Juist niet. Ik pleit voor de optie automobilist pesten. De maximumsnelheid verlagen leent zich daar goed voor en de accijnzen mogen ook een beetje hoger. Als tegenprestatie moet er meer geld gestopt worden in het OV, de fiets en de veiligheid van de voetgangers.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:14 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik wil wel 80 rijden hoor.
Maar EERST de accijns drastsich verlagen en het kwartje van Cock terug! Voor wat hoort wat.
Op het stuk vanaf Rijnsweerd richting afslag A2 werd een proef gehouden met 70, continu flitsen en drie rijstroken. Het hielp wel. Minder file. Maar er zijn ook experimenten waar de files juist groeiden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Misschien is er wel minder file. Heb je geen mongolen die 130 en 80 km gelijktijdig rijden, zodat er altijd iemand op de rem moet staan. Op de A13 is nooit file.
Amper 15% van Nederland is bebouwd. (Steden, wegen, industriterreinen, vliegvelden, etc, etc) dus zo beboud is het allemaal niet. Ene....over die EU norm, Nederland hoeft niet altijd alle normen te halen. Andere landen halen zoveel normen niet. Fuck'm daar in Brussel.quote:
Laat die 15% nou zo ongeveer de Randstad zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:34 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Amper 15% van Nederland is bebouwd. (Steden, wegen, industriterreinen, vliegvelden, etc, etc) dus zo beboud is het allemaal niet. Ene....over die EU norm, Nederland hoeft niet altijd alle normen te halen. Andere landen halen zoveel normen niet. Fuck'm daar in Brussel.
Complete BULLSHITquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef hace_x het volgende:
Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.
quote:Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
http://www.kuleuven.ac.be/traffic/dwn/P2001A.pdfquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nog nooit aangetoont gezien waarom langzamer rijden minder files op zou leveren.
Ah ik heb het al, we verlagen de snelheid naar stapvoets, dan is zeer langzaamrijdend verkeer geen file meer.
Brilliant!
Echt lezen kan je blijkbaar niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:55 schreef Basp1 het volgende:
http://www.kuleuven.ac.be/traffic/dwn/P2001A.pdf
Vanaf hoofdstuk 2.2 leuke modelering.
Voor de mensen die het wat hapklaar willen hebben die moeten dan gewoon maar geloven dat de maximale capaciteit van een heel drukke weg bereikt wordt bij snelheden rond de 80 km/u
http://cms1.tudelft.nl/li(...)-Verkeersstromen.pdf
quote:Bij 80 met camera’s rijden de meeste mensen eerder 70
Wanneer het aantal auto’s op de snelweg laag is, ligt de snelheid op of dicht tegen het maximum aan. Neemt het aantal auto’s toe, dan neemt de gemiddelde snelheid iets af, maar de intensiteit neemt toe. Anders gezegd; voor iemand die langs de weg staat te kijken, komen er meer auto’s langs. Neemt de dichtheid nog verder toe, dan neemt de intensiteit af. Bij die ‘kritische dichtheid’ ligt de snelheid van de voertuigen rond de 80 à 90 km/u. Neemt de dichtheid nog verder toe, dan neemt de intensiteit nog verder af, evenals de snelheid overigens. Om de doorstroming te bevorderen, zou je kunnen overwegen om in drukke tijden een snelheidslimiet kunnen instellen van zo’n 80 km/u om zo de doorstroming te bevorderen. Volgens Hegyi is dat echter een verkeerde
redenering. Weliswaar ligt de kritische dichtheid rond de 80 km/u, maar dat wil – omgekeerd
– niet zeggen dat je de capaciteit van de weg maximaal benut als je een statische
snelheid oplegt van 80 km/u. Beter is het om een dynamische snelheidslimiet te hanteren,
aangepast aan de omstandigheden van het moment. Temeer omdat bij een snelheidslimiet
van 80, de gemiddelde snelheid daar vaak nog zo’n 5 a 10 km/u onder ligt,
hetgeen resulteert in een doorstroming die lager is dan de capaciteit van de weg.
Of jij kan niet lezen piet zei dat hij het nog niet aangetoond had gezien, ik lever alleen de wetenschap erachter.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Echt lezen kan je blijkbaar niet.
[..]
Het gaat erom wat jij post.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:05 schreef Basp1 het volgende:
Of jij kan niet lezen piet zei dat hij het nog niet aangetoond had gezien, ik lever alleen de wetenschap erachter.![]()
quote:Voor de mensen die het wat hapklaar willen hebben die moeten dan gewoon maar geloven dat de maximale capaciteit van een heel drukke weg bereikt wordt bij snelheden rond de 80 km/u
Zullen we het eerst even een aankijken en afwachten voordat we gaan oordelen?quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
Iedereen.. Download en installeer Google Earth, zoom in op nederland tussen Den Haag en Rotterdam en aanschouw het kei en keiharde bewijs over de 80 km/h zone :-)
De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.
m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..
Ik daag de mensen uit die het tegenspreken!
Je pleit dus voor een 80km zone in het hele land?quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.
m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..
Wat afwachten? Die 80-km zone op de A13 ligt er al een tijdje hoor. Een tijdje te lang eigenlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zullen we het eerst even een aankijken en afwachten voordat we gaan oordelen?
Kijk eens goed naar die foto.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
Iedereen.. Download en installeer Google Earth, zoom in op nederland tussen Den Haag en Rotterdam en aanschouw het kei en keiharde bewijs over de 80 km/h zone :-)
De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.
m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..
Ik daag de mensen uit die het tegenspreken!
Goh, gelijk.. Wel heel typisch dat het juist bij dat punt is, precies waar die 80km/h begint...quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar die foto.
Ik zie daar toch echt een ongeluk.
Er staan een aantal auto's/vrachtauto's in de berm, en volgens mij zie ik ook een politie auto.
Neemt niet weg dat het de weg was met de meeste files van vorig jaar en dat het de derde plaats heeft na zwaarteweging en vorig jaar gestegen is van 13 naar plaats 3.
Ik begrijp dat hele 120 km/h stuk toch niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:34 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Goh, gelijk.. Wel heel typisch dat het juist bij dat punt is, precies waar die 80km/h begint...
Ik rij geregeld richting Brussel (mijn ouders wonen daar) en het maakt in principe niet uit wanneer, maar uitgerekend daar moet ik altijd op de rem trappen. Het staat weer vast... Puur dat verschil van snelheidslimiet...
Het had beter gewerkt als je van 120 naar 100 dan naar 80 zou gaan over een langestrekter stuk. Dus zeg maar zodra je die A13 opdraait moet je 100 (moet toch al) en dat stuk van 120 eruit gooien.. Of doe zo'n 80/u zone dan helemaal niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |