Daarvoor zijn er teveel VINEX-achtige wijken, dat krijg je nooit rendabel, in Japan zijn de steden veel intensiever bebouwd, hier is het allemaal net niets.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:22 schreef armmoetzaaier het volgende:
tja het is te druk eignelijk moeten ze een goed merto netwerk aan leggen in heel de randstad net als in japan. dan nemen minder mensen de auto.
Je moet ook niet naar links opschuiven als je een oprit ziet naderen: je moet gewoon ritsruimte geven!quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:32 schreef H.Flick het volgende:
panisch op zijn eigen snelheidsmeter kijkt om maar niet boven die 80 uit te komen maakt men geen ruimte meer door even een baantje naar links op te schuiven.
Helaas is dat de enige manier om nieuwe snelwegen aan te leggen. Elke gemeente waar die snelweg doorheen gaat, eist een op- en afrit... en als die niet in de plannen voor komen, verlenen ze geen toestemming en bouwen ze er snel iets zodat er geen snelweg kan komen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:00 schreef QyRoZ het volgende:
Snelwegen worden hier teveel gebruikt voor korte afstandverkeer (<50 km), dat is dodelijk voor zo'n concept.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:25 schreef hace_x het volgende:
[..]
Je moet ook niet naar links opschuiven als je een oprit ziet naderen: je moet gewoon ritsflitsruimte geven!
Dat roep ik ook al jarenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:46 schreef Virus.NL het volgende:
TIjd voor een man als minister van verkeer en waterstaat.
Mja, en NL is opzich gewoon te fijnmazig. Je zou dit trouwens evt. wel op kunnen lossen door een snelweg in een snelweg te bouwen. Dus als je 4 baans hebt 2 banen met heel weinig afslagen en een met veel. Ook het dubbeldeks concept is zo erg goed toepasbaar.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:27 schreef hace_x het volgende:
[..]
Helaas is dat de enige manier om nieuwe snelwegen aan te leggen. Elke gemeente waar die snelweg doorheen gaat, eist een op- en afrit... en als die niet in de plannen voor komen, verlenen ze geen toestemming en bouwen ze er snel iets zodat er geen snelweg kan komen.
Er zouden nog meer 80km/h "snel"wegen komen en in de rest van Nederland zou het worden teruggebracht naar 100km/h.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:43 schreef assepoes het volgende:
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat op de lange termijn de files fors minder worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:43 schreef assepoes het volgende:
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
Waarbij wederom de A13 bij Overschie als feitelijk voorbeeld aangehaald kan worden dat ook dat onderzoek zijn tegenhangers heeft in de echte wereld. Of is vijf jaar niet "lange termijn" genoeg?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:01 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat op de lange termijn de files fors minder worden.
En ja, daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Een prachtige analyse die volkomen buiten beschouwing laat dat mensen meer doen op een snelweg dan alleen maar rechtdoor rijden met vaste snelheid. Juist de op- en afritten zijn knelpunten en die worden aantoonbaar grotere knelpunten naarmate de toegestane snelheid afneemt (en er op elke fractie van snelheidsovertreding dmv. flitspalen ipv. trajectcontrole wordt gecontroleerd).quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:24 schreef MREn het volgende:
...
Gaat niet werken met vrachtverkeer dat 80-90 km/u rijdt. En sommige auto's hebben ook wat meer tijd nodig om aan de 120 km/u te komen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef adnansupernew het volgende:
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.
Ik bedoel dan vergroot je je capaciteit op die stukjes bottleneck die altijd voor files zorgen.
Dus voor de coen snelheid minimaal 130 en als je uit de coen bent en het weer 3 banen wordt terug naar 120 max.
Dat werkt niet natuurlijk, als je met 150 over een knooppunt raast (wat al onmogelijk is met in/uitvoegend verkeer), rij je na enige tijd gewoon achterop de 120 rijders...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef adnansupernew het volgende:
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |