abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:03:34 #201
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31986558
Er zijn te veel op/afritten en knooppunten, als ik hier alleen al kijk naar het stukje A28 bij Amersfoort, 4 opritten in iets van 8 km. Ja, raar dat het daar altijd vast staat.
For great justice!
pi_31991947
ja je moet 1 oprit maken
dan staat het al vast voor je de snelweg op gaat.
en misschien al voor je deur.

maar ja files worden meestal wel veroorzaakt bij een knooppunt of op/afrit
ik type ook mar wat
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:00:34 #203
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31992606
Snelwegen worden hier teveel gebruikt voor korte afstandverkeer (<50 km), dat is dodelijk voor zo'n concept.
For great justice!
pi_31993140
tja het is te druk eignelijk moeten ze een goed merto netwerk aan leggen in heel de randstad net als in japan. dan nemen minder mensen de auto.
ik type ook mar wat
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:23:40 #205
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31993174
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:22 schreef armmoetzaaier het volgende:
tja het is te druk eignelijk moeten ze een goed merto netwerk aan leggen in heel de randstad net als in japan. dan nemen minder mensen de auto.
Daarvoor zijn er teveel VINEX-achtige wijken, dat krijg je nooit rendabel, in Japan zijn de steden veel intensiever bebouwd, hier is het allemaal net niets.
For great justice!
pi_31994043
Ze moeten gewoon 2 wegen naast elkaar leggen, 1 weg zonder op en afritten, en de op en afritten aan de weg daarnaast vastmaken. Met een muurtje ertussen. En dan af en toe een stuk waar je van de ene weg naar de andere kunt.
Zoals ze het ook op onwijs drukke stukken in de VS doen, je hebt dan 1 weg zonder op en afritten die altijd wel doorrijdt en een weg daarnaast met alle op en afritten.

Kost alleen wel wat ruimte maarja
pi_31994336
is op zich wel een aardig idee. zo iets heb je in rotterdam ook bij de brienenoord van af ketelplein tot ridderkerk. ik rijd daar niet echt vaak weet ook niet of het werkt daar.

tja maar je in de toekomst gaan we denk toch naar ene electrice systeem waar en allemaal exact eht zelfde rijden eneven ruimte tussen komt en programmeer je thuis waar je heen wil en voor de rest hoef je niets te doen . mogen ze van mij al mee beginnen. kan je teminsten bellen en krant lezen in de auto wat iedereen toch wilt of doet
ik type ook mar wat
pi_31994463


[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:25:35 #209
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31995079
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:32 schreef H.Flick het volgende:
panisch op zijn eigen snelheidsmeter kijkt om maar niet boven die 80 uit te komen maakt men geen ruimte meer door even een baantje naar links op te schuiven.
Je moet ook niet naar links opschuiven als je een oprit ziet naderen: je moet gewoon ritsruimte geven!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:27:13 #210
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31995141
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:00 schreef QyRoZ het volgende:
Snelwegen worden hier teveel gebruikt voor korte afstandverkeer (<50 km), dat is dodelijk voor zo'n concept.
Helaas is dat de enige manier om nieuwe snelwegen aan te leggen. Elke gemeente waar die snelweg doorheen gaat, eist een op- en afrit... en als die niet in de plannen voor komen, verlenen ze geen toestemming en bouwen ze er snel iets zodat er geen snelweg kan komen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31995423
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:25 schreef hace_x het volgende:

[..]

Je moet ook niet naar links opschuiven als je een oprit ziet naderen: je moet gewoon ritsflitsruimte geven!
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_34645728
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
pi_34645807
TIjd voor een man als minister van verkeer en waterstaat.
pi_34646061
Yeah right. Misschien helpt het. Maar het is met de vrouwen vd laaste tijd er iig ook niet beter op geworden.
pi_34650919
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:46 schreef Virus.NL het volgende:
TIjd voor een man als minister van verkeer en waterstaat.
Dat roep ik ook al jaren Mag iig. wel eens wat afwisseling zijn op een departement.
pi_34650948
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:27 schreef hace_x het volgende:

[..]

Helaas is dat de enige manier om nieuwe snelwegen aan te leggen. Elke gemeente waar die snelweg doorheen gaat, eist een op- en afrit... en als die niet in de plannen voor komen, verlenen ze geen toestemming en bouwen ze er snel iets zodat er geen snelweg kan komen.
Mja, en NL is opzich gewoon te fijnmazig. Je zou dit trouwens evt. wel op kunnen lossen door een snelweg in een snelweg te bouwen. Dus als je 4 baans hebt 2 banen met heel weinig afslagen en een met veel. Ook het dubbeldeks concept is zo erg goed toepasbaar.
pi_34653196
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:43 schreef assepoes het volgende:
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
Er zouden nog meer 80km/h "snel"wegen komen en in de rest van Nederland zou het worden teruggebracht naar 100km/h.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:01:54 #218
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34653633
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:43 schreef assepoes het volgende:
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat op de lange termijn de files fors minder worden.
En ja, daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Era Vulgaris
pi_34653753
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:01 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat op de lange termijn de files fors minder worden.
En ja, daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Waarbij wederom de A13 bij Overschie als feitelijk voorbeeld aangehaald kan worden dat ook dat onderzoek zijn tegenhangers heeft in de echte wereld. Of is vijf jaar niet "lange termijn" genoeg?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:24:27 #220
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34654194
Een snelweg heeft gewoon zijn maximale capaciteit bij een snelheid van 60 km/uur, en als iedereen zich eens aan die matrixborden zou houden en niet steeds met optrekken/remmen alle gaten dichtrijdt, zouden er veel minder file's ontstaan.

De capaciteit (PAE/uur) van een weg kun je modelleren als scheve parabool: bij snelheid 0 is je capaciteit 0, maar je volgafstand ook nagenoeg 0. Bij hogere snelheden wordt je volgafstand ook groter natuurlijk omdat je remweg kwadratisch toeneemt met je snelheid. Met hoge snelheid en grote volgafstand, krijg je ook een lage capaciteit van je weg.

Het optimum ligt op 60 km/uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34654248
Omdat de matrixborden 80 km/u aangeven bij trajectcontrole-Overschie, rijdt elke auto 60 a 70 km/u, maar nog staan er elke dag files...
pi_34654339
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:24 schreef MREn het volgende:
...
Een prachtige analyse die volkomen buiten beschouwing laat dat mensen meer doen op een snelweg dan alleen maar rechtdoor rijden met vaste snelheid. Juist de op- en afritten zijn knelpunten en die worden aantoonbaar grotere knelpunten naarmate de toegestane snelheid afneemt (en er op elke fractie van snelheidsovertreding dmv. flitspalen ipv. trajectcontrole wordt gecontroleerd).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:31:08 #223
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_34654407
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.

Ik bedoel dan vergroot je je capaciteit op die stukjes bottleneck die altijd voor files zorgen.

Dus voor de coen snelheid minimaal 130 en als je uit de coen bent en het weer 3 banen wordt terug naar 120 max.
pi_34654460
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef adnansupernew het volgende:
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.

Ik bedoel dan vergroot je je capaciteit op die stukjes bottleneck die altijd voor files zorgen.

Dus voor de coen snelheid minimaal 130 en als je uit de coen bent en het weer 3 banen wordt terug naar 120 max.
Gaat niet werken met vrachtverkeer dat 80-90 km/u rijdt. En sommige auto's hebben ook wat meer tijd nodig om aan de 120 km/u te komen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:34:53 #225
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34654540
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef adnansupernew het volgende:
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.
Dat werkt niet natuurlijk, als je met 150 over een knooppunt raast (wat al onmogelijk is met in/uitvoegend verkeer), rij je na enige tijd gewoon achterop de 120 rijders...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')