abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:03:34 #201
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31986558
Er zijn te veel op/afritten en knooppunten, als ik hier alleen al kijk naar het stukje A28 bij Amersfoort, 4 opritten in iets van 8 km. Ja, raar dat het daar altijd vast staat.
For great justice!
pi_31991947
ja je moet 1 oprit maken
dan staat het al vast voor je de snelweg op gaat.
en misschien al voor je deur.

maar ja files worden meestal wel veroorzaakt bij een knooppunt of op/afrit
ik type ook mar wat
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:00:34 #203
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31992606
Snelwegen worden hier teveel gebruikt voor korte afstandverkeer (<50 km), dat is dodelijk voor zo'n concept.
For great justice!
pi_31993140
tja het is te druk eignelijk moeten ze een goed merto netwerk aan leggen in heel de randstad net als in japan. dan nemen minder mensen de auto.
ik type ook mar wat
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:23:40 #205
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31993174
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:22 schreef armmoetzaaier het volgende:
tja het is te druk eignelijk moeten ze een goed merto netwerk aan leggen in heel de randstad net als in japan. dan nemen minder mensen de auto.
Daarvoor zijn er teveel VINEX-achtige wijken, dat krijg je nooit rendabel, in Japan zijn de steden veel intensiever bebouwd, hier is het allemaal net niets.
For great justice!
pi_31994043
Ze moeten gewoon 2 wegen naast elkaar leggen, 1 weg zonder op en afritten, en de op en afritten aan de weg daarnaast vastmaken. Met een muurtje ertussen. En dan af en toe een stuk waar je van de ene weg naar de andere kunt.
Zoals ze het ook op onwijs drukke stukken in de VS doen, je hebt dan 1 weg zonder op en afritten die altijd wel doorrijdt en een weg daarnaast met alle op en afritten.

Kost alleen wel wat ruimte maarja
pi_31994336
is op zich wel een aardig idee. zo iets heb je in rotterdam ook bij de brienenoord van af ketelplein tot ridderkerk. ik rijd daar niet echt vaak weet ook niet of het werkt daar.

tja maar je in de toekomst gaan we denk toch naar ene electrice systeem waar en allemaal exact eht zelfde rijden eneven ruimte tussen komt en programmeer je thuis waar je heen wil en voor de rest hoef je niets te doen . mogen ze van mij al mee beginnen. kan je teminsten bellen en krant lezen in de auto wat iedereen toch wilt of doet
ik type ook mar wat
pi_31994463


[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:25:35 #209
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31995079
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:32 schreef H.Flick het volgende:
panisch op zijn eigen snelheidsmeter kijkt om maar niet boven die 80 uit te komen maakt men geen ruimte meer door even een baantje naar links op te schuiven.
Je moet ook niet naar links opschuiven als je een oprit ziet naderen: je moet gewoon ritsruimte geven!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:27:13 #210
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31995141
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:00 schreef QyRoZ het volgende:
Snelwegen worden hier teveel gebruikt voor korte afstandverkeer (<50 km), dat is dodelijk voor zo'n concept.
Helaas is dat de enige manier om nieuwe snelwegen aan te leggen. Elke gemeente waar die snelweg doorheen gaat, eist een op- en afrit... en als die niet in de plannen voor komen, verlenen ze geen toestemming en bouwen ze er snel iets zodat er geen snelweg kan komen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31995423
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:25 schreef hace_x het volgende:

[..]

Je moet ook niet naar links opschuiven als je een oprit ziet naderen: je moet gewoon ritsflitsruimte geven!
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_34645728
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
pi_34645807
TIjd voor een man als minister van verkeer en waterstaat.
pi_34646061
Yeah right. Misschien helpt het. Maar het is met de vrouwen vd laaste tijd er iig ook niet beter op geworden.
pi_34650919
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:46 schreef Virus.NL het volgende:
TIjd voor een man als minister van verkeer en waterstaat.
Dat roep ik ook al jaren Mag iig. wel eens wat afwisseling zijn op een departement.
pi_34650948
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:27 schreef hace_x het volgende:

[..]

Helaas is dat de enige manier om nieuwe snelwegen aan te leggen. Elke gemeente waar die snelweg doorheen gaat, eist een op- en afrit... en als die niet in de plannen voor komen, verlenen ze geen toestemming en bouwen ze er snel iets zodat er geen snelweg kan komen.
Mja, en NL is opzich gewoon te fijnmazig. Je zou dit trouwens evt. wel op kunnen lossen door een snelweg in een snelweg te bouwen. Dus als je 4 baans hebt 2 banen met heel weinig afslagen en een met veel. Ook het dubbeldeks concept is zo erg goed toepasbaar.
pi_34653196
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:43 schreef assepoes het volgende:
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
Er zouden nog meer 80km/h "snel"wegen komen en in de rest van Nederland zou het worden teruggebracht naar 100km/h.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:01:54 #218
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34653633
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:43 schreef assepoes het volgende:
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat het invoeren vd 80 km zones over het algemeen meer files opleveren. Toch wil de minister deze zones aanhouden. Snik.
Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat op de lange termijn de files fors minder worden.
En ja, daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Era Vulgaris
pi_34653753
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:01 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Uiteindelijk is er maar weer gebleken dat op de lange termijn de files fors minder worden.
En ja, daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan.
Waarbij wederom de A13 bij Overschie als feitelijk voorbeeld aangehaald kan worden dat ook dat onderzoek zijn tegenhangers heeft in de echte wereld. Of is vijf jaar niet "lange termijn" genoeg?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:24:27 #220
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34654194
Een snelweg heeft gewoon zijn maximale capaciteit bij een snelheid van 60 km/uur, en als iedereen zich eens aan die matrixborden zou houden en niet steeds met optrekken/remmen alle gaten dichtrijdt, zouden er veel minder file's ontstaan.

De capaciteit (PAE/uur) van een weg kun je modelleren als scheve parabool: bij snelheid 0 is je capaciteit 0, maar je volgafstand ook nagenoeg 0. Bij hogere snelheden wordt je volgafstand ook groter natuurlijk omdat je remweg kwadratisch toeneemt met je snelheid. Met hoge snelheid en grote volgafstand, krijg je ook een lage capaciteit van je weg.

Het optimum ligt op 60 km/uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34654248
Omdat de matrixborden 80 km/u aangeven bij trajectcontrole-Overschie, rijdt elke auto 60 a 70 km/u, maar nog staan er elke dag files...
pi_34654339
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:24 schreef MREn het volgende:
...
Een prachtige analyse die volkomen buiten beschouwing laat dat mensen meer doen op een snelweg dan alleen maar rechtdoor rijden met vaste snelheid. Juist de op- en afritten zijn knelpunten en die worden aantoonbaar grotere knelpunten naarmate de toegestane snelheid afneemt (en er op elke fractie van snelheidsovertreding dmv. flitspalen ipv. trajectcontrole wordt gecontroleerd).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:31:08 #223
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_34654407
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.

Ik bedoel dan vergroot je je capaciteit op die stukjes bottleneck die altijd voor files zorgen.

Dus voor de coen snelheid minimaal 130 en als je uit de coen bent en het weer 3 banen wordt terug naar 120 max.
pi_34654460
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef adnansupernew het volgende:
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.

Ik bedoel dan vergroot je je capaciteit op die stukjes bottleneck die altijd voor files zorgen.

Dus voor de coen snelheid minimaal 130 en als je uit de coen bent en het weer 3 banen wordt terug naar 120 max.
Gaat niet werken met vrachtverkeer dat 80-90 km/u rijdt. En sommige auto's hebben ook wat meer tijd nodig om aan de 120 km/u te komen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:34:53 #225
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34654540
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:31 schreef adnansupernew het volgende:
De oplossing is:
op snelwegen 120...op knooppunten minimaal 130 maximaal 150.
Dat werkt niet natuurlijk, als je met 150 over een knooppunt raast (wat al onmogelijk is met in/uitvoegend verkeer), rij je na enige tijd gewoon achterop de 120 rijders...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:37:02 #226
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34654606
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:29 schreef Litpho het volgende:

[..]
Juist de op- en afritten zijn knelpunten en die worden aantoonbaar grotere knelpunten naarmate de toegestane snelheid afneemt (en er op elke fractie van snelheidsovertreding dmv. flitspalen ipv. trajectcontrole wordt gecontroleerd).
Als het aantoonbaar is, laat dat dan maar eens zien. Linkje, naam van boek?

Het is namelijk eenvoudiger om met zn allen met 80 iemand er tussen te laten en om snelheid te maken (tot 80) op invoegstroken, dan met 120.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34654695
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:37 schreef MREn het volgende:

[..]

Als het aantoonbaar is, laat dat dan maar eens zien.
Praktijkvoorbeelden te over.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:43:08 #228
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34654838
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Praktijkvoorbeelden te over.
Gelul natuurlijk, het gaat hier vooral om drukte.

Als het druk is, en iedereen rijdt 140 duw je je auto er minder vlot tussen dan als iedereen 80 rijdt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34655040
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Gelul natuurlijk
Ik snap dat je graag zou zien dat je theoretische model toepasbaar zou zijn op de realiteit, maar als die twee niet overeenkomen is het onrealistisch om te verwachten dat de realiteit zich wel aanpast .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:49:12 #230
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_34655084
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat werkt niet natuurlijk, als je met 150 over een knooppunt raast (wat al onmogelijk is met in/uitvoegend verkeer), rij je na enige tijd gewoon achterop de 120 rijders...
Goed lezen is ook een vak natuurlijk...

je moet die snelheid aanhouden totdat je van een 2 baans snelweg overgaat in een 2 baans snelweg (zie de coen).
pi_34655094
Wat is dat toch dat mensen altijd zo snel mogelijk willen rijden? Hebben die geen radio in de auto ofzo?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:50:53 #232
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_34655143
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:32 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Gaat niet werken met vrachtverkeer dat 80-90 km/u rijdt. En sommige auto's hebben ook wat meer tijd nodig om aan de 120 km/u te komen.
]

Ok dus aanpassing oplossing:
5 km voorde knooppunt moeten auto's al minimaal 110 rijden.
Vrachtauto's volledig rechts.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:53:12 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34655215
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik snap dat je graag zou zien dat je theoretische model toepasbaar zou zijn op de realiteit, maar als die twee niet overeenkomen is het onrealistisch om te verwachten dat de realiteit zich wel aanpast .
En waarom zou dan op veel plekken de max. snelheid bij knooppunten verlaagd worden naar 100 ipv 120? Omdat jij gelijk hebt, en bij RWS en de verkeerskundige studies binnen heel Nederland natuurlijk allemaal idioten werken die heilig in hun modellen geloven en deze gewoon uit een hun duim zuigen onder ook maar enige fitting met de werkelijkheid?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34655315
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:53 schreef MREn het volgende:
Omdat jij gelijk hebt, en bij RWS en de verkeerskundige studies binnen heel Nederland natuurlijk allemaal idioten werken die heilig in hun modellen geloven en deze gewoon uit een hun duim zuigen onder ook maar enige fitting met de werkelijkheid?
Nee, omdat de opdracht voor die studies gegeven is door een opdrachtgever met een van tevoren gewenste eindconclusie.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:57:38 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34655395
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, omdat de opdracht voor die studies gegeven is door een opdrachtgever met een van tevoren gewenste eindconclusie.
Dat geldt misschien voor sommige advies buro's, maar niet voor fundamenteel onderzoek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34655405
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, omdat de opdracht voor die studies gegeven is door een opdrachtgever met een van tevoren gewenste eindconclusie.
Dat wordt altijd door mensen gezegd voor wie die eindconclusie niet zo goed uitkomt.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:58:35 #237
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34655437
Nederland kent geen snelwegen, alleen kleine stukjes meerbaansweg die de knooppunten met elkaar verbinden.
For great justice!
pi_34655478
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat wordt altijd door mensen gezegd voor wie die eindconclusie niet zo goed uitkomt.
Hehe . Dat maakt het uiteraard niet per definitie onwaar .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_34655971
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:37 schreef MREn het volgende:

[..]

Als het aantoonbaar is, laat dat dan maar eens zien. Linkje, naam van boek?

Het is namelijk eenvoudiger om met zn allen met 80 iemand er tussen te laten en om snelheid te maken (tot 80) op invoegstroken, dan met 120.
Goh, hoorde ik laatst niet iemand zeggen dat er minder files zijn als auto's 80 rijden, omdat ze dichter op elkaar rijden en er dus meer auto's per vierkante meter snelweg passen?

In de praktijk betekent dit dat (net zoals bij 'normale' files) er minder ruimte is om invoegende auto's tussen te laten. Deze praktijk wijst nl. uit dat mensen invoegende auto's vaak niet voor willen laten, omdat ze dan kennelijk het gevoel hebben dat hun plekje wordt ingepikt.

Als je lange stukken snelweg rijdt merk je in de praktijk echt dat de opstoppingen bij de invoegstroken ontstaan. Snelheid heeft er geen donder mee te maken. Mensen moeten gewoon eens leren dat als je afstand houdt van je voorganger en je invoegers voor laat de boel veel beter doorstroomt dan dat je strak op de bumper van je voorganger gaat hangen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_34656103
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:53 schreef MREn het volgende:

[..]

En waarom zou dan op veel plekken de max. snelheid bij knooppunten verlaagd worden naar 100 ipv 120? Omdat jij gelijk hebt, en bij RWS en de verkeerskundige studies binnen heel Nederland natuurlijk allemaal idioten werken die heilig in hun modellen geloven en deze gewoon uit een hun duim zuigen onder ook maar enige fitting met de werkelijkheid?
Wel eens over na gedacht dat zulke instanties constant hun bestaansrecht moeten bewijzen?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:17:46 #241
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34656234
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:14 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Wel eens over na gedacht dat zulke instanties constant hun bestaansrecht moeten bewijzen?
ja, en de pvda heeft fortuyn vermoord, de communisten zijn de schuld van alle kwaad in de wereld, en op het pentagon is nooit een vliegtuig terecht gekomen.

Leuk he, geloven in complottheoriën?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34656324
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:17 schreef MREn het volgende:

[..]

ja, en de pvda heeft fortuyn vermoord, de communisten zijn de schuld van alle kwaad in de wereld, en op het pentagon is nooit een vliegtuig terecht gekomen.

Leuk he, geloven in complottheoriën?
Ja, en de overheid is er om jou diensten te bewijzen.

Leuk he, naief zijn?

Zinloze discussies allemaal. We slikken de handel wel gewoon als makke schapen. Wel zo makkelijk

En ga je nog op mijn inhoudelijke post reageren? Of was deze makkelijker?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_34657030
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:24 schreef MREn het volgende:
Een snelweg heeft gewoon zijn maximale capaciteit bij een snelheid van 60 km/uur, en als iedereen zich eens aan die matrixborden zou houden en niet steeds met optrekken/remmen alle gaten dichtrijdt, zouden er veel minder file's ontstaan.

De capaciteit (PAE/uur) van een weg kun je modelleren als scheve parabool: bij snelheid 0 is je capaciteit 0, maar je volgafstand ook nagenoeg 0. Bij hogere snelheden wordt je volgafstand ook groter natuurlijk omdat je remweg kwadratisch toeneemt met je snelheid. Met hoge snelheid en grote volgafstand, krijg je ook een lage capaciteit van je weg.

Het optimum ligt op 60 km/uur.
Heel fijn, je houdt er alleen geen rekening dat iedereen bij 120 net zo dicht op elkaars bumper hangt als bij 60. (Vaak wel in ieder geval)
Elkaar net (niet) aanraken is het beste, als je al tegen elkaar aan zit kan je nl. geen grote klappen meer krijgen en kan je dus fijn allemaal 180 rijden.
Maar dat gaan we in ieder geval niet zien tot alle auto's compleet zelfstandig kunnen rijden.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34657165
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:17 schreef MREn het volgende:

[..]

ja, en de pvda heeft fortuyn vermoord, de communisten zijn de schuld van alle kwaad in de wereld, en op het pentagon is nooit een vliegtuig terecht gekomen.

Leuk he, geloven in complottheoriën?
hey dat klopt toch


[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_34657208
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:43 schreef MREn het volgende:

[..]

Gelul natuurlijk, het gaat hier vooral om drukte.

Als het druk is, en iedereen rijdt 140 duw je je auto er minder vlot tussen dan als iedereen 80 rijdt.
Op- en afritten 2x zo lang maken zodat iedereen meer tijd heeft om z'n auto er tussen te "duwen" en snelheid te maken?

Het idee wat hierboven ergens staat vind ik eigenlijk nog niet zo gek:
1 weg die constant rechtdoor gaat (met bv. 130 aangezien de EU dat graag als standaard wil zien)
en 1 ernaast waar de op en afritten aan vast zitten en dan zo hier en daar stukken waar je van weg kan verwisselen.

Voordeel is dan ook dat mensen die alleen van de ene naar de andere afrit gaan niet het "doorgaand" verkeer hinderen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34657369
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:44 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Op- en afritten 2x zo lang maken zodat iedereen meer tijd heeft om z'n auto er tussen te "duwen" en snelheid te maken?

Het idee wat hierboven ergens staat vind ik eigenlijk nog niet zo gek:
1 weg die constant rechtdoor gaat (met bv. 130 aangezien de EU dat graag als standaard wil zien)
en 1 ernaast waar de op en afritten aan vast zitten en dan zo hier en daar stukken waar je van weg kan verwisselen.

Voordeel is dan ook dat mensen die alleen van de ene naar de andere afrit gaan niet het "doorgaand" verkeer hinderen.
Ik heb nog nooit problemen gehad met snelheid maken op een oprit tenzij er een slome duikelaar voor me zat. Gewoon gas geven, snelheid aanpassen aan de andere baan en auto ertussen. Een kind kan de was doen
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_34658590
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:44 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Op- en afritten 2x zo lang maken zodat iedereen meer tijd heeft om z'n auto er tussen te "duwen" en snelheid te maken?
De opritten zijn in de meeste gevallen zeker wel lang genoeg, maar mensen durven geen vol gas te geven. En proberen zsm in te voegen terwijl iedereen geleerd heeft om pas op 3 kwart in te voegen.

Zelfs als er borden staan met 'invoegstrook volledig benutten' zijn er nog mensen die over de dubbele streep veel te vroeg invoegen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:02:20 #248
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34671391
Mijn god zeg, ik moest gisteren toevallig in de buurt van Utrecht zijn.
WAT HEBBEN ZE DAAR IN GODSNAAM GEDAAN

Daar hebben ze van een 8 (!) baans weg 100km per uur gemaakt

En uiteraard trajectcontrole. En je raadt het al : EEN PLEURISBENDE op de weg die normaal gewoon goed doorrijdt. (was 120)
En ook het stuk ervoor, ik kwam vanaf richting Gouda, reed perfect door. ZODRA je bij die trajectcontrole en het 100 stuk kwam klitte het helemaal samen, het was echt een mierenhoop geworden. Verschrikkelijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:10:04 #249
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34671507
Maar 't is wel beter voor het mileu, die mierenhoop.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:39:25 #250
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34671977
Ach ik heb me er wel een beetje bij neer gelegt, lekker met 60 op de cruisecontrol over de linkerbaan, mooi wat vrachtwagens frustreren. (en ondertussen een DVDtje kijken) Of met die snelheid wat van baan blijven verwisselen en ondertussen nog bij remmen, je zit meteen resultaat in de vorm van remmende mede weggebruikers. De file's zijn lekker toegenomen. Ohwja, dit alles natuurlijk door de versnelling in zijn twee te zetten. (onder de slogan, "werk niet mee, zet hem in zijn twee")
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')