toch veel gemakkelijker met stukken geven grijpen dat ene moment met een potje aan om te vertellen dat het anders ook kan. .

Nu in deze tijd eten we samen met het fruit eten 's middags 5 manderijntjes weg, meneer kan er wel weg mee.
pi_43670129
dat is ook niet echt een goed merk volgens mij, olvirat. P

wij hebben ook wel een paar enge verslik momenten gehad met anna, maar over 't algemeen wist/weet ze 't zelf goed weer naar buiten te werken. ze is (nog altijd) een erg slordige kauwer trouwens, liefst slokt ze alles zo op en ze propt haar mond ook altijd veel te vol. daardoor heeft ze zich laatst bijvoorbeeld nog enorm verslikt in een pepernoot. ik dacht 'ach, dat moet ze toch wel kunnen', maar ze was ze veel te gulzig en dat ging dus nog niet.
pi_44953107
Wij zijn ook van start gegaan (met dank aan alle lieve adviezen in het babietjes-topic )!

Gister al met courgette, maar dat beviel niet zo goed omdat het wel erg glad en waterig is als het gekookt is. Vandaag dus maar banaan en daar houden we het de komende dagen bij zodat we goed in de gaten kunnen houden of en hoe ze reageert.
Ze vind het geweldig, en ik ook ! Het is nog wat lastig vast houden, morgen maar een stukje schil er om laten zitten, maar er wordt driftig gesabbelt, geprakt en weggemummelt.
Ik denk dat ze gewoon zelf een kwart banaan weg heeft zitten werken
Daarna in bad, nog twee borsten rustig gedronken (ook zo grappig, want dat deed ze de afgelopen dagen niet meer, dan was het altijd duwen en trekken en draaien) en meteen gaan slapen
Was ze er aan toe, of was ze er aan toe...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:09:33 #118
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44953216
hier gaat het prima met rapleyen en Romijn. het is echt een veelvraatje, alles wat je neerlegt verdwijnt in zn mond. en geplet tussen hem en de stoel
pi_44953654
Wat fijn dat het zo'n succes is Owlet. En nog beter dat ze weer lekker rustig kon drinken bij je
Lieve foto trouwens van die Ronja die alweer reuze groot is!
Syllables govern the world
pi_44953733
Owlet, wat goed dat het werkt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44953841
Leuk leuk!

Ze was er echt letterlijk én figuurlijk aan toe om haar tanden in iets nieuws te zetten denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 21:35:09 #122
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44954153
Owlet, wat gaaf!
En die serieuze blik van Ronja, ze is echt aan het proeven en determineren
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44954242
Ze is trouwens erg schattig, die vingertjes

Jouw Lucie-foto's hadden hier ook mooi gepast Macka, die waren ook al zo leuk!

Owlet, mango ging er hier ook in als eh.. mango!
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 22:24:47 #124
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44956102
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:37 schreef nebelung het volgende:
Jouw Lucie-foto's hadden hier ook mooi gepast Macka, die waren ook al zo leuk!
U vraagt, wij plaatsen
Het begin: verkenning van een worteltje

Een week later: een halve peer opgesloeberd

en als toetje: creatief met komkommer
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44956178

Oh, is dat komkommer, ik zat al te loeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')