Je kunt toch met zachte dingen beginnen? Gekookt worteltje of zo? Stukje oud brood?quote:Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef _evenstar_ het volgende:
In het kader dat arwen straks dik 1 jaar is wanneer ze weer mag eten en het eiwit vrij moet zijn lijkt me rapley wel beter, maar vraag me wel af ofdat ze dat dan wel kan en of ze zich niet ontzettend gaat verslikken, bedoel is toch heel andere koek als alleen melk..
Ja door dat artikel ben ik juist eraan gaan denken om dat te gaan doen. Want ze vetelde ook dat het na een week al stukken beter ging. Dus eigenlijk moet je niet snel opgeven en niet bang zijn dat je kind te weinig binnen krijgt. maar heb nog 3 maand om me in te lezenquote:Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef PM-girl het volgende:
Ik las gisteren in OUders van nu een artikel over Rapley en ben geinteresseerd, al klinkt het kokhalzen wel eng!
Morgen maar eens goed inlezen hier!
Dat denk ik ook idd. Ik krijg wel eens het idee dat sommige mensen vergeten dat het eerste jaar in het woord bijvoeding de nadruk ligt op BIJ. Zolang je nog lekker melk blijft geven is er echt niets mis met hele kleine beetjes of zelfs niets eten. Maar nee, er moet zo snel mogelijk begonnen worden en dan ook graag meteen hele potjes vol.quote:Op maandag 13 november 2006 20:43 schreef MeNicole het volgende:
. Dus eigenlijk moet je niet snel opgeven en niet bang zijn dat je kind te weinig binnen krijgt.
juist om haar leeftijd, de motoriek denk ik dat rapley idd beter is en ook de opbouw voor haar beter is, en idd eerst zachte dingen proberen, het verslikken ben ik meer bang ivm de reflux dat ze dat gewoon niet onder controle heeft/krijgt nog en die tandjes dat zit wel snorquote:Op maandag 13 november 2006 20:15 schreef nebelung het volgende:
Hier ook een Rapley-talentje. Ze kwam wel langzaam op gang, maar het is gewoon ontzettend leuk om te doen en ik was (ben nog) altijd heel trots als ik die kleine meid zo lekker zag prutsen
Ze eet nu heel goed.
Evenstar, je moet doen wat goed voor je voelt. Je zult toch een proces moeten aangaan met proberen en weer proberen denk ik. Of dat nu gepureerd zal zijn of met stukken. Wellicht vind Arwen het op haar leeftijd wel fijner om stukjes te eten. De motoriek (qua handjes en pakken enzo) heeft ze natuurlijk al op deze leeftijd.
In het algemeen kan je met Rapleyen het eten vrij langzaam kan opbouwen en dat is, gezien het proces van uitproberen, alleen maar fijn voor jullie. In de praktijk kan je natuurlijk ook sommige dingen wel wat grof prakken en/of met een lepeltje of vorkje geven. Kindjes zijn ook wel eens moe of willen gewoon een beetje verzorgd worden
Dat verslikken kan wel eng zijn hoor, maar 6 maanden is Arwen dan al niet meer. Ik vermoed dat ze best al tandjes heeft om de boel goed te kauwen. Toch?
idd nou gaven wij dus wat on werd opgedragen min of meerde hoeveelheid, dit ivm dat ze zoveel spuugde en dus echt te weinig binnenkreeg.quote:Op maandag 13 november 2006 21:40 schreef owlet het volgende:
[..]
Dat denk ik ook idd. Ik krijg wel eens het idee dat sommige mensen vergeten dat het eerste jaar in het woord bijvoeding de nadruk ligt op BIJ. Zolang je nog lekker melk blijft geven is er echt niets mis met hele kleine beetjes of zelfs niets eten. Maar nee, er moet zo snel mogelijk begonnen worden en dan ook graag meteen hele potjes vol.
U vraagt, wij plaatsenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:37 schreef nebelung het volgende:
Jouw Lucie-foto's hadden hier ook mooi gepast Macka, die waren ook al zo leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |