quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:10 schreef Mr.J het volgende:
Maar 't is wel beter voor het mileu, die mierenhoop.
Jemig, wat een gescheld.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:02 schreef Metro2005 het volgende:
Mijn god zeg, ik moest gisteren toevallig in de buurt van Utrecht zijn.
WAT HEBBEN ZE DAAR IN GODSNAAM GEDAAN
Daar hebben ze van een 8 (!) baans weg 100km per uur gemaakt![]()
En uiteraard trajectcontrole. En je raadt het al : EEN PLEURISBENDE op de weg die normaal gewoon goed doorrijdt. (was 120)
En ook het stuk ervoor, ik kwam vanaf richting Gouda, reed perfect door. ZODRA je bij die trajectcontrole en het 100 stuk kwam klitte het helemaal samen, het was echt een mierenhoop geworden. Verschrikkelijk![]()
Erg schitterend die theorie, maar volgens mij wijst de praktijk nu toch echter anders uit.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:46 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Mja, denk eerlijk gezegd niet dat zoveel mensen hier op FoK! ook maar enig besef hebben van hoe verkeer zich gedraagt. Ik zou zeggen, als je op een universiteit of hogeschool zit, volg eens een bijvak verkeer en er gaat een wereld voor je open!
Mijn ervaring is dat op alle plaatsen waar trajactcontrole plaatsvind het een chaos is op de weg.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:46 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Jemig, wat een gescheld.
Mijn ervaring met trajectcontrole is juist dat het verkeer veel regelmatiger rijdt en geen snelheidsverschillen meer vertoont. Da's ongeveer de heilige graal van een VWS-er aangezien dan de capaciteit van een weg veel groter wordt.
Mja, denk eerlijk gezegd niet dat zoveel mensen hier op FoK! ook maar enig besef hebben van hoe verkeer zich gedraagt. Ik zou zeggen, als je op een universiteit of hogeschool zit, volg eens een bijvak verkeer en er gaat een wereld voor je open!
De theorieen houden te weinig rekening met de menselijke gedragingen in het verkeer. En ja ik zit vrij vaak op de weg en ook op veel verschillende tijdstippen van de dag. En ik vind het leuk om het gedrag van een groep mensen te bestuderen, zo ook op de weg. Overdag zie je al aan dat de rijstijl heel anders is dan in de spitsmomenten bijvoorbeeld, en ik zie ook het effect van trajectcontroles op mensen (of dat nou bij 120, 100 of 80 gebeurd maakt daarbij niet uit), mensen durven massaal niet meer even het gas in te trappen om in te halen, mensen gaan remmen, mensen gaan dicht op elkaar rijden. In en uitvoegen gaat moeizaam, ritsvakken zijn waardeloos geworden door de korte afstand op elkaar en knooppunten slibben totaal dicht.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:50 schreef Scheepschroef het volgende:
En, sta jij daar de hele dag langs de weg het verkeer in de gaten te houden? Of is het slechts een momentopname waar je het nu over hebt.
Wat is echter beter, eerst 120 kunnen rijden en dan in een file knallen, of de hele tijd met 80 door kunnen rijden? Het is op dit moment ook nog veel te vroeg om te zeggen of dit werkt, daar heb je eigenlijk meer dan een jaar voor nodig. Als het dan niet werkt is het te overwegen om het terug te draaien. Persoonlijk vind ik het ook bagger om 80 te moeten rijden maar als ik daardoor niet in de file sta so be it... (bovendien zijn flitspalen zo goed zichtbaar, laatst nog in 1 uur en 20 min van A'dam naar Enschede gereden)
Trouwens hoezo zo theorien in de de praktijk niet kloppen? Die theorieen zijn ontwikkeld uit de praktijk, puur logisch gezien zou de capaciteit n.l. hoger moeten worden bij een hogere snelheid maar dat is zeker niet het geval.
Jij baseerd je betoog op een aanname, dat je met 80 door kan rijden. Dit klopt dus niet, uit recent onderzoek blijkt 80 zone´s juist meer file´s te veroorzaken.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:50 schreef Scheepschroef het volgende:
En, sta jij daar de hele dag langs de weg het verkeer in de gaten te houden? Of is het slechts een momentopname waar je het nu over hebt.
Wat is echter beter, eerst 120 kunnen rijden en dan in een file knallen, of de hele tijd met 80 door kunnen rijden? Het is op dit moment ook nog veel te vroeg om te zeggen of dit werkt, daar heb je eigenlijk meer dan een jaar voor nodig. Als het dan niet werkt is het te overwegen om het terug te draaien. Persoonlijk vind ik het ook bagger om 80 te moeten rijden maar als ik daardoor niet in de file sta so be it... (bovendien zijn flitspalen zo goed zichtbaar, laatst nog in 1 uur en 20 min van A'dam naar Enschede gereden)
Trouwens hoezo zouden theorieen in de de praktijk niet kloppen? Die theorieen zijn ontwikkeld uit de praktijk, puur logisch gezien zou de capaciteit n.l. hoger moeten worden bij een hogere snelheid maar dat is zeker niet het geval.
Dat zei ik ook al.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij baseerd je betoog op een aanname, dat je met 80 door kan rijden. Dit klopt dus niet, uit recent onderzoek blijkt 80 zone´s juist meer file´s te veroorzaken.
Kan niet vaak genoeg er worden ingeramt, net als dat file´s slecht zijn voor het milieu en dat er daarom meer wegen moeten komen.quote:
Zie A13quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:32 schreef Scheepschroef het volgende:
Recent onderzoek, ja kan het nog wel even doorgaan. De maatregel is nu ingevoerd dus zou het wel erg halfslachtig zijn om hem na zeer korte tijd weer ongedaan te maken.
Kan je me trouwens de bron van dat onderzoek dan even geven?
Laten we vooral even niet vergeten dat de maatregel een test is en dat als blijkt dat het niet werkt het na afloop van de test juist daadkrachtig is om het weer ongedaan te maken, niet halfslachtig.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:32 schreef Scheepschroef het volgende:
Recent onderzoek, ja kan het nog wel even doorgaan. De maatregel is nu ingevoerd dus zou het wel erg halfslachtig zijn om hem na zeer korte tijd weer ongedaan te maken.
In theorie ja. Uitgaande van het feit dat mensen 2 sekonden afstand houden. En dat doen ze dus niet in de praktijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:24 schreef MREn het volgende:
Een snelweg heeft gewoon zijn maximale capaciteit bij een snelheid van 60 km/uur, en als iedereen zich eens aan die matrixborden zou houden en niet steeds met optrekken/remmen alle gaten dichtrijdt, zouden er veel minder file's ontstaan.
De capaciteit (PAE/uur) van een weg kun je modelleren als scheve parabool: bij snelheid 0 is je capaciteit 0, maar je volgafstand ook nagenoeg 0. Bij hogere snelheden wordt je volgafstand ook groter natuurlijk omdat je remweg kwadratisch toeneemt met je snelheid. Met hoge snelheid en grote volgafstand, krijg je ook een lage capaciteit van je weg.
Het optimum ligt op 60 km/uur.
het is een grote bende..quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:41 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
In theorie ja. Uitgaande van het feit dat mensen 2 sekonden afstand houden. En dat doen ze dus niet in de praktijk.
Daarnaast is het probleem niet de snelheid opzich maar de trajectcontrole. Het wordt een grote puinhoop omdat mensen niet meer kunnen versnellen. Daarnaast rijdt iedereen zo dicht op elkaar dat je kilometers van te voren al moet gaan voorsorteren om uit te voegen. Het wordt een grote bende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |